Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto total loss door slechte brandstof.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAl 25 jaar geregeld Makro. Geen Makro? Andere goedkope pomp. Nog nooit brandstofgerelateerde pannes gehad.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtentriest die goedkope brandstoffen...het fabeltje dat ze even goed zijn is dus echt een fabeltje....Goedkoop wordt duurkoop. Zelf ooit meegemaakt met een onverslijtbare Mercedes C250 TD....Maes kreeg hem kapot!
ik rijd al jaren met de goedkoopste diesel die ik vind. maes, esso, dats, shell, gabriels... en ik heb niks van problemen. auto al vlot over de 490 000km nu.
vervuilde brandstof, en dan. je hebt diverse filters in je auto steken zodat die niet tot in de injectoren geraakt. grofvuilfilter (eerder een zeef) in de tank, fijne filter in het motorruim en soms nog een klein filtertje in de carbu/injectiepomp zelf.
water... pff, wat kan dat nu van kwaad. buiten dat er iets gaat roesten ofzo? diesel laat zelf al een film achter, dus water heeft geen schijn van kans. als je trouwens tankt, komt er al genoeg waterdamp bij de tank
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenook heel mijn leven de goedkoopste in de buurt, nog jaren in nl bij de witte (enorm smerige bruine) pomp
(hoe goedkoper de pomp, hoe vettiger het station...bij de makro glibbert het pistool uit je handen van de vettigheid)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenok, wat was eraan kapot, hoe was dat probleem te wijten aan de brandstof?
ik rijd al jaren met de goedkoopste diesel die ik vind. maes, esso, dats, shell, gabriels... en ik heb niks van problemen. auto al vlot over de 490 000km nu.
vervuilde brandstof, en dan. je hebt diverse filters in je auto steken zodat die niet tot in de injectoren geraakt. grofvuilfilter (eerder een zeef) in de tank, fijne filter in het motorruim en soms nog een klein filtertje in de carbu/injectiepomp zelf.
water... pff, wat kan dat nu van kwaad. buiten dat er iets gaat roesten ofzo? diesel laat zelf al een film achter, dus water heeft geen schijn van kans. als je trouwens tankt, komt er al genoeg waterdamp bij de tankBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Men maakt vlug maar iets zwarte piet zoals die brandstof. Is die getest geweest ?
't Was toch toevallig toch geen Renooit met die slechte inspuitpompen. 't Chroom loste waardoor verstuivers verstopten en bleven verstuiven . Die garagisten zijn de eersten de besten niet.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
wat is renooit? Bedoel je Renault? dat was het niet...was een oer-Benz!BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
en hoe zat het dan met de brandstoffilter? want ik dacht toch dat die het water eruit moet filteren.
dat blijft dan onderaan het filter staan (diesel drijft namelijk op water), je moet dan regelmatig je water aflaten in het filter.
t kan dus goed zijn dat die filter al jaren vol met water zat en nu ineens water met diesel naar de motor heeft gestuurd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenzo is het
alle,esso express tankstations zijn overgenomen door Maes.
De naam esso blijft hangen maar tankwagens en onderhoudsploegen hebben logo van Maes.
Een deel esso expressen zijn overgenomen door Maes en een deel door G&V (en denk dat er nog waren, maar das buiten mijn regio, kom ik nooit).
Je mag er bv van uit gaan dat alle Esso Expressen in West-Vlaanderen G&V's zijn (Henegouwen trouwens ook).
Onderhoud en herstellingen op die stations is trouwens altijd in orde.
Comment
Comment