Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw autogeschiedenis – deel je ex-auto’s met ons

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
    nop handgeschakeld
    Ja dit was puur om te leren rijden moest ik iets kopen waar de papa ook content mee was en hopelijk ben ik den 29ste de door voor mijn praktijk. Dan de 5de januari eindelijk terug starten hopelijk. En dan te koop zetten. en proberen ne Volvo v40 of s40te vinden maar vind niets naar mijn zin momenteel. Of een oldie ofzo...
    Niet dat mijn S40 ergens te koop staat, maar ik wil hem wel wegdoen, ook wegens te weinig plaats, mijn winterwagen S40 2.0T (LP Turbo), 160 pk.

Deze dus:

Of zoek je S40 > '04?
    Last edited by Volvo02; 26/12/2014, 18:03.
    1967 Volvo Amazon P130 B18A
    1978 Volvo 244 DL B21A
    1990 Volvo 740 GL B200E
    1993 Volvo 850 GLT 2.5 20V
    1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
    1997 Volvo S90 Executive 3.0 24V
    1998 Volvo S40 2.0T
    1998 Volvo S70 2.0 10V
    2003 Volvo S40 1.8 16V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Volvo02 Bekijk Berichten
      Eens je een 200-serie hebt, weet je hem wel te appreciëren. Overgekocht van 1e eigenaar die hem nieuw had gekocht in 1978. Het is absoluut niet de mooiste Volvo ooit gemaakt, maar man, wat een tank is dat zeg!
      Mja. Ik weet een 140 of 240 zéker te apprecieren, maar van alle vind ik dat model de minst mooie. Gewoon, persoonlijke smaak hoor.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Kreeg van mijn moeder destijds niet de toelating om een auto te kopen want 18-jarigen hebben dat immers niet nodig. Na lang aandringen mocht ik uiteindelijk wél een oldtimer als hobby-auto. Samen met mijn moeder ben ik dan gaan kijken naar een Mercedes bar 8 waarvan de verkoper gelukkig zelf verklaarde dat die helemaal roest was. Volgende auto was een w123 240D met weinig km op de teller en heb ik zonder enig verstand ervan gekocht. De volgende jaren is die gaandeweg opgeknapt met nieuwe stukken carrosserie en interieurdelen tot een oldtimer in zéér goede staat. Ben met deze auto enkele keren op reis geweest, wat geweldig was, en heb er erg veel plezier aan beleefd.

Toen ik uiteindelijk een daily mocht hebben kocht ik een Lupo maar ik liet me compleet oplichten, auto was een wrak.

Snel vervangen door een Saxo gekocht met 9.000 km van de overleden pastoor van Beerse.

Dat was natuurlijk niet genoeg dus een jaar later kocht ik een w210 E230. Het kopen zelf vond ik een geweldige ervaring die ik me nog perfect herinner. Voor niet zoveel geld reed ik plots in een klassevolle auto met automaat, lederen stuur en xenon. Een LPG-installatie zorgde ervoor dat de aangename motor betaalbaar was. Maar helaas traden er allerlei mankenten op en roestte de auto langs alle kanten. Uiteindelijk verkocht na het maken van zeer veel kosten omdat ik het vermoeden had dat de versnellingsbak snel zou sneuvelen.

Een E220 cdi ter vervanging gekocht waar ik inmiddels al 5 jaar mee rijd. Ben zo tevreden over deze auto dat ik hem onmogelijk kan verkopen. Verwonder mij nog steeds over de ondertussen al 10 jaar oude technologie die erin zit. Deze auto is zo goed als in nieuwstaat en er is nog nooit iets mis mee geweest.

Ook nog een 190E gehad, erg mooie auto maar was eigenlijk niet veel aan voor mij.

Wou op een bepaald moment ook persé een Mercedes SLC. Heb na lang zoeken een 450 gekocht terwijl ik eigenlijk beter wist. Carrosserie was onderaan erg slecht maar toch een beetje kunnen genieten van de V8.

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

wel mijn eerste en nu ook mijn huidige daily is de E30 316 van 1985

dan heb ik mij een opel calibra 2.0 16V van 1991 gekocht een niet zoon mooi model maar man was wel snel en dat is de auto die ik ook het hartste mis :'(

dan na problemen met de vorige calibra kocht ik mij een 2.0 18V van 1995 ( eco brol motor heb ik max 6 maanden gehad was een bodemloze geld put )

daar na had mijn toen huidige baas mij een "dure bedrijfs wagen terbeschikking gesteld"
          waar mee ik ben blijven rijdendoor mijn vriendin die ik samen met die wagen heb buiten gesmeten :p ( beste keuze aller tijde :p
          en dat was een kia cerato 1.6 crdi op zich geen slechte wagen nooit problemen mee gehad maar gewoon te duur

toen terug even met de bmw gereden toe ik mijn eerste volvo vond

een volvo 940 2.3 lpt een zalige bak egenlijk spijt dat ik die heb weg gedaan

maar geen spijt van de opvolger mijn 2de volvo de 960 3.0 24V

oke mijn eerste wagen heb ik nu nog :p de bmw is wel mijne favoriet
          dan de calibra van 1991
          dan de volvo 960 en de 940 bijde zalige bakken

oke dat waren mijn wagens en 2 er van nog steeds :p
          http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
          http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
          http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

