Ik durf ook wel eens iets te dicht achter eentje gaan hangen, over het algemeen zijn dat inderdaad "soepautoke's" of genre Prius, die links blijven rijden aan 115 km/h, met wellicht als excuus dat je toch maar 120 km/u mag.
Als gevolg moet je kilometers langs wachten tot ze terug rechts gaan rijden, of gaan ze naar het middenvak als dat kan. Of rijden ze gewoon resoluut op het middelste vak, liefst nog aan 90-110 km/u. Bij rustig verkeer rijd ik dan uiterst rechts, ga even achter hun hangen en knipper even met de lichten, wacht tot ze naar rechts opschuiven en passeer dan. Indien niet haal ik hen soms rechts voorbij, en dan krijg je inderdaad ook vaak wat groot licht als reactie (nadat ze er even naar gezocht hebben ).
Zelf minder last van bumperklevers dan vroeger, vroeger reed ik met een Jaguar, tegenwoordig met een Cayenne, zelfde rijstijl. Ik vermoed dat de grootte van de wagen, of de verminderde zichtbaarheid voor een achterligger, daar wel iets me eten maken heeft.
Idem met voorrang verlenen of invoegen : verrassend minder die me de pas afsnijden, denk dat daar de massa/gewicht vooral een rol speelt
Als gevolg moet je kilometers langs wachten tot ze terug rechts gaan rijden, of gaan ze naar het middenvak als dat kan. Of rijden ze gewoon resoluut op het middelste vak, liefst nog aan 90-110 km/u. Bij rustig verkeer rijd ik dan uiterst rechts, ga even achter hun hangen en knipper even met de lichten, wacht tot ze naar rechts opschuiven en passeer dan. Indien niet haal ik hen soms rechts voorbij, en dan krijg je inderdaad ook vaak wat groot licht als reactie (nadat ze er even naar gezocht hebben ).
Zelf minder last van bumperklevers dan vroeger, vroeger reed ik met een Jaguar, tegenwoordig met een Cayenne, zelfde rijstijl. Ik vermoed dat de grootte van de wagen, of de verminderde zichtbaarheid voor een achterligger, daar wel iets me eten maken heeft.
Idem met voorrang verlenen of invoegen : verrassend minder die me de pas afsnijden, denk dat daar de massa/gewicht vooral een rol speelt
Comment