Er staat er nog ene voor 9k, zeldzaam=meestal veel euro'tjes
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jouw autogeschiedenis – deel je ex-auto’s met ons
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Volvo02 Bekijk BerichtenNiet dat mijn S40 ergens te koop staat, maar ik wil hem wel wegdoen, ook wegens te weinig plaats, mijn winterwagen S40 2.0T (LP Turbo), 160 pk.
Deze dus:
Of zoek je S40 > '04?RIP Den borre!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenEr staat er nog ene voor 9k, zeldzaam=meestal veel euro'tjes
Comment
-
waar een dagje verlof al niet goed voor is..heb ook eens mijn foto's bij mekaar gezocht van ons auto's (sorry voor de kwaliteit, van de meeste oudere foto's heb ik net een foto genomen van een "papieren" foto)
wat heb ik er niet bij gezet :
- alle firmawagens (is te moeilijk om bij te houden omdat ik te vaak gewisseld ben binnen sommige bedrijven en bon...die waren ook niet van ons) : vb 320d, S40, 118d, 116d, ces'd, sorento, soul, insignia, mini, scenic, ...)
- alle wagens die we in een iets te snelle opwelling gekocht hebben en dus weer verkocht vooraleer ze ingeschreven waren (vb IS200, range 4.6, SJ413, panda, 320i E30, ...)
1 : Opel Vectra 1.7dGLS, eerste auto "Gun"
57 volle pk's, geen servostuur, een droomwagen...maar het was in die tijd wel een mooie eerste wagen, was oude wagen van mijn nonkel
Heb deze gekregen toen hij een nieuwe kocht (hoewel ik al van mijn 14de ging afwassen om er zelf eentje te kunnen betalen...was eigenlijk aan het sparen voor een civic 1.6 16v
2 : Peugeot 205 XE, eerste auto "Ber"
van de bomma overgenomen
3 : Citroen ZX 1,9d Tentation
Na de Vectra had ik een eerste firmawagen (golf SDI) met de geneugten van een servo, dus toen die job op een sisser afliep heb ik onmiddellijk mijn eerste zelf aangekochte auto gekocht en de vectra op de markt verkocht, zodat ik nu ook servo en zelfs een airco had
ZX was eigenlijk super, op de motor na, die moeilijk startte en vrij licht was, maar hij gaf wel echt rijplezier
Deze auto had ik ook toen "Berengun" gevormd werd
4 Dodge B300
Deze auto had Ber gekocht van de brandweer, dikke V8 natuurlijk
5 Peugeot 309 GTI
Had Ber toen berengun samen kwam, Ber vond hem geweldig, ik vond het een spons
was wel snel !
Last edited by berengun; 12/03/2015, 22:17.Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
6 : Toyota MRII T-bar 2.016v
Onze eerste auto samen, en ook diegene die we nog altijd herinneren als de grootste haat-liefde verhouding
Super goede herinneringen aan, maar ook heel veel kosten (kilometers waren teruggedraaid bleek later)
maar als hij reed reed hij super, zou hem zo terug kopen
7 : BMW M3 E30
Ik was eigenlijk op zoek naar een vervanger voor mijn ZX en wilde graag een 318i E36, in het zilver, met oranje pinkers en gekleurde bumpers...
Heel het land aan het afrijden en opeens zagen we een M3...prijs was (toen nog) ok, dus onmiddellijk gekocht
en dat was dan ook ineens het begin van altijd meer dan 2 auto's te hebben, want de ZX is dan ook gebleven voor de dagelijkse ritten
uiteindelijk enkele jaren later verkocht toen we een huis kochten, maar zit nog steeds in de familie
8 : Lancia Dedra 1.8 16v LX 131pk
Op slag verliefd toen ik hem zag, en dus ZX weggedaan voor de lancia
Reed hier heel graag mee, vond het ook echt ne chique auto
9 : Honda CRX 1.6 16v
Per ongeluk een goed bod gekregen voor de Dedra, en dus die dag zelf snel op zoek naar wat anders
Reed wel leuk, maar schrik gepakt toen een collega een zwaar ongeluk had (en de CRX gaf me niet echt een veilig gevoel in de file)
10 : Renault Safrane 2.0 16v RX
en dus wilde ik het andere uiterste : een grote lompe veilige auto...had magnifieke zetels , zelfs knopjes bovenop de zetels, en de boordkomputer sprak toen nog in die tijd (in t frans bien sur)
geweldige bompa bak
Last edited by berengun; 12/03/2015, 19:04.Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
11 : Renault Megane 1.9dti RXE
Toen we ons huis kochten was het tijd om rationeel te zijn..en saai..
auto reed..punt
12 : Ford Fiesta 1,1 SX
Intussen had Ber een aantal firmawagens versleten, voornamelijk Clio, dus toen hij van werk veranderde, had hij het lumineuze idee met de trein te gaan werken...yeah right
wij dus de auto van mijn bompa gekocht (je kon letterlijk van de tapijten en de koffer eten) om naar het station te rijden...
