Oorspronkelijk geplaatst door viperman
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
D'ieteren wil VW dealers met 85% verminderen
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenGarages met verschillende vestingen verkopen makkelijk meer dan 2000 auto's per jaar, zeker als je leasingwagens meetelt.
Deze evolutie is volgens mij een antwoord van de invoerder op het steeds goedkoper willen. Megabedrijven oprichten onder directe controle van de invoerder (al dan niet van de invoerder uit). Dit is een gigantische besparing tov de huidige werkwijze. Al die tussenpersonen die een stukje winst willen, al dat personeel dat betaald wordt, de logistiek, de showroom,... Noem maar op.
Iemand zegt internet bestellen voor een auto, dat dit er niet zal komen. Als ik morgen via internet kan bestellen, ik doe het wel hoor. Waarom? Je kan dagenlang snuisteren, vergelijken, eigen offertes maken enz tot je weet wat je wil.
Mijn generatie zal er nog huiverachtig tov staan, de kinderen van de jaren 2000 zijn opgegroeid met deze virtuele wereld. Ik bestel mijn iphones, mac, wasmachine, tv's enz nu ook al online. Zo makkelijk. Je hebt je zinnen gezet op een bepaald produkt, je kan reviews opzoeken, je zoekt waar je wil bestellen, je laat aan huis leveren, je schrijft het geld over... Het is nu eenmaal de toekomst (grote warenhuizen gaan ook die richting op, maar ze krijgen nu al klop van bedrijven zoals bol.com! Als ze niet opletten is hun toekomst ook onzeker want levensmiddelen zullen op termijn ook zo gekocht en geleverd worden, denk aan collishop)
Maar om op de auto's terug te komen, gaat dit een goede stap zijn voor de consument? Ik denk op het eerste zicht niet. Nu krijgt de invoerder alle touwtje over een gans land in handen (zowel de prijzen van de auto's als het onderhoud). Er is geen marktconcurrentie meer, tenzij onder de merken onderling.
Dieteren zal bvb meer winst maken maar of de auto's hierdoor goedkoper gaan worden? ik vrees het tegenovergestelde... tot wanneer de import van 1 merk via verschillende kanalen zal gaan. Dan zou de consument weer voordeel doen. Een speler als Cardoen is niet opgewassen tov de dealers. Er zullen supercardoens gespecialiseerd in 1 merk moeten komen om de concurrentie in gang te zetten.
Maar ik verwacht wel dat Dieteren ooit die concurrentie krijgt met het vrije Europa...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenAls ze dan zo'n A6 zoals de jouwe kunnen verkopen dan was het wel de moeite he?Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtendaar steekt je de vinger om het probleem : het percentage Lease verkoop ligt bij VAG zo hoog dat de privé-klant gerust mag verwaarloosd worden, dat deel van het business is niet meer significant. Dat zijn eigenlijk vervelende mensen die durven klagen en financiëel weinig betekenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenEn denk je nu echt dat mensen met een leasewagen niet klagen of veeleisend zijn? Bovendien zijn leasemaatschappijen ook niet altijd zo makkelijk om mee te werken, en die hebben veel meer macht dan één particulier die er een wagen bestelt...
Eens de wagen in omloop is de kunst zo weinig aan de wagen te laten gebeuren, tenzij onder garantie. De gebruiker zelf is meestal weinig betrokken met het voertuig, het is niet van hem, zelf het onderhoud wordt beschouwd als een last.
