Dat Gent nog maar een jaar of 2 wacht of wij zitten ook in de shit. Aleja met mijn polo geen probleem, zelf doe verstrenging in 2020 mag ik nog op mijn gemak roet etc uitstoten in de steden maar mijn vriendin met haar alfa GT is dan wel gescheten.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Stadscentra verboden voor vervuilende wagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichtenwarm water op gas is altijd zuiniger dan op elektriciteit hoor.
terwijl een weerstand in warm water via electriciteit ALLE energie in het water steekt als warmte (tenzij er uit de boiler waterdamp zou ontsnappen). het rendement is daar 100%.
terug ontopic:
waar gaat het eindingen?
in 2016 mag geen diesel voor euro 3 niet meer de stad in
in 2020 (slechts 4jaar later) mogen de diesels voor euro 5 de stad niet meer in.
en wat is het volgende? in 2024 mogen enkel benzinewagens nog in de stad, in 2028mogen enkel electrische wagens de stad in... in 2032 mag enkel een waterstof auto de stad in...
zo kan je elke 4jaar achter een andere wagen. ik ben van plan mijn diesel tot zijn 40jaar te houden (of 1 000 000km), dat is dan 2028. kan ik dan direct de nieuwe generatie kopen. verbrandingsmotoren komt ten einde, en ik ga voor die paar jaar nu geen nieuwe meer kopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
bron: http://app.bruxellesenvironnement.be...t_2015_NL.html
alles boven euro 3 mag binnen (en euro 3+roetfilter ook). als je dan kijkt wat die autos presteren op de fabriekstesten (blauw) en wat ze in praktijk doen. gelukkig dat ze euro 1 afschaffen en euro 5 blijven binnenlaten...
Met zo'n tabel bewijs je volgens mij niet veel.
En met statistieken kan je alles, maar dan ook alles bewijzen
Zo'n maatregelen zaten er aan t ekomen, maar ze moeten geleidelijker ingevoerd worden.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
NOx is een verzamelnaam voor een heleboel uitgestoten gassen:
Stikstofoxiden is een verzamelnaam voor de binaire verbindingen van zuurstof en stikstof:
- stikstofmonoxide (NO)
- stikstofdioxide (NO2)
- distikstofmonoxide (N2O)
- distikstoftrioxide (N2O3)
- distikstoftetraoxide (N2O4)
- distikstofpentaoxide (N2O5)
- stikstoftrioxide (NO3)
Stikstofoxiden zijn schadelijk voor de luchtwegen van mens en dier en ook voor plantengroei. Stikstofoxiden tasten ook de ozonlaag in de stratosfeer aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenNa 5j vond men het in DE eens nodig om te onderzoeken wat de 'umweltzones' nu voor positiefs hebben betekent voor de luchtkwaliteit in de stadscentra. Er was een spectaculaire luchtverbetering van welgeteld 0,1%. Compleet nutteloos dus.) en op een aantal km's een grote Wereldhaven
. Die paar oude Diesel's gaan alles oplossen !
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Ah...
Niet zo'n fijn leesvoer allemaal.
Hoe we het ook draaien of keren, en misschien is het niet populair op een autoforum, maar we zullen binnen hier en 20 jaar toch onze manier van verplaatsen moeten aanpassen.
De auto nemen voor afstanden onder de 5km is eigenlijk erg. Dat duurt 20 min. als je heel traag fietst. Met de auto naar de bakker 1km verder... Dat moet er uit.
De industrie is zich veel sneller aan het aanpassen dan de vervoers-sector.
Alle beetjes helpen.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Tis omzeep.
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenNiet meer dan terecht dat ze dit invoeren. Blijkt nu dat een deel van de longkankers in dit land te wijten zijn aan luchtvervuiling. Als je weet hoe hard een oude diesel stinkt dan wil je niet weten wat er daar allemaal uitkomt van schadelijke gassen.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JollyRoger Bekijk BerichtenLaat me raden ... geen kinderen, zelfmoordneigingen en je kan niet tegen de drank ? Tijd om je broeders te vervoegen van de IS.
Ik denk persoonlijk dat er een Zombie-plaag zit aan te komen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenKrijg dan over enkele jaren je oudere wagen maar verkocht lol.
