Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Passen men banden op deze velg?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Passen men banden op deze velg?

Heb voor men wagen nieuwe velgen gekocht.
    Nu vroeg ik mij af of mijn huidige banden op die nieuwe velg gaan passen, want als je de velg koopt met banden leveren ze er altijd 245/45/18 banden bij terwijl mijn huidige banden die erop staan 245/40/18 zijn?

Gaat dit een probleem zijn? Ik hoop van niet

Die banden zullen passen. De 40 of 45 duiden de hoogte van de band aan en zijn een percentage van de breedte.

Wat veel belangrijker is is ok de banden binnen de wettelijke toleranties vallen voor uw wagen.

Comment

2 topics?
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

de bandenmaat horen bij uw auto.
        als uw auto dus 245/40R18 moet hebben, dan moet je daar ook mee rondrijden.
        voor de velg moet je dus enkel zien dat die de goeie diameter is (18") en breed genoeg voor u band (245 zou ik toch minstens op 8J leggen en tot een 12J).
        als u velg daar tussen zit, dan past het.

wat niet past is bv
        245/40R18 op een 19" velg
        245/40R18 op een 6J brede velg (daar krijg je max 205 op)

Comment

Om één of andere reden bleef men pagina hangen en maakte die plots 2 topics aan omdat ik 2x op "topic aanmaken" klikte.

Dus het is geen probleem om men huidige banden over te zetten naar deze nieuwe velgen. Pak van men hart. De kost van nog eens nieuwe banden wou ik mij besparen voor nu. Op men huidige velgen staan zomerbaden en die wil ik nu op men nieuwe velgen zetten en voor volgend jaar winterbanden kopen en die op men oude velgen zetten.

Ik weet niet exact de details van men huidige velg (standaard audi velg) Ik weet alleen dat het een 18" is en dat er een 245/40/18 band op steekt, die ik wil gaan gebruiken op men nieuwe velg, maar aangezien ze als totaalpakket met banden altijd 245/45/18 banden aangaven begon ik al te twijfelen of mijn 245/40/18 band der wel gaat oppassen.

De details van de velg zijn:
          Maat: 18 inch
          Velgbreedte: 8.0 J
          Steekmaat: 5x112
          ET: 45
          Naafgat: 73.10
          Last edited by Shivte; 05/01/2015, 20:31.

Comment

die past gewoon.
            de vraag is alleen waarom ze normaal 245/45 geven dan? of zijn je huidige banden een maatje te klein? dit kan je normaal in je boekje of keuringspapier vinden. daar staat een lijst met toegelaten banden.
            mogelijks zit 245/40 en 245/45 beide in de toegelaten maten en dan is beide geen probleem.

Comment

Dat moet ik eens checken dan. Bij die velgen dat ik gekocht heb verkopen ze als pakket altijd die 245/45 maat van banden, wrschlk omdat de ET 45 is van de velg? Waarschijnlijk de ideale maat zeker ofwel heb ik nu ook een ET45 velg en steekt er een 245/40 band op, maar al bij al zal het dan geen probleem zijn om die 245/40 band op deze nieuwe velg te steken met ET45

Comment

Snelheidsmeter gaat wel afwijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shivte Bekijk Berichten
                  Dat moet ik eens checken dan. Bij die velgen dat ik gekocht heb verkopen ze als pakket altijd die 245/45 maat van banden, wrschlk omdat de ET 45 is van de velg? Waarschijnlijk de ideale maat zeker ofwel heb ik nu ook een ET45 velg en steekt er een 245/40 band op, maar al bij al zal het dan geen probleem zijn om die 245/40 band op deze nieuwe velg te steken met ET45
                  Hoogte mag normaal niet wijzigen. Een 245/45 band komt 12,25 mm hoger, wiel wordt 24,5 mm in diameter groter! Dat is echt niet correct. Waarschijnlijk zijn de sets die ze verkopen bestemd voor een ander type auto?

