Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
    Al die zone's waar je niet meer mag rijden... eigenlijk zijn dit anti-eco-maatregelen. Let me explain: 10-15 jaar geleden reed ik wekelijks naar mijn broer en dit was 18,7 km enkel. Tegenwoordig zijn er zoveel kleine wegen afgesloten voor plaatselijk verkeer dat ik gedwongen wordt de autostrade te nemen. Resultaat: zelfde reistijd, maar 29,2km enkel én een hoger verbruik. Als ze nu in dorpen en gemeenten zone's gaan afsluiten, wordt dit vlot boven de 30km.
    een oude diesel stoot niet paar procent meer uit dan ene moderne hoor, maar echt een veelvoud.
    als iemand met ene modern voertuig 50km autostrade doet (en al niet in stadskern) ipv 25 door dorpskernen en verbindingswegen is dit sowieso al een verbetering voor de levenskwaliteit, maar ook nog altijd minder schadelijk voor het milieu dan wanneer de korte rit met een veel ouder voertuig gebeurt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      peugeot, opel en benz

      en die pug's en die opel's moet je goed zoeken intussen
      precies. t is dus ook weer ne regel dat ze invoeren om toch maar iets voor de oldtimers te doen. waarschijnlijk rijd er zo maar éné meer in belgie. als er al ene is

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
        Heb het ook gelezen , oldtimers van 25j komen er niet in, enkel oldtimers vanaf 30j. Die zullen binnen mogen rijden tegen een verlaagd tarief. Enkel vanaf 40j zal je gratis kunnen rijden in de centra zonder problemen...
        Bron?
        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
        Current:
        1987 Mercedes-Benz W124 200D
        1979 Mercedes-Benz W123 280E
        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
        Ex:
        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
        1976 Mercedes-Benz W123 250
        1987 Mercedes-Benz W124 230E

        1979 Mercedes-Benz W123 300d
        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

        1990 Mercedes-Benz C124 300CE
        1980 Mercedes-Benz W123 280
        1989 Mercedes-Benz W124 230E

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
          bron?
          GVA 20.12. Dit is voor wat betreft de regeling in Antwerpen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
            GVA 20.12. Dit is voor wat betreft de regeling in Antwerpen.
            idd, als elke stad-gemeente zijn eigen regels zal opleggen qua leeftijd, dan zitten we er goed mee...

            Comment


            • de stad bepaalt zelf deels zijn beleid, de gemeentelijke politie staat onder de burgemeester en de schepenen etc worden rechtstreeks verkozen

              das de beste democratie we hebben in belgie, en iedereen is vrij om te wonen waar hij wil
              de gemeentetax die lager is in sommige gemeentes moet worden gelijkgetrokken meestal door inwoners die met hoge belastingen en opcentiemen zitten, das weer de krekel en de mier he...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                GVA 20.12. Dit is voor wat betreft de regeling in Antwerpen.
                Ik probeer het artikel te vinden op de site.
                Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                Current:
                1987 Mercedes-Benz W124 200D
                1979 Mercedes-Benz W123 280E
                1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                Ex:
                1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                1976 Mercedes-Benz W123 250
                1987 Mercedes-Benz W124 230E

                1979 Mercedes-Benz W123 300d
                1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                1980 Mercedes-Benz W123 280
                1989 Mercedes-Benz W124 230E

                Comment


                • artikel 6

                  Het EcoHuis is het publiekscentrum voor alles rond klimaat, duurzaam (ver)bouwen, energie en vergroenen en ontharden. Je kan er terecht voor energie-advies op maat.

