Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    ik mis mijn dodge weer. die is bijna 40jaar nu en zou vrijgesteld geweest zijn.
    met zijn kleine 400gr CO2/km op LPG (of over de 1000gr als ik doortrek op benzine), maar wel één van de properste.
    lage compressie (8,5:1), cruizen in stad aan 1000rpm, droge propere LPG verbranding.
    alleen wel maximaal CO2
    CO2 zegt ook niet alles, in steden, voor de longen is vooral roet slecht
    co2 is slecht voor klimaatopwarming, maar enkel de steden gaan dit niet veranderen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      't gaat zijn zoals bobo zegt: elke laatste drup olie moet eruit, elke laatste klomp steenkool ook.
      Ja, en dan valt de wereld uitéén want dit blijven ze niet ongestraft doen.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
        Allee Gere, zo'n 728i draait amper toeren in de stad. Die is op dat moment eigenlijk schoner dan een moderne 1.0 3 cilinder die meer toeren draait .

Het grootste probleem zijn toch de oudere diesels gewoon. Maar hoeveel van die echte oude stinkers zie je nog rijden? Laatste keer dat ik ene tegen kwam waar ik echt last van had was het een oude Audi 80 die stond te draaien op de parking van de winkel. En das al een paar maand geleden. Ergens denk ik dat die zijn dieselpomp te rijk stond ofzo want zo'n stank bij stationair draaien was niet normaal, zelfs niet voor zo'n oud ding.
        Ik ben reeds 3x in Noorwegen geweest. Daar is het de gewoonte om je wagen te laten draaien wanneer je de winkel binnen stapt. Voor velen is dit de enige manier hem draaiende te houden gedurende de koude wintermaanden, maar de helft vd bevolking doet tijdens de andere maanden gewoon voorts hiermee. Dit voor een milieubewust land als Noorwegen!

Comment

• borre das waar en daar een noodzaak

maar hier niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            borre das waar en daar een noodzaak

maar hier niet
            Idd, maar ze zouden hun gewoonten mogen aanpassen wanneer het niet nodig is, hé... en het is nu niet dat brandstof daar gratis is. Ze betalen 1/3 de meer dan hier....

Comment

• ik vind het vooral jammer dat men in belgië niet toestaat zijn oude auto om te bouwen naar een hogere euronorm

voor carburatie zou de ombouw naar injectie al veel doen qua uitstoot

in duitsland mag het en soms moet het daar om je hobby betaalbaar te houden (fiscale afstraffing)
              creeert ook weer jobs en een economie op zich
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten

Welke belangen moeten ze verdedigen? De gezondheid van hun leden of 't feit dat ze met hun vervuilende auto kunnen rondrijden?
                Het feit dat een deel van hun klanten pas een oudere auto gekocht hebben en dat niet iedereen daar het geld voor heeft om om het jaar een andere auto te kopen.

Dan heb je nog de mensen die een oldtimer hebben of willen houden die zomaar aan de kant worden gezet.
                Last edited by ; 11/05/2015, 13:10.

Comment

• Hoe duidelijk gaan ze het maken dat die en die auto niet meer in de stad mogen? Gaan ze borden zetten met een een jaartal en dat de mensen terwijl ze rijden effe moeten rekenen of hune auto wel of niet de stad in mogen en tegen je het berekend hebt een camera je beboet heeft?

Hoeveel mensen gaan die borden herkennen EN begrijpen?
                  Last edited by ; 11/05/2015, 13:13.

Comment

• men zou beter werken via nummerplaatherkenning

via de nummerplaat weet men alles over de auto

men leest die nummerplaat en op het einde van de maand krijgt u een afrekening naargelang de euronorm die de auto heeft

voor wie het teveel kost, die blijft vanzelf wel weg van de stad. Iemand anders rekent verschillend en kijkt op een milieuvriendelijkere wagen in totaal niet minder kost. De oldtimerliefhebber die dan eens occasioneel rijdt betaalt dan ook, maar omdat hij niet zo frequent rijdt gaat de uiteindelijke rekening wel meevallen.

systeem van de vervuiler betaalt
                    aan verbieden heeft niemand iets
                    wil je gedragsverandering die doe je dat via mensen hun geld, niet door hen te zeggen wat ze wel en niet moeten doen
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Een benzinewagen boven de 22 jaar mag de stad niet meer in!?

Wat met een benzinewagen van 23 jaar op LPG? Vele begrijpen precies niet dat die wagens properder zijn dan sommige nieuwe wagens!

