Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto total loss door slechte brandstof.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto total loss door slechte brandstof.

Even de situatie schetsen.

Kennis dat ik ken zijn wagen is total loss door slechte brandstof.
    Betreft diesel van bij tankstation Gabriels.

Persoon tank daar altijd diesel.

Wagen reed aan 100 km per uur en plotseling niets meer. Wagen langs de kant gedaan, garage gecontacteerd en mocht niet meer verder rijden.

Wagen is s'anderendaags opgehaald door de garage.

Eerste dat men doet is de filter uithalen en diesel aftappen vanuit de tank.

Dit zijn de beelden:

Wagen is total loss. Motor zou schade hebben en alle leidingen enzo zou moeten gereinigd worden. Teveel kosten aan om deze te herstellen.

Er zijn nog 8 andere personen in de regio die hetzelfde voorgeeft. Zaak met de verzekering loopt momenteel, maar wil zoveel mogelijk info of andere slachtoffers verzamelen om een sterkere dossier te hebben.

Alle informatie dat men erbij krijgt is goed.

Als je ook zoiets voor hebt stuur me een pm. Dan geef ik de gegevens door van verzekeringskantoor.
    Last edited by Frédéric_01; 19/11/2014, 22:05.
    Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
    2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
    2014 Golf 7 R ---> Verkocht
    2008 BMW E91 335i --> Verkocht
    2015 Golf 7 GTD

Ik ken gevallen van vroeger ja, was ook bij Gabriels in de regio van Aalst.
    Spreek nu wel over 3 jaar geleden

Comment

Amai mijn botten... 8 anderen?!

Comment

Ja tuurlijk.
        één geval kan altijd een vals alarm zijn. Als meerdere mensen op korte termijn een panne hebben en van dezelfde pomp komen, wordt er direct ingegrepen, en legt men de verkoop stil.
        Als je met een groep mensen hebt met dit probleem, sta je wel sterk hoor.
        Ik ga er van uit dat de onkosten OF de marktwaarde van de wagen terugkrijgt. Goed dat je advies zoekt. Uitbetaling van de verzekering kan even op zich laten wachten.
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Je zit ondertussen wel met een kapotte auto. Nooit leuk zoiets.

Comment

tsja, er is hier een paar jaar geleden ook zo een incident geweest bij de DATS-pomp in Menen. Transporteur had zich vergist en de diesel in de benzine-tank gekapt, en omgekeerd.
            Een familielid deed toen de depannages voor Mercedes in de streek, en alleen daar al hadden ze verschillende serieuze schadegevallen. Er zat er oa een AMG'ke tussen, en die lusten niet echt diesel.
            (maar dan ook: een AMG, en dan bij DATS gaan tanken)
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              tsja, er is hier een paar jaar geleden ook zo een incident geweest bij de DATS-pomp in Menen. Transporteur had zich vergist en de diesel in de benzine-tank gekapt, en omgekeerd.
              Een familielid deed toen de depannages voor Mercedes in de streek, en alleen daar al hadden ze verschillende serieuze schadegevallen. Er zat er oa een AMG'ke tussen, en die lusten niet echt diesel.
              (maar dan ook: een AMG, en dan bij DATS gaan tanken)
              Wat moet hij er anders inkappen, champagne ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                Ik begrijp u niet :-(

Sent from here
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Je kennis had direct, na het vaststellen, met een jerrycan daar een paar liter daar gaan tanken. (voor analyze)

Ik denk niet dat een pomphouder hiervoor gaat (wil) tussenkomen.

GL

B

Comment

En waar zou je zo een analyse laten doen?

Comment

gaat er vanaf hangen wat er juist mis is gegaan met de pomp....
                      is het door de tankwagen zo geleverd, of is het de pomp zelf die de rommel naar buiten heeft gespuwt....

Comment

'k heb de mijne juist volgekapt bij Gabriëls godver@@@
                        met mijn C klasse heb ik ook eens gehad dat hij sputterde na het tanken van Gabriëls. De mensen van Gabriëls gemaild, "kan niet, ligt aan de auto"
                        ja fuck da. 't is dat we hier maar één tankstation hebben en ik diep in reserve stond...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten

ik lag bijna plat van 't lachen.

Diesel en naft was verwisseld.

Comment

Mij is ook zo'n geval bekend van bij Dats, er zat toen water in de diesel waardoor de injectiepomp stuk ging (was een Renault dCi). Kerel heeft toen de rechtsbijstand van de verzekering ingeschakeld en die heeft een expert aangesteld. Dats deed eerst of hun neus bloedde maar na het verslag van de expert (en uiteraard hun tegenexpertise) hebben ze toch moeten inbinden en alles vergoeden. Kosten nieuwe pomp + x dagen vervangwagen

Dus: rechtsbijstand inschakelen, daar begint het mee, en aandringen op een expert
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

mogen we weten bij welk pompstation er getankt is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                                mogen we weten bij welk pompstation er getankt is?
                                Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                                Even de situatie schetsen.

Kennis dat ik ken zijn wagen is total loss door slechte brandstof.
                                Betreft diesel van bij tankstation Gabriels.

Persoon tank daar altijd diesel.

Wagen reed aan 100 km per uur en plotseling niets meer. Wagen langs de kant gedaan, garage gecontacteerd en mocht niet meer verder rijden.

Wagen is s'anderendaags opgehaald door de garage.

Eerste dat men doet is de filter uithalen en diesel aftappen vanuit de tank.
                                Bij deze dus :-)
                                1967 Volvo Amazon P130 B18A
                                1978 Volvo 244 DL B21A
                                1990 Volvo 740 GL B200E
                                1993 Volvo 850 GLT 2.5 20V
                                1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
                                1997 Volvo S90 Executive 3.0 24V
                                1998 Volvo S40 2.0T
                                1998 Volvo S70 2.0 10V
                                2003 Volvo S40 1.8 16V

Comment

Gabriëls oostende? Gabriëls zele? Gabriëls wetteren?
                                  ik bedoel plaats dus...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                                    Gabriëls oostende? Gabriëls zele? Gabriëls wetteren?
                                    ik bedoel plaats dus...
                                    In Kalken/Laarne is er ook ene Met de moto tank ik regelmatig bij Gabriels in Kalken, Merelbeke of Oosterzele. Nog geen problemen gehad. Maar in dat oud spel kap ik naft van overal En het is 98, wordt minder verkocht dan Diesel ook natuurlijk.

Comment

Tja fouten kunnen gebeuren...op het werk ook vuil in de silo en het was het premnium merk.
                                      Kan ook zijn dat ze besparen op hun onderhoud van de pompen, hun tankwagens niet goed spoelen....of per toeval.

Brandstoffen komen toch maar van op enkele plaatsen in belgie moet overal gelijk zijn.
                                      Polo 6n 1.4

Comment

Ik tank tegenwoordig enkel bij Q8 easy of Texaco Xpress maar of dat een garantie op kwaliteit is weet ik niet.

Comment

Working...
                                        X