Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw autogeschiedenis – deel je ex-auto’s met ons

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
    Honda CRX 1.6i-16V
    Mitsubishi Carisma MSX
    Peugeot 106 GTI
    Seat Leon TDI 110pk Sport
    Golf 4 TDI
    Golf II CL 1.6d
    Golf II CL 1.3
    Golf I Classic Cabrio
    Golf II GTD int.
    Golf II GL TD int.
    Golf II Madison 1.3i
    Golf II 1.6 benzine
    Opel Kadett C 1.2S City
    Opel Kadett C Coupé 1.2S
    Opel Kadett C Coupé 2.4 16V Twintig Cam
    Opel Corsa A GSi
    Peugeot 206 GTI
    Seat Leon TopSport 222pk
    Mercedes W204 200CDI AMG pack 205pk
    Golf 6 1.6 TDI BM
    Mazda MX5 NA 1.6 ‘93
    Mazda MX5 NA ‘92
    Mazda MX5 NC Sport 2.0
    VW Tiguan R-line TDI
    Mini Cooper S F56
    Mini John Cooper Works F56
    Clio 3 RS
    Yamaha R6
    Kawasaki ZX6R

Denk dat het dit is.
    Morgen veranderd de lijst, de Mini JCW is eruit. Mazda CX5 is de vervanger.
    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• zo te zien nog nooit een autopost gemaakt hier.
      anyway, de autopgeschiedenis.

-back in the days 2005 het rijbewijs gehaald met de mama haar bruine peugeot 405 van 1993.
      1400cc motor, 5 vitesse, geen toerenteller, geen servo, geen airco.
      spijtig genoeg is deze auto bij het oud ijzer beland

in 2011 in een bedrijf begonnen met bedrijfswagen, een toyota avensis 2.0 D4D. geen slechte auto, maar kon me eigenlijk niet boeien.
      2012, ander bedrijf, andere auto. een babyblauwe renault megane. cdti. op papier 3,5L/100km. in de praktijk amper onder de 6L gekregen.
      om nog maar te zwijgen dat die Fransen sommige knopjes op nogal vreemde plaatsen zetten.
      en onnodige features hebben zoals een geintegreerde TOMTOM ( goed ) welke werkt met 1 of andere vreemde joystick tussen de 2 zetels ( bad )

2013, nieuw bedrijf nieuwe auto.
      een 2010 ford focus clipper. opties waren airco, en bluetooth. maar deze auto was een beest en heeft afgezien met mij.
      gekregen op 90000km. afgeleverd op 250000km 3j later.
      enige mankement, een kapotte schokdemper na 5J.

2015 nieuwe auto, een nieuwe ford focus.
      deze keer met opties
      bluetooth, airco, cruisecontrol , winterpak met verwarmd stuur, verwarmde voorruit en zetelverwarming.. deze auto was ook wel goed, maar iets minder een beest dan de vorige focus.
      na 8000km een injector probleem.
      na 100000km een probleem met een radioknopje op het stuur.
      de ingebouwde navigatie was waardeloos en al enkele jaren verouderd nog voor deze auto uitkwam.
      voor 1 of andere reden dacht de auto heel vaak dat het een RS was, een probeerde hij u over rallybaantjes te sturen.
      ( hoe vaak ik geen onverhard terrein heb gezien op weg naar een klant )

2019 een 2017 skoda superb dsg van een collega.
      de koffer is diep, maar niet breder dan die van de focus, waardoor deze in totaal maar even groot is.
      de beenruimte voor de achterste passagiers is gigantisch.
      mooi meegenomen, android auto.
      nu de shitlijst.
      -android auto disconnecteerd vaak terug van het scherm. en het probleem is de radio.
      -een DSG is een klote bak. heel vaak kom je terecht in ofwel niet voorruitgaan als je vertrekt aan de lichten.
      ofwel de gas iets dieper indrukken en vertrekken met spinnende wielen als een johny.
      -Onderstuur, de auto ploegt rechtdoor
      -automatische grootlichten springen pas op bij 80km/u. op kleine binnenbaantjes is dit soms vrij snel rijden in den donker.... ( sorry dat bambi heb doen schrikken :-( -
      - onderhoud is om de 30000km ipv om de 20000 bij de ford. ( maar we moeten wel om de 10000km olie bijkappen.
      in de winter wil 1 van mijn gloeibougies niet meewerken, waardoor je de auto start, 200m verder in noodloop gaat.
      en dan zet je de auto af.
      je start hem terug. en de auto werkt terug normaal.
      - sleutel in 2 gebroken
      -batterij heeft het begeven dankzij start stop, op 17 maart ( de dag dat corona begon en er geen enkele garage nog open was ) chance dat ik nog ergens een batterij had staan met exact dezelfde afmetingen.

