Mercedes GLA 200CDI
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jouw autogeschiedenis – deel je ex-auto’s met ons
Collapse
X
-
In 2002 begonnen met een nieuwe Opel Astra 1.6 benzine. Vrij veel aan beginnen veranderen zoals OPC spiegels/zetels en Irmscher lichten etc.
KW variant 2 eronder en RH ZW1 wielen en we waren content. Behalve over de motor.
Zo kwam er een Golf 2 1800cc van '89 bij. Hier lag een 8V GTI blok in met dubbele 45 Weber carburators. Dit samen met supersprint uitlaat & collector en VW motorsport nokkenas gaf toch een voldoende 145 pk. Neem dan het hele interieur weg en zet 2 sparco kuipen, een schroefset en verbreed staal met semi's en dit was een raket.
Helaas kon de keuring hier niet echt mee lachen en is hij dus na een jaar verkocht in onderdelen.
Het besef kwam toen dat je met een goede basis moet beginnen wil je iets snel.
De opvolger was dus een Audi S3 van 2001 als ik me goed herinnner. Deze had de 1.8T met 210 pk en was dus een ideaal begin.
Deze laten chippen, bastuck uitlaat, Mov'It BBK en BBS CH wielen eronder.
Was een mooi resultaat van 265 pk en dit in combinatie met de quattro was best leuk rijden.
Toen begon het groffere werk voor want uit een 1.8 puur je natuurlijk geen top snelheden.
Zo werd de S3 ingeruild voor een Nissan Skyline R32 GTR van '94 met de bekende RB26DETT motor.
Deze bleek al snel in vrij slechte staat te zijn (motorisch) dus meteen beginnen upgraden en vernieuwen.
De waslijst ga ik jullie weerhouden, maar vrijwel alles werd onder handen genomen en deze leverde dan ook een mooie 485 pk.
Alleen om dit geweld op de baan te houden moest het onderstel er ook aan geloven, dus alles poly & solid bushen, dikkere stabi's, Ohlins schroefset, verstelbare armen etc...
Dit is wat de doodsteek geworden van deze wagen. Ik kon er geen 30 minuten meer mee rijden of had verschrikkelijke last in mijn rug.
IMG_2572.jpg
Dus... je kan het al raden... op zoek naar iets nieuws met meer comfort.
Ik had de smaak van turbo te pakken en japanners zijn daar gewoon super mee dus is het een Subaru WRX van '09 geworden.
Deze is momenteel voorzien van de Brembo STI remmen voor en achter, Recaro STI kuipen, STI stuur en mooi setje wielen.
Motorisch wat opgesmukt met voornamelijk visuele upgrades, maar wie weet wat de toekomst brengt.
IMG_3418.jpg
Tussendoor wel nog bedrijfssleeën gehad zoals een Stort Mondeo/Peugeot 207&307/Citroen C3/VW Touran/Opel Insignia etc maar niets het vermelden waard als auto liefhebber.
Comment
-
De mijne van oud naar jong
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenNiet wat meer foto's van die R32? Vette kar!
IMG_0402.jpg
IMG_2571.jpg
IMG_1360.jpg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtenzo'n Impreza is magnifiek!
Comment
-
Eerste auto mijne polo 1.4tdi
Gekocht in 2010 en verkocht vorig jaar.
Ook tijdje een golf II gehad als 'weekendauto'
En dan als vervaning van mijn 1e polo terug een polo gekocht. 1.6tdi nu.
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIk blijf die foto van de E, S en SL echt de max vinden.IRIDIUM
Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214
Groeipunt
Helderzienden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichteniemand is precies ineens "iets" meer gaan verdienen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenNeenee, iemand is 'iets' meer gaan werken.IRIDIUM
Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214
Groeipunt
Helderzienden
Comment
Comment