Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadscentra verboden voor vervuilende wagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Ja want iedereen blijft tot aan z'n pensioen bij dezelfde werkgever.

    Daarnaast zitten de meeste werkgevers nog steeds in de grote steden. Die al vol zitten.

    Lijkt plausibel maar is het niet echt.
    Ik heb al freelance opdrachten gedaan voor vele bedrijven in vele landen.
    Bijna overal kan ik van thuis werken.
    Belgie blijft kampen met een enorm wantrouwen. Als ze uwe kop niet zien, dan denken ze dat ge niet aan het werken zijt.

    Laat mensen van thuis werken, en er is nergens geen uitbreiding van het wegen net meer nodig.
    Geef belastingskortingen aan bedrijven die dit invoeren.

    Ik vermoed dat de status quo te veel opbrengt ...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
      ik hoop dat dit je dit niet serieus meent... whahahahha
      Je moet het niet te serieus nemen

      Maar toch.... je mag de proef eens doen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
        Ik heb al freelance opdrachten gedaan voor vele bedrijven in vele landen.
        Bijna overal kan ik van thuis werken.
        Belgie blijft kampen met een enorm wantrouwen. Als ze uwe kop niet zien, dan denken ze dat ge niet aan het werken zijt.

        Laat mensen van thuis werken, en er is nergens geen uitbreiding van het wegen net meer nodig.
        Geef belastingskortingen aan bedrijven die dit invoeren.

        Ik vermoed dat de status quo te veel opbrengt ...
        Ik denk toch niet dat dat veel verschil zal maken, de meeste mensen kunnen het werk dat ze doen gewoon niet van thuis uit doen.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Ik denk toch niet dat dat veel verschil zal maken, de meeste mensen kunnen het werk dat ze doen gewoon niet van thuis uit doen.
          Tuurlijk wel.
          Ga eens een kantoor binnen en kijk is goed rond.
          Vraag uzelf is af of een boekhouder wel daadwerkelijk elke dag moet pendelen ... of iemand die HR dossiers behandelt ... of iemand die de telefoon afneemt ... of ...

          Comment


          • Ja, je noemt juist die beroepen op, maar hoeveel % doet dat soort werk dat je van thuis uit kan doen?
            Dat is echt wel een minderheid.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • ik kan mijn werk niet thuis doen, noch in india

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Ja, je noemt juist die beroepen op, maar hoeveel % doet dat soort werk dat je van thuis uit kan doen?
                Dat is echt wel een minderheid.
                ik zou perfect de komende 2 weken van thuis uit kunnen werken.

                Comment


                • Ze zouden eens beter eerst de lichten allemaal op elkaar afstemmen want dit is tot op de dag van heden nog steeds niet het gebal in Antwerpen en alle andere groot steden.


                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                    Ik heb al freelance opdrachten gedaan voor vele bedrijven in vele landen.
                    Bijna overal kan ik van thuis werken.
                    Belgie blijft kampen met een enorm wantrouwen. Als ze uwe kop niet zien, dan denken ze dat ge niet aan het werken zijt.

                    Laat mensen van thuis werken, en er is nergens geen uitbreiding van het wegen net meer nodig.
                    Geef belastingskortingen aan bedrijven die dit invoeren.

                    Ik vermoed dat de status quo te veel opbrengt ...
                    Zo word je wel associaal.

                    Comment


                    • grappig toch hoe dat iedereen altijd zijn eigen onmogelijkheid om het een of het ander te verwezenlijken wilt uitleggen en verdedigen!

                      niemand zegt dat iedereen thuis kan werken, en dat moet ook helemaal niet..

                      weet je dat verkeersdeskundigen schatten dat 10% meer verkeer tot een verdubbeling van de files leiden? dat verklaart ook dat de files rond brussel verdubbelt zijn sinds 2007, terwijl het aantal ingeschreven voertuigen / gereden kilometers helmaal niet zo hard is gestegen.

                      het is dus helemaal niet nodig dat miljoenen mensen allemaal thuis beginnen te werken (dus geen nood om volle bak in het defensief te treden jongens! ik kan mijn jobs ook niet thuis done (ga wel met de fiets naar het werk 13 km enkel ,ma kom, ik weet dat dat niet voor iedereen mogelijk is!)), als de kleine groep voor wie dat wel realistisch is hiertoe gemotiveerd word / de kans krijgt, kan dit al een gigantische impact hebben op de files!
                      en dat is in het voordeel van JULLIE allemaal die NIET thuis kunnen werken!

                      dus waarom niet de mogelijkheden zien en zoeken en iedere mogelijk oplosising met verdedigen en ondersteunen ipv altijd direct het te bekritiseren vanuit zijn of haar eigen gelijk?

                      niet nodig!

