Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jiri Bekijk Berichten
    Maak de minder bedeelde maar armer! Goed bezig!
    Dat is iets wat ze al jaren doen, en de huidige regering doet daar gewoon mee verder, alleen met nog een versnelling hoger.
    Bij elke verkiezingen opnieuw word er gezegd dat de mensen die het al minder goed hebben niks van de extra besparingen zouden mogen voelen, maar elke keer opnieuw vegen ze d'r gewoon hun voeten aan en zijn het deze mensen die het wel voelen.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Goede maatregel. De achterlijke dieselBelg die weinig kilometers doet, zal nu eindelijk niet meer blind een diesel kopen, omdat het toch oooo zo een paar eurocent goedkoper is aan de pomp. Diegenen die veel kilometers doen en binnen de emissiezone wonen, zullen wel een recente (bedrijfs)diesel hebben zeker?
      Het is wel de regering die iedereen heeft aangezet om een diesel te kopen.
      Net zoals ze nu doen met de benzines.
      Binnen een paar jaar pakken ze die dan aan.

Opel Insignia diesel 6,5L - benzine 12L
      Is al wat meer dan een paar eurocentjes.

Sent from here
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Het is wel de regering die iedereen heeft aangezet om een diesel te kopen.
        Net zoals ze nu doen met de benzines.
        Binnen een paar jaar pakken ze die dan aan.

Opel Insignia diesel 6,5L - benzine 12L
        Is al wat meer dan een paar eurocentjes.

Sent from here
        Volledig akkoord. Maar de Belg is niet goed in rekenen, en ziet alleen wat die betaald aan de pomp. Alle andere nadelen van dieselen en korte afstanden ziet die niet.

DPF
        EGR
        Batterij
        Gloeikaarsen levensduur
        Enz
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Dat lees ik nu altijd opnieuw, "korte afstanden".
          Maar wat zijn korte afstanden, rond de kerktoren is idd kort, maar vanaf hoeveel kilometers zijn het geen korte afstanden meer?
          Daar blijkt geen sluitend antwoord over te bestaan.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Heb er mss overgelezen, O plaat verboden?
            Niet dat ik veel in het stad kom maar er zijn redelijk wat meetings in steden.

Comment

• Staat er niet duidelijk in, dacht dat O-platen wel toegelaten waren. Werd destijds toch zo gezegd toen ze er over begonnen paar maand terug.
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Benzinewagens ouder dan 22 jaar(die wellicht bij mensen al staan om binnen 3 jaar oldtimer te worden) zullen geband worden?

Maar als deze mensen nu een gasinstallatie plaatsen, dan zijn deze wagens toch properder dan de meeste huidige wagens?

Ik vind dat dit eens moet herzien worden en dat autoclubs(ook Touring, VTB-VAB,...) deze mensen eens mogen gaan bijstaan!
                Last edited by ; 10/05/2015, 21:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                  Staat er niet duidelijk in, dacht dat O-platen wel toegelaten waren. Werd destijds toch zo gezegd toen ze er over begonnen paar maand terug.
                  In D is er volgens mij uitzondering voor oldtimers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jiri Bekijk Berichten
                    Het is een ware schande!!
                    Dus de mensen met een goede oudere wagen moeten dan maar een nieuwe kopen?!
                    Wie heeft het recht om dat te bepalen??
                    We moeten allemaal taksen betalen op je wagen hoor!
                    En wat als je daar nu eens geen geld voor hebt??
                    Maak de minder bedeelde maar armer! Goed bezig!
                    Waar haal je het recht om bv. met je 728i van 1984 in een dichtbevolkt woongebied te gaan rijden?
                    Dat is nergens voor nodig en precies hetzelfde als vinden dat je het recht hebt om te roken in een kindercrèche. Tabaksrook is allicht vele malen minder schadelijk dan verbrande fossiele brandstoffen.

Er mogen nog zoveel cijfers en grafieken van CO2 en NOx aangehaald worden, als je in het centrum van een stad woont weet je gewoon wat het probleem is. Stinkende en de luchtwegen prikkelende uitlaatgassen blijven tussen de huizen hangen. De mensen die continu in de file komen staan in het stadscentrum zijn veelal dan nog mensen die er niet wonen maar thuis wel gewoon propere lucht hebben in hun verkaveling in Reetveerdegem. Wat een arrogantie! Een echte Brusselaar bv. heeft geen auto of gebruikt hem amper.
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• En waarom heeft mijn vrouw na tig jaren dieselen rond de kerktoren nog nooit enige problemen gehad? Denk dat ecorijden veel slechter is voor je dieseltje...
                      Toen de premies er waren van de staat destijds had niemand het over nadelen, nu er dreiging is tot verhoging van dieselprijs of taxen, zijn er plots heel wat problemen. En zo krijgt de staat haar gelijk van de burger.
                      Ken veel leaserijders die dpf probs of egr probs hadden en die enkel lange afstanden doen. Is normaal als ze de keel van die auto steeds meer dichtknijpen (in de veronderstelling dat er dan van achter minder uitkomt) dat die begint te sukkelen. Is bij ne mens ook zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                        Waar haal je het recht om bv. met je 728i van 1984 in een dichtbevolkt woongebied te gaan rijden?
                        Dat is nergens voor nodig en precies hetzelfde als vinden dat je het recht hebt om te roken in een kindercrèche. Tabaksrook is allicht vele malen minder schadelijk dan verbrande fossiele brandstoffen.

