Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
D'ieteren wil VW dealers met 85% verminderen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIn Aalst vind ik toch dat je ook erg goed ontvangen wordt hoor. Ben wel gewoon van in Ninove te gaan. Maar als je 4000 auto's of zo doet, zit er altijd wel iemand bij die ontevreden is he, hoe ze ook hun best doen. Ik weet dat Guy honderd procent achter zijn zaken staat en er echt wel stevig op controleert. Nu van een zeggen dat een bepaald stuk vervangen is en het originele zit er nog op, dat zijn dingen die niet meer gedaan worden hoor. Als het garantie is moeten ze het stuk bewaren en eventueel terug sturen, dus daar is de pakkans al groot. Als het geen garantie is, belt RBL lukraak x aantal klanten per maand, dus ook zeer hoge pakkans. Maar dikwijls zijn zulke zaken gebaseerd op misverstanden of onwetendheid van de klant. Niet iedereen kent het verschil tussen, ik zeg maar wat, een pollenfilter en een luchtfilter. Ze zien filter en denken ah ja de luchtfilter is vervangen en als nadien blijkt dat die niet vervangen werd is de garage in fout. Op het autoforum kennen de meesten wel één en ander maar sommige particulieren weten nog niet wat een zekering is, laat staan voor wat het dient.
Mensen kunnen soms om de belachelijkste zaken zich tekort gedaan voelen. Had zo is ene die een heel spel maakte omdat er 1 liter olie moest bijgevuld worden na 8 maanden. Ze vond het niet kunnen dat ze die olie moest betalen vermits ze 2 jaar garantie had. Ze ging nooit meer komen..
Het zal op een ander dan wel wat anders zijn denk ik dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cezar Bekijk BerichtenIk wil niet veralgemenen en ook zeker geen kwaad licht over dealers laten schijnen. Maar ik werkte 5 jaar geleden bij een Citroën dealer in Limburg. Bij distributiewissels werden de spanrollen , multiriem en meelooprollen nooit vervangen maar wel aangerekend voor de klant. Wagens die binnenkwamen op onderhoud van de post , dat was iedere keer banden en remblokken+schijven vervangen. Niet omdat ze versleten waren , maar omdat de post dat toch zonder vragen te stellen betaald. Bij een gewoon onderhoud werd iedere keer ruitenwissers voor en achter zonder nadenken vervangen , ook dingen die de klant onnodig betaald. Dus zeggen dat het niet meer gebeurd , dat is niet waar.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
@carman
En zou je vandaag naar London rijden om een nieuwe A5 ?
De duitse stockwagens die aangeboden zijn, zijn meestal heel schaars uitgerust, je spaart uiteraard op de prijs, maar je mist dan ook opties die in België standard voorzien zijn.
Als je met de duitse configurator werkt voor dezelfde wagen, komt je op onbeduidende verschillen.
Kijk maar naar wat aangeboden wordt bij de (toch best geplaatste) ingolstadt-dealer, goed uitgeruste wagens zijn even duur als bij ons, en je moet er niet naar lopenLast edited by guyugy; 07/04/2015, 08:37.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten@carman
En zou je vandaag naar London rijden om een nieuwe A5 ?
De duitse stockwagens die aangeboden zijn, zijn meestal heel schaars uitgerust, je spaart uiteraard op de prijs, maar je mist dan ook opties die in België standard voorzien zijn.
Als je met de duitse configurator werkt voor dezelfde wagen, komt je op onbeduidende verschillen.
Kijk maar naar wat aangeboden wordt bij de (toch best geplaatste) ingolstadt-dealer, goed uitgeruste wagens zijn even duur als bij ons, en je moet er niet naar lopen
zelfs met een extreem dure pond kom je nog beter uit.
1) uit principe, ik koop niet bij D'ieteren zolang Axelleke daar de plak zwaait, die heeft ons al genoeg bij Dexia gekost.
2)Een bijna full option A5 sportbackBlack edition 3.0 TDI quattro Stronic 245 PS kost er 41645 pond of ongeveer 54000 euro
In Belgie begint die bij 51260 euro en dan begint het pas sline 3800 erbij , sportzetels 1663 erbij , ik ga er de verdere lijst optie's niet bijtellen hopeloos hoe D'ieteren in Belgie via de extra optie's je zak leeg zuigt. In UK betaal je bijvoorbeeld NOOIT bij voor leder.
En zelf zou hij nu iets duurder komen in UK dan ging ik met plezier terug, Ik ben de 15000 euro die ik toen minder most betalen nog niet vergeten. zelfs dan is het nog altijd een superdeal.
3) na 2 x Audi en 3 BMW blijf ik bij BMW. Ondanks dat ik er altijd met wagens kom die ik in buitenland heb gekocht hangt er een goeie sfeer, goede service, goedkoper in onderhoud dan Audi. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
4) Wat betreft Duitsland, denk je nu echt als de Belgische BMW dealer mij een zelfde prijs had gegeven ik naar Duitsland zou gaan ?
Met een configurator kan je alles bewijzen voor of tegen, het is vooral de korting en zeker de overnameprijs die van belang zijn.Last edited by carman; 07/04/2015, 09:36.
Comment
-
Comment
-
Beerens is een grote groep. Jaloers zijn op mensen die het maakten in hun leven is ongezond dbr, daar word je ongelukkig van.
Durf jij met zekerheid te zeggen dat die man niets in borg moeten stellen heeft en dit gebouw niet financierde met geld van de bank? Durf jij stellen dat hij ook hier misschien een nieuw risico neemt? Weet jij wat hij in borg moest stellen voor de lening?
En stop met te verkondigen dat er grote winsten op een auto zijn. Je maakt enkel winst als je er heel veel verkoopt, zoals groep Beerens. Ik vermoed dat u 60+ bent, jongere mensen beseffen dat de tijd van de woekerwinsten van de jaren zeventig voorbij zijn.
Van zulke domme opmerkingen word ik boos. Een ondernemer die iets nieuws wil opstarten en men denk meteen dat dit geen enkel moeite kost voor hem.
Trouwens, je vertelde eens hoeveel kapitaal of vastgoed je hebt. Of toch wat je inkomsten eruit waren. Wel, ga naar de bank, zet alles in borg en begin ook een magnifiek groot bedrijf he. Belgie is een vrij land.
Comment
-
denk wel, moest de leasemarkt hier in Belgie niet zo groot zijn, dan had het wagenpark hier veel anders geweest. Dan was de 2e hands markt ook wel kleiner maar dan deed men ongetwijfeld veel langer met zijn auto, kocht men veel goedkoper model of met minder opties en voor onderhoud zocht men wel een lokale garage op na de garantieperiode.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
vraag me wel af, met de groeiende markt van werkzoekende, hoe men die gaat kunnen verkleinen als bedrijven weggaan, natuurlijk afvloeiingen doen en gepensioneerde dus niet vervangen, inkrimpen, ...Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenLeasemarkt is ook in andere landen zeer groot hoor. Dat is niet louter een Belgisch verschijnsel.
De leasemarkt is in België veel groter dan in andere Europese landen. Dit komt omdat er in geen enkel ander land zoveel fiscale voordelen zijn voor bedrijven die hun werknemers een bedrijfswagen geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenZo'n zaken gebeuren veel en niet alleen bij merkdealers. Dat is ronduit oplichting en bedrog.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenTja, laat ze maar doen. Als ik ooit nog eens in de markt ben voor een VW dan wil ik die bij Jaspers te Bree kopen/onderhoud laten doen. Bestaat die niet met het huidige management dan komt er hier nooit meer een VW binnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichteninderdaad. Al mogen we wel niet veralgemenen wat betreft dealers. Ik kan er zo wel een heel deel noemen die correct en eerlijk werken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDat zijn slaafjes die in een showroom staan en doorgaans minder afweten van auto's dan de gemiddelde autoliefhebber.
M'n goesting is rap over dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenNa de sluiting van Renault Vilvoorde ging geen Belg ooit nog een Renault kopen, daar kon je zeker van zijn.
Comment
-
Bij mijn dealer is het een vrouw die me te woord gestaan heeft. Wist alles wat ik haar vroeg te antwoorden.
Blijkbaar ben ik een vrouwelijke petrolhead tegen gekomen...“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Wat een vat frustratie wordt hier opengetrokken.
Ik ging met mijn vorige auto bij D'Ieteren op onderhoud. Nergens zaten ze zo in met klantentevredenheid en dienstverlening.
Natuurlijk ging er wel eens iets mis, maar ze hebben dat iedere keer recht gezet.
Comment
Comment