Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belg haat (en houdt van) bumperkleven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik durf ook wel eens iets te dicht achter eentje gaan hangen, over het algemeen zijn dat inderdaad "soepautoke's" of genre Prius, die links blijven rijden aan 115 km/h, met wellicht als excuus dat je toch maar 120 km/u mag.

Als gevolg moet je kilometers langs wachten tot ze terug rechts gaan rijden, of gaan ze naar het middenvak als dat kan. Of rijden ze gewoon resoluut op het middelste vak, liefst nog aan 90-110 km/u. Bij rustig verkeer rijd ik dan uiterst rechts, ga even achter hun hangen en knipper even met de lichten, wacht tot ze naar rechts opschuiven en passeer dan. Indien niet haal ik hen soms rechts voorbij, en dan krijg je inderdaad ook vaak wat groot licht als reactie (nadat ze er even naar gezocht hebben ).

Zelf minder last van bumperklevers dan vroeger, vroeger reed ik met een Jaguar, tegenwoordig met een Cayenne, zelfde rijstijl. Ik vermoed dat de grootte van de wagen, of de verminderde zichtbaarheid voor een achterligger, daar wel iets me eten maken heeft.

Idem met voorrang verlenen of invoegen : verrassend minder die me de pas afsnijden, denk dat daar de massa/gewicht vooral een rol speelt

Comment

Steenslag is nog verzekerd, het onderstel daarentegen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk Berichten
        Steenslag is nog verzekerd, het onderstel daarentegen..
        Denk dat ge toch wat overdrijft. Het 1e vak heeft meestal iets meer last van spoorvorming, maar om nu te zeggen dat het slecht is...

Comment

mijn slk heeft ook enorm last van spoorvorming, ik weet wel dat dat met andere banden is opgelost maar deze staan er mss 5000 km op ....maar er schade door krijgen, idonow

Comment

Rijden jullie allemaal enkel autostrade of zo? 😁

Ik ben akkoord dat je, als je op de autosnelweg op tijd naar het rechter/middenste rijvak gaat, je niet vaak last van bumperklevers zal hebben. Op de provinciale wegen hier echter, grotere banen waar ze veel flitsen en je tegenwoordig maar 70 mag, heb ik toch heeft regelmatig zo iemand in mijn spoor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
              Ik ooit eens op een rondpunt. Bleek dat ik zo rap ging dat ik het zelf was!
              .
              Da's er een van susenwis. Ere wie ere toekomt. Lambik die zichzelf ergens inhaalt.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                Zoals hier al gezegd is, enige keer wanneer ik 'in iemand z'n gat doug';
                - links blijven plakken Is inderdaad vreselijk irritant.
                - te traag rijden (bv 50 waar je 70 mag) is bij mijn weten niet verboden? Of wat da met tractors en soms vrachtwagens die tegen 40 over de weg voor donderen?

Over dat laatste kunt ge eeuwig discussiëren, het is nu eenmaal zo bij mij.
                - Ik rij steeds zoveel mogelijk rechts.
                - Ik ga steeds zo snel mogelijk opzij (indien mogelijk).
                - Ik zou eerder even wachten dan plotseling voor iemand te gaan "hangen".
                - Ik rij 70 waar 70 mag en 50 waar 50 mag maar ga niet versnellen.
                - bij een bumperklever los ik mijn gas tot -10 van de toegelaten snelheid en houd dan die snelheid aan.
                - een bumperklever moet dan maar voorbij steken.
                - maar typisch dat durven ze dan weer meestal niet.
                - met grote lichten flashen is een remlicht als reactie.
                - is het nodig dan zal ik ook durven uitstappen maar ik zal nooit de eerste zijn.

Wel een vaststelling : veel BMW's doen aan bumperkleven. Steken ze dan toch voorbij dan zie dikwijls je het logo van de leasingmaatschappij. Of ze hebben een klakske op hun appel en kijken als Don Corleone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk Berichten
                  - Ik rij steeds zoveel mogelijk rechts.
                  - Ik ga steeds zo snel mogelijk opzij (indien mogelijk).
                  - Ik zou eerder even wachten dan plotseling voor iemand te gaan "hangen".
                  - Ik rij 70 waar 70 mag en 50 waar 50 mag maar ga niet versnellen.
                  - bij een bumperklever los ik mijn gas tot -10 van de toegelaten snelheid en houd dan die snelheid aan.
                  - een bumperklever moet dan maar voorbij steken.
                  - maar typisch dat durven ze dan weer meestal niet.
                  - met grote lichten flashen is een remlicht als reactie.
                  - is het nodig dan zal ik ook durven uitstappen maar ik zal nooit de eerste zijn.