Comment

• zeg ik toch noet dat die de stad niet meer in mag
                        die gaat gewoon meer moeten betalen

en lpg ok, maar dan moet je wel kunnen aantonen dat je op dat moment er ook op rijdt
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                          CO2 zegt ook niet alles, in steden, voor de longen is vooral roet slecht
                          co2 is slecht voor klimaatopwarming, maar enkel de steden gaan dit niet veranderen
                          een lpg voertuig maakt geen roet

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          en lpg ok, maar dan moet je wel kunnen aantonen dat je op dat moment er ook op rijdt
                          was bij mij simpel, ik had niks anders (benzinetank, benzinepomp en leidingen waren verwijderd).
                          ik overweeg nog altijd om één van mijn autos ofwel electrisch te maken, ofwel hybride (de andere 2 niet aangedreven wielen voorzien van een electromotor). dan zou ik gewoon op diesel naar antwerpen rijden en in de stad electrisch rijden.

maar daar denken ze niet aan, flitscamera met nrplaatherkenning en wie geen euro3+roetfilter of hoger heeft, krijgt een boete

Comment

• Maar wie bewijst dat de co2 de reden is van de klimaatopwarming? Natuur heeft co2 nodig. Ik kan het zo goed niet vertellen, maar ik sprak iemand die zich specifiek beroepsmatig met co2 bezig houdt. Die doet dus niks anders. Wereldwijd zijn er zo maar enkelen, de rest heeft het van horen zeggen. Er is groen genoeg op de wereld om de co2 af te breken. De veeteelt is één van de belangrijkste co2 uitstoters maar aar zwijgt men over. Heel het gedoe rond CO2 zou er gekomen zijn door enkelingen en dit zou wereldwijd financieel uitgebuit worden. De andere vervuiling in de lucht is veel keren erger. Temperatuurschommelingen zijn er altijd geweest op aarde, mensen emigreerden toen ook. Nu noemen ze dat klimaatvluchtelingen.
                            Fijn stof, plasticvervuiling,... noem maar op. Dat zou men beter aanpakken. Allé, ik geloof er niet veel meer van en 'k ga me niet meer inhouden als ik een scheet moet laten. Mijn bomen kunnen er maar groener van worden in mijnen hof.

Comment

• Men heeft altijd maar over de opwarming van de aarde de laatste tijd en dat wij daar wellicht aan de oorzaak liggen. Maar uit heel wat onderzoeken concluderen ze dat het in de middeleeuwen warmer was dan nu. Uit rotsboringen hebben we geleerd dat het zo'n 1000 jaar geleden op alle continenten warmer was dan nu. En uit historische verslagen kunnen we opmaken dat de Noordpool nagenoeg ijsvrij was en dat de Vikings op Groenland oogsten.

Men vergeet bijvoorbeeld dat het magneetveld van de zon dat de aarde van straling afschermt de voorbije eeuw 2x zo sterk is geworden.
                              Hierdoor is de hypothese van Svenmark dat de kosmische straling gepaard gaat met minder wolken en dus met een temperatuurstijging.

Hoewel de mens de vorige eeuw nog weinig broeikasgassen in de lucht bracht, toch steeg de temperatuur tussen 1910 en 1940 met 0.45 graden!

Minstens 80% van de door de mens veroorzaakte CO2-uitstoot dateert van na 1940, maar tot 1976 bleef het 0.2 graden kouder. Vanaf 1976 gingen de temperaturen weer stijgen.

2.500 klimaatdeskundigen zegt dat er geen enkel wetenschapelijk bewijs is dat de humane emissies van CO2, methaan of andere broeikasgassen een catastrofale opwarming van de aardse atmosfeer de verstoring van het klimaat veroorzaken of zullen veroorzaken!

Gaan ze hier eens een verklaring voor geven of mag dit niet en gaan ze de mensen met al hun groen veder financieel uitbuiten?
                              Last edited by ; 11/05/2015, 18:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                ik rijd ook zo zuinig mogelijk met de auto. als ik die verplaatsingen dan toch moet doen, dan toch met zo min moeilijk verbruik en uitstoot.
                                electricitiet MOET elk jaar omlaag. ik zat een paar jaar terug op 145€/maand (8200kWh/jaar), dan 125€/maand (7300kWh/jaar), nu nog 105€/maand(5800kWh/jaar) en ik wil tegen volgend jaar nog lager zitten met het verbruik. mazout is buitengegooid en draait op pellets nu (zo min mogelijk).
                                verwarming van warm water is via electrische boiler, aangezien daar het rendement maximaal van is (elke watt electriciteit wordt daarin omgezet naar warmte).

ik heb al teveel van die onzin overheidsverhaaltjes gehoord dat ik er nu heel weinig van geloof. ze beweerden ook dat de hoeveelheid lood in ons bloed sinds de jaren 80 sterk afneemt. dat zou zogezegd van loodvrije brandstof komen.
                                MAAR als je die grafiek verder bekijkt, dan zakt de hoeveelheid lood al van voor 1900. toen kwamen de autos pas vollop op. de reden dat het lood zakt, is omdat er geen loden potten en pannen meer zijn, geen loden waterleidingen,....
                                20jaar terug was het grote paniek door het 'ozongat' en dat de aarde daardoor teveel opwarmt. is dat gat ineens verdwenen ofzo? want door het beperken van die drijfgassen in spuitbussen is het 'groter worden' voorkomen. maar t is er nog altijd, niet???

