Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Men zei vroeger dat de aarde zal vergaan in water. Maar dat slaat nergens op. De aarde heeft in al die jaren veel ergere "evenementen" meegemaakt dan de mens. Er zal ooit een moment komen dat de mens uitsterft en wat mij betreft, hoe rapper hoe liever. Jammer voor die jonge kinderen dan maar dat is nu eenmaal de natuur. Niks of niemand is sterker dan de natuur. Ik wil het echt nog zien gebeuren. Een fameuze knal en gedaan met de mensheid. Dat zou mooi zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Inderdaad.
      En op gas nog meer volgens fcapri.
      Wij verwarmen hier met gas (ook warm water) en wij zitten tussen de 1500 en de 1800 liter gas per jaar, en dat met een heel slecht geïsoleerd huis.
      Amai, das maar 1,5 tot 1,8 m3 per jaar?

Comment

• Niet meer dan terecht dat ze dit invoeren. Blijkt nu dat een deel van de longkankers in dit land te wijten zijn aan luchtvervuiling. Als je weet hoe hard een oude diesel stinkt dan wil je niet weten wat er daar allemaal uitkomt van schadelijke gassen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Niet meer dan terecht dat ze dit invoeren. Blijkt nu dat een deel van de longkankers in dit land te wijten zijn aan luchtvervuiling. Als je weet hoe hard een oude diesel stinkt dan wil je niet weten wat er daar allemaal uitkomt van schadelijke gassen.
          Volgens mij vergelijkbaar met de oudere modellen 2 takt... 1/25...

Comment

• Hoe dan ook, de meeste Mercedes benzen op benzine die je nu kan kopen in Duitsland en Zwitserland zitten op euro2-norm dankzij hun katalysator. Ze hebben zelfs het groene vignet voor de milieusteden in Duitsland. Die mogen nog zeker tot 2020 binnen in Antwerpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Amai, das maar 1,5 tot 1,8 m3 per jaar?
              nee, niet echt dirk

1m³ gas op normale atmosferische druk is ongeveer 4 liter vloeibaar propaan

maar je kan hoogkalorisch propaan niet vergelijken met aardgas, maar ik heb geen zin dat op te zoeken

blijft een feit dat 1800 liter propaan erg weinig is voor een ongeisoleerd kot, je hebt ongeveer dubbel zoveel liter propaan nodig tov mazout om evenveel kalorieen te krijgen en 900 liter mazout voor een eensgezinswoning op jaarbasis is erg zuinig
              Last edited by bobo; 10/05/2015, 07:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                nee, niet echt dirk

1m³ gas op normale atmosferische druk is ongeveer 4 liter vloeibaar propaan

maar je kan hoogkalorisch propaan niet vergelijken met aardgas, maar ik heb geen zin dat op te zoeken

blijft een feit dat 1800 liter propaan erg weinig is voor een ongeisoleerd kot, je hebt ongeveer dubbel zoveel liter propaan nodig tov mazout om evenveel kalorieen te krijgen en 900 liter mazout voor een eensgezinswoning op jaarbasis is erg zuinig
                Weet IK wel... Ik vermoed dat hij m3 bedoelt.
                ik zie op de afrekening geen enkele liter aanduiding. En om dat nu zelf op,te zoeken en uit te rekenen. Wie heeft daar zin in. ��
                Last edited by ; 10/05/2015, 08:01.

Comment

• ja, zeg dat dan

Comment

• Was er ook is geen studie naar de vervuiling van die Scooterke's en al dieje ander brol waarop ze uitgedost in een polo'tje met ne WC-pot op hunne kop rondtuffen ?
                    Die dingen vervuilen 10 x meer dan een doorsnee bestelwagen dacht ik ? Ineens ook verbieden die handel. Huis verwarmen op mazout ? Ook verbieden die handel.
                    Grasmaaier of zitmaaier ? Verbieden ! Bestelwagens ouder dan 10 jaar ? Verbieden ! Buldozers en ander grondwerkingsmasjienen ouder dan 10 jaar ? Verbieden !
                    Tractor zonder roetfilters ? Weet zelfs niet of het bestaat maar zoals het een goede politieker beaamt zou ik het eerst verplichten, dan belasten en dan verbieden ...

