Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw autogeschiedenis – deel je ex-auto’s met ons

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Heb je echt allemaal jouw auto’s nog die je ooit gekocht hebt ? Dat vind ik zeer straf ! Respect.
    Ik rij nu al amper met de twee wagens die ik nog heb. Die hele hoop bijhouden lijkt me wat zonde.
    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Allemaal bijhouden is moeilijk, daar moet je echt wel de plaats voor hebben.

Ik heb enkel spijt dat ik van de 11 exemplaren deze 2 niet bijgehouden heb

BMW 3.20

Mercedes 260E

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Goh, vakantie, dus wat tijd en lijstje toch al gemaakt voor het lakkleuren topic:

- 1993: eigen: kakbruine Lada 2105 (met bruine binnenbekleding, dat was echt een strontauto)
        Geen foto gevonden. Russische verkopers kwamen kijken voor een oer Lada (met de ronde koplampen), zagen de mijne ook staan en hebben die ook gekocht. Ik blij

- 1994: eigen: zilver metallic Toyota Corolla
        Helemaal zoals deze advertentie: zilver, kunststof bumpers, stalen wielen, 1300 12-klepper, 75pk.
        Zalige wagen, oerbetrouwbaar, mijn broer heeft er nog een tijd mee gereden, uiteindelijk over de 250.000km gebracht.

- 1997: eigen: zilver metallic Mitsubishi Lancer 3
        Goede wagen, niet zo vinnig als de Corolla, maar wel mooier aangekleed.
        Spijtig genoeg waren de remmen (of banden) niet zo goed, blokkeerden heel snel.
        Tragisch aan zijn einde gekomen op de samenkomst van E313 en E34 op weg naar een sollicitatiegesprek bij den Alcatel.
        Iemand besloot op de linkerstrook om noodstop te maken en daar zijn dan 5 auto's bij betrokken geraakt, ik was de laatste.
        Nederlander voor me met Rover 600 had een trekhaak en daar kon mijn radiator niet tegen.

- 1997: eigen: blauw-zilver Subaru Leone
        Traag, traag. Op weg naar Rock Torhout kon ik een vriend in een Passat 3 1.6 diesel niet volgen op de E40 omdat het licht omhoog ging.
        Wel leuk met de frameloze ramen
        Maar een paar maanden mee gereden tot ik mijn eerste leasewagen kreeg. Geen eigen foto hieronder

- 1998: lease: grasgroene Opel Corsa
        Werkte voor een Nederlands bedrijf, en de bedrijfskleur was groen, dus kregen we allemaal een grasgroene Corsa.
        Met buitenlandse nummerplaat rondrijden mag echter niet, dus na een maand vervangen door een Belgische zilveren Corsa.
        Geen eigen foto, maar dit was de kleur. (echter een 3-deurs)

- 2000: lease: donkerblauwe Golf 4
        Mijn eerste eigen gekozen leasewagen en direct heel wat fouten gemaakt.
        Had eigenlijk budget voor een Astra TD, maar wilde absoluut een ingespoten diesel hebben. Was toen enkel een Alfa 145, Renault Megane dTI en Golf 4 TDI denk ik.
        Alleen de Golf viel binnen budget. Uiteindelijk dus een basismodel genomen.
        Mijn schoonzus kocht op dezelfde moment ook een Golf 4, maar 2e uitrustingsniveau: mooier stofje, 5 deuren en metaalkleur.
        In leasing had die waarschijnlijk evenveel gekost.
        135.000km op 2 jaar gereden, maar de ophanging leek toch wel vermoeid na die tijd.
        Slechts 1 nieuwe band moeten plaatsen op die kilometers (!): enkel voorste banden vervangen en 1 daarvan was door reservewiel.
        Ook geen eigen foto, maar exact hetzelfde zonder trekhaak.
        Vrij betrouwbaar, maar aan de andere kant 2x 2 weken in garage gestaan:-
        - witte rook van onder de motorkop, maar was uiteindelijk slechts slangen voor airco kapot. Wel 2 weken wachten eer gerepareerd.
        - versnellingsbak kapot: bleek stom stangetje te zijn dat in alle VW groep modellen zit, maar men geen onderdeel nummer voor had. Ook weer 2 weken.

