Mededeling

Collapse
No announcement yet.

D'ieteren wil VW dealers met 85% verminderen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Bij Audi toch geen klagen hoor. Je testwagen komen ze vriendelijke bij je thuis afzetten en 24h later mag je kiezen wat je wil doen, hem zelf terug binnenbrengen naar een dealer van keuze (vrij ongewoon) of ze komen hem gewoon terug halen.
    Denk wel dat mijn dealer er voor veel tussen zit...
    Als ze dan zo'n A6 zoals de jouwe kunnen verkopen dan was het wel de moeite he?

    Eerlijk gezegd hoor ik veel meer negatiefs dan positiefs over Audi dealers. Zeker als het over garantiegevallen gaat.

    Comment


    • #42
      Klopt. VIP service (zo noemen ze dat dan) is maar vanaf een bepaalde klasse wagens, en soms ook gerelateerd aan de KP van het voertuig. Wat ook helpt is als je al jaren vaste klant bent in de hogere prijscategorie of je de dealer goed kent.
      Bij de A5 was het de dealer die ons dit toeliet. Want was hun directievoertuig.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • #43
        Wat ik van mijn dealer verwacht is vooral een luisterend oor als er iets fout gaat met de wagen, en een afdoende oplossing. Dus een contact persoon die zijn product kent, mijn klantprofiel kent, en ervoor zorgt dat de herstelling in goede omstandigheden verloopt ( snelle planificatie, snelle ontvangst, respect van de termijn, vervangwagen paraat als ik toekom) Dan heb ik geen reden om te klagen.
        Het is juist het tegenovergestelde dat ik vaststel in zeer grote vestigingen, waar de klant een nummer wordt.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Als ze dan zo'n A6 zoals de jouwe kunnen verkopen dan was het wel de moeite he?

          Eerlijk gezegd hoor ik veel meer negatiefs dan positiefs over Audi dealers. Zeker als het over garantiegevallen gaat.

          Je moet dan ook bij de juiste dealer terecht komen, die van Greco staat gekend voor zijn service.
          Moest ik ooit een Audi aankopen zou ik ook bij hen gaan, ook al zijn er 3 dealers die dichter bij mijn woonplaats gelegen zijn.

          Comment


          • #45
            Ik ben tijdens de kerstvakantie bij de lokale audi-dealer langs geweest om wat informatie over de e-tron te krijgen. Volgens hem was er nog niets over gekend, en hij kon er dus nog niets over vertellen. Toen ik diezelfde dag info vroeg over de golf GTE bij de VW-verkoper, stelde die me meteen een testrit met een Audi e-tron voor (want de GTE was nog niet beschikbaar). Diezelfde avond merkte ik een heleboel info op de website van Audi. Toch gek dat die verkoper me niet kon helpen...

