Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
    Van mijn pellet kachel ruik je niets
    Wij hebben een allesbrander, gruwelijke naam :-) , die we enkel in het weekend is af en toe aansteken voor de gezelligheid. Maar dan merk je al snel dat het niet echt gezond is als je buitenkomt, al doet het er veel aan welke soort hout je stookt.

Ik denk dat mijn Volvo op 1000 km nog niet uitstoot wat mijn kachel op een dag uitstoot.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ik ga met de babybenz naar men werk of met de bar8 van 75.

Als het niet meer mag voel ik me wel erg gepakt. Beiden gewoon gekeurd, bar8 is nog maar gerestaureerd...

Comment

• ik heb mijn houtkachel ook buitengegooid alsook men 24/24h mazoutstoof (mazout voor heel de nacht warm te houden, hout voor bij te verwarmen).
        ik stookte TONNEN hout op een jaar op met die houtkachel. een pallet aan hout is er op een paar uur door. mijn pelletkachel wordt geprogrammeerd gestart smorgens, met 15kg (1zak) kom ik een hele dag toe en t is lekker warm binnen. de metalen schouw 1meter hoger dan de kachel is met de blote hand vast te houden. zowat niks van verlies aan warmte aangezien de eerste 4meter nog binnenshuis loopt.

1 kleine stofzuigerzak aan as om 2weken te stoken (das dan 200kg pellets).
        mijn houtkachel was al zoveel as om een halve dag te branden.

door die paar oldtimers die daily rijden te bannen, gaat ge echt geen files of luchtvervuiling tenietdoen. ik kom misschien 2-3keer per jaar in zo een zone waar ik niet in mag, maar t is 2-3keer TEVEEL.
        als binnen 5jaar 90% van de steden zo zones heeft afgespannen, mag ik nergens meer in. ik ben aan het overwegen om men golf zelf hybride te maken met een heel beperkt accu pack en RWD electro motoren (kan dan zelf 4x4 rijden). maar ik zal nog altijd niet in het stadscentrum mogen, ook al rijd die daar 100% electrisch.

het is de overheid totaal niet te doen voor het milieu hoor, enkel mensen op kosten jagen en zoveel mogelijk tax/boetes innen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
          beh neen

Knightrider met z'n zever hier telkens dat DPF filter oorzaak van het probleem is...

het is door DIRECTE INJECTIE dat er zoveel miniscule roetdeeltjes uit de diesels komen

een DPF roetfilter houdt wat roetdeeltjes tegen, maar belange niet allemaal en vooral de kleinste (meest schadelijke voor de longen) roetdeeltjes glippen door de mazen van het net!

dus mét DPF roetfilter is het nog altijd iets beter dan zonder!

probleem is combinatie diesel met dir. inj.
          Ge moet mij geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb. (begrijpend lezen is natuurlijk niet voor iedereen even makkelijk)
          Ik heb nergens gezegd dat de roetfilter de oorzaak van het probleem is, wel dat hij het probleem van het ultra-fijn stof niet oplost en dat dat nog altijd het gevaarlijkste is.
          Wat niet wegneemt dat het wel andere zaken filtert en dus zeker daarvoor een goede zaak is.
          Maar het ultra-fijn stof is wel veruit het ergste (dodelijkst) en daar moet zeker iets op gevonden worden.

En dat punt waar ik het had over de regeneratie van het roetfilter dat er daar naast de asrest ook nog ultra-fijn stof uit komt heb ik onder andere op dit forum gelezen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
            Het feit dat je zwerfvuil moet gaan rapen is even erg als de uitlaatgassen, ik vind het een schande dat mensen hun vuil zomaar langs de straat gooien.
            Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
            Van een leeg blikje of een pakje sigaretten langs de openbare weg zal je geen longkanker krijgen , van langdurige blootstelling aan diesel uitlaatgassen wel. Totaal niet te vergelijken dus.
            Longkanker niet nee, andere kankers zijn wel mogelijk.
            Om nog niet te spreken van al de vuiligheid die in de grond terechtkomt tijdens het trage afbraakproces van al die zaken.

