Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• de natuur vind er wel iets op. het blijft altijd bij hetzelfde: wij zijn met teveel en er zijn te weinig boompjes. laat de aarde maar goed opwarmen zodat het hier een serre wordt. wij sterven, planten groeien sneller => CO2 daalt weer, fijn stof zal ook wel door één of andere plant omgezet worden.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Waarom? prijs remblokjes? Verbruik? ik snap het nut niet van dat doorgedreven ecogedoe. Koop dan een goedkopere wagen die minder verbruikt, dan kan je op een normale manier rijden zonder op ne euro te moeten kijken...
    Ps, met mijn vorige Espace van bijna 2 ton deed ik 85.000 km met de voorste blokken, dus zo duur is remmen niet.
    AAAH, gij zijt diene trage uitboller altijd .
    ik zit al aan de 3de set remblokken bij men golf op minder dan 100 000km. het slijtage van uw blokken hangt gewoon van de opbouw van u auto af. ik heb een trage 1.6D (50pk) en kreeg dus hele kleine remblokjes. er zitten er nu op van een 1.8benzine (90pk) en ik vermoed dat deze een heel pak langer zullen meegaan.

Comment

• nee, dat ben ik

ik maak er een sport van zo weinig mogelijk te remmen

Comment

• Ik ben ook zo'n uitboller.

Als 't kon gaf ik hier thuis efkes gaas en bol ik uit tot in Oostenrijk.

Probleem volgens mij dat mensen ziek maakt:

* luchtvervuiling

* watervervuiling

* vervuiling van de voeding in het algemeen

* overvloed aan kunstmatige schadelijke elektromagnestische straling

* veel te veel stress, kopzorgen, spanningen enz... .

Comment

• Onderwerp van dit topic: Stadscentra verboden voor vervuilende wagens.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Ben je't zeker?

Comment

• Ik heb het eens losgelaten op een Nederlands forum dat men zich in Antwerpen eerst zal moeten registreren minstens 24 uur op voorhand eender met welke auto en dus niet kom het is lekker weer we doen een dagje Antwerpen, volgens mij gaat dat Antwerpen dag-/weekend-/shoptoerisme kosten.

Maar ach kom, werkgelegenheid en geld genoeg in Antwerpen zeker ?
              Last edited by ; 26/04/2015, 12:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                Ik heb het eens losgelaten op een Nederlands forum dat men zich in Antwerpen eerst zal moeten registreren minstens 24 uur op voorhand eender met welke auto en dus niet kom het is lekker weer we doen een dagje Antwerpen, volgens mij gaat dat Antwerpen dag-/weekend-/shoptoerisme kosten.

En de leestekens waren op op dat forum?

Als dat wat toerisme en werkgelegenheid kost, maar de bewoners van de stad gezonder maakt, is het nog altijd de juiste keuze. Veel mensen lijken te vergeten dat een stad in de eerste plaats een plaats is om te wonen.
                BMW 420dA : >>>

Comment

• Wonen en werken

Het zit eraan te komen dat ik binnen een aantal jaren niet meer op mijn werk kan geraken met mijn oude Benz ...
                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• bwa, tegen dan maken ze een uitzondering voor de hele oude wagens. ze gaan vooral het overgrote deel autos tussen 10 en 20jaar eruit willen
                    de hoeveelheid autos boven de 25jaar stelt bijna niks voor in het totale wagenpark

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                      Wonen en werken

Het zit eraan te komen dat ik binnen een aantal jaren niet meer op mijn werk kan geraken met mijn oude Benz ...
                      het zit er inderdaad aan te komen, en wat mij betreft veel te laat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                        het zit er inderdaad aan te komen, en wat mij betreft veel te laat.
                        Hoeveel gaat het uitmaken denk je ?
                        Benzine

Diesel

Comment

• da's een verkeerde mentaliteit

iedereen moet voor eigen deur vegen en niet denken aan wat anderen wel of niet doen. We weten allemaal wat het spreekwoord 'als die in de put springt, springt ge dan mee?' wil zeggen. En toch veranderen we ons gedrag niet ook al weten we beter.
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Ik wil nog altijd het percentage weten van Diesels in België van +20 jaar die dagelijks gebruikt worden...
                            Benzine

Diesel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                              Ik heb het eens losgelaten op een Nederlands forum dat men zich in Antwerpen eerst zal moeten registreren minstens 24 uur op voorhand eender met welke auto en dus niet kom het is lekker weer we doen een dagje Antwerpen, volgens mij gaat dat Antwerpen dag-/weekend-/shoptoerisme kosten.