- 2003: lease: Gabbiano Blauw Alfa 147
        Zalige wagen, één van de beste die ik ooit heb gehad!
        Ook weer 135.000km op 2 jaar.
        Gabbiano blauw (licht blauw-zilver metallic) met rode lederen zetels die fan-tas-tisch zaten.
        Dik stuurtje dat lekker direct stuurde. Pittig met 115pk en 280Nm in een niet te zware wagen.
        Piepklein koffer, maar buggy van 1e kind ging er met de wielen eraf net in, dus geen probleem.
        Problemen? jazeker: bussen van de ophanging op 100.000km kapot, handremkabel kapot, verklikkerlichtjes die aangingen.
        MAAR: Alfa garage was net naast mijn toenmalig project, dus 's morgen binnen brengen, 's avonds weer ophalen. Symphatieke mensen ook.
        Dus eigenlijk minder last gehad van betrouwbaarheid dan die Duitse degelijke Golf IV!

- 2005: lease: zwarte Peugeot 307 SW
        Na dat klein koffer, toch meer plaats nodig, dus ipv groter budget gebruiken om 156 te kopen, toch maar zinnig gedaan en 306 SW besteld.
        Goede wagen. Eerste met plastieken spatschermen, goede, stille 1.6 HDI met 110pk, zeer goede wegligging en ruim.
        Glazen dak was leuk, maar ook niet zo interessant. Beetje goedkoop interieur ivgl met de Alfa.
        Had ik besteld met vaste trekhaak, enkel gingen dus bij achteruit rijden continu de verklikkers af. Handdoek rond de trekhaak verhielp dat tot die vuil was.
        Gek dat Peugeot dat zelf nooit gezien heeft bij het testen van het model, maar ja.
        Uiteindelijk gratis een afneembare trekhaak gekregen.

- 2006: lease: zwarte Opel Vectra Break
        Zeer goede auto. Eerste wagen met Xenon lampen, iedereen ging aan de kant op de snelweg als ik kwam aangevlogen (want de meeste wagens die dat toen hadden waar veel duurder).
        Groot, ruim. Geen enkel probleem mee gehad.
        Zag er niet slecht uit in het zwart, "precies een lijkwagen" zei een vriend me als compliment.

- 2008: eigen: zeer donkerblauwe Daewoo Nubira
        Tja, dat was gene stoef. 2.0 met weinig vermogen. Grijs interieur, zo grijs.
        Uiteindelijk toch redelijk goedkoop en betrouwbaar gereden, maar rijplezier haalde je daar niet uit.
        Puur gekocht omdat de MX-5 met 2 kinderen te klein is.

Comment

• Niet veel kapotte lampjes gehad op uw golf TDI?

Dat was ook het enige er bij mij aan mankeerde, maar ik kon geen jaar rijden zonder alle lampen te moeten vervangen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Ja, inderdaad, verscheidene!
            En toen begon ik er op te letten en zag ik er veel rondrijden met een kapot lampje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iridium Bekijk Berichten

En nu 7 jaar later...

Mooie rij Mercedessen!

Laat met kinderen begonnen, of vroeg al veel geld?
              Eerst C, dan dikke E, dan S, dan SL en nu grote wagen met kinderzit. Of zijn het al kleinkinderen?
              (Allee, is privé natuurlijk, maar viel me op)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                het gaat bij mij niet om ex auto's maar deze week wel een speciaal moment. Mijn twintigste auto gekocht,een simpele BMW 116d! En weten dat ze allemaal perfect en rijvaardig zijn. Ik gooi mijn geschiendenis niet weg haha
                Waar laat je die dan allemaal?
                Ik zou ook wel graag een hele collectie aanleggen om mee te rijden, maar totaal geen plaats.
                En als ik nu nog een loods wil vinden, dan kost me dat een fortuin!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Ik zou ook wel graag een hele collectie aanleggen om mee te rijden, maar totaal geen plaats.
                  Inderdaad, moest ik het geld ervoor hebben en dus ook de plaats ervoor kunnen betalen, ik zou toch ook wel een aantal auto's hebben.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Mooie rij Mercedessen!

Laat met kinderen begonnen, of vroeg al veel geld?
                    Eerst C, dan dikke E, dan S, dan SL en nu grote wagen met kinderzit. Of zijn het al kleinkinderen?
                    (Allee, is privé natuurlijk, maar viel me op)
                    Laat met vrouw ( en dan kind ) begonnen.
                    ik ben nu 40 en mijn dochter bijna 2 jaar.

Als vrijgezel koos ik zelf wat ik met mijn autobudget deed.
                    IRIDIUM
                    Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                    Helderzienden

Comment

Heb je echt allemaal jouw auto’s nog die je ooit gekocht hebt ? Dat vind ik zeer straf ! Respect.
                      Op 3 na heb ik ze nog allemaal. Nu 20 in de garage staan. En twee van de 3 die weggedaan heb heb ik nog een ander exemplaar van dat model
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Staan er thuis,bij mijn ouders,in mijn buitenverblijf en in twee huur-garages
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Ook eens de moeite doen, altijd leuk nu ik wat ouder wordt en nostalgisch kan terugblikken stilaan!