en een koe produceert ook veel broeikasgassen. de opwarming van de aarde komt niet uit de autos maar wel uit het volgende:
                                1) we zijn hier met veel teveel, en die hoop wil allemaal eten. al dat vlees komt van koeien, varkens, ... en die produceren tijdens hun leven al veel broeikasgassen
                                2) doordat we met teveel zijn, moeten we teveel bouwen, teveel grond hebben voor landbouw, teveel velden voor koeien... waardoor een hele hoop bos weg is. elke boom die weg is, is een boom die geen CO2 naar zuurstof omzet. als er een evenwicht is tussen mens en natuur, dan zijn er evenveel wezens die zuurstof naar CO2 omzetten, als dat er planten CO2 naar zuurstof omzetten.

aangezien er nu een teveel aan CO2 is, warmt de aarde op (broeikas). een broeikas heeft als voordeel dat plantjes sneller groeien (meer planten is meer omzetten van C02 naar zuurstof). ook overstromingen en zware stormen zorgen dan dat die plantjes genoeg water krijgen. Door die stormen, het warmere weer,... sterven meer mensen en groeien planten beter ( (tiens, tiens, tiens, alsof de aarde zelf ingrijpt om de overschot aan CO2 weg te werken).

het komt uiteindelijk altijd op hetzelfde neer, wij zijn met teveel, boompjes zijn er te weinig. en als dit niet veranderd, moogt ge doen wat ge wilt. t is allemaal uitstel van executie
                                maar ieder kWh stroom kost 3 kWh gas in de centrale en ook op onze teller 3 keer zoveel :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                  Men heeft altijd maar over de opwarming van de aarde de laatste tijd en dat wij daar wellicht aan de oorzaak liggen. Maar uit heel wat onderzoeken concluderen ze dat het in de middeleeuwen warmer was dan nu. Uit rotsboringen hebben we geleerd dat het zo'n 1000 jaar geleden op alle continenten warmer was dan nu. En uit historische verslagen kunnen we opmaken dat de Noordpool nagenoeg ijsvrij was en dat de Vikings op Groenland oogsten.

Men vergeet bijvoorbeeld dat het magneetveld van de zon dat de aarde van straling afschermt de voorbije eeuw 2x zo sterk is geworden.
                                  Hierdoor is de hypothese van Svenmark dat de kosmische straling gepaard gaat met minder wolken en dus met een temperatuurstijging.

Hoewel de mens de vorige eeuw nog weinig broeikasgassen in de lucht bracht, toch steeg de temperatuur tussen 1910 en 1940 met 0.45 graden!

Minstens 80% van de door de mens veroorzaakte CO2-uitstoot dateert van na 1940, maar tot 1976 bleef het 0.2 graden kouder. Vanaf 1976 gingen de temperaturen weer stijgen.

2.500 klimaatdeskundigen zegt dat er geen enkel wetenschapelijk bewijs is dat de humane emissies van CO2, methaan of andere broeikasgassen een catastrofale opwarming van de aardse atmosfeer de verstoring van het klimaat veroorzaken of zullen veroorzaken!

Gaan ze hier eens een verklaring voor geven of mag dit niet en gaan ze de mensen met al hun groen veder financieel uitbuiten?
                                  Gij kunt het beter uitleggen dan ik... Wat die man me toen vertelde kwam in grote lijnen overeen met hetgene jij zegt. Conclusie was idem... financiele belangen.

Comment

• ha ha

de "ozon vriendelijke" spuitbussen. Is miljoenen aan verdiend Is eigenlijk idem aan nu "eco line" auto's... "blue tec" auto's.... en vergeet
                                    vooral niet ....... "green nogwat" producten.

B

Comment

• De flattulateur zal zeker nog verplicht worden. Wellicht met een aanmoedigingspremie in het begin en tax voor wie gene heeft. Duitse herders zouden al in opleiding zijn als snuffelhond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Gij kunt het beter uitleggen dan ik... Wat die man me toen vertelde kwam in grote lijnen overeen met hetgene jij zegt. Conclusie was idem... financiele belangen.
                                        Alles wat "groen" is verkoopt en als de consument het niet wilt dan duwen ze het erin!

Maar alles wat "groen" is van minder kwaliteit en gaat minder lang mee. Dus hier kunnen ze ook weer 2x op verdienen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Door de opwarming van de aarde zou het zeespiegelniveau stijgen?

Zijn ze daar ook zeker van?

Je moet eens je bad half vol laten lopen en het niveau met een streep vastleggen. Vervolgens zet je er 5 speelgoedbootjes in en hiervan breng je er 2 tot zinken. Dan moet je nog maar eens kijken hoe hoog het niveau gestegen is

= Hoeveel schepen zitten er op de zee om dan nog te zwijgen hoeveel er op de zeebodem liggen....

Comment

Working...
                                          X