Het EcoHuis is het publiekscentrum voor alles rond klimaat, duurzaam (ver)bouwen, energie en vergroenen en ontharden. Je kan er terecht voor energie-advies op maat.

In volgende link, onder punt 3 staat dat je het voertuig kan registreren tot 24u NA het betreden van de LEZ?

Comment

• 6. Zullen oldtimers de lage-emissiezone nog mogen binnenrijden? Zal er een onderscheid gemaakt worden tussen oldtimers met en zonder O-plaat?

OPGELET! Volgende informatie kan nog wijzigen. De Vlaamse regering moet de regelgeving nog goedkeuren.
                                Enkel voertuigen ouder dan 40 jaar zullen een lokale toelating krijgen om de lage-emissiezone binnen te rijden. Het tarief moet nog worden bepaald.
                                Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen voertuigen met en zonder O-plaat. Enkel de leeftijd van het voertuig telt.

Comment

• Plezant voor oldtimerverzamelaars in het stad !
                                  Benzine

Diesel

Comment

• Hmm dan moet er toch nog eens een oldtimer meeting georganiseerd worden int stad?
                                    Kunnen deelnemen: oldtimers, euro 0,1,2,3 diesels en euro 1,2 benzines en nieuwe wagens met +300g CO2.
                                    Polo 6n 1.4

Comment

Plezant voor oldtimerverzamelaars in het stad !
                                      Ik stel inderdaad voor dat we de gezondheid van duizenden mensen laten afhangen van die enkele old-timer verzamelaars...

En dus wel die oude karren laten blijven rondrijden in de steden. Mensen die dan longkanker krijgen, krijgen een kortingskaartje voor de oldtimermeeting!

Moraal van het verhaal : Als je oldtimers wilt verzamelen, ga je maar ergens afgelegen wonen. Of je rijdt er niet meer mee.

Comment

Ik wil nog altijd het percentage weten van Diesels in België van +20 jaar die dagelijks gebruikt worden...
                                        het percentage diesels an sich in Belgien in verhoudign tot andere landen (nog niet in acht nemende dat die ook nog eens veel meer kilometers rijden).... dat is ook al een probleem
                                        kijk maar eens wie er hier van europa (en bij uitbreiding in bijna heel de wereld want elders wordt diesel vaak nog minder gebruikt) het meeste diesels heeft rondrijden..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                          Ik stel inderdaad voor dat we de gezondheid van duizenden mensen laten afhangen van die enkele old-timer verzamelaars...

En dus wel die oude karren laten blijven rondrijden in de steden. Mensen die dan longkanker krijgen, krijgen een kortingskaartje voor de oldtimermeeting!

Moraal van het verhaal : Als je oldtimers wilt verzamelen, ga je maar ergens afgelegen wonen. Of je rijdt er niet meer mee.
                                          Ik stel inderdaad voor dat we de gezondheid van duizenden mensen laten afhangen van mensen die op reis gaan met het vliegtuig...*

En dus wel die oude vliegtuigen* laten blijven rondvliegen boven* de steden. Mensen die dan longkanker krijgen, krijgen een postkaartje van op het strand!*

Moraal van het verhaal : Als je op reis wilt gaan, ga je maar in je tuin zitten.*

* Vul zelf aan wat u het beste past

Moraal van mijn verhaal: kan je zelf wel raden denk ik...
                                          Last edited by ; 27/04/2015, 01:23.

Comment

Working...
                                          X