Comment

• Dan zijn er natuurlijk nog de eigen autos.

in de eerste plaats in 2005 gekocht, mijn chevrolet camaro. aankoopprijs 2500 euro.

over de jaren opgemaakt, alles dat uitgesleten is vervangen.
        hopen aanpassingen aan gedaan.
        de auto is van de grootste uitgesleten dweil, met 2 verschillende velgen, uitgesleten ophanging, rotte en ontplofte uitlaat, en een radio waar geen deftige nood uit kwam.
        verandert in een rijdersauto met een deftige baanvaste ophanging, een werkende airco, deftige remmen, en een deftig soundsysteem.

in 2011 een auto bijgekocht voor onderdelen. 750 euro.

sinds een hele hoop onderdelen hetzelfde zijn aan de camaro.
        een 1991 ( eerste inschrijving 1992 ) firebird.
        nu na de auto goed te bekijken bleek de auto eigenlijk vrij compleet te zijn en weinig roest.
        dus besloten om met mijn reserveonderdelen deze auto terug in orde te zetten.
        dankzij de Dirupo regering zou de BIV stijgen van 64 euro naar 1800 euro na 3 jaar.
        dus besloten om te wachten met deze auto in te schrijven tot nadat hij oldtimer was.
        toen de auto eindelijk kon ingeschreven worden op O plaat, de auto ingeschreven. verder in orde gezet.
        en op zich rijd de auto deftig.
        de lak zelf is erg verweerd. maar de basis functionaliteiten ( motor, ophanging, verwarming, cruise control werken allemaal nog.

in 2019 een auto opgehaald voor 400 euro welke al sinds 2000 geparkeerd stond in een schuur. ( letterlijk een schuurvonds )

de auto was toen geparkeerd met motorproblemen, en de eigenaar was er eindelijk uit dat hij de auto niet meer ging herstellen.
        ik heb de auto dan gekocht.
        de banden opgepompt, op de trailer geladen en naar huis gebracht.
        het plan was om de interessante onderdelen eraf te halen. ( interieur, koni schokdempers, airshocks achteraan,....)
        maar voor we een auto uit elkaar halen toch maar eerst eens proberen te starten.
        de motor terug in elkaar gestoken, injectors vervangen, en zowaar een motor die draaide.
        een beetje ruw, maar hij draaide.
        nieuwe olie op gedaan + filter, oude sony van de camaro in deze auto geplaatst.
        nieuwe remleidingen + klauwen en blokken geplaatst.
        en we hebben een nieuwe rijdende auto.
        ik heb de auto nog steeds niet ingeschreven, maar hij staat rustig, en af en toe wordt er aan gewerkt, of rijden we eens de straat op en af.

Groepsfoto

Last edited by Timmie; 05/01/2021, 22:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Hoe is de ervaring met de 45e?
          Heb er nog maar een goeie 300km mee gereden, nagelnieuw dus...
          Het is vooral wennen aan de ruimte. De V90 was geen kleine auto maar de ruimte binnenin is vorstelijk in de X5.
          zaterdag doe ik een ritje van een goeie 700km (helft leeg en de helft met een volle koffer). Zal al direct wat meer weten.
          Hou het topic in het oog van de wagen zelf.

Comment

• Indrukwekkende lijstjes soms.

Het mijne is iets korter; in 2007 m'n eerste auto gekocht; en die bolt in 2021 nog steeds!
            --> 1996 - Peugeot 406

Comment

• en uw pc een i386dx

wel ferm !

Comment

Working...
              X