En ondertussen in India, China, Brazil, ... gaan met die banaan ...

Comment

Volgens mij vergelijkbaar met de oudere modellen 2 takt... 1/25...

Tweetakt benzinemotoren vervuilen nog een pak meer dan oude diesels. Bromfietsen met 2takt motoren stoten ongelofelijk veel schadelijke gassen uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                        Men zei vroeger dat de aarde zal vergaan in water. Maar dat slaat nergens op. De aarde heeft in al die jaren veel ergere "evenementen" meegemaakt dan de mens. Er zal ooit een moment komen dat de mens uitsterft en wat mij betreft, hoe rapper hoe liever. Jammer voor die jonge kinderen dan maar dat is nu eenmaal de natuur. Niks of niemand is sterker dan de natuur. Ik wil het echt nog zien gebeuren. Een fameuze knal en gedaan met de mensheid. Dat zou mooi zijn
                        Laat me raden ... geen kinderen, zelfmoordneigingen en je kan niet tegen de drank ? Tijd om je broeders te vervoegen van de IS.
                        Ik denk persoonlijk dat er een Zombie-plaag zit aan te komen ...

Comment

• die brommerkes worden ook verboden, (verkoop2 takt is al verboden, niet ? )

en maak u geen illusies, allesbranders gaan ook verboden worden, eerst in de steden, daarna overal
                          en dat gaat direct een positieve invloed hebben op het leven in de binnestad

niet kwa co², wel roet teffrente zaken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Niet meer dan terecht dat ze dit invoeren. Blijkt nu dat een deel van de longkankers in dit land te wijten zijn aan luchtvervuiling. Als je weet hoe hard een oude diesel stinkt dan wil je niet weten wat er daar allemaal uitkomt van schadelijke gassen.
                            oh, als we zo gaan beginnen. als het stinkt is het slecht. sjans dat CO ook zo een stinkerd is dat je het huis kan verlaten als die aanwezig is...
                            ge zou verschieten wat er uit uwe auto allemaal komt, dat ge niet ruikt

Oorspronkelijk geplaatst door JollyRoger Bekijk Berichten
                            Was er ook is geen studie naar de vervuiling van die Scooterke's en al dieje ander brol waarop ze uitgedost in een polo'tje met ne WC-pot op hunne kop rondtuffen ?
                            Die dingen vervuilen 10 x meer dan een doorsnee bestelwagen dacht ik ? Ineens ook verbieden die handel. Huis verwarmen op mazout ? Ook verbieden die handel.
                            Grasmaaier of zitmaaier ? Verbieden ! Bestelwagens ouder dan 10 jaar ? Verbieden ! Buldozers en ander grondwerkingsmasjienen ouder dan 10 jaar ? Verbieden !
                            Tractor zonder roetfilters ? Weet zelfs niet of het bestaat maar zoals het een goede politieker beaamt zou ik het eerst verplichten, dan belasten en dan verbieden ...

En ondertussen in India, China, Brazil, ... gaan met die banaan ...
                            dat ze in india, china en brazilie dan longkanker krijgen hé.
                            trouwens in shanghai(china) ben ik vorig jaar geweest en daar rijd het haast vol met electrische scooters. benzine scooters zijn er al een tijdje verbannen uit de stad. en die electrische scooters zijn pas gevaarlijk, die hoort ge NIET aankomen.
                            toen we ff buiten de stad waren, wilden we een taxi terug naar hotel nemen (zo een fel oranje VW passat). daar zei de chauffeur ons ook al dat hij de stad niet meer in mocht en we een andere taxi moesten zoeken. ambetant, want de propere stadswagens rijden niet buiten de stad, daar vind je enkel die oude mormels die de stad niet inmogen. en dat ware LPG autos!!!

sjans ook dat antwerpen geen grote schepen heeft die de lucht vervuilen. en op vlak van uitstoot voldoen die huidige autos niet eens aan de norm

bron: http://app.bruxellesenvironnement.be...t_2015_NL.html

alles boven euro 3 mag binnen (en euro 3+roetfilter ook). als je dan kijkt wat die autos presteren op de fabriekstesten (blauw) en wat ze in praktijk doen. gelukkig dat ze euro 1 afschaffen en euro 5 blijven binnenlaten...
                            Last edited by ; 10/05/2015, 08:24.

