Mededeling

Collapse
No announcement yet.

D'ieteren wil VW dealers met 85% verminderen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Allemaal voorspelbaar, enkel de rendabiliteit telt nog in onze huidige wereld !
    Wat de privé-klant er van vindt is voor d'Ieteren bijzaak, ze zijn gemakkelijk te melken koetjes die toch zullen verplicht zullen zijn naar de grotere dealers te gaan, eens de kleinere niet meer zullen bestaan
    Eerst het net dealers uitdunnen dus, om de overblijvende leefbaar te houden, en duizelige tarieven toe te passen
    Mijn Audi zal blijkbaar mijn laatste VAG-product zijn, de dichtbij zijnde vestiging is net opgedoekt, deze waar ik nu ga riskeert te sneuvelen, en in de vestiging die de beste kans maakt te overleven zet ik geen voet meer.
    Dan liever mikken naar de hoogste fiabiliteit, ook moet ik gaan kopen op 50 km van mijn deur.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Mijn Audi zal blijkbaar mijn laatste VAG-product zijn, de dichtbij zijnde vestiging is net opgedoekt, deze waar ik nu ga riskeert te sneuvelen, en in de vestiging die de beste kans maakt te overleven zet ik geen voet meer.
      Dan liever mikken naar de hoogste fiabiliteit, ook moet ik gaan kopen op 50 km van mijn deur.
      Hier ook zoiets, ik ben ferm in de markt voor de nieuwe T6 die de 15e april gelanceerd wordt, maar als enkel de MediaMarkts van de dealers overblijven, dan houd ik bij mij in de regio NAM, Decancq en Declercq over. Terwijl bv. een MIG of Lammens waarschijnlijk opgeslokt worden, terwijl service en persoonlijkheid daar wel nog in hun woordenboek staat. Dus ik weet niet of ik het D'ieteren en hun resterende fabrieken nog kan gunnen.

      Comment


      • #23
        Dat komt door de wisselkoersen spitsmuis. Kijk maar naar wat enkele forumleden nog niet zo lang geleden deden. Die kochten hun BMW's, Audi's of andere wagens in Engeland toen de Euro hoog stond. Met het zakken van de Euro is dat al niet meer interessant.

        Comment


        • #24
          Als hun onderhoudsprijzen recht evenredig dalen met het dalen van hun dealers, is het een goede zaak. Maar dat zal wel het geval niet zijn...
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
            Hier ook zoiets, ik ben ferm in de markt voor de nieuwe T6 die de 15e april gelanceerd wordt, maar als enkel de MediaMarkts van de dealers overblijven, dan houd ik bij mij in de regio NAM, Decancq en Declercq over. Terwijl bv. een MIG of Lammens waarschijnlijk opgeslokt worden, terwijl service en persoonlijkheid daar wel nog in hun woordenboek staat. Dus ik weet niet of ik het D'ieteren en hun resterende fabrieken nog kan gunnen.
            Volgens mij blijft MIG zeker over, die zijn bezig aan een nieuwbouw op het nieuwe industrieterrein richting Ursel (dus iets verderaf van Decancq), ze integreren daar de garages van Aalter en Eeklo. Ik vrees enkel dat Lammens (recente nieuwbouw ook ...) nu door MIG wordt opgeslorpt ... Persoonlijk prefereer ik Lammens boven MIG.

            Comment


            • #26
              Moeilijke en zware beslissingen... maar ik vrees dat het op langere termijn de enige haalbare is. Het traditionele dealerbedrijf moet zichzelf opnieuw heruitvinden in deze tijden van digitalisering om nog rendabel te blijven. Het zullen niet allemaal Tesla-achtige verdeelpunten moeten worden, maar ver zullen we er niet af zitten: voldoende aantal servicepunten om nog eens 1 keer per jaar op service te gaan en een paar grote showrooms/testcentra, waarin verkoop via internet ook een belangrijke rol gaat spelen.
              Benieuwd of diegenen die hier beweren dat er in dat geval geen product van de VW groep meer in huis komt dat lang zullen volhouden...

              Comment


              • #27
                Ik vind het artikel niet direct terug, maar BMW kondigde in 2014(of 2013) toch ook aan om in Duitsland van 1800 dealers naar 3!! superdealers te gaan.

                BMW werkplaatsen, zonder showrooms zouden dan met ook met 40% terugschroeft worden.

                Bij de 3 superdealers, waarvan eentje in München, Berlijn, en de derde locatie ontsnapt me, zouden dan ook hotels gebouwd worden, zodat potentiële kopers voor hun aankoop er een 'leuke' uitstap van kunnen maken, en meerdere kilometers naar huis niet op dezelfde dag moeten doen.

