Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 GT trekt naar rechts, oplossing?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 5 GT trekt naar rechts, oplossing?

Mijn BMW 5 GT trekt naar rechts en de banden slijten hierdoor ook af aan de zijkant. In de garage heeft men al verschillende uitlijningen gedaan maar dat levert geen soelaas. Ik heb met andere 5GT's in de garage getest en die hebben dezelfde ziekte. De nieuwe 5 reeks heb ik ook getest en die heeft dat probleem niet. Blijkbaar is dat een algemeen probleem van de 5GT en zijn er al een hele reeks auto's binnen geweest bij BMW in het verleden.
    Weet iemand hier meer over en wat is de oplossing? dank

Als BMW geen oplossing heeft dan is het misschien moeilijk om op een forum een oplossing te vinden. Als het een "kinder"ziekte is, zal er weinig aan te doen zijn. Misschien moeten ze bij BMW tijdens de uitlijning één van de twee wielen zodanig afstellen dat de BMW niet meer naar rechts trekt.

Valt te bezien waar de banden afslijten en aan de hand van het scheeftrekken en de slijtage kunnen ze misschien de toe in toe out zodanig instellen dat er geen slijtage en scheeftrekken meer is. Je zou moeten gaan praten met iemand die circuitrijden ervaring heeft.

Als er niks helpt, BMW'ke wegdoen en een nieuw tuuteke kopen.

Comment

Ipv in de garage de uitlijning te laten doen-> ga bij een betere bandencentrale en laat hem daar uitlijnen
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Wannes zijn Ex- 5 serie had hier ook last van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Ipv in de garage de uitlijning te laten doen-> ga bij een betere bandencentrale en laat hem daar uitlijnen
          Just, was ik ook aan het denken maar vergat het op te schrijven.

Comment

ik heb dit ook een tijd gehad met mijn F10. In het begin werd dit probleem genegeerd door garagist, tot ze zelf met de auto gingen rijden en het ook gewaar werden. Uitlijning was perfect, zowel bij de garage als bij de bandencentrale. Die centen kan je je dus besparen.

Bij de F10 (mijn auto was één van de eersten die geleverd werden in 2010), was dit een gekend probleem en er bestond een oplossing voor die door BMW zelf werd aangereikt (wijzigingen aan de ophanging en aan de software). Hierdoor werd trouwens mijn garantie kostenloos verlengd tot 4 jaar (na een beetje aandringen).

Ik heb deze 530D intussen al 4 jaar en 8 maanden en meer dan 200 k kilometer op de teller. Probleem is niet meer teruggekeerd, alhoewel ik wel vind dat de wagen gevoeliger is met 19" runflatbanden. Daarom op de zomerset geen unflats meer. Ik heb wel geen adaptieve ophanging.
            Last edited by Fünfer; 27/11/2014, 09:04.

Comment

Waar slijten ze juist af? De binnen of buitenkant? Ik vermoed de binnenkant?
              Welke maat ligt er ook op?
              BMW heeft achteraan sowieso een negatiever camber tov andere merken. Ge moet dat eens bekijken op een X5 of X6 met 20" sloffen. Toen ik in de BC werkte kon de binnenkant tot op de draad versleten zijn, en de buitenkant nog 4mm hebben. Waren ook perfect uitgelijnd, is nu eenmaal zo.
              En ivm dat naar rechts trekken, heb je dat altijd? Want veel hangt ook af vd baan bv.

Comment

wat voor auto had je er voor? want zowat elke mercedes en bmw die ik al gereden heb trekt een beetje naar rechts
                lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  wat voor auto had je er voor? want zowat elke mercedes en bmw die ik al gereden heb trekt een beetje naar rechts
                  Klopt! Mijne was onlangs ook perfect uitgelijnd (op maat zelfs) en blijft wat naar rechts trekken, welliswaar heel miniem. Baan is meestal ook 'bol', dus doet er ook iets aan.
                  Zelfs met m'n E81 had ik dat ook.

Comment

De GT is toch niet verlaagd?
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

BMW's zijn vrij spoorgevoelig en wetende dat onze wegen k?t zijn hoef je niet al te ver gaan zoeken.

