Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto total loss door slechte brandstof.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
    Naft of diesel ?
    Als die vraag aan mij gesteld is, naft. Staat in mijn post duidelijk geschreven.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      Topic gaat over het tanken van slechte diesel en de ervaringen bij deze verdeler, compleet off-topic dus.
      Lees maar eens goed op dit forum. Meer dan de helft van de topics gaan off topic en serieus off topic. Ik blijf ten minste nog een beetje in de juiste richting.

      Misschien kan ik er een thread over beginnen in het techniek forum.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
        Wat straf is want dat wordt verschillende keren in het proces tussen productie en aflevering aan de klant (in dit geval het tankstation) gecontroleerd. Niet alleen door een labo maar ook door verschillende bedrijven
        Echt waar ze, ge kent me wel wat, ik ga er niet om liegen
        Was bij een moto, motor was juist gereviseerd, na paar dagen eraan. Garagist vond de oorzaak niet, opnieuw gereviseerd, na paar dagen er vlam terug aan. Toen viel z'n frank dat hij bij Gabriëls had getankt, opgestuurd naar labo, en dat was het resultaat.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Daar worden de brandstofproducten geleverd door Maes...tis te zeggen, ze komen van bij Maes.
          zo is het
          alle,esso express tankstations zijn overgenomen door Maes.
          De naam esso blijft hangen maar tankwagens en onderhoudsploegen hebben logo van Maes.

          Comment


          • #45
            Oeps, dan tank ik ook altijd bij Maes
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

            Comment


            • #46
              Ik drink zelfs Maes .

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                Echt waar ze, ge kent me wel wat, ik ga er niet om liegen
                Was bij een moto, motor was juist gereviseerd, na paar dagen eraan. Garagist vond de oorzaak niet, opnieuw gereviseerd, na paar dagen er vlam terug aan. Toen viel z'n frank dat hij bij Gabriëls had getankt, opgestuurd naar labo, en dat was het resultaat.
                Ik weet ook wel dat je er niet over liegt, ik ben er zelfs van overtuigd dat in heel wat tankstations water te vinden is in de tanks. Ook bij de topmerken zoals gezegd wordt.
                De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

                1976 Volkswagen Kever 1200L
                1990 Volvo 344
                1991 Mercedes W124 230CE
                2016 Skoda Octavia van 't werk

                Verkocht
                1980 Volkswagen Derby CLS
                1990 Mercedes W124 230CE
                2008 Renault Espace 2.0 dci 130

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                  Als die vraag aan mij gesteld is, naft. Staat in mijn post duidelijk geschreven.
                  Kan gebeuren bij een hoge compressiemotor waar je laag octaan benzine in kapt.

                  Comment


                  • #49
                    Ok merci.

                    Niet van toepassing bij mij dus. Ik tank 98, tenzij ze bij dit tankstation foeteren en 95 verkopen voor 98. Hoge compressie is wel van toepassing.

                    Comment


                    • #50
                      Meeste moderne wagens hebben klopsensors om dit tegen te gaan en de timing achteruit te draaien.

                      Maar de computer gaat eerst de vorige waarde proberen en indien dit niet werkt zich aanpassen.

                      Comment


                      • #51
                        ik heb het omgekeerde al gehad. men auto had zo een sleutel om op 95 of 98 te rijden. ik weet dat die eens verkeerd stond en ik had de andere benzine getankt.
                        bij cruizen schommelde die op en neer en stotterde regelmatig. als ik wou optrekken aan de lichten viel die haast stil en enorm bokken. ENKEL bij volgas trok die vlot door. moment je de snelheid had bereikt en je loste wat gas, was het weer stotteren.
                        98 is klopvaster maar ontsteekt moeilijker (bij zwakke ontsteking of slechte bougies heb je bij volgas of rijk mengsel een probleem)
                        95 is niet zo klopvast (minder goed voor hoog compressie of turbomotoren tenzij ze er voor voorzien zijn) maar brand veeel beter. heb je problemen dat je auto stotterd, wissel dan eens van tankstation of van soort brandstof.

                        heb destijds met mijn camino ook last gehad, tankte altijd 98 van den texaco (da was het enige goeie thuis). regelmatig toch miserie mee dat die wat inhoud. toen men brommergaragist dat hoorde vroeg die onmiddelijk: "toch niet den texaco op baan xxx?"
                        ben dan eens 95 gaan tanken bij een ander station en alle problemen weg.
                        sommige autos rijden minder goed op 95, sommige op 98. ge kunt niet zeggen: brandstof xx is de beste, want het verschilt voor elke auto.