1) 1993 Saab 900i 16v : familiestuk, ik was er enorm fier op, dat was echt kunst op wielen! Achteraf gezien wel niet helemaal m'n type en had een drankprobleem, heb hem dan maar op zijn dak gelegd
                          Van een familiedrama gesproken!

2) 1990 Mercedes 190E 2.0 : blijft de beste auto ooit voor mij, helemaal m'n type, reed veel beter dan de Saab en sindsdien Benzmens. Eerste driftjes, de ster achterna cruisen met schuifdakje, einde van het middelbaar en een dikke Mercedes onder m'n poep (niet dat specifiek die Mercedes vrouwtjes aantrok ofzo ). Moest helaas weg omdat m'n vader het niet zag.

3) 2004 Volvo V70 2.4D : alweer een heel atypische auto voor een 18-jarige, maar ik was een atypische jongeman vermoedelijk. M'n vader had graag een veilige modernere auto voor mij. Was een coole bak, heerlijk dieselblok en m'n eerste grotere roadtrips mee gedaan. Wel beetje vergelijkbaar met de Saab en dus niet echt mijn type vanwege de lompigheid en FWD. Altijd heimwee blijven hebben naar de 190 en vanaf ik m'n kans schoon zag de auto terug aan m'n vader gegeven, die er nu, 11 jaar later, nog steeds naar volle tevredenheid mee rijdt. Ook een echt familiestuk ondertussen.

4) 1992 Mercedes 190D 2.5 : opnieuw de beste auto ooit aangekocht. Alweer heel veel lol mee gehad, kopsteunen ingebouwd (deluxe!) en 15" Sportline Gulli's eronder, heerlijke auto was dat. Gaf geen kick, zelfs niet met op een gegeven moment ca. 40.000 km per jaar. Was traag, maar zeker.

5) 2012 BMW F20 120d M-sport : ondertussen al even zelfstandig en hoe graag ik m'n 190 ook zag, fiscaal was het "minder" interessant om op een zaak te zetten. Leuk bakje geweest, eerste keer Ring mee gedaan. Er zat 4 jaar garantie op en daar hebben ze bij BMW spijt van gehad vrees ik

5,5 ) 1992 Volvo 850 GLT : voor een paar honderd Euro's gekocht met enkele vrienden om een roadtrip door het Oostblok te doen en af te jakkeren op de Ring. Enorm sterke tank, was vrij versleten maar heeft duizenden kilometers beulwerk zonder problemen doorstaan. Een vijfcilinder blijft een van de heerlijkste motorconfiguraties voor mij!

6) 2017 Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm : Nooit gedacht dat ik nog een Alfa zou kopen, maar zoals dat gaat bij Italianen verliefd geworden. Ze is helemaal m'n type (RWD, soepele en "zuinige" motor met goed karakter, comfortabel, niet te groot en niet te klein) en bij de testrit was er meteen een klik. Bovendien moet je volgens de regels een Alfa gehad hebben om jezelf een echte autoliefhebber te kunnen noemen en ik heb het gevoel dat het niet beter wordt dan een Giulia Ondertussen al 1,5 jaar en bijna 50.000 km heel content mee, één van de best rijdende moderne auto's voor mij.

2,5 Zweden, 3 Duitsers en 1 Italiaan, vrij multicultureel toch! 2,5 vijfcilinders, ook vrij uitzonderlijk.
                          De beste blijven voor mij de 190's, da's echt nog steeds mijn all time favourite auto eigenlijk. Op één of andere manier blijf ik toch hoe langer hoe meer naar Mercedessen kijken merk ik, maar ik wil vanalles wat geprobeerd hebben. De volgende mag iets praktischer (sedan zonder neerklapbare achterbank is toch niet alles) en eventueel elektrisch als het dan al comfortabel is.

Comment

• Honda CRX 1.6i-16V
                            Mitsubishi Carisma MSX
                            Peugeot 106 GTI
                            Seat Leon TDI 110pk Sport
                            Golf 4 TDI
                            Golf II CL 1.6d
                            Golf II CL 1.3
                            Golf I Classic Cabrio
                            Golf II GTD int.
                            Golf II GL TD int.
                            Golf II Madison 1.3i
                            Golf II 1.6 benzine
                            Opel Kadett C 1.2S City
                            Opel Kadett C Coupé 1.2S
                            Opel Kadett C Coupé 2.4 16V Twintig Cam
                            Opel Corsa A GSi
                            Peugeot 206 GTI
                            Seat Leon TopSport 222pk
                            Mercedes W204 200CDI AMG pack 205pk
                            Golf 6 1.6 TDI BM
                            Mazda MX5 NA 1.6 ‘93
                            Mazda MX5 NA ‘92
                            Mazda MX5 NC Sport 2.0
                            VW Tiguan R-line TDI
                            Mini Cooper S F56
                            Mini John Cooper Works F56
                            Clio 3 RS
                            Yamaha R6
                            Kawasaki ZX6R

