Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    las net in de zondag dat het in nl zelfs 19 jaar is
    Die leeftijd zal daar nu wel zakken ...

    Vooral de roest speelt daar ook veel in mee ...
    Benzine
    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

    '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

    '68 VW 411 1700 (2011-2014)
    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
    Diesel
    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Ik weet niet hoe het met die bossen in Canada zit, maar er zijn wel bossen in Europa die speciaal aangeplant worden om daar pellets van te maken, gewoon na het kappen iedere keer opnieuw aanplanten.

      Het probleem is dat ze zich voor de pellets blijven vasthouden aan hout terwijl er ook andere mogelijkheden zijn. Er zijn talloze materialen waar je pellets van kan maken om te stoken. Gras, papier/karton, maïs, miscantus, ...


      en dat is geschreven door mensen die er verstand van hebben... staan nog andere artikels over pellets op die site.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • Kan eigenlijk niks tegen dat artikel inbrengen.
        Pellets gebruiken om elektriciteit op te wekken is inderdaad not done en zou direct verboden moeten worden.
        Massale ontbossing van jaren oude bossen is natuurlijk ook misdadig, duurt inderdaad jaren voor dat terug in zijn originele staat herstelt is, als dat al mogelijk is, zoals het artikel ook al zegt.

        Dan is het toch beter zoals ze hier in Europa doen (heb dat ergens gelezen, maar vind het niet terug), snel groeiende bomen planten om na enkele jaren al te kappen en direct nieuwe aan te planten.
        Of zoals ik ook al zei, andere grondstoffen gebruiken om pellets van te maken. Maar dat is iets waar totaal niks aan gedaan word, is thans een gat in de markt.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • auto's moeten elektrisch rijden (terwijl batterijen een fortuin kosten, ook ecol.)

          maar een huis moet je met gas of mazout verwarmen, dat mag je niet elektrisch verwarmen!

          als je een nieuw huis(je) zet moet t zelf met centr. verw. voorzien zijn

          Comment


          • logisch he blue5, verwarmen doe je met gas of mazout, rendement 100%

            aandrijven doe je electrisch, rendement 100%, verbrandingsmotor heeft 40%

            Comment


            • men vergeet kosten batterijen...

              en verwarmen thuis heeft dat ook 100% rendement?

              Comment


              • verwarmen, maakt niet uit wat >>> stoken
                aandrijven, maakt niet uit wat >>> elec

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  verwarmen, maakt niet uit wat >>> stoken
                  aandrijven, maakt niet uit wat >>> elec
                  el. verw. thuis heb je bijna 0 euro installatie kost

                  in kleine beluikhuisjes bv. kan men quasi niet anders omwille van plaatsgebrek enz.

                  Comment


                  • het gaat hier niet zozeer om de kost, maar om moeder aarde

                    kwa kostprijs installatie hoor je me nix zeggen

                    Comment


                    • batterijen of installatie verwarming kost ook aan moeder aarde

                      ecol. kost van een gewone auto is trouwens ongeveer voor de helft de productie vd auto (bij el. auto is dat nog veel meer uiteraard) en ong. voor de helft uitstoot gedurende levensloop

                      volledige cyclus

                      in ieder geval, kversta nog altijd niet goed waarom el. aangeraden wordt als brandstof in auto's maar niet in kleine huizen

                      elk systeem heeft gewoon z'n voor- en nadelen

                      Comment


                      • voor elke kw warmte die je produceert heb je meer dan 2 kw aan electriciteit nodig. En dan wordt daar nog geen rekening gehouden met de verliezen van het opwekken van electriciteit in de centrale alsook de transportverliezen.
                        Maw electriciteit is geen goede manier om warmte te genereren.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • Ik verwarm op gas, cv met een condensatiebrander.
                          In huis staan er airco's die zouden werken met een warmtepomp.
                          Wat doe je dan het beste bvb in het tussenseizoen? Je hele huis verwarmen met de cv, of hier en daar een airco aanzetten?
                          Installateur zei me destijds dat een warmtepomp heel zuinig is.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            voor elke kw warmte die je produceert heb je meer dan 2 kw aan electriciteit nodig. En dan wordt daar nog geen rekening gehouden met de verliezen van het opwekken van electriciteit in de centrale alsook de transportverliezen.
                            Maw electriciteit is geen goede manier om warmte te genereren.
                            Que? Om 1 kw warmte te maken hebt ge exact 1kw electriciteit nodig. Altijd 100% rendement. Maar electriciteit gebruiken om rechtstreeks warmte te maken is inderdaad entropische doodzonde. Ge kunt de electriciteit gebruiken om een motor aan te drijven en de resulterende warmte is precies hetzelfde, dus die motor eventjes overslaan is complete verspilling. Warmte gebruiken om electriciteit te maken, daar hebt ge 2 kw voor nodig om 1kw te maken (allez,ruwweg). Dat doen ze in centrales, met toch wel meer dan 40% rendement. Een stuk meer dan in een auto.
                            30 jaar Mr Yuge!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              pellets zijn al een tijdje geen groene branstof meer