Comment

ik zie op de afrekening geen enkele liter aanduiding. En om dat nu zelf op,te zoeken en uit te rekenen. Wie heeft daar zin in. ��
                              zij hebben een propaantank ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                3688 liter mazout op 1 jaar, in een kasteel met enkel glas misschien
                                ik heb het opgezocht wat een gezinswoning gemiddeld verbruikt. ik vind nu niet direct waar ik het vond. daar stond dat een gezin gemiddeld 3000-4000liter verbruikte.

maar vind er wel wat andere.

dubbel glas: 32% tussen de 2000 en 2500liter, 19% tussen 2500 en 3000liter, 19% boven de 3000liter
                                men ma hare ex-vriend had een 25jaar oude halfopen bebouwing en daar ging 4000liter/jaar in de tank

het resultaat blijft hetzelfde, ik heb die brandstof verbruikt op 3jaar tijd terwijl een gezinswoning met die hoeveelheid geen 3jaar rondkomt

Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                                Ik kom misschien 3 keer per jaar in Antwerpen, maar als ik er niet meer met de auto raak dan blijf ik weg en ga ik wel elders.
                                ik kwam misschien 1keer elke 2-3jaar in antwerpen, en binnen 2 weken ga ik er 6dagen zijn (boekenfestijn). daarna zien ze mij daar niet meer.

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                Men zei vroeger dat de aarde zal vergaan in water. Maar dat slaat nergens op. De aarde heeft in al die jaren veel ergere "evenementen" meegemaakt dan de mens.
                                nog zo een fabelke van de overheden. door het poolijs dat smelt, zal de zeespiegel stijgen en de landen overstromen. de noordpool is 1 groot stuk drijvend ijs. en zoals je weet is ijs een groter volume dan water. neem nu een glas water, doe er een drijvende ijsblok in en vul tot de rand. het ijsblokje zal met zijn top boven de rand van het glas zitten. als dat gesmolten is, zal je glas nog altijd niet overlopen (het volledig ijsblok heeft een bepaalde massa water, en die massa zorgt ervoor dat die evenveel 'ruimte' onder water zal innemen als zijn massa als het gesmolten is.
                                er is ook al gemeten dat de noordpool smelt, maar de zuidpool meer ijs krijgt (dus dat ze beide wegsmelten is onzin).

de aarde gaat ook altijd over van de ene naar de andere (eerst x aantal jaar ijstijd, dan x aantal jaar alles gesmolten, dan weer ijstijd...).
                                in bepaalde ijstijden was de gemiddelde zomertemperatuur rond het vriespunt. wat hebben ze toen uitgespookt dat de temperatuur gestegen is? wij zitten hier bezig over een gemiddelde stijging van 1°C. de aarde heeft voor de mens als grotere stijgingen meegemaakt
                                Last edited by ; 10/05/2015, 08:51.

Comment

• Poolijs op water heb je gelijk. Het ijs dat op groenland, ijsland, spitsbergen ,nova zembla en andere plaatsen is uitgestelde regen of sneeuw dat nog in de zee "kan" terechtkomen. Ik zeg wel kan, want ben niet echt overtuigd...
                                  En als dit het toch doet, wordt het zeewater zo koud, dat we dan weer een onderbreking hebben van de grote onderwaterstromen die ons weer op het noordelijk halfrond ook bepalen...
                                  Tgaathier wél way off topic.

Ik heb normaal nog lang geen last van verboden hierop, maar ik vind het wél pure discriminatie!