Wel een vaststelling : veel BMW's doen aan bumperkleven. Steken ze dan toch voorbij dan zie dikwijls je het logo van de leasingmaatschappij. Of ze hebben een klakske op hun appel en kijken als Don Corleone
                  Als je rijdt zoals je zegt gaan wij nooit problemen hebben

En ivm dat trager rijden en niet verboden, daarom dat ik erbij gezet heb dat ge daar eeuwig over kunt blijven discussiëren, dus ga er geen discussie over starten.

PS; ik draag nooit een klakske, anders ligt m'n haar niet meer goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    97% met BMW
                    77% met Audi
                    50% met Mercedes

Dus van de 100 bumperklevers rijden er 224 met een Duitse 'premium'?

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                      Rijden jullie allemaal enkel autostrade of zo? 

Ik ben akkoord dat je, als je op de autosnelweg op tijd naar het rechter/middenste rijvak gaat, je niet vaak last van bumperklevers zal hebben. Op de provinciale wegen hier echter, grotere banen waar ze veel flitsen en je tegenwoordig maar 70 mag, heb ik toch heeft regelmatig zo iemand in mijn spoor!
                      Inderdaad, als je op een provinciale weg 70 durft rijden waar anderen vinden dat je 90 (of meer) moet heb je het snel zitten...

Comment

Eigenlijk weinig last van op gewone wegen. Ik ben nogtans geen snelle jongen. Gewoon voldoende snel optrekken, niet nutteloos remmen en altijd toegestane vmax+9km/u.

Comment

Ohja, en u ook niet vanuit een zijbaan voor mij smijten, daar krijg ik echt het sch**t van, dan moogt ge zeker zijn dat ik op 2 meter van u hang.

Comment

Ohja, en u ook niet vanuit een zijbaan voor mij smijten, daar krijg ik echt het sch**t van, dan moogt ge zeker zijn dat ik op 2 meter van u hang.
                            is idd irritant maar stel dan even gewoon volgende voor: jij gaat bumperkleven. Die gast heeft een dubbele dashcam hangen. Dus filmt zowel voor- als achterkant. En het mooie die gast heeft een schakelaar tussen de bekabeling van zijn remlichten staan. Even ompluggen en je ziet geen remlichten meer aan gaan. Als jij zo opgefokt vlak aan zijn bumper kleeft duwt die op zijn rem. Jij knalt er los achter op. Die gast belt onmiddellijk de politie en laat de dashcambeelden zien vanaf dat jij bent beginnen bumperkleven. Jij zal en mogen opdraaien voor de kosten en met wat pech een vervolging voor verkeersagressie. En wie nu zegt wat een verhaal dan moet ik zeggen dat dit al werkelijk is gebeurd.

Wie de schakelaar heeft aangesloten en later terug heeft verwijderd zal ik nu maar wijselijk niet vertellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk Berichten
                              is idd irritant maar stel dan even gewoon volgende voor: jij gaat bumperkleven. Die gast heeft een dubbele dashcam hangen. Dus filmt zowel voor- als achterkant. En het mooie die gast heeft een schakelaar tussen de bekabeling van zijn remlichten staan. Even ompluggen en je ziet geen remlichten meer aan gaan. Als jij zo opgefokt vlak aan zijn bumper kleeft duwt die op zijn rem. Jij knalt er los achter op. Die gast belt onmiddellijk de politie en laat de dashcambeelden zien vanaf dat jij bent beginnen bumperkleven. Jij zal en mogen opdraaien voor de kosten en met wat pech een vervolging voor verkeersagressie. En wie nu zegt wat een verhaal dan moet ik zeggen dat dit al werkelijk is gebeurd.

Wie de schakelaar heeft aangesloten en later terug heeft verwijderd zal ik nu maar wijselijk niet vertellen.
                              Inderdaad, dan ben ik gejost.
                              Tenzij ik ook een dashcam heb, en je duidelijk ziet dat hij remt ondanks zijn lichten niet aan gaan

Comment

Ikzelf heb er eigenlijk ook maar zelden last van. Als er ene in mijn gat plakt is het meestal een camionette.

