Oorspronkelijk geplaatst door nickotje
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Slijtage schoenen in de auto
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenDie wangen zijn te stijf. Loopt minder aangenaam.
Comment
-
Hier slijten de matjes véél sneller dan de schoenen.
Misschien omdat de matjes van de garage zelf waren en ik veiligheidsschoenen gebruik voor het werk. Na +/- 10k km zat ik door het matje.De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenIk geef geen geld aan schoenen. Ik snij altijd een stuk uit een oude autoband.
Zoals dit
Ik heb nu een Continental Wintercontact als schoen. Geeft wel goeie grip als ik wandel maar mijn zool slijt wel rapper met die temperaturenPowered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenDas mijn voet niet.
Weet je trouwens hoe het komt dat zwarten hun voetzolen en handpalmen wel wit zijn? Ze stonden op handen en voeten toen ze gespoten werden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenSchoenen slijten niet van het autorijden. Ze verslijten door ermee te stappen. Dat je zolen schuin afgesleten zijn heeft te maken emt de manier waarop je stapt, en daar is overigens niet noodzakelijk iets mee mis.
Schoenen kunnen wel slijten door autorijden. Ik heb het bewijs. Beide schoenen boven de hiel, op de schoen zelf, links en rechts twee gaten. Dit komt doordat ik mijn hielen op de mat steun wanneer is het gaspedaal, rem en koppelingspedaal gebruik >> wrijving dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenHoe langer het forum ambetant doet, hoe flauwer de moppen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDat is toch niet van auto te rijden. Anders stel ik me serieus vragen over hoe hard jij met je hielen duwt. Dat is gewoon van te stappen met scheve voethouding.
Toch niet!
Podoloog had mij dit al verteld, is van de houding die je in de wagen hebt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenToch niet!
Podoloog had mij dit al verteld, is van de houding die je in de wagen hebt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHopelijk slijt je hemd dan niet door met je arm uit je raam te hangen!
Zal vanavond eens een foto posten van die auto mat, je gaat direct zien wat ik bedoel.
Comment
-
Je hielen die schuin aflopen door het stappen is compleet normaal. Je voet maakt een s-vorm tijdens het stappen. De hiel maakt eerst contact aan de buitenkant, je voet rolt naar de binnenkant op de grote bal en bij het afduwen gebruik je buiten rechterkant.
De slijtage die optreedt is dus eerst zichtbaar aan de hielen en kan perfect hersteld worden door een schoenmaker, die kan er halve hielstukken op zetten.
De meesten laten hun schoenen steunen op de achterkant van de hak en kantelen hun voet tijdens het gasgeven. De wrijving die hierbij ontstaat veroorzaakt de gaten in de voetmat en eventueel een schuinere/verticalere slijtage van de hak.
Bij damesschoenen laten de meeste vrouwen hun schoenen rusten op de achterkant van de hakken. Dit is direct zichtbaar door verkleuring van de hak achteraan (bv. zebramotief verdwijnt bij een plastic gekleurde hak, leder bekleding hak is vernield achteraan) Een schoenmaker kan dit ook fixen :-)
Comment
-
Ik heb ook zo'n slijtage aan de hak, maar volgens mij is het inderdaad van "verkeerd" te stappen.
Kan zijn dat het ook de houding in de auto is, maar ik had het ook al wanneer ik veel minder met de auto reed.
Met de auto rijden zal het probleem dus gewoon wat erger maken, maar is volgens mij niet de hoofdoorzaak.
Oplossing?
That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
Comment