Heb drie VAG-voertuigen in lease gehad, er gebeurde heel weinig als onderhoud, soms was zelf de olie filter niet vervangen. Maar wie controleert dat ? De drie wagens heb ik doorgesast naar familie en vrienden, maar de meesten worden als bulk verkocht, op basis van aanbiedigen van marchands. petrolheads vindt je niet in dat wereldje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenMaat van me werkt bij een VW/Audi/Skoda dealer en die verdient meestal meer op een A1 of polo dan op een A6. Dus daar uw antwoord
Uw vriendje krijgt als verkoper meer op een A1 dan op een A6? Mocht het zo zijn dan nog zal een garage doorgaans klanten die een dure wagen kopen meer en soms betere service geven. Verkopers hebben trouwens niks te maken met het afhandelen van onderhoud en dergelijke. Dat zijn slaafjes die in een showroom staan en doorgaans minder afweten van auto's dan de gemiddelde autoliefhebber.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenUw vriendje krijgt als verkoper meer op een A1 dan op een A6?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenOei, zo kleinerend, voor niks nodig.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
In goed gerunde garages is er wel een wisselwerking tussen showroom en atelier, beide kunnen de klant fideliseren, en hun toekomst hangt gedeeltelijk van mekaar. Natuurlijk moet er dan ook een baas zijn (liefst aanwezig in zijn zaak) die het voordeel van een dergelijke interactie inziet, en moet het personeel wat stabiel blijven, iets dat eerder de uitzondering wordt zeker in grotere concessies. Het is juist dat dat zal vervallen in de monster-vestigingen die gepland worden door Audi. "Vergeef ze want ze weten niet wat ze doen"... ;-)Last edited by guyugy; 06/04/2015, 18:12.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenAls D'ieteren maffia is dan zijn er veel bedrijven maffia. Ze houden zich aan de wet dus zijn ze geen maffia.
D"ieteren is krapuul met een onmenselijke cultuur zowel naar klanten als naar personeel.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Hoe komt d'Ieteren op een dergelijk project ? Blijkbaar na een duur betaalde consultancy, met als besluit dat schaalvergroting onvermijdelijk is. Tientallen grote bedrijven hebben net hetzelfde gedaan en de voorgestelde recept blindelings toegepast omdat ze zelf niet beter wisten, en omdat het zogezegd elders goed gewerkt had. Met als gevolg dat de betere elementen meteen de boot verlaten, dat de sfeer onder vroegere concurrenten (doch collega's…) totaal verzuurd geraakt, en dat het net zelfstandigen jarenlang meer bezig zijn met de herorganisatie dan met hun dagelijks werk.Ook op lokaal niveau wordt het personeel ontmoedigd en onzeker, hier ook springen de werkkrachten op de eerste opportuniteit om hun toekomst veilig te stellen. De klanten voelen zich per slot van rekening niet meer lekker bij zulke situaties, en beginnen elders te peilen of het soms daar niet beter/aangenamer is. Dit staat Audi te wachten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenAls er een rede zou zijn waarom D'ieteren dan toch geen maffia is (volgens mij wel,de grootste in hun soort) is het omdat ze te lomp zijn om iets deftig te organiseren.
D"ieteren is krapuul met een onmenselijke cultuur zowel naar klanten als naar personeel.
Comment
-
Ik heb nog nooit met een product uit de VW stal gereden en ben dat ook niet van plan.
De relatie met m'n (Peugeot-)garagist (op 12km van m'n deur) speelt toch voor 50% mee in de beslissing over de volgende auto. Ik ga nooit van z'n leven een auto kopen waar ik 40-50 km moet rijden voor m'n onderhoud. Ik wil geen nummer zijn dat met z'n auto passeert. Ik weet ook wel dat ik een klant ben, geen kennis, maar ik vind het wel fijn om door iedereen met m'n voornaam aangesproken te worden. Ik vind het fijn dat ze weten hoe m'n kinderen heten. Zal dat de doorslag geven bij het bestellen van de opvolger? Neen, maar het speelt wel mee. Ik zal nooit bij een mega dealer kopen.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Ik snap eigenlijk niet dat zovelen denken dat een 'mega-dealer' niet kan gelijkgesteld worden aan klantvriendelijkheid.
Het is toch nog altijd voor 95% in de handen van de persoon/werknemer van de garage waar je mee in contact komt om je tevreden te stellen.
Dan mag de baas/eigenaar waar ik zelf niet mee in contact kom nog de grootste eikel zijn, als zijn werknemer mij goed behandelt is het mij goed en dan kijk ik niet naar de grootte van het bedrijf.
