Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto total loss door slechte brandstof.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Gabriëls zien ze me nooit, heb van m'n garagist al gehoord dat hij al een paar klanten heeft gehad met slechte brandstof van daar! Zijn ze ook wat gaan tanken, labo binnen en bewijs was er.

    Comment


    • #22
      ik tank ook altijd gabriels (ninove, waregem of vichte) en nooit problemen mee gehad.
      ik kan niet direct uitmaken wat die fotos zijn. maar als het vuil is in de brandstof, houd je brandstoffilter dat toch tegen

      Comment


      • #23
        Ik denk al twee jaar niet meer bij Gabriëls, de motor draaide niet zuiver.

        Nu is het Avia of Q8

        Comment


        • #24
          Ik heb twee jaar geleden bij Gabriels (Lennik) voorgehad dat de citerne van de super 98 was gevuld met diesel. Tank vol gedaan zonder te weten. Ik ben niet verder geraakt dan 200 m. Auto laten takelen en diagnose van de garage was diesel in de tank. Ik kon met het bonnetje bewijzen dat ik wel degelijk had afgenomen van de pomp met 98. Ik heb onmiddellijk contact opgenomen met Gabriels (eerst per telefoon en bevestigd per mail). Ze hebben alles terugbetaald (zijn hiervoor verzekerd). Met alles bedoel ik: takelkosten, herstellingskosten en de tank super 98. Was net geen €1000 alles samen..

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            ik tank ook altijd gabriels (ninove, waregem of vichte) en nooit problemen mee gehad.
            ik kan niet direct uitmaken wat die fotos zijn. maar als het vuil is in de brandstof, houd je brandstoffilter dat toch tegen
            Tja, uit de testen vh labo bleek dat er water bij zat, zo'n dingen kunnen toch echt niet vind ik.

            Comment


            • #26
              Ik snap niet dat de filter dat niet tegen houdt...
              En waarom een auto dan total loss is snap ik ook niet. Kuisen, en dan moet dat opgelost zijn. Dat er dan een pomp kapot is of een injector kan ik nog begrijpen, maar zeker niet de hele motor.

              Zeker diesel bij de benzine kan amper echt schade veroorzaken vermits diesel smeert.
              En benzine lost dat op, dus is dat zo wel als ze de leidingen uitblazen of spoelen met benzine.

              Benzine bij diesel is erger...

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Ik snap niet dat de filter dat niet tegen houdt...
                En waarom een auto dan total loss is snap ik ook niet. Kuisen, en dan moet dat opgelost zijn. Dat er dan een pomp kapot is of een injector kan ik nog begrijpen, maar zeker niet de hele motor.

                Zeker diesel bij de benzine kan amper echt schade veroorzaken vermits diesel smeert.
                En benzine lost dat op, dus is dat zo wel als ze de leidingen uitblazen of spoelen met benzine.

                Benzine bij diesel is erger...
                Mijn Omega had enkel een nieuwe brandstofpomp nodig na de 'dieselkuur'. Tank was door de garage volledig geledigd en ze hadden er 5 liter benzine ingekapt. In het begin sputterde hij nog wat en een paar keer stilvallen, maar na een paar minuten was dat volledig weg.

                Comment


                • #28
                  Ik heb nog nooit bij Gabriëls getankt en ik ga daar zeker ook nooit tanken.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Ik heb nog nooit bij Gabriëls getankt en ik ga daar zeker ook nooit tanken.
                    Opletten met zo'n uitspraken soms weet je ook niet tot welke groep een tankstation behoort. Je kent zeker wel de Esso Express op de Koning Albertlaan in Sint Michiels, wel dat tankstation is niet meer van Esso maar van de G&V groep, zo zie je maar soms denk je te tanken bij een "groot" merk maar tank je eigenlijk bij een regionale aanbieder
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                    Comment


                    • #30
                      Ja, ik ga toch ook altijd bij de goede merken zoals shell, texaco, q8... Denk dat je daar toch minder snel problemen zal hebben.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Ja, ik ga toch ook altijd bij de goede merken zoals shell, texaco, q8... Denk dat je daar toch minder snel problemen zal hebben.
                        2222222222222222222

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          ik tank ook altijd gabriels (ninove, waregem of vichte) en nooit problemen mee gehad.
                          ik kan niet direct uitmaken wat die fotos zijn. maar als het vuil is in de brandstof, houd je brandstoffilter dat toch tegen
                          Tja uw golfke slikt dat wel mat een platte diesel weer een voordeel van oude wagens
                          Polo 6n 1.4

                          Comment


                          • #33
                            das de vooruitgang hé.
                            mijn golf diesel is zuinig, produceerd weinig CO2, produceerd weinig fijn stof, wel nog roet maar dat laatste dringt niet zo diep in onze longen, diene kan op diesel rijden, op biodiesel (10% plantaardige olie samen met 90% diesel) en zelf extreem op 100% plantaardig zijnde frituurolie, koolzaadolie, ...