                              vroeger werd het gemaakt van restafval van houtzagerijen. nu worden groen bossen gekopt in canada, om daar pellets van te maken die via bulkschepen en masse naar europa worden getransporteerd. ipv co2 verlagend te werken verhogen ze dus momenteel de uitstoot nog meer. de beste verwarming is die niet moet werken en dat kan enkel via doorgedreven isolatie. heel simpel dus: geen verbranding = geen uitstoot = geen lokale vervuiling
                              met dat laatste ben ik het 100% eens

                              productie van pellets kan ook groen zijn, lees hier eens : http://www.ecopower.be/index.php/lev...igen-productie
                              in tegenstelling tot de bootladingen pellets (uit CA inderdaad) die o.a. bij Volvo worden opgestookt

                              Comment


                              • Het zal iig wel beter zijn dan de allesbrander die in de atelier stond en draaide op afgedraaide olie

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  voor elke kw warmte die je produceert heb je meer dan 2 kw aan electriciteit nodig. En dan wordt daar nog geen rekening gehouden met de verliezen van het opwekken van electriciteit in de centrale alsook de transportverliezen.
                                  Maw electriciteit is geen goede manier om warmte te genereren.
                                  wordt in dit geval puur gericht op kw-efficiëntie

                                  je kan ook rekenen volgens "eco-efficiëntie"

                                  maw. van welke bron

                                  als je el. creëert van kernenergie en met die el. warmte creëert ben je kw-gewijs misschien niet zo fantastisch bezig, maar naar vervuiling is het moeilijker in te schatten wat het slechtst is
                                  bv. nadelen van beetje kernafval vgl.en met vervuiling door mazoutketel

                                  als je zonne-energie opslaat met waterstof en dat gebruikt om je huis te verwarmen, maakt het minder uit of je al dan niet kw-efficiënt bezig bent want zonne-energie is gratis

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    gemiddeld belandt een auto na 15 jaar op de schroothoop, in 2001 was dat nog 12.9 jaar

                                    http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...ds-ouder.dhtml
                                    Dat zijn dan de auto's van eind jaren '90?

                                    E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                    Comment


                                    • 2014 - 15...

                                      schroothoop he, ni gemiddelde leeftijd, de gemiddelde leeftijd was over 10 jaar met 2 jaar gestegen

                                      ik snap uw punt ian, maar ze worden nog steeds beter, nostalgie is geen leidraad

                                      Comment


                                      • Conclusie: welke auto stoot de meeste CO2 uit?

                                        Voor een duidelijk overzicht zijn de gegevens in een tabel gezet.

                                        Elektrisch (groene stroom) Elektrisch (Belgische stroom) Elektrisch (steenkool) Diesel Benzine CNG
                                        Verbruik per 100 km 20 [kWh] 5 [L] 6 [L] 5 [kg]
                                        Well-to-tank CO2 [g/km] 0 38 145 37 46 42
                                        Tank-to-wheel CO2 [g/km] 0 134 13 138
                                        Totale CO2-uitstoot [g/km] 0 38 145 170 182 180
                                        Zoals in de tabel te zien is, stoot een elektrische auto op Belgische stroom 4,6 keer minder CO2 uit per kilometer dan een brandstofauto. De elektrische auto is qua verbruik absoluut schoner dan een auto op brandstof. Zelfs als je elektrisch rijdt op stroom uit de meest vervuilende kolencentrale, is dit nog altijd beter voor het milieu.


                                        Comment


                                        • ik denk dat ik het ongeveer 5 à 6 jaar geleden hetzelfde heb aangetoond
                                          dezelfde discussies blijven terugkomen maar buiten dat verandert er weinig
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X