                Sinds die aankondiging is er over deze verandering nog bitter weinig nieuws meegedeeld. Dus of dit plan effectief zal doorgevoerd worden...

                Comment


                • #28
                  @jef

                  Er bestaan nog andere merken.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door #268 Bekijk Berichten
                    Ik vind het artikel niet direct terug, maar BMW kondigde in 2014(of 2013) toch ook aan om in Duitsland van 1800 dealers naar 3!! superdealers te gaan.

                    BMW werkplaatsen, zonder showrooms zouden dan met ook met 40% terugschroeft worden.

                    Bij de 3 superdealers, waarvan eentje in München, Berlijn, en de derde locatie ontsnapt me, zouden dan ook hotels gebouwd worden, zodat potentiële kopers voor hun aankoop er een 'leuke' uitstap van kunnen maken, en meerdere kilometers naar huis niet op dezelfde dag moeten doen.

                    Sinds die aankondiging is er over deze verandering nog bitter weinig nieuws meegedeeld. Dus of dit plan effectief zal doorgevoerd worden...
                    Waren ze ook niet van plan auto's via internet te verkopen?

                    Is dat dan via PayPal?

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      @jef

                      Er bestaan nog andere merken.
                      Ah bon?
                      Ik bedoel maar dat je niet te snel 'nooit' moet zeggen.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                        Moeilijke en zware beslissingen... maar ik vrees dat het op langere termijn de enige haalbare is. Het traditionele dealerbedrijf moet zichzelf opnieuw heruitvinden in deze tijden van digitalisering om nog rendabel te blijven. Het zullen niet allemaal Tesla-achtige verdeelpunten moeten worden, maar ver zullen we er niet af zitten: voldoende aantal servicepunten om nog eens 1 keer per jaar op service te gaan en een paar grote showrooms/testcentra, waarin verkoop via internet ook een belangrijke rol gaat spelen.
                        Benieuwd of diegenen die hier beweren dat er in dat geval geen product van de VW groep meer in huis komt dat lang zullen volhouden...
                        Dan zullen ze eerst nog eens goed aan hun testcentrum moeten werken, want de sfeer daar in Kortenberg is verre van dat. Vragen moet je daar niet stellen, want ze weten echt niets, de ontvangst is al even kil en je krijgt als bezoeker in de nationale bank meer vrijheid dan daar van hun. Kunt wel vaak niet anders dan naar daar bollen als je de motor van je interesse Wilt, want dealer heeft vaak enkel bluemotions staan.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Als die pipos bij de overheid ook nog eens gaan snoeien in de fiscaliteit van bedrijfswagens, dan zullen we nog meer dergelijke verhalen moeten lezen.
                          Het wordt nochtans tijd dat de overheid daarin gaat snoeien. Door dat gedoe ben ik nu verplicht van met een auto te rijden die ik zelf niet kan kiezen (anders reed ik niet met een zwarte Saab cabrio maar met een knalrode MX-5), ik kan hem niet omwisselen voor loon want dat wordt veel te zwaar belast, als ik van baan zou veranderen heb ik nog steeds geen auto terwijl ik er wel voor gewerkt heb, ik moet voor een tractordiesel kiezen want benzine wordt bedrijfsfiscaal nog steeds afgestraft, ik krijg er nog een stuk van doorgeschoven in mijn belastingsvoet, en ik kan tegenover de baas niet hard maken dat ik liever met de trein wil of af en toe thuis wil werken "want ik heb een bedrijfsauto". Het enige voordeel? Ik hoef niet op de kilometers te letten. Maar dat weegt niet op tegen de nadelen. En dan heb ik het nog niet over de invloed van die perverse fiscaliteit op onze leefomgeving (files, uitstoot, ongevallen, ...)

                          Maar bon, dat is off topic natuurlijk Er is een reden waarom ik destijds mijn Golfje omgeruild heb voor een automerk dat niet onder VAG zat. Persoonlijk heb ik het er altijd moeilijk mee om bekeken te worden als een portefeuille op pootjes, in plaats van als iemand die van auto's houdt. En dat was dan bij een van de meer succesvolle VW-garages. Neen, dank u.
                          Last edited by ; 05/04/2015, 10:54.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                            Dan zullen ze eerst nog eens goed aan hun testcentrum moeten werken, want de sfeer daar in Kortenberg is verre van dat. Vragen moet je daar niet stellen, want ze weten echt niets, de ontvangst is al even kil en je krijgt als bezoeker in de nationale bank meer vrijheid dan daar van hun. Kunt wel vaak niet anders dan naar daar bollen als je de motor van je interesse Wilt, want dealer heeft vaak enkel bluemotions staan.
                            Lang geleden dat ik daar nog eens ben binnengestapt, maar ik kan mij de sfeer goed inbeelden. Hier snij je direct al één van dé grote nadelen aan van dergelijk grote installaties: de gepersonaliseerde service naar klanten verdwijnt met de schaalgrootte. Rentabiliteit staat dikwijls haaks op service.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                              Ah bon?
                              Ik bedoel maar dat je niet te snel 'nooit' moet zeggen.
                              Na de sluiting van Renault Vilvoorde ging geen Belg ooit nog een Renault kopen, daar kon je zeker van zijn.