Comment

Inderdaad, dan ben ik gejost.
                                  Tenzij ik ook een dashcam heb, en je duidelijk ziet dat hij remt ondanks zijn lichten niet aan gaan
                                  Ja maar als zijn dashcam die van u detecteert dan gaat er een verklikkerlichtje op het dashboard en weet hij dat hij niet moet remmen maar naar 2e moet terugschakelen en eventueel de handrem aantrekken.
                                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

ik rij ook op wettelijke snelheden, en rechts aanhouden waar gaat. Maar als er 5 camions achter elkaar hangen, ga ik die evengoed voorbijsteken wanneer ik een plaatske heb. Ongeacht dat er achter mij iemand aankomt tegen 150 ofzo. Daar ga ik niet voor versnellen. Veel bumperkleven levert mijn rijgedrag ook niet op, maar indien te dicht of flash, ontsteek ik even mijn mistlicht... jij in fout, ik in fout... don't care!
                                    Nu sinds mijn gehandicaptensticker er achterop hangt, al helemaal geen klevers meer... ze denken mss mentaal gehandicapte, zeker
                                    Ik vind linksrijders of middenvakrijders minstens even ambetant als the next guy, want ik rij 120 links, in t midden en meestal rechts. Ik haal ze dan ook gewoon in op mijn rijvak, want er helemaal omheen gaan rijden om dan demonstratief terug rechts te gaan rijden, is me wat te...
                                    Indien ik dan een boete zou krijgen voor rechts in halen, so be it!
                                    Last edited by ; 28/01/2015, 17:50.

Comment

Autorijden is voor heel veel mensen een stresserende ervaring, iets wat ze niet graag doen. In tegenstelling tot de mensen die op een autoforum komen.

Voor die stress-kippen komt alles in een keer: rijden, de weg zoeken, letten op het verkeer voor hen (want die camions zijn zo groot), en 't mag dan nog niet regenen, want dan moeten ze de knop van hun mistlamp zoeken.

Als er dan een iets vlottere weggebruiker hen voorbij wil, dan is dat vaak de trigger om compleet te flippen: sommigen gaan dan de moraalridder uit gaan hangen, en gaan express trager gaan tuffen, andere gaan het klootzakje afhangen en een brakecheck doen, nog andere vinden plotseling de knop van de grootlichten... En af en toe veroorzaakt actie reactie... En dan zit het spel.op de wagen.

Ik probeer me niet meer op te jagen, noch door de gehaaste mens die snel voorbij wil (ik geef aan dat ik opzij ga, van zodra ik kan, pinkertje naar rechts), noch door de taffelaars voor mij (eventjes geduld, ze gaan ooit wel opzij, en anders is er rechts soms ook wel wat ruimte).

In Italië, waar ik graag kom, is men iets toleranter op dat vlak: pinker naar links op het linkse vak, en iedereen gaat netjes op de kant, niemand wordt boos of gaat, op zijn Hollands, bewust in de weg rijden.

.
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Zelf niet zo dikwijls last van bumperklevers, als ik er is één heb dan is het meestal een camionette.
                                        Dat ze maar eens in m'n gat rijden, ben dan toch in m'n recht, achterbumper heeft een kraske, dan is dat ook ineens opgelost

Zelf doe ik het ook niet, of toch niet lang. Soms zo eens wat korter rijden als die voor mij veel te traag is, zo van "allé jong, rij is door"

Wel veel last van mensen die net voor uw neus de baan opdraaien (en dan meestal zeer traag optrekken), waardoor je redelijk hard moet gaan remmen.
                                        En ook veel last van traagrijders ... gaat er met de vergrijzing zeker niet op beteren. Zelden kan ik op een baan van 70km/u ook 70 doen als er 2 of 3 autos voor mij rijden, zit meestal eentje tussen die niet boven de 60 wil gaan (en in de flauwe bochten zelfs max 50 ).
                                        Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

Toch wel intriest dat hier heel wat mensen insinueren dat bumperkleven gerechtvaardigd is, en straffer nog, voor een aantal blijkbaar ook wanneer iemand de de snelheidsregels respecteert (dus 70km/h rijdt waar je 70 km/h mag rijden).
                                          Ik heb er wel eens last van, stoor me vooral aan vrachtwagens tijdens wegenwerken op versmalde rijstroken. En op 't rapalje dat in mijn gat komt hangen terwijl ik iemand aan 't inhalen ben op de autostrade. Ik pas er mijn rijstijl niet voor aan, en probeer me er niet druk in te maken.
                                          BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
                                          X