                      Comment


                      • Bedienden kan men in bepaalde gevallen gerust een of twee dagen telewerk geven. Zeker die mensen die in de grote steden werken.

                        Waarom moet men daar aanwezig zijn op een bureau? Voor de controle.

                        Geef mensen een gerichte prestatie voor tijdens het telewerken. Ze kunnen enkele dagen iets langer slapen, besparen zich de stress van het pendelen en de files worden wat minder voor de rest.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Zo word je wel associaal.

                          More so dan door een paar eikels van collegas? Dno ... denk dat je het nogal ver zoekt ...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Ze zouden eens beter eerst de lichten allemaal op elkaar afstemmen want dit is tot op de dag van heden nog steeds niet het gebal in Antwerpen en alle andere groot steden.
                            Op de belangrijkste verkeersassen in Brussel was het jarenlang gekend dat de lichten niet op elkaar afgestemd waren omdat de computer die dat moest regelen, defect was en al die jaren nooit vervangen werd.
                            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                              Op de belangrijkste verkeersassen in Brussel was het jarenlang gekend dat de lichten niet op elkaar afgestemd waren omdat de computer die dat moest regelen, defect was en al die jaren nooit vervangen werd.
                              Wat eigenlijk ongelofelijk is ... het zijn verkeerslichten ... i mean ... 3 fucking relais per paal ... hoe moeilijk kan da nu zijn ?!

                              Ik wil mij wel kandidaat stellen ze. Ik pak die 18 milioen euro (of however hard da we ons laten afrippen) wel aan en zal da wel regelen met nen arduino.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                Op de belangrijkste verkeersassen in Brussel was het jarenlang gekend dat de lichten niet op elkaar afgestemd waren omdat de computer die dat moest regelen, defect was en al die jaren nooit vervangen werd.
                                in Brussel wordt alles gedaan om de tempo van de wagens lager te brengen dan deze van de fietsen en het openbaar vervoer; als je op een verkeerslicht vertrekt zie de volgende op rood springen. Smets heeft er zichtbaar plezier in...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                  Op de belangrijkste verkeersassen in Brussel was het jarenlang gekend dat de lichten niet op elkaar afgestemd waren omdat de computer die dat moest regelen, defect was en al die jaren nooit vervangen werd.
                                  Buiten de Wetstraat ken ik niet veel locaties waar het aangenaam rijden is van het ene naar het andere licht in Brussel en al zeker niet in Antwerpen waar al lang belooft/voorzien was om alles af te stemmen. Misschien kunnen ze eens laten uitmeten wat dit met het milieu doet en hoeveel dit allemaal kost aan nutteloze (file)tijden en hun uitstoot.



                                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                                    Wat eigenlijk ongelofelijk is ... het zijn verkeerslichten ... i mean ... 3 fucking relais per paal ... hoe moeilijk kan da nu zijn ?!

                                    Ik wil mij wel kandidaat stellen ze. Ik pak die 18 milioen euro (of however hard da we ons laten afrippen) wel aan en zal da wel regelen met nen arduino.
                                    dat wil ik wel eens zien gebeuren dan. neem nu bv de grote baan van de ring naar koekelberg. daar zijn een heleboel lichten na elkaar.
                                    je zou een groene golf kunnen maken zodat eerst de eerste lichten op groen gaan, 5sec later de 2de, 5sec later de 3de, 5sec later de 4de, 5sec later het 5de... alle lichten blijven voor 1min op groen staan (wat best lang is dan voor de zijstraten, reeel zal het tussen de 30 en 40sec zijn)
                                    stel u nu eens voor dat je de andere richting uit rijd.
                                    ge staat aan het 5de licht, en t is rood. in de verte ziet ge het 1e groen gaan, daarna het 2de, daarna het 3de, daarna het 4de, en daarna springt u licht op groen. ge zet u in 1e, ge zet aan, en terwijl ge net vertrekt ziet ge in de verte het 1e licht weer op rood springen. na 5sec het 2de op rood, na 5sec het 3de op rood en daar staat ge dan... de eerste van de rij is 2lichten verder geraakt, de volgende autos maar 1 licht, en de rest staat voor een groen licht stil omdat die voor hen niet verder doorrijden door een rood licht.
                                    Terwijl de andere kant dus een groene golf heeft, gaat de ene kant elke 2lichten voor het rood staan.
                                    ge kunt dus nooit goed doen voor de 2 richtingen. iemand die uit een zijstraat komt zal ook voorhebben dat die groen heeft, afdraait en gelijk welke richting uitrijd voor een rood licht zal staan.
                                    het eenvoudigste: AL die lichten op die baan in 1keer op groen, en na 1min allemaal weer op rood. dan hebt ge langs de 2 richtingen het minste last.