                  Comment


                  • Gevonden:
                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                    Current:
                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                    Ex:
                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

                    1979 Mercedes-Benz W123 300d
                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

                    Comment


                    • Mijn daily uit 1986 uit Duitsland is een benzine die daar euro2 norm had op zijn inschrijvingskaart. Hier in belgie bij inschrijving werd de norm niet ingevuld. Fijn. Dat betekent dus, wel toegang tegen verlaagd tarief, omdat ie 30 jaar is in 2016, maar met vermelding van de euro norm was de toegang gratis geweest.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                        een oude diesel stoot niet paar procent meer uit dan ene moderne hoor, maar echt een veelvoud.
                        als iemand met ene modern voertuig 50km autostrade doet (en al niet in stadskern) ipv 25 door dorpskernen en verbindingswegen is dit sowieso al een verbetering voor de levenskwaliteit, maar ook nog altijd minder schadelijk voor het milieu dan wanneer de korte rit met een veel ouder voertuig gebeurt.
                        Ok, mijn voertuig zou de meerafstand ecologischer afleggen. Maar die oudere voertuigen moeten dat ook doen, hé....

                        Comment


                        • Dat ze eens beginnen met al die soorten snelheidsremmers weg te nemen. Verkeersdrempels, de baan waarin een bocht gelegd wordt, bloembakken op straat, eilandjes enz enz, we zouden zuiniger rijder en minder fijn stof produceren. Hier vlak aan mjn huis 2 verkeersdrempels, ja da's remmen en optrekken he. Rijden ze daarom trager? Die 100 meter wel ja, maar de volgende kilometers rijden ze even snel als anders. En veiligheid? In Brakel hadden ze pas zo'n eiland aangelegd of er viel al een dode te betreuren. Was eiland waar je twee bochten moest nemen met hoge borduur en de laatste bocht was zo'n onnatuurlijke bocht (moeilijk uit te leggen maar zo ene waar je kort moet sturen plots). Als je het miste vloog je recht op een boom. De dame raakte met haar achterwiel even het eiland in de moeilijke bovht, vloog vooruit recht op dienen boom. Over en uit.

                          Comment


                          • als iedereen zich aan de regels houdt zou er direct een pak minder fijn stof zijn...
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Dat ze eens beginnen met al die soorten snelheidsremmers weg te nemen. Verkeersdrempels, de baan waarin een bocht gelegd wordt, bloembakken op straat, eilandjes enz enz, we zouden zuiniger rijder en minder fijn stof produceren. Hier vlak aan mjn huis 2 verkeersdrempels, ja da's remmen en optrekken he. Rijden ze daarom trager? Die 100 meter wel ja, maar de volgende kilometers rijden ze even snel als anders. En veiligheid? In Brakel hadden ze pas zo'n eiland aangelegd of er viel al een dode te betreuren. Was eiland waar je twee bochten moest nemen met hoge borduur en de laatste bocht was zo'n onnatuurlijke bocht (moeilijk uit te leggen maar zo ene waar je kort moet sturen plots). Als je het miste vloog je recht op een boom. De dame raakte met haar achterwiel even het eiland in de moeilijke bovht, vloog vooruit recht op dienen boom. Over en uit.
                              Daarin geeft ik je volledig gelijk.
                              En op sommige plaatsen nemen ze blijkbaar ook de versmallingen weg, zo ook op de weg die ik doe naar het werk.

