Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belg haat (en houdt van) bumperkleven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Dus ik moet van 120 km/h naar 90 km/h afremmen omdat jij wat verderop af komt tegen 150 km/h en ik je misschien 10 of 15 seconden later een beetje laat afremmen ? When hell freezes over.
    Ik weet niet of je het door hebt, maar zelfs al rijdt iemand boven de max snelheid en jij springt ervoor, waardoor hij moet remmen is dat belemmering van het verkeer. Je bent dus evenzeer in fout dan lijkt me.

PS: Uw knipperlicht geeft u geen voorrang.
    PPS: als er geen reden is om links te rijden, moet je er ook niet rijden. Ten allen tijde rechts rijden, tenzij je een inhaalmanoeuvre uitvoert (en ook dat moet met inachtneming vh verkeer)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
      Ik weet niet of je het door hebt, maar zelfs al rijdt iemand boven de max snelheid en jij springt ervoor, waardoor hij moet remmen is dat belemmering van het verkeer. Je bent dus evenzeer in fout dan lijkt me.

PPS: als er geen reden is om links te rijden, moet je er ook niet rijden. Ten allen tijde rechts rijden, tenzij je een inhaalmanoeuvre uitvoert (en ook dat moet met inachtneming vh verkeer)
      Lezen is blijkbaar moeilijk voor sommigen. Lees mijn tekst nog eens terug. Ik schrijf duidelijk dat ik me er niet vlak voor gooi. Zoiets voorkom je door te anticiperen (ik durf wel eens in mijn achteruitkijkspiegel kijken)

En ik ken de verkeerscode, en pas hem heel wat beter toe dan de meeste hier op 't forum (1.000.000 km zonder bekeuring/ongeval). Dus die belerende PS en PPS mag je gerust laten.
      BMW 420dA : >>>

Comment

En ik ken de verkeerscode, en pas hem heel wat beter toe dan de meeste hier op 't forum (1.000.000 km zonder bekeuring/ongeval).

Er zijn een pak mensen die dit van zichzelf vinden maar die verre van uitstekende chauffeurs zijn. En het feit dat je misschien zo lang geen bekeuring of ongeval hebt gehad zegt ook weinig tot niks over uw rijkwaliteiten en inzicht in het verkeer.

Comment

Paar opmerkingen:
          -Moet men zich niet aan passen ad verkeerstroom? Dus als 20 auto's 110-125rijden en er wil iemand 150-160 rijden, deze persoon zich dient aan te passen?
          -belemmering is idd juist zoals jij het beschrijft, maar bij voldoende afstand mogen deze personen ( die 120 rijden) toch gewoon invoegen? Of moet die mensen gaan uitrekenen of ze tijdig uit uwe weg gaan zijn?
          -inhalen moet zo vlot mogelijk gebeuren, dus ik vind ook dat de 110rijders indien ze inhalen, ook naar die 120 moeten mikken om in te halen. Sneller hoeft niet ( mag voor mijn part, zo lang dat je altijd zelf de verantwoordelijkheid draagt als er iets misgaat), want je kan de mensen niet dwingen om in overtreding te gaan om anderen te plezieren. [/QUOTE]

Comment

Dus ik moet van 120 km/h naar 90 km/h afremmen omdat jij wat verderop af komt tegen 150 km/h en ik je misschien 10 of 15 seconden later een beetje laat afremmen ? When hell freezes over.
            "wat verderop" is natuurlijk voor interpretatie vatbaar. Mij zou het storen als je het op minder dan 100 meter afstand doet.

Zeker wanneer jij dan niet eens 5 km/u sneller dan de mensen rechts rijdt, dan kan je evengoed nog 5 sec op het rechter rijvak blijven wachten.
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

En ik ken de verkeerscode, en pas hem heel wat beter toe dan de meeste hier op 't forum (1.000.000 km zonder bekeuring/ongeval). Dus die belerende PS en PPS mag je gerust laten.
              Ok.

Tomskii heeft wel gelijk hoor. Jij voegt in naar het linkervak, wie denk jij dat dan voorrang heeft?
              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                Als ge met uw faren flikker en ook nog eens toetert én ik ben in een slecht bui, zal ik remmen voor uw neus tot ge eindelijk naar rechts gaat. Gedrag afleren noemt zoiets. Als ik snel rijd, is het omdat ik gehaast ben. Gisteren moest ik bijvoorbeeld op minder dan een uur in Antwerpen zijn (reistijd alleen is al net over het uur). Ik zeg niet dat het bumperkleven goedpraat, maar als iemand tegen een hogere snelheid afkomt, dan moet je toch niet vlak voor zijn neus gaan invliegen…
                Dan zal ik naar rechts gaan, gas geven en eens u voorbij eens keihard op de rem gaan staan. Vlamt er dan maar in. En hoop dan maar dat er heel snel politie gaat bij zijn, voor uw eigen veiligheid. Haantjesgedrag wordt dan ook afgestraft.