            Toch een configuratie laten maken na de testrit, kwam ergens in de 50 000 EUR uit, maar een trekhaak was nog (?) niet mogelijk. Ik heb gevraagd om inlichtingen op te vragen bij d'Ieteren over die trekhaak, heb hem zelfs nog eens teruggebeld maar blijkbaar is een wagen van die prijsklasse niet interessant, want ik heb niets gehoord.
            Ook niet van een andere dealer die 10 km verder gevestigd is, toen ik daar voor de info langsging.
            Bij zowel Mercedes, BMW en Volvo wordt ik wél goed ontvangen, en worden mijn vragen wel onmiddellijk beantwoord...
            Tot 4 jaar gelden had ik een Audi, en de dealer heeft enkele problemen die ik had nooit ernstig genomen (heb er meer dan een jaar moeten mee rondrijden)...
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • #46
              Als je het onderhoudstopic gelezen hebt... ik wist wel dat het die kant uit zal gaan.
              Klanten zoeken de goedkoopste garage om te kopen (marktconcurrentie op eigen veld), onderhoud vinden ze te duur want de 'paleizen' moeten afbetaald worden, dus zoektocht naar alternatieven.
              Wat nu gebeurt is het antwoord van de zakenman, de verkoper en die wint altijd...
              Enkele grote showrooms zullen er mettertijd overblijven waar men auto's verkoopt aan dezelfde prijzen. Gedaan met procentje meer of minder. En voor de rest servicepunten in het land die geen verkoop doen. Men gaat verkoop en service scheiden. De klanten doen het nu zelf ook al door op onderhoud te gaan zolang ze garantie hebben en daarna elders te gaan.
              En om het verhaaltje rond te maken, internetverkoop zal een belangrijke rol gaan spelen. Kunnen jullie je voorstellen wat een gigantische besparing dit oplevert voor een invoerder? Zou me niet verwonderen dat de invoerder de verkoop volledig onder eigen vleugels zal nemen. Vaarwel marktconcurrentie, vele jobs en menselijke contacten.
              Maar... (k zal wel weer kritiek krijgen), als de consument er niet wil voor betalen is dit de enige oplossing.
              Nog 10 a 15 jaar geef ik ze, de dealers die minder dan 2000 auto's doen.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Bij Audi toch geen klagen hoor. Je testwagen komen ze vriendelijke bij je thuis afzetten en 24h later mag je kiezen wat je wil doen, hem zelf terug binnenbrengen naar een dealer van keuze (vrij ongewoon) of ze komen hem gewoon terug halen.
                Denk wel dat mijn dealer er voor veel tussen zit...

                @ Jef, staat erbij jullie uitbreiding van dealers/servicepunten op het programma voor in de nabije toekomst? (puur uit nieuwsgierigheid).
                Dit betreft enkel de 3.0's en hoger.. Geldt voor iedereen
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

                Comment


                • #48
                  Internetverkoop kan best voor (wegwerp-) producten met een bijna 100% fiabiliteit, zeg maar een tablet of een smartphone. Daar is zelfs een dienst na verkoop zogoed als onnodig, tenzij voor het inruilen tijdens de garantie.
                  Wagens hebben dit stadium niet bereikt, verre van, ook niet de beste.
                  Voor luxe-articles blijft een face to face contact essentiel, kijk wat Apple gaat doen voor hun watches...
                  Ik geloof eerder in een toekomst waar de wagen voor velen zijn status zal verloren hebben, en welke gewoon uit stock leverbaar zullen zijn omdat ze uniform gebouwd zullen zijn, zonder dat het de koper stoort. Een beetje een sprong in het verleden van de jaren '50, toen alle Renaultjes en VWtjes dezelfde waren uitgenomen de kleur...

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Als je het onderhoudstopic gelezen hebt... ik wist wel dat het die kant uit zal gaan.
                    Klanten zoeken de goedkoopste garage om te kopen (marktconcurrentie op eigen veld), onderhoud vinden ze te duur want de 'paleizen' moeten afbetaald worden, dus zoektocht naar alternatieven.
                    Wat nu gebeurt is het antwoord van de zakenman, de verkoper en die wint altijd...
                    Enkele grote showrooms zullen er mettertijd overblijven waar men auto's verkoopt aan dezelfde prijzen. Gedaan met procentje meer of minder. En voor de rest servicepunten in het land die geen verkoop doen. Men gaat verkoop en service scheiden. De klanten doen het nu zelf ook al door op onderhoud te gaan zolang ze garantie hebben en daarna elders te gaan.
                    En om het verhaaltje rond te maken, internetverkoop zal een belangrijke rol gaan spelen. Kunnen jullie je voorstellen wat een gigantische besparing dit oplevert voor een invoerder? Zou me niet verwonderen dat de invoerder de verkoop volledig onder eigen vleugels zal nemen. Vaarwel marktconcurrentie, vele jobs en menselijke contacten.
                    Maar... (k zal wel weer kritiek krijgen), als de consument er niet wil voor betalen is dit de enige oplossing.
                    Nog 10 a 15 jaar geef ik ze, de dealers die minder dan 2000 auto's doen.
                    Ergens heb je gelijk DHL maar het is ook zo dat we tegenwoordig leven in een markt van concurrentie dus dat het ergens logisch is dat mensen prijzen vergelijken en dan ook aan hun eigen profijt willen denken, maar inderdaad door steeds "goedkoper" (of steeds meer voor hetzelfde geld) te willen bereik je enkel dat er binnenkort Aldi's en Mediamarkt's zullen overblijven. Waarschijnlijk in de toekomst ook zo voor wagens waar je dan enkel nog aan de kassa moet passeren met je aangekocht goed, niets moet vragen want hoewel het vriendelijke (onderbetaalde) meisjes en jongens zijn die daar werken meer dan het aflezen wat er op de verpakking of het etiket staat kunnen ze niet (en mag je van hen ook niet verwachten).
                    Persoonlijk vind ik het nog altijd plezierig dat als ik bij de dealer binnenkom men mij herkend, dat het niet teveel is om mij te begroeten en te vragen of alles in orde is, dat als ik met een vraag zit ik altijd mag binnenlopen en dat ze mij (tot nu toe ) altijd met de glimlach geholpen hebben. Kon ik goedkoper af zijn bij m'n laatste aankoop, waarschijnlijk wel maar je goed voelen ook achteraf is ook belangrijk voor mij, onderhoud laat ik ook uitvoeren bij de dealer (en ouderwets als ik ben laat ik zelfs nog om de 10.000km olie wisselen). Om dat goed gevoel te behouden betaal ik waarschijnlijk wel een prijs maar dit is het voor mij wel waard en daarom zou ik het spijtig vinden mocht de dealer verdwijnen (of een superstore moeten worden).