Er mogen nog zoveel cijfers en grafieken van CO2 en NOx aangehaald worden, als je in het centrum van een stad woont weet je gewoon wat het probleem is. Stinkende en de luchtwegen prikkelende uitlaatgassen blijven tussen de huizen hangen. De mensen die continu in de file komen staan in het stadscentrum zijn veelal dan nog mensen die er niet wonen maar thuis wel gewoon propere lucht hebben in hun verkaveling in Reetveerdegem. Wat een arrogantie! Een echte Brusselaar bv. heeft geen auto of gebruikt hem amper.
                        Allee Gere, zo'n 728i draait amper toeren in de stad. Die is op dat moment eigenlijk schoner dan een moderne 1.0 3 cilinder die meer toeren draait .

Het grootste probleem zijn toch de oudere diesels gewoon. Maar hoeveel van die echte oude stinkers zie je nog rijden? Laatste keer dat ik ene tegen kwam waar ik echt last van had was het een oude Audi 80 die stond te draaien op de parking van de winkel. En das al een paar maand geleden. Ergens denk ik dat die zijn dieselpomp te rijk stond ofzo want zo'n stank bij stationair draaien was niet normaal, zelfs niet voor zo'n oud ding.

Comment

• ...een moderne 1.0 tfsi toeren draaien ? die komen met een dsg niet boven de 1500 o min
                          een oude 728i doet er een pak meer hoor

Comment

• Ik had het dan ook niet over een TFSI met DSG bak he bobo. Atmosferisch en handbak

Comment

• bij modern denk ik gelijk aan turbo

Comment

• ik mis mijn dodge weer. die is bijna 40jaar nu en zou vrijgesteld geweest zijn.
                                met zijn kleine 400gr CO2/km op LPG (of over de 1000gr als ik doortrek op benzine), maar wel één van de properste.
                                lage compressie (8,5:1), cruizen in stad aan 1000rpm, droge propere LPG verbranding.
                                alleen wel maximaal CO2

Comment

• Ik zie dat er al eerder een topic omtrent "auto weren uit steden" bestaat, daarom mag deze dicht.

Last edited by ; 11/05/2015, 02:00.

Comment

• Ik heb al verschillende jaren geleden besloten om mijne BMW 325Ci bij te houden(en deze is ondertussen al 14 jaar) maar vraag mij af of ik binnenkort nog enkel mag genieten van mijne wagen in mijn gesloten garage? Het is nog 11 jaar te gaan eer hij onder de noemer "oldtimer' zal vallen.

Maar hoelang gaat het nog duren eer ze ook de oldtimers gaan weren? Of is daar een maatregel voor voorzien? En wat gaan al de autoclubs zoals Touring, VAB, enz,... ondertussen doen? Gaan ze onze belangen verdedigen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Klopt.
                                      De "natuur" zelf stoot trouwens jaarlijks veel meer CO2 uit dan de menselijke productie, maar dat verzwijgen ze wel.
                                      Maar de ntuur verwerkt die dan ook weer. De impact van het menselijk handelen op deze effecten ontkennen is een vorm negationisme.

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                      Ik heb al verschillende jaren geleden besloten om mijne BMW 325Ci bij te houden(en deze is ondertussen al 14 jaar) maar vraag mij af of ik binnenkort nog enkel mag genieten van mijne wagen in mijn gesloten garage? Het is nog 11 jaar te gaan eer hij onder de noemer "oldtimer' zal vallen.

Maar hoelang gaat het nog duren eer ze ook de oldtimers gaan weren? Of is daar een maatregel voor voorzien? En wat gaan al de autoclubs zoals Touring, VAB, enz,... ondertussen doen? Gaan ze onze belangen verdedigen?
                                      Welke belangen moeten ze verdedigen? De gezondheid van hun leden of 't feit dat ze met hun vervuilende auto kunnen rondrijden?
                                      BMW 420dA : >>>

Comment

• CO2 is een milieu effect waar ik me het minste zorgen om maak. De andere vervuiling ja die is gevaarlijk, maar die CO2 die staat momenteel in volle belangstelling. Maar daar krijg je geen kanker van en zo. Opwarming van de aarde? Hoe warm moet de aarde exact zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Opwarming van de aarde? Hoe warm moet de aarde exact zijn?
                                          hoeveel klimaatvluchtelingen wil je ?

Comment

Working...
                                          X