Comment

ET = IS = offset (google voor meer info), heeft niets te maken met bandenmaat

ja kijk eerst s op je papieren of in je boekje wat je standaardmaat banden is,

je mag lichtjes afwijken van je standaardmaten, kan je hier narekenen:

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

245 is trouwens redelijk breed voor een velg met breedtje 8J, maar is te doen, 8.5J ware wel beter geweest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                      ET = IS = offset (google voor meer info), heeft niets te maken met bandenmaat

ja kijk eerst s op je papieren of in je boekje wat je standaardmaat banden is,

je mag lichtjes afwijken van je standaardmaten, kan je hier narekenen:

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

245 is trouwens redelijk breed voor een velg met breedtje 8J, maar is te doen, 8.5J ware wel beter geweest
                      Gaat perfect hoor. Ik geloof dat bij Audi een 245 op een 8 velg ligt. Ik heb zelf ook nog ooit met een 255 op een 8 gereden en dat ging prima.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Gaat perfect hoor. Ik geloof dat bij Audi een 245 op een 8 velg ligt. Ik heb zelf ook nog ooit met een 255 op een 8 gereden en dat ging prima.
                        als je velg te smal is heb je minder voordeel van zo'n brede band, maar ja zal wel meevallen

245/40R18 8.0 – 9.5
                        245/45R18 7.5 – 9.0

uit:

Comment

als je velg te smal is heb je minder voordeel van zo'n brede band, maar ja zal wel meevallen

245/40R18 8.0 – 9.5
                          245/45R18 7.5 – 9.0

uit:
                          http://www.lvvta.org.nz/documents/in...lity_Guide.pdf
                          255 op een 8. Is echt niet te smal hoor.

Comment

Geen probleem dus adhv die tabel om mijn huidige banden (245/40) te passen op die velgen die ik aangeschaft heb...
                            Dat audi 245 legt op 8 velgen klopt inderdaad, want ik heb originele 18" velgen van audi met die 245/40 op... Snel even de configurator van audi erbij gehaald en idd 18" velgen zijn altijd 8 duim met 245/40 banden op.

Comment

dan is het in orde.
                              die 245/45 bandenmaat zal voor een andere auto of ander model audi zijn

Comment

Nee niet voor andere wagen, want je moet aangeven met welke wagen je rijd op die site voor velgen te kopen zodat je geen velgen kan kopen die niet op je wagen passen. En bij die velgen adviseert de site altijd banden met maat 245/45. Maar whatever dan, ze passen dus :p

Comment

altijd oppassen met sites voor velgen + banden. De maten kloppen soms niet ook al beweren zij het tegendeel. Voor mijn auto is enkel minimum 225 breedte en 98 laadindex toegestaan terwijl op dergelijke sites lagere waardes voor beide worden gehanteerd.
                                  Als ik de afmetingen van uw band ingeef op de site van goca (de keuring) krijg ik de melding dat ze niet conform zijn in maatje 245/45.
                                  Je kan beter de velgen nemen en ergens anders banden laten plaatsen. Dat gaat heus niet meer kosten als je wat rondkijkt.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Inderdaad dat had ik ook al gemerkt. Nuja ik was toch niet van plan er banden bij te kopen. Zet gewoon men huidige banden erop en die zijn volgens goca wel conform.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shivte Bekijk Berichten
                                      Geen probleem dus adhv die tabel om mijn huidige banden (245/40) te passen op die velgen die ik aangeschaft heb...
                                      Dat audi 245 legt op 8 velgen klopt inderdaad, want ik heb originele 18" velgen van audi met die 245/40 op... Snel even de configurator van audi erbij gehaald en idd 18" velgen zijn altijd 8 duim met 245/40 banden op.
                                      zal me worst wezen wat Audi doet
                                      op een 8J velg is 225 - 235 beter
                                      bmw gebruikt 8.5J velgen voor 245s

Comment

zal me worst wezen wat Audi doet
                                        op een 8J velg is 225 - 235 beter
                                        bmw gebruikt 8.5J velgen voor 245s
                                        En ook voor de 255 banden op de 3 gebruiken ze de 8.5 velg. Komt op 2,7 mm na overeen met een 245 op een 8 dus.

Comment

Working...
                                        X