                              De Naamsesteenweg (N80) tussen Bevingen en Gingelom hebben ze ook aangepast bij de aanleg van het fietspad langs deze weg. Ook hier hebben ze enkele vreemde bochten aangebracht in deze weg.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Ja, en meestal zijn het 'moeilijke' bochten tussen vrij hoge borduren vind ik. Bochten die je vrij bruusk moet insturen.
                                Ik weet niet of dat goed is voor de verkeersveiligheid en de uitstoot.
                                Van de echte verkeersdrempels, je weet wel, die heuvels waar je bijna gelanceerd werd, beginnen ze blijkbaar wel terug te komen
                                Heb de indruk dat er daar steeds minder van zijn. Nu hun ronde punten die ze overal inplanten om het verkeer op te stroppen nog wat veiliger maken. Weg met die twee rijstroken op de ronde punten. Zijn er maar heel weinig die weten dat voorrang moeten geven aan degene die aan de buitenkant rijdt. Ze denken dat pinken hen voorrang geeft. Heb zo in Wetteren ne neger bijna zijnen auto laten parkeren tegen die betonblokken. Kerel zet zijne pinker op om de e40 op te gaan terwijl hij naast mij zit. Ik claxonneer, hij panikeert en rijdt recht op die blokken af. Zag in mijnen spiegel dat hij eerst een beetje achteruit reed en dan weer rond het rond punt ging. Zou die het afgeleerd hebben? Ik kon me toch niet laten rammen he.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bartgo Bekijk Berichten
                                  Mijn daily uit 1986 uit Duitsland is een benzine die daar euro2 norm had op zijn inschrijvingskaart. Hier in belgie bij inschrijving werd de norm niet ingevuld. Fijn. Dat betekent dus, wel toegang tegen verlaagd tarief, omdat ie 30 jaar is in 2016, maar met vermelding van de euro norm was de toegang gratis geweest.
                                  en zo zijn er veeel jongere autos ook die een euro 4 norm hebben op papier omdat dat toen het minimum was, maar die eigenlijk ook al voldoen aan de euro 5 die nog niet in voege was. ook deze gaan prijs hebben. je hebt dan een proper voertuig die beter presteerde dan vereist was, en nog zal deze geweigerd worden.
                                  oude autos die geen C02 norm hebben, krijgen ook gewoon het maximum op gestempeld, terwijl mijn golf praktisch getest over 65 000km een schoon 118gr/km haalt.
                                  een auto die op gas rijd, rijd nog properder. die mag dan nog van 1980 zijn.

                                  uitstoot meten aan de keuring, daar een bepaald label toegewezen krijgen voor op de voorruit en deze label bepaald waar je nog in mag.

                                  voor mij is dit gewoon een verdoken belasting, want zolang je betaald, mag je dus nog steeds het centrum in. de bevoegdheden zijn van federaal naar lokaal gegaan, en je ziet dat ze overal geld te kort hebben

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    De Naamsesteenweg (N80) tussen Bevingen en Gingelom hebben ze ook aangepast bij de aanleg van het fietspad langs deze weg. Ook hier hebben ze enkele vreemde bochten aangebracht in deze weg.
                                    Om ziek van te worden, die weg nu...er zijn ettelijke bochten waar je 70 mag rijden, maar als je daar braafjes tussen de volle witte lijnen wilt blijven moet je je auto zo heel en weer gooien dat een slapende passagier zijn kop tegen de ruit vliegt.

                                    Vraag me niet hoe ik daarachter ben gekomen
                                    Mijn Skoda

                                    Comment


                                    • Ik heb daar eens over nagedacht. In feite is dat fijn stof pas schadelijk wanneer je het inademt. Op zichzelf doet dat stof anders niet zoveel. Zou het niet goedkoper zijn en makkelijker uit te voeren om gewoon iedere bewoner van een vervuild gebied een degelijk mondmasker aan te bieden? Misschien wel zorgen dat die mensen er een zekere luxe bij hebben. Ik zou een dagelijks masker, een sportmondmasker en een galamasker voorzien. Verkrijgbaar in verschillende kleuren zodat het ook een beetje sjiek staat, want iedereen ziet dan dat je van't stad bent. Ik denk dat de grote leider zou scoren met zo'n regeringsvoorstel.

                                      Comment


                                      • dat ze eerst eens beginnen met 2-takt te bannen, niet te geloven dat die rommel nog toegelaten is
                                        2.0 JTDm

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Zou het niet goedkoper zijn en makkelijker uit te voeren om gewoon iedere bewoner van een vervuild gebied een degelijk mondmasker aan te bieden?
                                          Fantastisch voorstel!
                                          En ik zou er tegelijk ook een harnas bij aanbieden, zodat je niet meer erg gekwetst kunt raken als een auto je van het voetpad opschept. En misschien ook ineens aan iedereen een infuus (+ staander op wieltjes, vaneigens) met kanker genezend medicijn aanbieden?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X