Comment

• Het is een ware schande!!
                                    Dus de mensen met een goede oudere wagen moeten dan maar een nieuwe kopen?!
                                    Wie heeft het recht om dat te bepalen??
                                    We moeten allemaal taksen betalen op je wagen hoor!
                                    En wat als je daar nu eens geen geld voor hebt??
                                    Maak de minder bedeelde maar armer! Goed bezig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      ik rijd ook zo zuinig mogelijk met de auto. als ik die verplaatsingen dan toch moet doen, dan toch met zo min moeilijk verbruik en uitstoot.
                                      electricitiet MOET elk jaar omlaag. ik zat een paar jaar terug op 145€/maand (8200kWh/jaar), dan 125€/maand (7300kWh/jaar), nu nog 105€/maand(5800kWh/jaar) en ik wil tegen volgend jaar nog lager zitten met het verbruik. mazout is buitengegooid en draait op pellets nu (zo min mogelijk).
                                      verwarming van warm water is via electrische boiler, aangezien daar het rendement maximaal van is (elke watt electriciteit wordt daarin omgezet naar warmte).

ik heb al teveel van die onzin overheidsverhaaltjes gehoord dat ik er nu heel weinig van geloof. ze beweerden ook dat de hoeveelheid lood in ons bloed sinds de jaren 80 sterk afneemt. dat zou zogezegd van loodvrije brandstof komen.
                                      MAAR als je die grafiek verder bekijkt, dan zakt de hoeveelheid lood al van voor 1900. toen kwamen de autos pas vollop op. de reden dat het lood zakt, is omdat er geen loden potten en pannen meer zijn, geen loden waterleidingen,....
                                      20jaar terug was het grote paniek door het 'ozongat' en dat de aarde daardoor teveel opwarmt. is dat gat ineens verdwenen ofzo? want door het beperken van die drijfgassen in spuitbussen is het 'groter worden' voorkomen. maar t is er nog altijd, niet???

en een koe produceert ook veel broeikasgassen. de opwarming van de aarde komt niet uit de autos maar wel uit het volgende:
                                      1) we zijn hier met veel teveel, en die hoop wil allemaal eten. al dat vlees komt van koeien, varkens, ... en die produceren tijdens hun leven al veel broeikasgassen
                                      2) doordat we met teveel zijn, moeten we teveel bouwen, teveel grond hebben voor landbouw, teveel velden voor koeien... waardoor een hele hoop bos weg is. elke boom die weg is, is een boom die geen CO2 naar zuurstof omzet. als er een evenwicht is tussen mens en natuur, dan zijn er evenveel wezens die zuurstof naar CO2 omzetten, als dat er planten CO2 naar zuurstof omzetten.

aangezien er nu een teveel aan CO2 is, warmt de aarde op (broeikas). een broeikas heeft als voordeel dat plantjes sneller groeien (meer planten is meer omzetten van C02 naar zuurstof). ook overstromingen en zware stormen zorgen dan dat die plantjes genoeg water krijgen. Door die stormen, het warmere weer,... sterven meer mensen en groeien planten beter ( (tiens, tiens, tiens, alsof de aarde zelf ingrijpt om de overschot aan CO2 weg te werken).

het komt uiteindelijk altijd op hetzelfde neer, wij zijn met teveel, boompjes zijn er te weinig. en als dit niet veranderd, moogt ge doen wat ge wilt. t is allemaal uitstel van executie
                                      warm water op gas is altijd zuiniger dan op elektriciteit hoor.

Comment

• Goede maatregel. De achterlijke dieselBelg die weinig kilometers doet, zal nu eindelijk niet meer blind een diesel kopen, omdat het toch oooo zo een paar eurocent goedkoper is aan de pomp. Diegenen die veel kilometers doen en binnen de emissiezone wonen, zullen wel een recente (bedrijfs)diesel hebben zeker?
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Gent zal nr 2worden. Bxl zal ook een stuk volgen hoewel daar rijden bijna enkel en alleen oude karren rond in sommige buurten.
                                          Leuven,Brugge,hasselt...
                                          Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                          X