Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slijtage schoenen in de auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    In de auto ligt een zachte mat onder je schoen en de wrijving van je schoen tov pedalen en mat is minimaal en zeker niet te vergelijken met de duizenden stappen die je op een harde an abbrasieve ondergrond zet elke dag opnieuw. Het enige dat echt slijt is de mat, en niet de schoen.

    In een auto rijd je overigens best met een schoen met een dunne soepele zool zodat je het contact met je pedalen optimaal voelt. Kijk maar naar hoe een race-schoen eruit ziet.
    Ik herinner mij een test ergens op de duitse TV waarbij ze een vrouwelijke racepiloot rondjes lieten rijden op circuit met diverse soorten schoeisel. Naaldhakken, sneakers, slippers, blote voeten, combat shoes,... alles passeerde de revue. Men vroeg nadien aan de pilote welke schoenen haar voorkeur hadden en dat waren uiteraard de sportschoenen met dunne zool. Achteraf bleek ook dat het paar te zijn waarin ze de snelse rondetijde neerzette.

    Comment


    • #82
      'k Zal het bewijs maar eens laten zien dat autorijden de schoenen wel degelijk deftig kunnen doen slijten.



      Dit zijn mijn wreed oud schoeisel dat ik al meer dan 100 jaar niet meer gedragen heb. Zou zelfs niet meer durven om zoiets aan te doen. Vervlogen tijden, vervlogen stijl.

      De twee "patches" (herstelling dus) boven de hiel zijn enkel en alleen te wijten door slijtage van het rijden.

      Comment


      • #83
        Ja, tuurlijk slijt dat. Komt constant wrijving met de mat en leder gaat zeker verslijten van wrijving.

        Ik had vroeger heel regelmatig mijn schoen kapot toen ik nog met de auto naar Brussel reed, nu ik mijn schoenen pas op't werk aandoe komt daar niks meer aan.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
          In de auto ligt een zachte mat onder je schoen en de wrijving van je schoen tov pedalen en mat is minimaal en zeker niet te vergelijken met de duizenden stappen die je op een harde an abbrasieve ondergrond zet elke dag opnieuw. Het enige dat echt slijt is de mat, en niet de schoen.

          In een auto rijd je overigens best met een schoen met een dunne soepele zool zodat je het contact met je pedalen optimaal voelt. Kijk maar naar hoe een race-schoen eruit ziet.
          Ik herinner mij een test ergens op de duitse TV waarbij ze een vrouwelijke racepiloot rondjes lieten rijden op circuit met diverse soorten schoeisel. Naaldhakken, sneakers, slippers, blote voeten, combat shoes,... alles passeerde de revue. Men vroeg nadien aan de pilote welke schoenen haar voorkeur hadden en dat waren uiteraard de sportschoenen met dunne zool. Achteraf bleek ook dat het paar te zijn waarin ze de snelse rondetijde neerzette.
          Bij stappen komt natuurlijk alleen het hardste gedeelte van de schoen in contact met de ondergrond, bij autorijden een zacht gedeelte.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
            Ja, tuurlijk slijt dat. Komt constant wrijving met de mat en leder gaat zeker verslijten van wrijving.

            Ik had vroeger heel regelmatig mijn schoen kapot toen ik nog met de auto naar Brussel reed, nu ik mijn schoenen pas op't werk aandoe komt daar niks meer aan.
            En dat is waar ik het al eerder over had. Slijtage van de schoen boven de hiel. De onderkant van de hiel zoals in de OP is van het stappen. Maar zoals sommige hier beweren dat schoenen niet slijten in de auto, is zever. Waar wrijving is, is er slijtage.
            De automat zal heel waarschijnlijk eerder slijten dan de schoenen. Zelfs de rubber "patting" op de pedalen slijt af.

            Comment


            • #86
              Het ging mij in de openingspost wel degelijk ook over de slijtage die optreedt aan de achterkant van de lederen hak/hiel van schoenen. (Op de foto is die plek bij de linkse exemplaren al zoveel mogelijk bijgekleurd)
              Dat het rubber onderaan verslijt is uiteraard helemaal niet erg en uiteindelijk makkelijk te vervangen.
              Op nieuwe schoenen kan je al gauw zo'n lelijke plek hebben, het ziet eruit als abnormale slijtage en het leder lijkt op die plek wel te worden weggevreten. Uiteindelijk komt er het meeste wrijvingskracht op de rubberen rand onderaan, de aanraking met het leder is eerder zacht.

              Wellicht heeft het type mat ook erg veel invloed. De meeste auto's hebben velours en da's veel zachter.
              Ikzelf heb een veel hardere mat waar wel een stuk velours opzit om de schoenen te sparen maar helaas niet echt op de juiste plaats.

              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

              Comment


              • #87
                5 blz tekst, maar is er nu al een oplossing voor gevonden?

                Comment


                • #88
                  Wereldprobleem.

                  Comment


                  • #89
                    ik rij bijna altijd op mijn kousen. is dat geen oplossing?
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #90
                      Oplossing is er al een hele tijd. Tesla. Geen voeten nodig om te rijden.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        ik rij bijna altijd op mijn kousen. is dat geen oplossing?
                        Da mag nie.

                        Comment


                        • #92
                          Bon, we zullen het zelf moeten oplossen... Google uw vriend!



                          Vooral niet vergeten uitdoen voor het uitstappen...

                          Comment


                          • #93
                            Dat zoiets bestaat.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                              Da mag nie.
                              da mag wel
                              je mag niet rijden met sletsen ofzo omdat die onder je pedaal zouden kunnen komen. wel blootvoets of met kousen
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Doa

                                da mag wel
                                je mag niet rijden met sletsen ofzo omdat die onder je pedaal zouden kunnen komen. wel blootvoets of met kousen
                                Het staat niet expliciet in de wegcode dat het niet mag. Het is aan de politie om te oordelen of je in staat bent uw voertuig onder controle te houden of niet.
                                Indien zij vinden dat uw schoeisel gevaarlijk is mogen ze u beboeten voor een 2de graads overtreding.

                                Beetje zever dus.

                                Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

                                Comment


                                • #96
                                  Bij controles nog nooit een opmerking over gehoord van de politie
                                  lets have some more member berries

                                  Comment

                                  Working...
                                  X