                    PS alleen heb ik een vraag voor jou welke dealers verkopen er nu 2000 auto's? Als je rekent op 300 verkoopsdagen per jaar is dat bijna 7 wagens per dag dat lijkt mij (maar dan ken ik waarschijnlijk niet genoeg van die wereld) toch wel een heel hoog aantal...
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                    Comment


                    • #50
                      D'Ieteren is maffia...

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                        D'Ieteren is maffia...
                        Mee eens.

                        Ben blij dat ik voor een Italiaan koos.

                        Comment


                        • #52
                          In elke van de 27 'zones' die D'Ieteren heeft afgebakend in ons land, heeft het één dealer aangeduid die de andere dealers moet overnemen door een meerderheid van de aandelen op te kopen. En mooie cijfers halen lijkt geen argument om tot de 'uitverkorenen' te behoren. 'We zoeken mensen die van de automobielsector houden, die benzine door hun aderen hebben stromen, die met beide voeten in de streek staan, de burgemeester kennen, managementcapaciteiten hebben.'


                          In de praktijk zal het sowieso de meest kapitaalkrachtige zijn die de anderen gaat overnemen, of de baas nu een petrolhead is of niet doet er niet toe.
                          Ik zie het nog niet direct gebeuren dat bvb. in het Gentse een heel goede maar kleine dealer als Lammens de NAM gaat overnemen. Die mensen hebben daar gewoon de middelen niet voor, los van of ze het al zouden willen.
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                          Comment


                          • #53
                            Ik heb al twee maal de rationaliseringstechnieken van d'Ieteren als toeschouwer mogen meemaken, veel begrip voor de vroegere prestaties moet je niet verwachten. Het zijn altijd dezelfde theoriën die gelden : groter worden om de kosten te verlagen en hun macht te concentreren. Het ware drama is dat ze dan steeds de dealer weerhouden die financiëel de sterkste is, ook is zijn organisatie erbarmelijk. De klant is hier bijzaak, enkel tellen de investering en en de bestelbons. Voor mij betekent dat dat ik verondersteld ben bij een dealer klant te worden die de kans miste mij een (stockwagen!!!) te verkopen, en niet eens een bus LongLife-olie in huis had toen ik langs passeerde...
                            Last edited by guyugy; 06/04/2015, 12:05.