Na 3 weken werd de auto al dagelijks gebruikt om naar brussel te rijden...de trein was toch niet zo leuk
13 : Fiat Marea 1.6 SX
Gedeeltelijk om de fiesta te vervangen die toch niet echt geschikt was voor die afstanden, gedeeltelijk omdat het gewoon een koopje was, kwam de marea
mooie italiaanse sound..idem dito afwerking...maar was eigenlijk leuke auto
14 : BMW 316i compact
Toen Ber terug van werk veranderde en bij BMW terecht kwam deze auto gekocht van een klant die een nieuwe kocht
auto had nauwelijks kilometers, had bijna elke optie ... ik was er stapelverliefd op
de motor was de 1,9 benzine, heel veel koppel onderin
15 : BMW Z3 1.8
De kans gekregen de compact te verkopen met zelfs winst, en dan de Z3 gekocht
Mede omdat ik zo verliefd was op de compact had deze geen kans...ik moest m ni
was 1.8 motor met duidelijk minder koppel...ingeruild op onze eerste nieuwe auto
Last edited by berengun; 12/03/2015, 19:12.Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
16 : Ford Fiesta ST
onze eerste nieuwe, en ook de enige die het bij ons 7 (!!!!!!) jaar heeft uitgezongen
Soms nog altijd spijt dat hij weg is, we zouden hem moeten bijhouden hebben, maar ja...je kan ni alles bijhouden
Reed geweldig, nooit kosten aan, goedkoop onderhoud, ik kan niets negatief zeggen
verhaal achter de aankoop : ik moest in de fabriek van Ford zijn voor een pre presentatie van de Smax en Galaxy en vond de fabriek niet (ook zo klein he)
De weg gaan vragen in de garage in genk (die naast de fabriek staat...) en daar stond de fiesta
Aangezien ik zo graag (sic) met de Z3 reed hebben we een week later een fiesta ST besteld
17 : Suzuki Samourai
Omdat ik toen firmawagens had, en bert de fiesta, zaten we wat vast en konden we onze koophonger niet stillen, dus op dat punt weer naar 3 en meer gegaan
Eerste was de samoerai, deze echt gebruikt om te gaan terrein rijden, dikwijls in clubverband, nachtelijke ritten in modder, ...
Werd ook gebruikt bij goei weer om naar het werk te gaan zelfs
De kap stond er bijna nooit op, altijd cabrio gereden
18 : BMW 325i E46
ik was het beu op het werk, en dacht, ik koop al een auto voor mij als ik hier wegga..(ik had toen firmawagens)
mijn ideale auto die ik wilde als daily
uiteindelijk na een jaar weer verkocht omdat ik er nog steeds werkte ...Een maand later zou ik effectief weggaan
Voor Ber was het saai, voor mij een superauto, enkel de 6cylinder starten en mijne kleine schoot omhoog lol
19 : BMW E30 316
Deze gekocht omdat we een oldtimer wilden
Was nog eentje met carburator, maar deze toch na een tijd mooi kunnen afstellen
Geen servo, geen elektrische ruiten, dus voelde ook oud genoeg aan
We hebben er dan nog een extra 320i E30 pre facelift bijgekocht, maar deze was zo goed, en zo luxe dat hij niet het oldtimergevoel gaf (nooit ingeschreven geweest, dus ook niet in de lijst)
De 316 was eigenlijk een superautootje, en exact zoals ik m wilde
20 : Suzuki Capuccino
Ber wilde al lang een Caterham, en toen een koopdeal na de deal uiteindelijk toch afsprong (wegens de vrouw die niet akkoord was met de verkoopprijs die we met haar man onderhandeld hadden) moesten we effe geen caterham meer hebben
Toen op zoek gegaan naar wat anders en toen kwam de cappucino
Ook een van die autootjes die ik wilde dat we nog hadden...