Het zijn vooral de grote hoeveelheden plastic en piepschuim die we rapen, als die vuiligheid na afbraak in de grond en in het grondwater terecht komt ...
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
              Da's goed zolang ge gezond zijt. Maar in uwen ouwen dag als ge hulpt nodig hebt of in het ziekenhuis beland en ge hebt geen familie die achter u staat, dan zijt ge ne sukkelaar. Want iedereen zal het te druk hebben om je heel effe te helpen.
              En als ge wel kinderen hebt dan hebben die het vaak zelfs ook nog te druk om iets voor hun ouders te doen, dus als het daarvoor is moet ge al geen kinderen willen.
              't is niet meer zoals vroeger dat de kinderen hun oude en/of zieke ouders in huis nemen en er voor gaan zorgen he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                Het feit dat je zwerfvuil moet gaan rapen is even erg als de uitlaatgassen, ik vind het een schande dat mensen hun vuil zomaar langs de straat gooien.
                Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                ik heb mijn houtkachel ook buitengegooid alsook men 24/24h mazoutstoof (mazout voor heel de nacht warm te houden, hout voor bij te verwarmen).
                ik stookte TONNEN hout op een jaar op met die houtkachel. een pallet aan hout is er op een paar uur door. mijn pelletkachel wordt geprogrammeerd gestart smorgens, met 15kg (1zak) kom ik een hele dag toe en t is lekker warm binnen. de metalen schouw 1meter hoger dan de kachel is met de blote hand vast te houden. zowat niks van verlies aan warmte aangezien de eerste 4meter nog binnenshuis loopt.

1 kleine stofzuigerzak aan as om 2weken te stoken (das dan 200kg pellets).
                mijn houtkachel was al zoveel as om een halve dag te branden.
                Collega op het werk heeft ook zijn kachels op gas buiten gesmeten en een pellet kachel gezet.
                Met de gaskachels had hij er twee nodig om het warm te krijgen, met die pellet kachel die hij nu heeft word het met eentje meer dan warm genoeg.
                En komt ook toe met zeer weinig pellets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Ge moet mij geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb. (begrijpend lezen is natuurlijk niet voor iedereen even makkelijk)
                  Ik heb nergens gezegd dat de roetfilter de oorzaak van het probleem is, wel dat hij het probleem van het ultra-fijn stof niet oplost en dat dat nog altijd het gevaarlijkste is.
                  Wat niet wegneemt dat het wel andere zaken filtert en dus zeker daarvoor een goede zaak is.
                  Maar het ultra-fijn stof is wel veruit het ergste (dodelijkst) en daar moet zeker iets op gevonden worden.

En dat punt waar ik het had over de regeneratie van het roetfilter dat er daar naast de asrest ook nog ultra-fijn stof uit komt heb ik onder andere op dit forum gelezen.
                  moet zeggen dat van dat ultra-fijn stof door regeneratie DPF wist ik niet

zolang je dat niet allemaal meet is het wel moeilijk in te schatten wat best is, met of zonder DPF

er is toch een aanzienlijk verschil als je kijkt op pag. 12, fig 7, blauwe balk in vgl. met lichtblauwe balk (dat zal dan wel zijn zonder uitstoot regeneratie DPF):

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    een moderne pellet-ketel of kachel is HELEMAAL niet te vergelijken met enige andere "houtstoof"
                    pellets worden gecontroleerd, via toevoer van lucht, 99.99999% verbrand bij een optimaal % CO2
                    je kan deze vergelijken met een aardgasketel kwa techniek die er achter zit

en daar en boven in pellet een "groene", hernieuwbare brandstof (boom uit = een nieuwe planten, ...) en aardgas zeker niet
                    Ik geloof je wel hoor. Pelets hebben dacht ik het beste rendement van wat er te verkrijgen is op de markt als verwarming. Ik denk dat zelfs mijn condesatiebrander daar niet tegenop kan. Zelf al paar keer op punt gestaan er ene te laten placeren als bijverwarming of tussenverwarming. Maar stockage pellets houdt me tegen. Alleen al voor de gezellige warmte zou ik het doen. Radiatoren geven aan andere warmte dan een kachel.Heb hier wel een groot terrein, maar een kot zetten voor pellets gaat me wat ver. Moet nog mooi blijven in de tuin he. En in de garages is ook geen oplossing. Men zou een soort mooie plastic kist voor buiten moeten hebben waar je die pellets kan in bewaren.Liefst ter grote van 2 paletten. Dat zou je mooi tegen een zijmuur kunnen plaatsen... Of hoe bewaren jullie die? Sorry voor off topic hoor

Comment

• gemiddeld belandt een auto na 15 jaar op de schroothoop, in 2001 was dat nog 12.9 jaar

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        ... Of hoe bewaren jullie die? Sorry voor off topic hoor
                        in de garage op een palet. als losse zakken. mijn kachel is aangepast dat er 2 zakken ingaan van 15kg. origineel kon er 12kg ofzo in en dan moet je halfweg de dag nog eens bijvullen. door snachts uit te schakelen haal ik iets meer dan 2dagen nu