Zo een Calibra is toch iets speciaal, ben een paar keer naar eentje gaan kijken, maar ofwel vragen ze veel te veel, of wel is het een half wrak.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Autogeschiedenis is heel simpel:
              2001 Renault Clio 1.4 16v
              1989 E30 316i
              Hier komt binnenkort goedkope daily bij, ben nog wat aan het uikjiken

That's it

Motogeschiedenis:
              2004 Yamaha R6
              2001 Honda Hornet 600
              2009 (denk ik) Honda Hornet 600 Special Edition
              2008 Superduke R

-->Superduke R wordt binnen een jaar of 2 vervangen door de 1290, ben aan het wachten tot ze nog wat in prijs zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Zo een Calibra is toch iets speciaal, ben een paar keer naar eentje gaan kijken, maar ofwel vragen ze veel te veel, of wel is het een half wrak.
                Ja die zijn veel gewild bij de tuners en daar heb je ook belachelijk veel lelijke stukken voor die de wagen verbrodden.

Maar ze rijden zalig snel en super baan vast.
                Mijne grijze had standaard onderstel maar een lichte motor tuning.
                Maar met standaard opel stukken, de uitlaatcollecteur van de Astra gsi de injector brug van de Vectra 2000 ( die 0,5 bar meer had ) de cooling van de Vectra en nog een paar dingen

Dat gaf dat die in 7 seconden van 0 naar 100 km/u ging
                En bochten pakte die waar wijnige konden volgen
                Moest ik het geld en de plaats hebben had ik al lang terug een Calibra geloof mij

Comment

Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Mijn eerste was de fiat uno 900cc 45pk 3deurs. 3jaar veel plezier van gehad tot ik geen banden meer kon vervangen door roest. Steevast onder de 6 liter kunnen houden, maar bij 130kmu was het ook op.

De volgende was een kadett 1.6d. Zonder opmerkingen was dit een goede wagen.

Daarna heb ik mezelf wijsgemaakt dat de enige veilige wagen een 4x4 was! Wrong dus, zeker met het 4x4 systeem die de Jeep Cherokee 2.1td 88pk 3-deurs had. De motor was gereviseerd, maar al de rest ging binnen het jaar kapot, zodoende ik deze met veel verlies van de hand heb moeten doen. Ik kon het echt niet meer betalen. Wanneer deze reed, en het was droog, reed deze wel zalig...

Dienen broll dus buiten en mezelf een betrouwbaar japannerke gekocht. Ook een jaar of 3 zonder problemen mee rondgereden... 1.4slx 82pk

Dan gingen we van 2 naar 3 kinders en moest er wat groter komen

Ook geen problemen mee gehad op een gloei bougieke na. Het was de td75pk.
                    Na lang twijfelen toch eens een nieuwe auto gekocht. De caddy tdi 75pk kort 7zitter.

Ziek geworden en een jaar niet kunnen rijden. De caddy dik tegen mijn goesting na 6jaar verkocht ten voordele van een automaat. De alhambra tiptronic 1.9tdi 115pk.

Electronica problemen, en dat kan een gehandicapte missen. Dus terug naar mijn liefde, de caddy.
                    Ditmaal de lange 1.6tdi met dsg. Ik hoop dat dit verhaal mag blijven duren...

Alle foto's zijn van het net geplukt, maar de kleuren kloppen wel.

Mijn motogeschiedenis: suzuki gn 125, gn 250, gsx 400, gs450l. Yamaha majesty 400 en honda cbf500 tot ik ziek ben geworden. Met de laatste 2 heb ik vele weekends en reizen kunnen doen.
                    Last edited by ; 27/12/2014, 15:08.