                            Comment


                            • #54
                              Denk dat er voortaan meer garages de weg gaan opgaan van Declerck Gent, nl. als onafhankelijke doorgaan en verschillende merken combineren
                              Voor de klant hoeft dit helemaal geen slechte zaak te zijn.
                              Het is nu al in de meeste gevallen zo dat je buiten de garantieperiode eigenlijk niets meer bij de dealer te zoeken hebt.
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                D'Ieteren is maffia...
                                ²²²²²

                                D'ieteren is idd een firma zonder enig respcet voor zijn klanten en personeel. Het is een soort bananenrepubliek met oude krokodillen aan de top waar een chaos onderin heerst.
                                Het is een grote show als je het van buitenaf bekijkt en achter de schermen is er niemand die echt klantgericht denkt en nog veel erger zelfs niet organisatorisch. Het spijtige is zelfs dat mensen met een bepaald idee/visie/inzet in de D'ieteren wereld niet geaprecieert of ondersteund worden. Het enige dat je moet hebben om het bij D'ieteren te maken is een grote mond,goed Frans kunnen brabbelen en een meedogeloos karakter hebben.
                                Binnen de VW groep zijn er voor mij veel aantrekkelijke wagens (sommige zelfs zonder gelijke,als bvb de Porsche 911 GT3) maar mocht ik er ooit eentje van willen kopen....Ik zou zeker de grens over steken. Zeker het kleine Porsche Import met zijn grote Brusselse arrogantie in Drogenbos en hun ongestructureerde dealers zouden aan mij nooit één auto verkopen. De show is er maar testritten gebeuren in verkochte wagens en technische ondersteuning is nihil.
                                Ik ken Porscherijders die bij Porsche Service Center Limburg in Maastricht klant zijn,dat is pas klasse die een Porsche verdient.
                                Al moet ik wel zeggen dat het nieuwe Porsche Center in Paal (het vroegere Porsche Center Geel) en Porsche Center RS Motors in Ingelmunster waarschijnlijk ook wel goed zitten gezien hun zéér bekwame,vriendelijke en klantgerichte naverkoopploegen! Dus ook hier mag je niet te algemeen denken.
                                Last edited by MRJ; 06/04/2015, 12:07.
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • #56
                                  Als D'ieteren maffia is dan zijn er veel bedrijven maffia. Ze houden zich aan de wet dus zijn ze geen maffia.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                    PS alleen heb ik een vraag voor jou welke dealers verkopen er nu 2000 auto's? Als je rekent op 300 verkoopsdagen per jaar is dat bijna 7 wagens per dag dat lijkt mij (maar dan ken ik waarschijnlijk niet genoeg van die wereld) toch wel een heel hoog aantal...
                                    Er zullen wel enkele dealers zijn die veel samenwerken met leasingmaatschappijen, die bij wijze van spreken de bestellingen gewoon van de fax/email moeten halen.
                                    Audi A5 2.7TDI Multitronic

                                    Comment


                                    • #58
                                      Garages met verschillende vestingen verkopen makkelijk meer dan 2000 auto's per jaar, zeker als je leasingwagens meetelt.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Mij lijkt toch dat de dealers er zelf ook belang bij hebben (of denken te hebben) van bij een grote groep te mogen horen. Je leest vaak dat die uitgezogen worden maar wat belet hen dan om eruit te stappen en als onafhankelijke verder te gaan? DIeteren verplicht niets hé, als het de dealers niet bevalt dan zijn ze vrij om eruit te stappen. Weliswaar zijn ze dan wel hun concessie kwijt.

                                        Er wordt vaak geklaagd dat er bijna geen onafhankelijke merkspecialisten meer zijn. Dat komt volgens mij omdat de meeste garages per se dealer willen blijven tot dat ze financieel niet meer verder kunnen of er toe gedwongen worden (zoals nu dus).

                                        Comment


                                        • #60
                                          ik heb ook al gehoord dat op termijn er 1 megashowroom zou overblijven per provincie, waar je een auto nog kan voelen, tasten , ruiken, waar eventueel besteld kan worden, maar dat het gros van de bestellingen van nieuwe wagens gewoon online zou gebeuren.
                                          Kan in principe ook, tegenwoordig zijn mensen die een nieuwe auto willen bestellen beter op de hoogte van wat ze willen dan wat een autoverkoper soms weet te vertellen..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X