Reed super, toerenteller tot 10000rpm, achterwielaandrijving, turbo, ... iedereen dacht "oh hoe lief", maar bij de eerste beste bocht konden ze niet volgenLast edited by berengun; 12/03/2015, 19:30.Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
21 : Ford Mondeo 2.0 Ghia Clipper
Toen we aan het verbouwen waren wilde ik geen container voor de deur...dus een auto gekocht, hij moest ook schuifdak hebben en benzinemotor..we zijn helemaal tot aan de zee gereden om de perfecte te vinden haha
Enkel gebruikt om naar het containerpark te rijden, daarna weer doorverkocht en die heeft er nog lang en gelukkig mee gereden
stevige auto
22 : Citroen ZX 16v 167pk
En toen ineens zag ik deze...we hadden er al 4 maar deze wilde ik ook, die had alles wat ik leuk vond aan mijn ZX plus nu ook de motor
Wagen was ook volledig origineel (anders moest ik m ni hebben) en ja, ook deze zou ik achteraf nog graag gehad hadden
Was een heel zeldzame combinatie in Belgie (diegene die dit wilden gingen allemaal voor de 306 GTI die een beter imago en een 6bak had)
23 : Alfa 156 1.9 JTD
en dan opeens ging het mis op mijn werk en moest ik dus weer een daily kopen, en dan liefst ook een goedkope
Altijd magnifieke auto gevonden, dus snel beslist toen ik mijn huidige job vond
24 : Fiat Punto Evo 1.3 jtd Racing 85pk
Toen ik mijn vast contract kreeg wilde ik ook onderweg wat meer zekerheid en de punto gekocht
Ook echt een supergoede auto..wilde eigenlijk gewoon een goedkope basis, dan kom je in de garage en staat er een full option te blinken...onmiddelijk gekocht onze tweede nieuwe
25 : Mazda MX5 1.8
Dan uiteindelijk na 7 jaar beslist om een roadster te kopen en de fiesta te verkopen (na heel lang debatteren of we hem wel gingen verkopen)
ik wilde een MGF, ber liever een oude MX5...uiteindelijk werd het een laatste generatie MX5, om heel zeker te zijn
Twee weken later was de motor volledig kapot (verkocht met kapotte motor en gescheurde broek)
Last edited by berengun; 12/03/2015, 19:49.Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
26 : Toyota Auris 1,4d Dynamic
en na het MX5 debacle wilde ik geen occasie maar een degelijke nieuwe..en dus kwam de nieuwe Auris
oorspronkelijk zou hij de punto vervangen, maar tijdens de bestelling van gedacht veranderd en was hij als vervanging van de MX5
27 : Toyota GT86
3 maanden later een goede deal kunnen doen met de GT, en dus werd de Auris weer ingeruild
De GT was ook zo een van die superauto's die we gehad hebben, echt goede vervanger van de fiesta
Spijtig genoeg was er weer een verandering in werk en kwam er een firmawagen en dus ging deze weg (achteraf gezien hadden we hem beter bijgehouden)
28 : Renault Laguna coupé 2.0dci initiale
Deze dan gekocht na het bekijken van de salonkortingen
Was altijd al mijn droomwagen en dus moest hij er komen ipv de punto
Tezamen met de GT vond ik dat we toen de ideale combinatie hadden
29 : Ford Scorpio 1.8CL
en dan wilde we weer een oldtimer, onderweg naar een terrasje op deze gestoten en onmiddellijk gered van het schroot
Was nog eerste eigenaar, volledig onderhoudshistoriek, ...
30 : Peugeot 205 CTI 1.6
Na de eerste rondrit met de scorpio hadden we de smaak weer te pakken
Een andere liefhebber gezocht en gevonden, en zo konden wij weer wat anders kopen, onze huidige oldtimer de 205
Last edited by berengun; 12/03/2015, 19:58.Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenEn ik dacht dat ik al veel auto's gehad heb.
Tel uwe biv eens op aubWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenMiljaar, wat een indrukwekkende lijst. Maarreh, 't is maar om zeker te zijn maar die signatuur van u beschrijft een echte autoliefhebber als iemand die alle soorten wagens kan waarderen. Dat betekent niet dat ge al die autos moet gehad hebben eh.
Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichtenheel mooie historie! wat is de gemiddelde tijd dat jullie met een wagen rijden?
De fiesta is wel 7 jaar gebleven, de firmawagens (maar die staan hier niet in) reed ik meestal op op 2,5 jaar, maar met sommige jobs wisselden we om de x maanden al.
Onze topper, maar die staat ook niet in de lijst, was een Fiat Panda lichte vracht
Gekocht met bestickering , en we wilden die gebruiken ipv een remorque te kopen, voor het tuinafval naar het containerpark te brengen (niet de bedoeling om direct te verkopen)
Op dag x gekocht (heel goedkoop), diezelfde dag gebruikt (zonder platen naar containerpark gereden), dan ons een ganse dag bezig gehouden met de bestickering eraf te halen..en toen voor de gein eens op internet gezet (met 1 ontstickerde kant) gewoon uit curiositeit
Een dag later was hij weg voor een hogere prijs, en ons afval was ook wegLast edited by berengun; 12/03/2015, 22:01.Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Zalig.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
De 309 Gti, Crx en M3 springen er voor mij bovenuit.
Een Zx 2.0 16V heb ik ook nog gehad.
Plakte aan de weg dat het niet normaal was.
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment