Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belg haat (en houdt van) bumperkleven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Ik betrap mezelf daar soms op... :shame:

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
      Ik betrap mezelf daar soms op... :shame:
      Als je daarna jezelf corrigeert, zie ik geen probleem. Iedereen maakt foutjes...

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
        Als je daarna jezelf corrigeert, zie ik geen probleem. Iedereen maakt foutjes...
        Doe ik, maar de irritatie van de voorganger is er ondertussen soms wel...

        Comment


        • #64
          Ik doe dit ook wel soms eens (BMW rijder he &#128540. Maar ben er zeker van bewust dat dit gevaarlijk is, en neem dan meestal wel terug voldoende afstand.. Als ik met een hogere wagen onderweg ben durf ik dat wel al meer te doen omdat je dan beter voor die wagen voor u kan kijken. Camions rijden regelmatig in mijn gat aan de trajectcontrole in Gentbrugge waar ge maar 90 moogt, ik trek mij daar niets van aan want vanaf de 120 terug mag, het gas erop en ze verkleinen instant in uw achteruitkijkspiegel 😉. Als er iemand zonder reden kort op mij rijdt (wanneer ik zelf al iets boven de limiet ga) dan gebeurt het wel eens dat ik een tikje geef op de rem.. Dan verschieten ze wel en stoppen ze er snel mee, altijd plezant om hun reacties te zien dan!

          Comment


          • #65
            Ik krijg een sterk gevoel in heel deze discussie van "wie het schoentje past, trekke het aan".

            Los daarvan mis ik hier nog een component. Ik wissel al eens van auto. En, heel vreemd, de bumperklevende medemens gedraagt zich helemaal anders in functie van die auto. Met de Z4 blijven ze quasi allemaal op een respectabele afstand, zelfs als ik gewoon 120-130 rijd. Met de Saab heb ik er al wat vaker last van dat ze wat dichter komen dan gezond is. En met de C3 van mijn madam is het bijna altijd koekenbak. Alsof je als weggebruiker met een "kleiner otoke" andere rechten en plichten op de weg hebt dan iemand met "nen dikken bak".

            Als ik trouwens mijn dak heb platliggen (Z4 of Saab, maakt niet uit) is de neiging tot bumperkleven blijkbaar automatisch lager.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten
              Camions rijden regelmatig in mijn gat aan de trajectcontrole in Gentbrugge waar ge maar 90 moogt, ik trek mij daar niets van aan want vanaf de 120 terug mag, het gas erop en ze verkleinen instant in uw achteruitkijkspiegel
              Rijd je 90 op de teller? Dan is het logisch dat ze "plakken". 90 op mijn teller is 85 in realiteit (GPS-meting). Het valt me altijd op dat vrachtwagens met de grens flirten van de werkelijke snelheid - en daardoor de indruk geven van sneller te rijden dan ze zouden mogen. Maar dat is niet noodzakelijk zo. Op het viaduct in Gentbrugge zet ik de CC altijd op 95 op de teller (90 op GPS) en heb ik nooit last van vrachtwagens.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                Ik krijg een sterk gevoel in heel deze discussie van "wie het schoentje past, trekke het aan".

                Los daarvan mis ik hier nog een component. Ik wissel al eens van auto. En, heel vreemd, de bumperklevende medemens gedraagt zich helemaal anders in functie van die auto. Met de Z4 blijven ze quasi allemaal op een respectabele afstand, zelfs als ik gewoon 120-130 rijd. Met de Saab heb ik er al wat vaker last van dat ze wat dichter komen dan gezond is. En met de C3 van mijn madam is het bijna altijd koekenbak. Alsof je als weggebruiker met een "kleiner otoke" andere rechten en plichten op de weg hebt dan iemand met "nen dikken bak".