                            maar voor mij geen probleem. dat ze al die 'slechte' diesel aan mij doneren en ik zorg er wel voor.

                            is mij nog niet duidelijk waarom een motor ervan total los zou zijn. diesel absorbeerd ALTIJD water. er zit dus altijd een deel in de brandstof. als er vuil in zit, wordt dit door de filter tegengehouden en kunnen de injectoren er niet door verstoppen.
                            als er vocht in zit, gaat dit gewoon door en wordt mee verbrandt (verdampt).
                            al die beweringen dat u dieselpomp niet gesmeerd wordt door het water, geloof ik niet. steek maar eens een lepel in de diesel, en ga die dan onder kraan met proper water (zonder zeep) maar eens afspoelen. als ge da vettig laagske der zo afkrijgt, zijt ge goe bezig.
                            er moet verdorie al veel water in de diesel zitten, om een pomp daardoor kapot te krijgen. wel makkelijk voor een garage. motor in de soep, ff de tank leegtrekken. er zal nog wel iets inzitten dat we als oorzaak kunnen opgeven.

                            als er echt teveel water zou inzitten, zou ELKE auto die daar tankte ambras moeten hebben want zoveel verschillende fabrikanten van dieselpompen en injectoren zijn er niet. mijn bosch injectiepomp of mijn injectoren zitten ook bij vele andere merken en niet enkel VW.
                            enige bewijs zou dan ook zijn: paar liter gaan halen en direct laten testen.
                            Last edited by ; 21/11/2014, 09:03.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                              Opletten met zo'n uitspraken soms weet je ook niet tot welke groep een tankstation behoort. Je kent zeker wel de Esso Express op de Koning Albertlaan in Sint Michiels, wel dat tankstation is niet meer van Esso maar van de G&V groep, zo zie je maar soms denk je te tanken bij een "groot" merk maar tank je eigenlijk bij een regionale aanbieder
                              Oei! Dat komt dus van de oliebronnen van G&V? Voor de slechte verstaander: ironie...

                              Comment


                              • #35
                                ik kap altijd wat extra bij om de injectoren enzo proper te houden. kan ook al veel helpen als je dan eens slechte kwaliteit tankt
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                  Opletten met zo'n uitspraken soms weet je ook niet tot welke groep een tankstation behoort. Je kent zeker wel de Esso Express op de Koning Albertlaan in Sint Michiels, wel dat tankstation is niet meer van Esso maar van de G&V groep, zo zie je maar soms denk je te tanken bij een "groot" merk maar tank je eigenlijk bij een regionale aanbieder
                                  Daar worden de brandstofproducten geleverd door Maes...tis te zeggen, ze komen van bij Maes.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Een vraagske aan de kenners;

                                    * Kan slechte naft schokken veroorzaken op lage toeren als je het gaspedaal diep indrukt? Niet bij rustig optrekken maar bij vlot optrekken vanaf de 1200 tpm. Soms een klein schokske in hogere toeren bij zeer vlot optrekken.

                                    Comment


                                    • #39
                                      Topic gaat over het tanken van slechte diesel en de ervaringen bij deze verdeler, compleet off-topic dus.

                                      Comment


                                      • #40
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                        Tja, uit de testen vh labo bleek dat er water bij zat, zo'n dingen kunnen toch echt niet vind ik.
                                        Wat straf is want dat wordt verschillende keren in het proces tussen productie en aflevering aan de klant (in dit geval het tankstation) gecontroleerd. Niet alleen door een labo maar ook door verschillende bedrijven
                                        De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

                                        1976 Volkswagen Kever 1200L
                                        1990 Volvo 344
                                        1991 Mercedes W124 230CE
                                        2016 Skoda Octavia van 't werk

                                        Verkocht
                                        1980 Volkswagen Derby CLS
                                        1990 Mercedes W124 230CE
                                        2008 Renault Espace 2.0 dci 130

                                        Comment

                                        Working...
                                        X