Comment

• En da's 1 van de redenen waarom we nu geen intresten meer hebben op ons geld. De economie moet aangezwengeld worden en dan verlagen ze de rente. Die domme vakbonden gaan er nog voor zorgen dat je moet betalen om je geld te placeren, stommeriken zijn't.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            in de garage op een palet. als losse zakken. mijn kachel is aangepast dat er 2 zakken ingaan van 15kg. origineel kon er 12kg ofzo in en dan moet je halfweg de dag nog eens bijvullen. door snachts uit te schakelen haal ik iets meer dan 2dagen nu
                            Bij mij juist van hetzelfde... in de garage in de hoek kan ik tot 100 zakken stapelen... Mijn kachel kan 20kg slikken.
                            Benzine
                            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                            Diesel
                            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• pellets zijn al een tijdje geen groene branstof meer

vroeger werd het gemaakt van restafval van houtzagerijen. nu worden groen bossen gekopt in canada, om daar pellets van te maken die via bulkschepen en masse naar europa worden getransporteerd. ipv co2 verlagend te werken verhogen ze dus momenteel de uitstoot nog meer. de beste verwarming is die niet moet werken en dat kan enkel via doorgedreven isolatie. heel simpel dus: geen verbranding = geen uitstoot = geen lokale vervuiling
                              www.peugeotforum.be

Comment

En da's 1 van de redenen waarom we nu geen intresten meer hebben op ons geld. De economie moet aangezwengeld worden en dan verlagen ze de rente. Die domme vakbonden gaan er nog voor zorgen dat je moet betalen om je geld te placeren, stommeriken zijn't.
                                De echte reden waarom je bankier je geen intrest meer geeft, heeft gewoon te maken met de vaststellingen dat het ook zo kan, ze spreken met mekaar af. Wie nu op zijn intresten of winst op aandelen moet leven is een sukkelaar, velen die dachten van hun rentes te kunnen leven zijn tegenwoordig hun kapitaal aan het opfretten

Comment

• Nee, daar ben je verkeerd in. Intresten en economie gaan hand in hand. Gaat de economie goed krijg je hoge intresten (ook voor de leningen). Doet de economie het slecht heb je het omgekeerde effect. Dit wordt dan gedaan om de mensen aan te zetten tot consumeren zodanig dat de economie weer beter gaat draaien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    gemiddeld belandt een auto na 15 jaar op de schroothoop, in 2001 was dat nog 12.9 jaar

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...ds-ouder.dhtml
                                    Hmmm, dan doen de auto's het nu beter dan vroeger.
                                    Toch hoor je ze altijd zeggen dat de auto's van vroeger bete waren en langer meegingen omdat daar minder prul en electronica in zat en omdat ze steviger gebouwd waren.

Comment

• las net in de zondag dat het in nl zelfs 19 jaar is

Comment

En da's 1 van de redenen waarom we nu geen intresten meer hebben op ons geld. De economie moet aangezwengeld worden en dan verlagen ze de rente. Die domme vakbonden gaan er nog voor zorgen dat je moet betalen om je geld te placeren, stommeriken zijn't.
                                        Vakbonden kunnen soms wel handig zijn als je ze nodig hebt, maar de huidige acties maken toch weer duidelijk dat die mannen bij het uitdelen van het verstand niet op de eerste rij zaten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          pellets zijn al een tijdje geen groene branstof meer

vroeger werd het gemaakt van restafval van houtzagerijen. nu worden groen bossen gekopt in canada, om daar pellets van te maken die via bulkschepen en masse naar europa worden getransporteerd. ipv co2 verlagend te werken verhogen ze dus momenteel de uitstoot nog meer. de beste verwarming is die niet moet werken en dat kan enkel via doorgedreven isolatie. heel simpel dus: geen verbranding = geen uitstoot = geen lokale vervuiling
                                          Ik weet niet hoe het met die bossen in Canada zit, maar er zijn wel bossen in Europa die speciaal aangeplant worden om daar pellets van te maken, gewoon na het kappen iedere keer opnieuw aanplanten.

Het probleem is dat ze zich voor de pellets blijven vasthouden aan hout terwijl er ook andere mogelijkheden zijn. Er zijn talloze materialen waar je pellets van kan maken om te stoken. Gras, papier/karton, maïs, miscantus, ...

Comment

Working...
                                          X