                Als ik trouwens mijn dak heb platliggen (Z4 of Saab, maakt niet uit) is de neiging tot bumperkleven blijkbaar automatisch lager.
                Ik zeg soms vaak: hoe groter den bak hoe groter de manieren
                Wat uiteraard niet altijd opgaat maar toch vaak. Merk dat zelf ook het verschil, met mijn VII veel minder bumperklevers dan met mijn IV. Of als ik met Vito/transporter onder de baan ben gaat men ook vele rapper aan de kant/ minder bumperkleven.
                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                  Rijd je 90 op de teller? Dan is het logisch dat ze "plakken". 90 op mijn teller is 85 in realiteit (GPS-meting). Het valt me altijd op dat vrachtwagens met de grens flirten van de werkelijke snelheid - en daardoor de indruk geven van sneller te rijden dan ze zouden mogen. Maar dat is niet noodzakelijk zo. Op het viaduct in Gentbrugge zet ik de CC altijd op 95 op de teller (90 op GPS) en heb ik nooit last van vrachtwagens.
                  Aan 90 in realiteit moet ik vaak al naar het derde rijvak opschuiven omdat ze in het eerste en tweede niet eens de 85 in werkelijkheid halen.

                  Ik bumperkleef alleen als het écht te erg is, en dan nog kan ik me 9 keer van de 10 inhouden: 100 km/u in het linkse rijvak op een autostrade terwijl er rechts plaats is (dubbel zo irritant als dat op een onbegrensd stuk Duitse Autobahn gebeurt), mensen die zich aan een belachelijk lage snelheid voor je neus schieten en dan blijven voortsukkelen terwijl er achter je genoeg plaats was, etc.
                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                    Ik zeg soms vaak: hoe groter den bak hoe groter de manieren
                    Van de anderen dan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                    Ik bumperkleef alleen als het écht te erg is, en dan nog kan ik me 9 keer van de 10 inhouden: 100 km/u in het linkse rijvak op een autostrade terwijl er rechts plaats is (dubbel zo irritant als dat op een onbegrensd stuk Duitse Autobahn gebeurt), mensen die zich aan een belachelijk lage snelheid voor je neus schieten en dan blijven voortsukkelen terwijl er achter je genoeg plaats was, etc.
                    Het blijft altijd een evenwicht zoeken. Ik zie echt geen graten in even aandringen na een tijdje. En dan nog eens. Zeker als er volk achter u zit: mensen die dan bij mij beginnen bumperkleven, mensen die rechts beginnen voorsteken en zich in hun groot gelijk voor mij wurmen.
                    30 jaar Mr Yuge!

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                      Rijd je 90 op de teller? Dan is het logisch dat ze "plakken". 90 op mijn teller is 85 in realiteit (GPS-meting). Het valt me altijd op dat vrachtwagens met de grens flirten van de werkelijke snelheid - en daardoor de indruk geven van sneller te rijden dan ze zouden mogen. Maar dat is niet noodzakelijk zo. Op het viaduct in Gentbrugge zet ik de CC altijd op 95 op de teller (90 op GPS) en heb ik nooit last van vrachtwagens.
                      Ik rijd 90 op mijn coyote, dus 94 op teller. 😉

                      Comment


                      • #71
                        Ik heb zelf een hekel aan bumperkleven, maar ik durf het op de autosnelweg ook wel is doen als ik al 2 minuten achter iemand hang zonder dat die naar rechts gaat (zonder reden).

                        Comment


                        • #72
                          dan durf ik dat ook, welliswaar voor heel even, idemdito als mijn voorligger zonder reden - treintje rijden in de spits bvb - ook gatplakt op zijn voorligger

                          Comment


                          • #73
                            Mijn cruise control houd afstand met de wagen voor mij .

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                              Mijn cruise control houd afstand met de wagen voor mij .
                              ik wil dat ook !

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                Of beter nog, dan fahren ze op u omdat gij rechts voorbij steekt!
                                Haha inderdaad, gisteren nog aan de hand met een mini waar 10.000 stickers ophingen. Maar het regende, dus dan moogt ge links 90 km/u rijden als er rechts niemand rijdt, toch?

                                Als ge met uw faren flikker en ook nog eens toetert én ik ben in een slecht bui, zal ik remmen voor uw neus tot ge eindelijk naar rechts gaat. Gedrag afleren noemt zoiets.