Comment

spijtig dat die jeep 2.1 td het niet helemaal deed zoals je wou, toen ik mijn pajero kocht was ik aan het twijfelen tss de cherokee en de pajero...maar ik vond geen limited binnen budget, wel ook de 3-deurs...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        spijtig dat die jeep 2.1 td het niet helemaal deed zoals je wou, toen ik mijn pajero kocht was ik aan het twijfelen tss de cherokee en de pajero...maar ik vond geen limited binnen budget, wel ook de 3-deurs...
                        Het was 1 van 9jaar oud voor 275000bef met revisie motor of een frontera 2.3td 3-deurs voor 285000bef. Beide met 3maanden garantie. De cherokee was toch iets kompakter, dus de keuze ging hiernaar. Foute keuze dus, want vanaf maand 4 kwamen de problemen. Massaproblemen, remdrukbegrenzers ( zéér verassend in de regen!), ophanging voor kapot gegaan en uiteindelijk klok vd versnellingsbak het begeven waardoor de bak zelf gescheurd was. Nog 110.000bef van gekregen van een fanaat in niet rijdende staat. Deze had na 1.5j er nog eens 300.000bef ingestoken (slik!) nadat ik er reeds meer dan 100.000 aan had uitgegeven.
                        En dan door de starre verbindingen kon je dus enkel in sneeuw of mul zand 4x4 rijden... in de regen moest je het niet proberen, want daan raakte je nog geen rond punt rond!
                        Hierna heeft mijn vrouw voor mij beslist dat er nooit meer een 4x4 zou komen :-)

Comment

de ltd's waren jonger, ik weet nog dat ik voor een muizegrijze aan 450000 bef zat, ik denk een 90 in 94

met de basis pajero had je ook geen super-select (of hoe noemde mitsubischi het toen) 4wd...kwam op exact hetzelfde neer
                          de zogezegd betere mits heeft mij ook een koppeling en alternator en vaak afspringende turbodarmen opgeleverd

mijn grand cherokee deed het dan toch beter

Comment

De mijne was een ltd van, ik denk 90, met zwarte bull-bars rondom. Wel de bangelijkste cervo aller tijden. Die kon je in stilstand volledig omdraaien met je pink! Ik denk dan dat het 99 was dat ik deze kocht.

Comment

de ori wielen van een ltd

ik denk dat het laatste jaar de 3-deur ltd is geleverd 1989 was, maar ik kan mis zijn 89 en 90 schelen ni veel

Comment

Enkele jaren later ben ik te weten gekomen dat de eigenaar na mij hem toch maar voor een appel en en ei heeft weg gedaan... de miserie bleef duren. Behalve de motor, zowel ik als hij heeft hier niets mee voorgehad!
                                Die velgen hadden bij mij reeds hun beste tijd gehad. Denk dat er veel mee in zoute, winterse toestander was gereden, zonder het nodige te doen om deze te beschermen.

Comment

soit, als ik er vandaag eentje kruis, en zeker de laatste versies met de wat vernieuwde bumpers in donkerblauw of signaalrood, die bakken blijven knap en geen sikkepit veroudert, sterk model

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    soit, als ik er vandaag eentje kruis, en zeker de laatste versies met de wat vernieuwde bumpers in donkerblauw of signaalrood, die bakken blijven knap en geen sikkepit veroudert, sterk model
                                    Het model, ook de 5-deurs recentere, doet nog steeds mijn hoofd draaien. Heb altijd wel wat gehad met echte vierkante jeeps zoals defender, g-klasse, samurai, retona en dergelijke...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                      Mij valt op dat golf jou persoonlijke Eleanor is. Als jij er mee rijd gaat er altijd iets mis.....
                                      ja eigenlijk vw in het algemeen.had de touran met moeite 3 weken reed er wel geen camion in.en de polo heeft mijn zus tegen een rood licht geparkeerd da kalf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
                                        Ja die zijn veel gewild bij de tuners en daar heb je ook belachelijk veel lelijke stukken voor die de wagen verbrodden.

Maar ze rijden zalig snel en super baan vast.
                                        Mijne grijze had standaard onderstel maar een lichte motor tuning.
                                        Maar met standaard opel stukken, de uitlaatcollecteur van de Astra gsi de injector brug van de Vectra 2000 ( die 0,5 bar meer had ) de cooling van de Vectra en nog een paar dingen

Dat gaf dat die in 7 seconden van 0 naar 100 km/u ging
                                        En bochten pakte die waar wijnige konden volgen
                                        Ja, er zijn ook mooi getunede exemplaren te vinden, maar heel zeldzaam.
                                        Ik had afgelopen jaar wel eentje gevonden die mij aanstond, maar de lak was zo slecht dat die zijn prijs totaal niet waard was.
                                        Moest ik het geld en de plaats hebben had ik al lang terug een Calibra geloof mij
                                        En een goed exemplaar vinden tegen een goede prijs.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Jouw autogeschiedenis – deel je ex-auto’s met ons

En geloof mijn ook al is die turbo van de advert perfect 7000€ vind ik echt belachelijk duur

Comment

Working...
                                          X