Denk dat het dit is.
                            2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                              Honda CRX 1.6i-16V
                              Mitsubishi Carisma MSX
                              Peugeot 106 GTI
                              Seat Leon TDI 110pk Sport
                              Golf 4 TDI
                              Golf II CL 1.6d
                              Golf II CL 1.3
                              Golf I Classic Cabrio
                              Golf II GTD int.
                              Golf II GL TD int.
                              Golf II Madison 1.3i
                              Golf II 1.6 benzine
                              Opel Kadett C 1.2S City
                              Opel Kadett C Coupé 1.2S
                              Opel Kadett C Coupé 2.4 16V Twintig Cam
                              Opel Corsa A GSi
                              Peugeot 206 GTI
                              Seat Leon TopSport 222pk
                              Mercedes W204 200CDI AMG pack 205pk
                              Golf 6 1.6 TDI BM
                              Mazda MX5 NA 1.6 ‘93
                              Mazda MX5 NA ‘92
                              Mazda MX5 NC Sport 2.0
                              VW Tiguan R-line TDI
                              Mini Cooper S F56
                              Mini John Cooper Works F56
                              Clio 3 RS
                              Yamaha R6
                              Kawasaki ZX6R

Denk dat het dit is.
                              Stevig lijstje.... paar hele mooie auto's ook.

Comment

• Mijn moto geschiedenis is veel langer dan mijn auto geschiedenis, kom aan een derde van Niko voor auto’s denk ik. Maar moto’s zeker x2 ik weet het zelfs niet meer. Vroeger gaven motoren meer smiles per mile dan een auto, toch de wagens die binnen mijn budget lagen. Met uitzondering van een Suzuki Samurai, waar ik dan enorm veel off-road plezier aan gehad heb, in een tijd dat de groenen nog geen haters waren.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Stevig lijstje.... paar hele mooie auto's ook.
                                  das nog niks, mijn pa zijn lijst staat in een excel...

Comment

• Auto’s:

Rover 216 cabrio manueel
                                    Volvo V40 1.9tdi manueel
                                    Nissan sunny 1.4 automaat
                                    Fiat Punto 1.1 manueel
                                    fiat bravo 1.6tdi manueel
                                    Opel Zafira 1.9tdi manueel
                                    ford S-max 2.0tdi manueel
                                    Volvo XC70 D4 automaat
                                    BMW 330e f30
                                    Volvo V90 t8
                                    Volvo V90 t8
                                    BMW 330e g20
                                    BMW X5 45e

sommige wagens hadden we tegelijkertijd

moto’s:

Honda cb 250
                                    Suzuki sv650s
                                    Triumph TT600
                                    Yamaha BT1100 bulldog
                                    Kawasaki ZR7

sinds een 8 tal jaar motoloos...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      Niet veel kapotte lampjes gehad op uw golf TDI?

Dat was ook het enige er bij mij aan mankeerde, maar ik kon geen jaar rijden zonder alle lampen te moeten vervangen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Zeker het achterlicht.
                                      Had het al bij de Golf III en bij de 7 zag je het nog.
                                      Ook Passat, Bora enz hadden er van.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
                                        Auto’s:

Rover 216 cabrio manueel
                                        Volvo V40 1.9tdi manueel
                                        Fiat Punto 1.1 manueel
                                        Volvo XC70 D4 automaat
                                        BMW 330e f30
                                        Volvo V90 t8
                                        Volvo V90 t8
                                        BMW 330e g20
                                        BMW X5 45e

moto’s:

Honda cb 250
                                        Suzuki sv650s
                                        Triumph TT600
                                        Yamaha BT1100 bulldog
                                        Kawasaki ZR7

Rover cabrio is leuk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
                                          Auto’s:

Rover 216 cabrio manueel
                                          Volvo V40 1.9tdi manueel
                                          Fiat Punto 1.1 manueel
                                          Volvo XC70 D4 automaat
                                          BMW 330e f30
                                          Volvo V90 t8
                                          Volvo V90 t8
                                          BMW 330e g20
                                          BMW X5 45e

moto’s:

Honda cb 250
                                          Suzuki sv650s
                                          Triumph TT600
                                          Yamaha BT1100 bulldog
                                          Kawasaki ZR7

Hoe is de ervaring met de 45e?
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X