Als ik snel rijd, is het omdat ik gehaast ben. Gisteren moest ik bijvoorbeeld op minder dan een uur in Antwerpen zijn (reistijd alleen is al net over het uur). Ik zeg niet dat het bumperkleven goedpraat, maar als iemand tegen een hogere snelheid afkomt, dan moet je toch niet vlak voor zijn neus gaan invliegen…
                Als ik 100 km/uur rij en ik wil langs links voorbij tegen 120 km/uur dan zal ik dat ook doen. 't Is niet omdat gij dan tegen hoge snelheid afkomt dat u God van de weg bent. Of betaalt gij alleen maar rijtaks en geeft dat u het recht te denken dat de wereld om u draait? En flikker dan nog eens met uw lichten en ik zal als vrachtwagens voorbij steken. Naast mij tegen 100 km/uur en ik dan tegen 102 km/uur. Wachten gaat ge dan doen. Gaat ge reageren zoals ge hierboven verkondigt dan krijgt ge het antwoord dat ik erbij heb geschreven.

Comment

Hij is er wel vet mee als hij er achter in knalt. Ik heb omnium zonder vrijstelling en tijd genoeg. Ik moet me tegen niemand gaan verantwoorden waarom er een wagen in de prak is gereden. En hij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk Berichten
                    Dan zal ik naar rechts gaan, gas geven en eens u voorbij eens keihard op de rem gaan staan. Vlamt er dan maar in.
                    PforEver, is uw naam soms Curd V. ?
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Dan zal ik naar rechts gaan, gas geven en eens u voorbij eens keihard op de rem gaan staan. Vlamt er dan maar in. En hoop dan maar dat er heel snel politie gaat bij zijn, voor uw eigen veiligheid. Haantjesgedrag wordt dan ook afgestraft.
                      ]Als ik 100 km/uur rij en ik wil langs links voorbij tegen 120 km/uur dan zal ik dat ook doen. 't Is niet omdat gij dan tegen hoge snelheid afkomt dat u God van de weg bent. Of betaalt gij alleen maar rijtaks en geeft dat u het recht te denken dat de wereld om u draait? En flikker dan nog eens met uw lichten en ik zal als vrachtwagens voorbij steken. Naast mij tegen 100 km/uur en ik dan tegen 102 km/uur. Wachten gaat ge dan doen. Gaat ge reageren zoals ge hierboven verkondigt dan krijgt ge het antwoord dat ik erbij heb geschreven.
                      Wauw, jij bent stoer. Ik geloof je helemaal. Ik ga er bewust trager van rijden nu.

Comment

Hij is er wel vet mee als hij er achter in knalt. Ik heb omnium zonder vrijstelling en tijd genoeg. Ik moet me tegen niemand gaan verantwoorden waarom er een wagen in de prak is gereden. En hij?
                        Moah, probeer maar een keertje. Eens kijken of de rechter ook vindt dat jij je niet moet verantwoorden.

Maar ik zal het herhalen: "Wauw, jij bent stoer. Ik geloof je helemaal. Ik ga er bewust trager van rijden nu."

Comment

De laatste postings zijn mooie voorbeelden van hoe veel mensen in het verkeer echt denken en handelen (ik ook hoor). Het is ongelofelijk hoeveel onverdraagzaamheid en agressie een auto besturen oproept. We zouden onszelf dikwijls eens bezig moeten zien...

Comment

0
                            Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Het is ongelofelijk hoeveel onverdraagzaamheid en agressie een auto besturen oproept. We zouden onszelf dikwijls eens bezig moeten zien...
                            Velen zitten in hun gouden kooi, denkende dat er hen niets kan overkomen. Doe diezelfde mensen al hun kilometers autostrade met een middenklasse motor doen.
                            Ik heb vele kilometers motorrijden achter de rug, en dan weet je pas wat anticiperen of defensief rijden is... en nog doe je af en toe een fout... maar net zoals bij den bakker als er iemand per ongeluk eerder wordt bedient dan de andere... er is geen tolerantie meer in deze maatschappij...
                            Misschien ben ik eerst ziek moeten worden om volgende te moeten inzien: RELAX!!! Er zijn erger dingen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                              0
                              Velen zitten in hun gouden kooi, denkende dat er hen niets kan overkomen. Doe diezelfde mensen al hun kilometers autostrade met een middenklasse motor doen.
                              Ik heb vele kilometers motorrijden achter de rug, en dan weet je pas wat anticiperen of defensief rijden is... en nog doe je af en toe een fout... maar net zoals bij den bakker als er iemand per ongeluk eerder wordt bedient dan de andere... er is geen tolerantie meer in deze maatschappij...
                              Misschien ben ik eerst ziek moeten worden om volgende te moeten inzien: RELAX!!! Er zijn erger dingen....
                              Het gaat niet enkel over relaxen en dat er ergere dingen zijn. Mensen zijn zo dikwijls gestresseerd en gefrustreerd door van alles en nog wat dat ze dikwijls uitbarsten in het verkeer. Een auto besturen zet blijkbaar veel mensen aan tot dergelijke uitspattingen.

