Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto total loss door slechte brandstof.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    triest die goedkope brandstoffen...het fabeltje dat ze even goed zijn is dus echt een fabeltje....Goedkoop wordt duurkoop. Zelf ooit meegemaakt met een onverslijtbare Mercedes C250 TD....Maes kreeg hem kapot!
    Al 25 jaar geregeld Makro. Geen Makro? Andere goedkope pomp. Nog nooit brandstofgerelateerde pannes gehad.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Al 25 jaar geregeld Makro. Geen Makro? Andere goedkope pomp. Nog nooit brandstofgerelateerde pannes gehad.
      Idem hier, de goedkoopste begot, zonder problemen, we worden al genoeg uitgeperst door de staat. Een kennis van mij heeft enkele jaren geleden aan een SHELL pomp eens vervuilde brandstof getankt dus....
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        triest die goedkope brandstoffen...het fabeltje dat ze even goed zijn is dus echt een fabeltje....Goedkoop wordt duurkoop. Zelf ooit meegemaakt met een onverslijtbare Mercedes C250 TD....Maes kreeg hem kapot!
        ok, wat was eraan kapot, hoe was dat probleem te wijten aan de brandstof?
        ik rijd al jaren met de goedkoopste diesel die ik vind. maes, esso, dats, shell, gabriels... en ik heb niks van problemen. auto al vlot over de 490 000km nu.

        vervuilde brandstof, en dan. je hebt diverse filters in je auto steken zodat die niet tot in de injectoren geraakt. grofvuilfilter (eerder een zeef) in de tank, fijne filter in het motorruim en soms nog een klein filtertje in de carbu/injectiepomp zelf.
        water... pff, wat kan dat nu van kwaad. buiten dat er iets gaat roesten ofzo? diesel laat zelf al een film achter, dus water heeft geen schijn van kans. als je trouwens tankt, komt er al genoeg waterdamp bij de tank

        Comment


        • #64
          ook heel mijn leven de goedkoopste in de buurt, nog jaren in nl bij de witte (enorm smerige bruine) pomp

          (hoe goedkoper de pomp, hoe vettiger het station...bij de makro glibbert het pistool uit je handen van de vettigheid )

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ook heel mijn leven de goedkoopste in de buurt, nog jaren in nl bij de witte (enorm smerige bruine) pomp

            (hoe goedkoper de pomp, hoe vettiger het station...bij de makro glibbert het pistool uit je handen van de vettigheid )
            Ik wikkel er van die papierdoekjes die er hangen rond.

            Comment


            • #66
              niet alleen dat, als je daarna in de auto stapt, meurt heel dat kraam naar mazout van uw zolen...ze zien daar niet naar een halve liter om op de grond te kwakken ook niet...tis toch cheap

              Comment


              • #67
                Da's waar.

                Vooral met de moto let ik goed op waar ik die zet, met al die vettige diesel op de grond. Als ik daar met veel show vertrek wil ik liever niet (letterlijk en figuurlijk) op m'n bek gaan.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                  ok, wat was eraan kapot, hoe was dat probleem te wijten aan de brandstof?
                  ik rijd al jaren met de goedkoopste diesel die ik vind. maes, esso, dats, shell, gabriels... en ik heb niks van problemen. auto al vlot over de 490 000km nu.

                  vervuilde brandstof, en dan. je hebt diverse filters in je auto steken zodat die niet tot in de injectoren geraakt. grofvuilfilter (eerder een zeef) in de tank, fijne filter in het motorruim en soms nog een klein filtertje in de carbu/injectiepomp zelf.
                  water... pff, wat kan dat nu van kwaad. buiten dat er iets gaat roesten ofzo? diesel laat zelf al een film achter, dus water heeft geen schijn van kans. als je trouwens tankt, komt er al genoeg waterdamp bij de tank
                  te hoge concetraat van water....pomp kapot en deeltjes in injectoren. Injectiepomp en injectoren vervangen en week erna op hol geslagen omdat omdat oliepeil gestegen was door te slechte verbranding
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • #69
                    Men maakt vlug maar iets zwarte piet zoals die brandstof. Is die getest geweest ?
                    't Was toch toevallig toch geen Renooit met die slechte inspuitpompen. 't Chroom loste waardoor verstuivers verstopten en bleven verstuiven . Die garagisten zijn de eersten de besten niet.
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                    Comment


                    • #70
                      wat is renooit? Bedoel je Renault? dat was het niet...was een oer-Benz!
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • #71
                        Veel kans dat in die oer benz dezelfde pomp zit als in die Renault. Er zijn geen 10 fabrikanten van pompen of injectoren.

                        Comment


                        • #72
                          en hoe zat het dan met de brandstoffilter? want ik dacht toch dat die het water eruit moet filteren.
                          dat blijft dan onderaan het filter staan (diesel drijft namelijk op water), je moet dan regelmatig je water aflaten in het filter.
                          t kan dus goed zijn dat die filter al jaren vol met water zat en nu ineens water met diesel naar de motor heeft gestuurd

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                            zo is het
                            alle,esso express tankstations zijn overgenomen door Maes.
                            De naam esso blijft hangen maar tankwagens en onderhoudsploegen hebben logo van Maes.
                            Klopt niet....

                            Een deel esso expressen zijn overgenomen door Maes en een deel door G&V (en denk dat er nog waren, maar das buiten mijn regio, kom ik nooit).
                            Je mag er bv van uit gaan dat alle Esso Expressen in West-Vlaanderen G&V's zijn (Henegouwen trouwens ook).

                            Onderhoud en herstellingen op die stations is trouwens altijd in orde.

                            Comment


                            • #74
                              Ivm water in de tanks... op veel stations valt de verkoop van brandstof automatisch stil als er water gedetecteerd wordt door het peilsysteem.
                              Meestal (95%) is die detectie vals en een probleem van de sonde, controle is eenvoudig dmv een pasta aan de peilstok.

                              Comment

                              Working...
                              X