Comment

bedankt voor de reacties, hierbij antwoord op de vragen: ze slijten af aan de binnenkant achteraan…de zomerbanden zijn 275/50 R19 , maar ook de winterbanden op R18 slijten af. Hij trekt naar rechts met alle banden en op alle banen. Tot nu toe wel alleen nog maar flatruns gehad maar ga nu nieuwe gewone winterbanden erop zetten. Hij is niet verlaagd. Ik had daarvoor al een 318 en die reed perfekt recht. Een audi A6, Mercedes E…nooit problemen mee gehad. Met een vervangwagen X1 gereden en die reed recht, maar een 330 vervangwagen trok dan weer enorm naar rechts….lijkt me toch vooral een BMW probleem….ik had al gehoord dat men een serie 5GT's allen binnen heeft geroepen wegens problemen maar ik weet niet juist wat men heeft gedaan als oplossing?….de garage doet alsof ze van niets weten….een garagist alle merken beweert dat hij dat al heeft rechtgetrokken door niet alleen naar de uitlijningsresultaten te kijken. Bij de BMW garage doen ze enkel dit laatste….en ik begrijp echt niet dat ze zeggen dat die wagen goed rijdt….ik tel tot 3 en je zit in de kant….dat ze afslijten is 1 ding, maar daarom moet hij toch niet schuin trekken?! Met mijn audi A6 kan ik zelfs op schuine banen zonder handen rijden bij wijze van spreken en die gaat perfekt rechtdoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          BMW's zijn vrij spoorgevoelig en wetende dat onze wegen k?t zijn hoef je niet al te ver gaan zoeken.
                          een benz kan daar ook serjeus last van hebben op continental, na ander type banden (uniroyal) op clk was ik ervan af...maar de slk heeft het ook weer fameus op deze sava's

Comment

Schuin afslijten is te wijten aan de uitlijning. Nu alle bmw's zijn redelijk "gevoelig" als het op uitlijnen aankomt.
                            Als uw wagen goed is uitgelijnt en de rijhoek is goed en hij blijft wegtrekken dan trekt hij weg op uw banden en niet op uw uitlijning.

Enigste wat je kan doen is als de banden goed zijn is ofwel de wielen links en rechts verwisselen, de wielen van voor naar achter wisselen ofwel de wielen kruislings wisselen. En als de mogelijkheid bestaat de banden omdraaien op de velgen.
                            Nu als echt geen enkel van mijn oplossingen helpt. Dan heb je geen andere keuze dan 4 nieuwe banden te steken en je hele ophanging te laten nakijken want de oorzaak moet ergens liggen.

Ofwel de wagen laten uitlijnen door een echte uitlijn-specialst die niet alleen naar de kleuren kijkt op het uitlijntoestel, maar wel zorg heeft voor uw wagen en banden en die uw banden recht laat afslijten en ook zorgt dat uw wagen rechtuit rechtdoor rijd en die u helpt met uw probleem.
                            2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
                            2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
                            1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
                            (o\_!_/o)

Comment

Btw, bij het uitlijnen, is dan ook uw achterkant gedaan?
                              Bij de gewone bandencentrale doen ze dat soms niet, enkel de voorkant.

Comment

Alsook heeft die wagen luchtvering? Met draaiende motor uitgelijnt?
                                Uw achterkant goed regelen is cruciaal als het op wegtrekken aankomt.
                                2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
                                2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
                                1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
                                (o\_!_/o)

Comment

Inderdaad, ik trok stevig naar rechts na het installeren van een KW V2. Voorkant stond nagenoeg perfect, achterkant stond zo verkeerd als iets.

Comment

Mijn c220 heeft het ook

Comment

Te brede banden vooraan kunnen er voor zorgen dat u auto wat loopt te wandelen.
                                      Toe-in zorgt voor een wagen die meer vooruit wil rijden terwijl toe-out weer zorgt voor makkelijker sturen.
                                      Camber is een instelling om in een bocht op het volle profiel van de buitenste band te rijden. (Meestal niet meer dan 0.5 graden op weggebruik )
                                      Caster zorgt dan weer dat u auto makkelijker rechtdoor rijd en mij der spoorgevoelig wordt.

Comment

Working...
                                      X