Ik betrap mezelf daar soms op... :shame:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Belg haat (en houdt van) bumperkleven
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk BerichtenIk betrap mezelf daar soms op... :shame:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk BerichtenAls je daarna jezelf corrigeert, zie ik geen probleem. Iedereen maakt foutjes...
Comment
-
Ik doe dit ook wel soms eens (BMW rijder he 😜. Maar ben er zeker van bewust dat dit gevaarlijk is, en neem dan meestal wel terug voldoende afstand.. Als ik met een hogere wagen onderweg ben durf ik dat wel al meer te doen omdat je dan beter voor die wagen voor u kan kijken. Camions rijden regelmatig in mijn gat aan de trajectcontrole in Gentbrugge waar ge maar 90 moogt, ik trek mij daar niets van aan want vanaf de 120 terug mag, het gas erop en ze verkleinen instant in uw achteruitkijkspiegel 😉. Als er iemand zonder reden kort op mij rijdt (wanneer ik zelf al iets boven de limiet ga) dan gebeurt het wel eens dat ik een tikje geef op de rem.. Dan verschieten ze wel en stoppen ze er snel mee, altijd plezant om hun reacties te zien dan!
Comment
-
Ik krijg een sterk gevoel in heel deze discussie van "wie het schoentje past, trekke het aan".
Los daarvan mis ik hier nog een component. Ik wissel al eens van auto. En, heel vreemd, de bumperklevende medemens gedraagt zich helemaal anders in functie van die auto. Met de Z4 blijven ze quasi allemaal op een respectabele afstand, zelfs als ik gewoon 120-130 rijd. Met de Saab heb ik er al wat vaker last van dat ze wat dichter komen dan gezond is. En met de C3 van mijn madam is het bijna altijd koekenbak. Alsof je als weggebruiker met een "kleiner otoke" andere rechten en plichten op de weg hebt dan iemand met "nen dikken bak".
Als ik trouwens mijn dak heb platliggen (Z4 of Saab, maakt niet uit) is de neiging tot bumperkleven blijkbaar automatisch lager.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk BerichtenCamions rijden regelmatig in mijn gat aan de trajectcontrole in Gentbrugge waar ge maar 90 moogt, ik trek mij daar niets van aan want vanaf de 120 terug mag, het gas erop en ze verkleinen instant in uw achteruitkijkspiegel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenIk krijg een sterk gevoel in heel deze discussie van "wie het schoentje past, trekke het aan".
Los daarvan mis ik hier nog een component. Ik wissel al eens van auto. En, heel vreemd, de bumperklevende medemens gedraagt zich helemaal anders in functie van die auto. Met de Z4 blijven ze quasi allemaal op een respectabele afstand, zelfs als ik gewoon 120-130 rijd. Met de Saab heb ik er al wat vaker last van dat ze wat dichter komen dan gezond is. En met de C3 van mijn madam is het bijna altijd koekenbak. Alsof je als weggebruiker met een "kleiner otoke" andere rechten en plichten op de weg hebt dan iemand met "nen dikken bak".
Als ik trouwens mijn dak heb platliggen (Z4 of Saab, maakt niet uit) is de neiging tot bumperkleven blijkbaar automatisch lager.
Wat uiteraard niet altijd opgaat maar toch vaak. Merk dat zelf ook het verschil, met mijn VII veel minder bumperklevers dan met mijn IV. Of als ik met Vito/transporter onder de baan ben gaat men ook vele rapper aan de kant/ minder bumperkleven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenRijd je 90 op de teller? Dan is het logisch dat ze "plakken". 90 op mijn teller is 85 in realiteit (GPS-meting). Het valt me altijd op dat vrachtwagens met de grens flirten van de werkelijke snelheid - en daardoor de indruk geven van sneller te rijden dan ze zouden mogen. Maar dat is niet noodzakelijk zo. Op het viaduct in Gentbrugge zet ik de CC altijd op 95 op de teller (90 op GPS) en heb ik nooit last van vrachtwagens.