Comment
-
Ik ben x aantal keer bij andere merken garages geweest voor info, testritje,... (die zelfs nog niet mega groot waren) en ik werd er als een wandelende portefeuille behandeld.
No thanks.
Blijft het feit dat ik geen halve dag kwijt wil zijn enkel om m'n auto binnen te brengen. Om dan nog eens x euro te betalen voor een vervangwagen voor een dagje.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Moest Cardoen meer 'a la carte' werken dan zouden ze nog veel meer verkopen. De firma waar ik mijn auto kocht , www.neuwagenkauf.com , bewiijst hoe het ook kan. Je configureert je wagen net zoals je bij een dealer zou doen maar op de bestelbon staat er wel een veel lager eindbedrag. De zaakvoerder zei me overigens dat hij , gezien de toenemende belangstelling uit Belgie , plannen had om bij ons een vestiging te openen. Een Golfke betaal je bij Cardoen overigens bijna even veel als bij de VW dealer.
Comment
-
Mijn dealer doet zeker 4000 auto's per jaar. Als het er al niet meer zijn. Heeft net zijn 6de (? denk ik, ben niet volledig zeker) vestiging geopend en heeft enorm carrosseriebedrijf. Ik ben bekend met twee vestigingen en ik verzeker je dat het personeel je zelfs nog bij naam kent. Zeer goede service en dan nog vrij goedkoop ook. Heb inderdaad de indruk dat Dieteren en hun dealers zich dikwijls (niet allemaal) hautain opstellen. En waarom, ze hebben totaal niets meer te bieden. Een grote Mercedesgarage hier in de buurt wordt je veel beter ontvangen. Daar excuseert men zich nog als men een afspraak heeft met een verkoper en die is vijf minuten te laat wegens bezig met andere klanten. Kreeg intussen dan ook nog een drankje aangeboden. Ben eens bij zon VAG binnen geweest en die kerels zitten blijkbaar liever op hun bureau smsjes te sturen dan bij de klanten te komen. Zal wellicht ook wel een momentopname zijn en niet de regel voor alle garages van VAG.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMijn dealer doet zeker 4000 auto's per jaar. Als het er al niet meer zijn. Heeft net zijn 6de (? denk ik, ben niet volledig zeker) vestiging geopend en heeft enorm carrosseriebedrijf. Ik ben bekend met twee vestigingen en ik verzeker je dat het personeel je zelfs nog bij naam kent. Zeer goede service en dan nog vrij goedkoop ook. Heb inderdaad de indruk dat Dieteren en hun dealers zich dikwijls (niet allemaal) hautain opstellen. En waarom, ze hebben totaal niets meer te bieden. Een grote Mercedesgarage hier in de buurt wordt je veel beter ontvangen. Daar excuseert men zich nog als men een afspraak heeft met een verkoper en die is vijf minuten te laat wegens bezig met andere klanten. Kreeg intussen dan ook nog een drankje aangeboden. Ben eens bij zon VAG binnen geweest en die kerels zitten blijkbaar liever op hun bureau smsjes te sturen dan bij de klanten te komen. Zal wellicht ook wel een momentopname zijn en niet de regel voor alle garages van VAG.
Valckernier doet het goed, maar ik hoor meer en meer slechte dingen over hun service.
Recent nog een collega met haar Espace waarvan ze zeiden dat ze het een bepaald stuk hadden vervangen en achteraf het originele nog in zat..
Ik voelde mij daar ook een nummer en eigenlijk mag je niet meer verwachten van zo een vestiging, dat zijn geen dealers meer maar fabrieken.
Nu ja, over elke garage valt wel iets te zeggen.
Comment
-
mijn ma gaat met haar skoda bij Rietje in Ekeren/kapellen (?), ook een mastodont van een garage
en ze vindt dat ze daar altijd correct behandeld is geweest. Ze zijn ook niet de goedkoopste maar de auto is altijd correct gemaakt geweest.
Comment
Comment