In de auto ligt een zachte mat onder je schoen en de wrijving van je schoen tov pedalen en mat is minimaal en zeker niet te vergelijken met de duizenden stappen die je op een harde an abbrasieve ondergrond zet elke dag opnieuw. Het enige dat echt slijt is de mat, en niet de schoen.
In een auto rijd je overigens best met een schoen met een dunne soepele zool zodat je het contact met je pedalen optimaal voelt. Kijk maar naar hoe een race-schoen eruit ziet.
Ik herinner mij een test ergens op de duitse TV waarbij ze een vrouwelijke racepiloot rondjes lieten rijden op circuit met diverse soorten schoeisel. Naaldhakken, sneakers, slippers, blote voeten, combat shoes,... alles passeerde de revue. Men vroeg nadien aan de pilote welke schoenen haar voorkeur hadden en dat waren uiteraard de sportschoenen met dunne zool. Achteraf bleek ook dat het paar te zijn waarin ze de snelse rondetijde neerzette.
In een auto rijd je overigens best met een schoen met een dunne soepele zool zodat je het contact met je pedalen optimaal voelt. Kijk maar naar hoe een race-schoen eruit ziet.
Ik herinner mij een test ergens op de duitse TV waarbij ze een vrouwelijke racepiloot rondjes lieten rijden op circuit met diverse soorten schoeisel. Naaldhakken, sneakers, slippers, blote voeten, combat shoes,... alles passeerde de revue. Men vroeg nadien aan de pilote welke schoenen haar voorkeur hadden en dat waren uiteraard de sportschoenen met dunne zool. Achteraf bleek ook dat het paar te zijn waarin ze de snelse rondetijde neerzette.
Comment