Comment

we jagen elkaar er wel door op en het brengt nix op

Comment

Moah, probeer maar een keertje. Eens kijken of de rechter ook vindt dat jij je niet moet verantwoorden.

Maar ik zal het herhalen: "Wauw, jij bent stoer. Ik geloof je helemaal. Ik ga er bewust trager van rijden nu."
                                  Wat gaat een rechter doen? Mij in de gevangenis stoppen? In het slechtste geval is het een berisping en een boete. So what? En dan moet je eerst kunnen bewijzen dat ik iets gedaan heb. De soep wordt nooit zo warm gegeten als ze wordt opgediend. En in het geval van Belgische justitie is dat wel heel hard van toepassing En stoer doen? Ik ben al op een leeftijd dat ik mij niet meer stoer moet gedragen. Als 24-jarige denk je misschien dat stoer doen = aanzien krijgen. Maar op latere leeftijd lach je met die stoerdoenerij van hormonale pubers Wacht nog 20 jaar en denk dan nog eens over dit topic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                    Paar opmerkingen:
                                    -Moet men zich niet aan passen ad verkeerstroom? Dus als 20 auto's 110-125rijden en er wil iemand 150-160 rijden, deze persoon zich dient aan te passen?
                                    -belemmering is idd juist zoals jij het beschrijft, maar bij voldoende afstand mogen deze personen ( die 120 rijden) toch gewoon invoegen? Of moet die mensen gaan uitrekenen of ze tijdig uit uwe weg gaan zijn?
                                    -inhalen moet zo vlot mogelijk gebeuren, dus ik vind ook dat de 110rijders indien ze inhalen, ook naar die 120 moeten mikken om in te halen. Sneller hoeft niet ( mag voor mijn part, zo lang dat je altijd zelf de verantwoordelijkheid draagt als er iets misgaat), want je kan de mensen niet dwingen om in overtreding te gaan om anderen te plezieren.
                                    [/QUOTE]

Was puur hypotetisch omdat zijn 'even verderop' even vaag klonk als: een auto op diesel/benzine verbruikt brandstof.

Comment

De laatste postings zijn mooie voorbeelden van hoe veel mensen in het verkeer echt denken en handelen (ik ook hoor). Het is ongelofelijk hoeveel onverdraagzaamheid en agressie een auto besturen oproept. We zouden onszelf dikwijls eens bezig moeten zien...
                                      Vandaag is de maatschappij ikke en de rest kan stikken! En dat wordt erger en erger. Niets aan te doen. En het is niet door aan je medemensen te denken dat je er zelf beter van zal worden. Want voor je het beseft heb je een mes in je rug. Ik kan tientallen verhalen vertellen. Mensen waarvan je denkt dat zijn echte vrienden. Die hebben dezelfde passies. Maar velen pakken u voor enkele honderden euro's. Of zijn braaf in uw gezicht maar achter uw rug proberen ze uw vriendin in hun bed te krijgen. En dan zijn dan de vrienden waar je dergelijke zaken nooit zou van verwachten. Hoe ga je dan tegen vreemden doen? Op voorhand een pantserschild plaatsen.

Het gaat niet enkel over relaxen en dat er ergere dingen zijn. Mensen zijn zo dikwijls gestresseerd en gefrustreerd door van alles en nog wat dat ze dikwijls uitbarsten in het verkeer. Een auto besturen zet blijkbaar veel mensen aan tot dergelijke uitspattingen.
                                      Dat is het probleem. Maar waarom zijn mensen dat? Teveel hooi op hun vork genomen? Boven hun stand leven en daarom zich forceren? In het dagelijkse leven zie ik veel gefrustreerde jonge mensen. Ik laat die dan begaan en als ze hun middelvinger opsteken dan wuif ik eens. Dan ontploffen ze bijna. Mensen die gefrustreerd en gestresseerd zijn weten niet meer wat echt leven inhoudt.

Comment

Wat gaat een rechter doen? Mij in de gevangenis stoppen? In het slechtste geval is het een berisping en een boete. So what? En dan moet je eerst kunnen bewijzen dat ik iets gedaan heb. De soep wordt nooit zo warm gegeten als ze wordt opgediend. En in het geval van Belgische justitie is dat wel heel hard van toepassing En stoer doen? Ik ben al op een leeftijd dat ik mij niet meer stoer moet gedragen. Als 24-jarige denk je misschien dat stoer doen = aanzien krijgen. Maar op latere leeftijd lach je met die stoerdoenerij van hormonale pubers Wacht nog 20 jaar en denk dan nog eens over dit topic.
                                        Ik maak geen woorden meer vuil aan jou. Iets met pot, ketel en jezelf tegenspreken.

Comment

• oef, weer een puber die zwijgt omdat hij zich niet meer kan verdedigen Maar binnen 20 jaar zal uw wijsheid er ook wel zijn. of iets later uw regio wetende

Comment

Working...
                                          X