                                Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                Toch wel intriest dat hier heel wat mensen insinueren dat bumperkleven gerechtvaardigd is, en straffer nog, voor een aantal blijkbaar ook wanneer iemand de de snelheidsregels respecteert (dus 70km/h rijdt waar je 70 km/h mag rijden).
                                Ik heb er wel eens last van, stoor me vooral aan vrachtwagens tijdens wegenwerken op versmalde rijstroken. En op 't rapalje dat in mijn gat komt hangen terwijl ik iemand aan 't inhalen ben op de autostrade. Ik pas er mijn rijstijl niet voor aan, en probeer me er niet druk in te maken.
                                Als jij links 120 km/u rijdt en rechts rijdt er niemand of rijden ze 119 km/u, dan moet jij ook niet links gaan rijden m.i..

                                Of nog erger, mij zien afkomen tegen een hogere snelheid (omdat er links niemand rijdt) en dan toch naar links gaan tegen 110 km/u vlak voor men neus “omdat ge toch maar 120 moogt rijden”.

                                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Mijn cruise control houd afstand met de wagen voor mij .
                                Het klote is dat ik regelmatig 120 km/u op de gps rij, maar dat ik die om de 5 seconden moet afzetten omdat iedereen 120 op de teller rijdt. Richass!

                                Anyhow, gisteren geflitst ter hoogte van Herentals vrees ik. Ik hoop van niet want dat zou een héél erg pijnlijke kunnen zijn (en coyote bleef hangen gedurende een halfuur dus kon ik niet zien of er iets stond).

                                Als ik snel rijd, is het omdat ik gehaast ben. Gisteren moest ik bijvoorbeeld op minder dan een uur in Antwerpen zijn (reistijd alleen is al net over het uur). Ik zeg niet dat het bumperkleven goedpraat, maar als iemand tegen een hogere snelheid afkomt, dan moet je toch niet vlak voor zijn neus gaan invliegen…
                                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

                                  ik ben in een slechte bui













                                  Als ik snel rijd, is het omdat ik gehaast ben.
                                  Je doet er natuurlijk mee wat je wil, maar dat zijn geen ideale toestanden om te rijden en dan te gaan moraliseren... jij doet het op uw manier, anderen op hun manier.

                                  Om verder te gaan over bumperkleven op zich: ik ben relaxed als er iemand in mijn gat komt rijden. Je kan toch niet voor iedereen de juist snelheid rijden. Ik ga er niet sneller voor rijden, maar ook niet trager...

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                    Je doet er natuurlijk mee wat je wil, maar dat zijn geen ideale toestanden om te rijden en dan te gaan moraliseren... jij doet het op uw manier, anderen op hun manier.

                                    Om verder te gaan over bumperkleven op zich: ik ben relaxed als er iemand in mijn gat komt rijden. Je kan toch niet voor iedereen de juist snelheid rijden. Ik ga er niet sneller voor rijden, maar ook niet trager...
                                    Heb je 100% gelijk in.
                                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ik wil dat ook !
                                      You wish, uw wagen gaat dan altijd maar meer en meer naar achter omdat er genoeg ruimte is om in te voegen... Die afstand mocht gerust wat korter ( min of meer lengte van nen oplegger, dus meer dan ruimte genoeg).
                                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                      Comment


                                      • #79
                                        Wat ik soms eigenaardig vind is wanneer ik me realiseer dat ik iets te dicht op mijn voorganger rijd en beslis van gas te minderen en afstand te nemen dat de afstand tussen mij en mijn voorligger niet echt verkleint. Net alsof de voorligger net op dat moment ook snelheid mindert. Is me al meerdere keren opgevallen.

                                        Ik ben geen bumperklever maar soms verras ik mezelf toch dat ik iets te dicht rijd om het gezond te houden. Dan denk ik, oei ik mag dieje voorligger niet ampeteren en begin afstand te houden.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                          Als jij links 120 km/u rijdt en rechts rijdt er niemand of rijden ze 119 km/u, dan moet jij ook niet links gaan rijden m.i..

                                          Of nog erger, mij zien afkomen tegen een hogere snelheid (omdat er links niemand rijdt) en dan toch naar links gaan tegen 110 km/u vlak voor men neus “omdat ge toch maar 120 moogt rijden”.
                                          Dus ik moet van 120 km/h naar 90 km/h afremmen omdat jij wat verderop af komt tegen 150 km/h en ik je misschien 10 of 15 seconden later een beetje laat afremmen ? When hell freezes over.
                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X