De benzines kopen de Russen en Roemenen wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenNa 5j vond men het in DE eens nodig om te onderzoeken wat de 'umweltzones' nu voor positiefs hebben betekent voor de luchtkwaliteit in de stadscentra. Er was een spectaculaire luchtverbetering van welgeteld 0,1%. Compleet nutteloos dus.
voor berlijn en andere grote steden is de lucht er 15% op gebeterd, rond grote verkeersassen 8% en duitsland gemiddeld 3%
Comment
-
Op deze moment heb ik nog geen last van de oudere diesels die de steden niet meer zouden in mogen, dagelijkse auto seat altea van 2006, gaat dus niet lang meer duren voor ik ook de steden niet meer in mag, geen probleem, zien ze mij daar niet meer he, openbaar vervoer dat prijs/kwaliteit overeenstemd kennen ze hier in België toch niet dus ga ik ook niet gaan gebruiken om de steden in te trekken.
De grote vraag die ik mij stel, al die auto's die gaan beperkt worden in gebruik van het wegennet, gaan die ook vermindering krijgen in hun wegenbelasting? Zou niet meer dan normaal zijn in mijn ogen.1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
1987 volvo 340 GL (daily oldie)
2006 seat altea (daily)
Comment
-
ik stel mij deze vraag als alle steden dit zouden gaan invoeren he. Enkel Antwerpen valt nog mee idd, maar als je dan Gent of andere grote steden en dan nog is kleinere steden gaat bijtellen word dit toch al een serieus gebied in mijn ogen. Nu, ik wil nog zien gebeuren hoe ze dit allemaal gaan controleren en in 2de stap dan willen gaan verwerken hoor, het blijft hier België he
Maar idd, als je in Antwerpen zou wonen is het wel iets anders, en dan idd, hoe zit met oldtimers? Ik heb er hier ook 2 staan, maar allebei op dagelijkse plaat, zou dus ook al verboden worden.1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
1987 volvo 340 GL (daily oldie)
2006 seat altea (daily)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtendat weet ik nog zo niet, immers met het gas te verbranden, gaat nog altijd een deel warmte door de schouw weg. dat is dus rendementsverlies.
terwijl een weerstand in warm water via electriciteit ALLE energie in het water steekt als warmte (tenzij er uit de boiler waterdamp zou ontsnappen). het rendement is daar 100%.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenff gegoegeld was ook benieuwd
voor berlijn en andere grote steden is de lucht er 15% op gebeterd, rond grote verkeersassen 8% en duitsland gemiddeld 3%
http://newsroom.iza.org/de/2014/06/2...chen-staedten/
is de verbetering er dan gekomen doordat de 'oude vervuilende diesels' vervangen werden door jonger, of omdat die mensen met een oude vervuilende diesel gewoon de stad niet meer ingereden zijn?
als ik ff opzoek, dan is de euro3 norm ingevoerd in 2000. de euro3 norm met roetfilter zijn de oudste vervuilende diesels die de stad nu nog binnenmogen. deze bakken zijn 15-16jaar oud tegen dat ze de norm invoeren.
binnen 5jaar zouden die autos 20-21jaar oud zijn. hoeveel autos geraken op de sloop tussen hun 15 en 20jaar???
autos van euronorm 2 zijn van 1996. deze zijn nu 20jaar en binnen 5jaar dus oldtimer. hoeveel van die autos gaan binnen 5jaar nog op de baan zijn, zouden ze die regel NIET invoeren.
ik zal het nog gemakkelijker maken. hoeveel golf 2 diesels zag je 5jaar geleden nog op de baan, en hoeveel zie je er nu nog? en dit is dan zonder invoering van die regels. ik kom zowat nog dagelijks 1 a 2 golfkes tegen waarvan het overgrote deel al een O-plaat heeft hangen (gisteren 2 gezien met O plaat, en geenenkele met daily plaat).
net hetzelfde met de benz124 (even oud als golf 2), als ik er al ene tegenkom, hangt er 9/10 een Oplaat op
Comment
-
dat de invoering een versnelling van de verjonging het wagenpark meebrengt zal een feit zijn
feit blijft dat groene dingen op een auto in de sexy waren reeds in't verleden in de, badges van katalisatoren heb ik in be nooit gezien (wel gti) en narusten van auto's met filters en milieumaatregelen zijn daar al lang een business
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenGeen probleem, de polen blijven vrolijk ronddieselen en kopen hier met alle plezier alles op.
De benzines kopen de Russen en Roemenen wel.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzij hebben een propaantank ?
Vroeger lag het verbruik hoger, maar met de ketel die we nu hebben valt het echt heel goed mee.
En zoals ik al zei, slecht geïsoleerd huis. Het is een "sodibat polyvilla" voor de mensen die dat kennen.
In de winter redelijk koud, in de zomer veel te warm, maar in het tussenseizoen als ander mensen nog volop zitten te verwarmen is bij ons de verwarming wel uit.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment