Dan zal ik eens direct alle onderdelen online gaan zoeken om nen nieuwe auto ineen te steken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Goedkope & kwalitatieve auto onderdelen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenJa maar zijn daar de transportkosten/douanekosten/alle taksen (bijvoorbeeld China) enzo al bijgeteld?
Ik heb de laatste jaren een belangrijke les geleerd:
Goedkoop is duurkoop!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenUiteraard zijn de prijzen die ik vermeld alle kosten inbegrepen. Op dergelijke relatief kleine aankopen betaal je overigens geen douanekosten bij import vanuit China . Ik vraag me overigens hoe ze het voor die prijs kunnen doen. Gisteren nog een stel oortjes voor mijn mp3 speler binnen gekregen vanuit China : aangetekend opgestuurd voor een all in prijs van 73 euro cent. Ik maak er tegenwoordig een sport van om voor alles wat ik koop het goedkoopste alternatief op internet te zoeken , veelal op ebay.com . Heb er nog geen slechte ervaringen mee gehad. De btw ontvangsten zullen, wat mij betreft, tegenvallen voor de Belgische staat :-). Ik raad iedereen aan om uit principe hetzelfde te doen in plaats van te gaan betogen in Brussel.
Je kunt van die pre paid kredietkaarten kopen maar daar weet ik nog niet voldoende van.
Comment
-
ik koop al jaren op ebay uit duitsland. daar is ALLES veel goedkoper dan hier.
7jaar geleden kocht ik mijn huis en heb op ebay led lampen gekocht. kostprijs 2,5€/stuk en die krengen werken nog.
in belgie niet te krijgen. 3-4jaar later staan diezelfde lampen in de winkel te koop aan 25-30€/stuk.
heb jaartje geleden een hoop nieuwe ledlampen gekocht, deze keer 3€/stuk en die geven al een pak meer licht als men eerste vroeger. die lampen nog altijd niet in belgie aan die prijs gevonden. http://www.ebay.de/itm/Neu-10X-3W-E1...item51c7135c2f (verdomme, nog maar 18€ meer voor 10stuks)
bij die prijzen zat verzending ook inbegrepen.
ik ben pas dit jaar begonnen met in china te kopen en wacht nog op het eerste pakketje.,versta ook niet hoe ze het kunnen doen. pakketje zelf kost 3,78€ en wordt gratis verzonden. ik heb een tracking nr gekregen met 2 fotos erbij van het onderdeel en het pakketje zelf (met leesbaar verzendlabel).
als ik op die verzendwebsite ZELF een pakket wil versturen van china naar belgie, kost me dat $7.
ik vermoed dat er andere prijzen gehanteerd worden ter plaatse, of dat de chinese overheid de export ook ondersteund.
de belgische overheid krijgt amper belastingsgeld van mij, en nu zal europa van mij ook nog een pak minder krijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenOm de komende indexsprong te compenseren speur ik bij elke ietwat grotere aankoop (+25 euro) het internet af naar goedkopere alternatieven. Zo heb ik deze maand al een aanzienlijk bedrag uitgespaard.
- Ruitenwissers voor een Golf 6 : bij Auto5 + 40 euro , via Ebay bij een Duitse webshop 24 euro.
- Longlife olie ; bij de stealer 25 euro/liter , op Ebay 5 liter voor 61 usd (+/- 48 euro)
En dan nog (niet auto gerelateerde) contactlenzen : bij lensweb.be/weblens.be 125 euro voor 6 paar , bij een soortgelijke firma in Polen 90 euro voor identiek hetzelfde product.
Zijn momenteel nog onderweg : lucht/olie /pollenfilter en een tubeke retouche verf, filters en zakken voor mijne stofzuiger , wielerkledij uit China (besparing voor alles +/- 150 euro). Voor deze maand heb ik mijnen indexsprong dus al terug verdiend. Morgen eens sportschoenen gaan passen bij Decatlon en dan zien waar ik ze goedkoper kan vinden. Ik beschouw dit als wettelijke zelfverdediging tegen de maatregelen van onze Grote Leider.
Comment
-
Poetsen zal ik zelf wel doen :-) . Ben nog op zoek naar een Garmin fiets GPS , die is in Israel blijkbaar 130 euro goedkoper dan bij ons. Kerstkadookes komen uiteraard ook van een , meestal buitenlandse, webshop. Heb geen zin om de eindejaarsdrukte te trotseren en mijn tijd te verspillen tussen de mensenmassa's aan de kassa.Bedankt voor die tip over Led lampen. Ik heb me ook een setje besteld. Hopelijk komen ze heelhuids aan. Spijtig dat die mannen geen eco cheques aannemen.
Comment
-
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Ik gun de lokale zelfstandige ook iets hoor. Onlangs begon mijn kapper de lofzang te zingen over de Grote Leider en zijn broodnodige maatregelen (oa. de indexsprong). Toen hij mijn nieuwe afspraak wou vastleggen vertelde ik hem dat ik (en de rest van mijn gezin) in plaats van maandelijks slechts om de 6 - 8 weken zou langskomen om zo de indexsprong een beetje te compenseren.
Comment
-
Aansluitend op dit onderwerp vraag ik mij af waarom de vakbonden steeds hun toevlucht nemen tot ouderwetse actiemiddelen zoals stakingen. Men kan de modale burger beter oproepen om te stoppen met consumeren en de noodzakelijke aankopen zoveel mogelijk in het buitenland te doen. Het effect op de Belgische schatkist (minder BTW inkomsten) zou enorm zijn als iedereen dit zou opvolgen. En ze zouden nog veel besparen ook.
Comment
-
"stakingen":de gewone werkmens heeft er last van, het kosten handen vol geld aan alle bedrijven, en de overheid raak je niet.
als de overheid te weinig geld heeft, gaan ze het toch ergens anders uit ons zakken halen. hoe je het draait of keer, de overheid val je niet lastig, maar alle bedrijven en werkmensen wel
Comment
-
Met een "stop de consumptie in Belgie" actie tref je de regering op hun gevoeligste plek : de schatkist (minder BTW ontvangsten). Bijna alles vind je in het buitenland goedkoper. Vooral in het door onze Grote Leider geprezen China zijn koopjes te doen. Net nog 4 Continental banden gekocht voor mijn racefiets. Eerst een lokale fietshandel , gekend voor zijn lage prijzen , gebeld voor een prijsopgave. "156 euro voor 4 bandjes en nee , we kunnen geen eco cheques aanvaarden vermits dit een promotieprijs is". Even gegoogled en dezelfde bandjes in Duitsland gevonden voor 130 euro "all in". Doelstelling , de verdubbeling van mijn zorgverzekeringspremie terug verdienen , bereikt ! Verder nog 20 zakjes Royco soep besteld in Oostenrijk (beter en goedkoper dan hier).
Comment
-
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Ik krijg navolging :-) . Met 1 dag stoppen met consumeren bereik je echter je doel niet. Permanent zoveel mogelijk consumptie naar het goedkopere buitenland verschuiven zoals ik doe zou de schatkist (btw ontvangsten kelderen) veel meer pijn doen !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDie is momenteel een bestelling aan het plaatsen op Mister-auto.be.
Zoekt iemand toevallig nog een distributieset voor een Renault Espace? Haha.1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer
Comment
Comment