Ik bumperkleef alleen als het écht te erg is, en dan nog kan ik me 9 keer van de 10 inhouden: 100 km/u in het linkse rijvak op een autostrade terwijl er rechts plaats is (dubbel zo irritant als dat op een onbegrensd stuk Duitse Autobahn gebeurt), mensen die zich aan een belachelijk lage snelheid voor je neus schieten en dan blijven voortsukkelen terwijl er achter je genoeg plaats was, etc.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenIk zeg soms vaak: hoe groter den bak hoe groter de manieren
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenIk bumperkleef alleen als het écht te erg is, en dan nog kan ik me 9 keer van de 10 inhouden: 100 km/u in het linkse rijvak op een autostrade terwijl er rechts plaats is (dubbel zo irritant als dat op een onbegrensd stuk Duitse Autobahn gebeurt), mensen die zich aan een belachelijk lage snelheid voor je neus schieten en dan blijven voortsukkelen terwijl er achter je genoeg plaats was, etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenRijd je 90 op de teller? Dan is het logisch dat ze "plakken". 90 op mijn teller is 85 in realiteit (GPS-meting). Het valt me altijd op dat vrachtwagens met de grens flirten van de werkelijke snelheid - en daardoor de indruk geven van sneller te rijden dan ze zouden mogen. Maar dat is niet noodzakelijk zo. Op het viaduct in Gentbrugge zet ik de CC altijd op 95 op de teller (90 op GPS) en heb ik nooit last van vrachtwagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenMijn cruise control houd afstand met de wagen voor mij .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenOf beter nog, dan fahren ze op u omdat gij rechts voorbij steekt!
Als ge met uw faren flikker en ook nog eens toetert én ik ben in een slecht bui, zal ik remmen voor uw neus tot ge eindelijk naar rechts gaat. Gedrag afleren noemt zoiets.
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenToch wel intriest dat hier heel wat mensen insinueren dat bumperkleven gerechtvaardigd is, en straffer nog, voor een aantal blijkbaar ook wanneer iemand de de snelheidsregels respecteert (dus 70km/h rijdt waar je 70 km/h mag rijden).
Ik heb er wel eens last van, stoor me vooral aan vrachtwagens tijdens wegenwerken op versmalde rijstroken. En op 't rapalje dat in mijn gat komt hangen terwijl ik iemand aan 't inhalen ben op de autostrade. Ik pas er mijn rijstijl niet voor aan, en probeer me er niet druk in te maken.
Of nog erger, mij zien afkomen tegen een hogere snelheid (omdat er links niemand rijdt) en dan toch naar links gaan tegen 110 km/u vlak voor men neus “omdat ge toch maar 120 moogt rijden”.
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenMijn cruise control houd afstand met de wagen voor mij .
Anyhow, gisteren geflitst ter hoogte van Herentals vrees ik. Ik hoop van niet want dat zou een héél erg pijnlijke kunnen zijn (en coyote bleef hangen gedurende een halfuur dus kon ik niet zien of er iets stond).
Als ik snel rijd, is het omdat ik gehaast ben. Gisteren moest ik bijvoorbeeld op minder dan een uur in Antwerpen zijn (reistijd alleen is al net over het uur). Ik zeg niet dat het bumperkleven goedpraat, maar als iemand tegen een hogere snelheid afkomt, dan moet je toch niet vlak voor zijn neus gaan invliegen…That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
ik ben in een slechte bui
Als ik snel rijd, is het omdat ik gehaast ben.
Om verder te gaan over bumperkleven op zich: ik ben relaxed als er iemand in mijn gat komt rijden. Je kan toch niet voor iedereen de juist snelheid rijden. Ik ga er niet sneller voor rijden, maar ook niet trager...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk BerichtenJe doet er natuurlijk mee wat je wil, maar dat zijn geen ideale toestanden om te rijden en dan te gaan moraliseren... jij doet het op uw manier, anderen op hun manier.
Om verder te gaan over bumperkleven op zich: ik ben relaxed als er iemand in mijn gat komt rijden. Je kan toch niet voor iedereen de juist snelheid rijden. Ik ga er niet sneller voor rijden, maar ook niet trager...That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik wil dat ook !
Comment
-
Wat ik soms eigenaardig vind is wanneer ik me realiseer dat ik iets te dicht op mijn voorganger rijd en beslis van gas te minderen en afstand te nemen dat de afstand tussen mij en mijn voorligger niet echt verkleint. Net alsof de voorligger net op dat moment ook snelheid mindert. Is me al meerdere keren opgevallen.
Ik ben geen bumperklever maar soms verras ik mezelf toch dat ik iets te dicht rijd om het gezond te houden. Dan denk ik, oei ik mag dieje voorligger niet ampeteren en begin afstand te houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenAls jij links 120 km/u rijdt en rechts rijdt er niemand of rijden ze 119 km/u, dan moet jij ook niet links gaan rijden m.i..
Of nog erger, mij zien afkomen tegen een hogere snelheid (omdat er links niemand rijdt) en dan toch naar links gaan tegen 110 km/u vlak voor men neus “omdat ge toch maar 120 moogt rijden”.
Comment
Comment