                        ik ben er ook van overtuigd dat ALLE diesel een bepaalde hoeveelheid water heeft. er zal een limiet zijn waar auto X al miserie van heeft en auto Y niet

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          ik heb het omgekeerde al gehad. men auto had zo een sleutel om op 95 of 98 te rijden. ik weet dat die eens verkeerd stond en ik had de andere benzine getankt.
                          bij cruizen schommelde die op en neer en stotterde regelmatig. als ik wou optrekken aan de lichten viel die haast stil en enorm bokken. ENKEL bij volgas trok die vlot door. moment je de snelheid had bereikt en je loste wat gas, was het weer stotteren.
                          98 is klopvaster maar ontsteekt moeilijker (bij zwakke ontsteking of slechte bougies heb je bij volgas of rijk mengsel een probleem)
                          95 is niet zo klopvast (minder goed voor hoog compressie of turbomotoren tenzij ze er voor voorzien zijn) maar brand veeel beter. heb je problemen dat je auto stotterd, wissel dan eens van tankstation of van soort brandstof.

                          heb destijds met mijn camino ook last gehad, tankte altijd 98 van den texaco (da was het enige goeie thuis). regelmatig toch miserie mee dat die wat inhoud. toen men brommergaragist dat hoorde vroeg die onmiddelijk: "toch niet den texaco op baan xxx?"
                          ben dan eens 95 gaan tanken bij een ander station en alle problemen weg.
                          sommige autos rijden minder goed op 95, sommige op 98. ge kunt niet zeggen: brandstof xx is de beste, want het verschilt voor elke auto.

                          ik ben er ook van overtuigd dat ALLE diesel een bepaalde hoeveelheid water heeft. er zal een limiet zijn waar auto X al miserie van heeft en auto Y niet
                          Heb daar ook al eens over nagedacht. Nu je dat zegt ga ik dat zeker eens proberen. Eerst een ander station proberen. Het naftstation dat ik vroeger gebruikte ga ik terug proberen. Voorlopig blijf ik bij 98. Helpt het nog niet, dan ga ik eens 95 bij dit naftstation proberen.

                          Mij is gezegd geweest dat het de luchtinlaatkleppen (of zoiets) zouden zijn. Oudere vervuilde kleppen kunnen de input van de computer niet volgen als ik het gaspedaal wat dieper indruk bij het optrekken.
                          Bij lage tmp (tussen de 1000 en de 1800 tpm) en proberen snel op te trekken schokt de motor deftig. Enkel vanaf de 2000 tpm is dat voorbij. Soms voel ik een zeer klein schokje in de hogere toeren (boven de 3000 tpm) bij het snel optrekken. Er is voor zo ver ik kan voelen totaal geen vermogenverlies.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                            zo is het
                            alle,esso express tankstations zijn overgenomen door Maes.
                            De naam esso blijft hangen maar tankwagens en onderhoudsploegen hebben logo van Maes.
                            Niet alleen de Esso Express tankstations.

                            Ook de Esso Bruno's halen hun brandstoffen bij Maes, en ik denk nog vele andere Esso tankstations.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • #54
                              Wat die water in de diesel betreft, zou dat een oorzaak kunnen zijn voor een hoger verbruik? Het water is immers geen brandstof ...
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Niet alleen de Esso Express tankstations.

                                Ook de Esso Bruno's halen hun brandstoffen bij Maes, en ik denk nog vele andere Esso tankstations.
                                G&V dus maar ook PMO-stations.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #56
                                  Goeiedag Frédéric_01,
                                  Uw bericht is reeds van november 2014 : toch nog deze vraag. In mei 2016 (10 mei exact) met een Opel Astra (oudere wagen) van de ene dag op de andere (hoewel het al aan de gang zal geweest zijn) iets gelijkaardigs gehad.
                                  Kan ik u contacteren ?
                                  Vr.gr. Jan

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Wat die water in de diesel betreft, zou dat een oorzaak kunnen zijn voor een hoger verbruik? Het water is immers geen brandstof ...
                                    Niet echt. Voor je een hoger verbruik merkt heb je al kosten aan je hoge druk pomp en/of injectoren.

                                    Comment


                                    • #58
                                      triest die goedkope brandstoffen...het fabeltje dat ze even goed zijn is dus echt een fabeltje....Goedkoop wordt duurkoop. Zelf ooit meegemaakt met een onverslijtbare Mercedes C250 TD....Maes kreeg hem kapot!
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                      Comment


                                      • #59
                                        Maes ga je toch geen goedkoop merk noemen?
                                        Alle camionetten van het werk rijden al + 10 jaar op Maes, 0,0 problemen.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                          Maes ga je toch geen goedkoop merk noemen?
                                          Alle camionetten van het werk rijden al + 10 jaar op Maes, 0,0 problemen.
                                          in de begin periode van maes was dat hé
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                          Comment

                                          Working...
                                          X