                              Sent from here
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • #35
                                In Kortenberg een wagen testen is niet meer leuk, de omgeving is totaal vergrendeld met bulten en versmallingen, zoniet zones 30. Op de snelweg moet je niet proberen, de helft van je rit gaat door in opstoppingen. En dan weet je nog niet of de wagen in je garage past. Voor mij mogen ze deze nutteloze uitrusting schrappen, er zijn tal van manieren om een beoogde wagen te testen : vrienden, kennissen, grote vestigingen.
                                De aankondiging van een rationalisering blijkt wel voor een boost te hebben gezorgd aan de proaktiviteit/vriendelijkheid/bereidwilligheid van het personneel: onlangs mailtje gestuurd om af te spreken voor een kleine (in omvang, niet in prijs...) herstelling, ik kreeg binnen het uur een telfoontje om alles in detail te regelen, mijn wens was wet, nu nog zien of alles even vlot verloopt in het atelier. Voor de facturatie maak ik mij geen zorgen ;-))

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                  Ah bon?
                                  Ik bedoel maar dat je niet te snel 'nooit' moet zeggen.
                                  Da's mijn groot probleem. Bij mij is het zwart of wit, terwijl het in het leven meestal grijs is.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                                    Dan zullen ze eerst nog eens goed aan hun testcentrum moeten werken, want de sfeer daar in Kortenberg is verre van dat. Vragen moet je daar niet stellen, want ze weten echt niets, de ontvangst is al even kil en je krijgt als bezoeker in de nationale bank meer vrijheid dan daar van hun. Kunt wel vaak niet anders dan naar daar bollen als je de motor van je interesse Wilt, want dealer heeft vaak enkel bluemotions staan.
                                    Bij Audi toch geen klagen hoor. Je testwagen komen ze vriendelijke bij je thuis afzetten en 24h later mag je kiezen wat je wil doen, hem zelf terug binnenbrengen naar een dealer van keuze (vrij ongewoon) of ze komen hem gewoon terug halen.
                                    Denk wel dat mijn dealer er voor veel tussen zit...

                                    @ Jef, staat erbij jullie uitbreiding van dealers/servicepunten op het programma voor in de nabije toekomst? (puur uit nieuwsgierigheid).
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Wat Audi op termijn een kater kan bezorgen is de bedenkelijke fiabiliteit van hun producten. Als een technisch probleem oplossen gepaard gaat met een pak ongemakken van praktische aard wegens onbereikbaarheid of verzadiging van hun ateliers, dan kunnen klanten hun keuze heroriënteren naar de wagens met de beste bedrijfszekerheid, waar deze aspekten bijkomstig zijn. Enkel moet je dan wennen aan een ander interieur...

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Bij Audi toch geen klagen hoor. Je testwagen komen ze vriendelijke bij je thuis afzetten en 24h later mag je kiezen wat je wil doen, hem zelf terug binnenbrengen naar een dealer van keuze (vrij ongewoon) of ze komen hem gewoon terug halen.
                                        Denk wel dat mijn dealer er voor veel tussen zit...

                                        @ Jef, staat erbij jullie uitbreiding van dealers/servicepunten op het programma voor in de nabije toekomst? (puur uit nieuwsgierigheid).
                                        Niet direct, daar zijn we voorlopig te klein voor . Aantal servicepunten is de laatste twee jaar wel wat uitgebreid.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Bij Audi toch geen klagen hoor. Je testwagen komen ze vriendelijke bij je thuis afzetten en 24h later mag je kiezen wat je wil doen, hem zelf terug binnenbrengen naar een dealer van keuze (vrij ongewoon) of ze komen hem gewoon terug halen.
                                          Denk wel dat mijn dealer er voor veel tussen zit...

                                          @ Jef, staat erbij jullie uitbreiding van dealers/servicepunten op het programma voor in de nabije toekomst? (puur uit nieuwsgierigheid).
                                          Same here. A5C mogen testen gedurende 1 volledige dag.Hebben zelf gebeld 's avondsom te vragen of dat voldoende was. Zoniet kon er nog een dagje bij.
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                          Comment

                                          Working...
                                          X