                                    op straten zoals de wetstraat met 1 richtingsverkeer kunt ge wel en groene golf creeeren, maar dan stropt alles op waar ge op de kleine ring uitkomt
                                    Last edited by ; 19/05/2015, 11:23.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      dat wil ik wel eens zien gebeuren dan. neem nu bv de grote baan van de ring naar koekelberg. daar zijn een heleboel lichten na elkaar.
                                      je zou een groene golf kunnen maken zodat eerst de eerste lichten op groen gaan, 5sec later de 2de, 5sec later de 3de, 5sec later de 4de, 5sec later het 5de... alle lichten blijven voor 1min op groen staan (wat best lang is dan voor de zijstraten, reeel zal het tussen de 30 en 40sec zijn)
                                      stel u nu eens voor dat je de andere richting uit rijd.
                                      ge staat aan het 5de licht, en t is rood. in de verte ziet ge het 1e groen gaan, daarna het 2de, daarna het 3de, daarna het 4de, en daarna springt u licht op groen. ge zet u in 1e, ge zet aan, en terwijl ge net vertrekt ziet ge in de verte het 1e licht weer op rood springen. na 5sec het 2de op rood, na 5sec het 3de op rood en daar staat ge dan... de eerste van de rij is 2lichten verder geraakt, de volgende autos maar 1 licht, en de rest staat voor een groen licht stil omdat die voor hen niet verder doorrijden door een rood licht.
                                      Terwijl de andere kant dus een groene golf heeft, gaat de ene kant elke 2lichten voor het rood staan.
                                      ge kunt dus nooit goed doen voor de 2 richtingen. iemand die uit een zijstraat komt zal ook voorhebben dat die groen heeft, afdraait en gelijk welke richting uitrijd voor een rood licht zal staan.
                                      het eenvoudigste: AL die lichten op die baan in 1keer op groen, en na 1min allemaal weer op rood. dan hebt ge langs de 2 richtingen het minste last.

                                      op straten zoals de wetstraat met 1 richtingsverkeer kunt ge wel en groene golf creeeren, maar dan stropt alles op waar ge op de kleine ring uitkomt
                                      Neem nu <specifiek gezocht voorbeeld waar het moeilijk is> ... tjah.

                                      In holland zijn de straten er nog veel slechter op voorzien, en daar werkt dat wel heel goed.
                                      Het principe is niet moeilijk he ... gemiddelde snelheid nemen + rekening houden met acceleratie afstand/tijd en stop afstand/tijd.

                                      Rij ne keer door Mortsel en dan ziet ge hoe het NIET moet.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        in Brussel wordt alles gedaan om de tempo van de wagens lager te brengen dan deze van de fietsen en het openbaar vervoer; als je op een verkeerslicht vertrekt zie de volgende op rood springen. Smets heeft er zichtbaar plezier in...
                                        een brussel wordt helemaal geen fluit gedaan voor fietsers! een beetje rommelen aan de marge.
                                        ik rijd er iedere dag 20 a 30 met de fiets.
                                        en waar woon ik overigens?
                                        op een 6 baansvak + 2 tramstroken + 2 parkeer stroken + 2 voetpaden met kapotte kasseien. wat denk je? dat er fietspad vanaf kan? nee hoor, dat is er niet.

                                        de reden adt de lichten zo slecht zijn afgesteld is te zoeken in de befaamde brusselse incompetentie, dorpsmentaliteit en gebrek aan ambitie, en dat komt terug op ALLE vlakken, heeft niets te maken met pro fiets of pro auto en verkeerslichten an sich, maar dat is er wel een van de gevolgen van. als je dit weet om te draaien in een pro fiets anti auto verhaal snap je geen knuit van de brusselse politiek. smet mag zeggen en beloven wat hij wil, hij slaagt er (soms spijtig genoeg) in praktisch geen enkele wens of belofte te realiseren.

                                        alles voor de fiets in brussel. droom zachtjes verder waarde forumcollega :-)
                                        Last edited by ; 19/05/2015, 12:04.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                                          Neem nu <specifiek gezocht voorbeeld waar het moeilijk is> ... tjah.

                                          In holland zijn de straten er nog veel slechter op voorzien, en daar werkt dat wel heel goed.
                                          Het principe is niet moeilijk he ... gemiddelde snelheid nemen + rekening houden met acceleratie afstand/tijd en stop afstand/tijd.

                                          Rij ne keer door Mortsel en dan ziet ge hoe het NIET moet.
                                          'specifiek voorbeeld' ???
                                          dit is toch het basis principe wat hij beschrijft van IEDERE twee richtingsbaan met verschillende verkeerslichten en zijstraten? het kan maar in 1 richting groene golf hebben volgens mij.
                                          ik zie geen verschillen met gelijk welk ander voorbeeld hoor...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X