Mededeling

Collapse
No announcement yet.

D'ieteren wil VW dealers met 85% verminderen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Ik ging net zeggen, is het bij andere merken dan zoveel beter? Ik ben in de loop der jaren ook al bij andere merken incorrect en/of onvriendelijk behandeld geweest. t Is blijkbaar nogal populair om VAG te bashen maar we kopen met z'n allen wel massaal hun auto's.
    Ik doe ook mijn auto niet binnen om vrienden te maken bij de dealer maar wel om die te laten onderhouden en eventueel herstellen zoals het moet.
    2.0 JTDm

    Comment


    • #82
      da's juist maar een correct menselijk contact vind ik ook wel een vereiste
      net de reden waarom ik bij mijn dealer hier vlakbij wegblijf en liever wat verder rijdt om wel vriendelijk geholpen te worden
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #83
        Het is het totaalpakket uiteraard.
        En ik beweer ook nergens dat het bij andere merken beter of slechter zou zijn.

        Mijn garagist is nog een familiebedrijf (man/vrouw) waar de dochter ook meewerkt. Voel ik me goed bij. Ik heb andere ervaringen.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Wat jij hier neerzet is laster. Je veralgemeent ook want er zijn nog vw garages die hun klanten goed verzorgen en zoals gezegd houdt D'ieteren zich aan de wet. Dealers die niet akkoord zijn kunnen ten alle tijde uitstappen.
          Tuurlijk dat er goede VW garages zijn: Jennes,Hermans,Dielis,Peerlings,..... ik heb het over D'ieteren als firma en enkele Porsche garages en ACM
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Valckernier doet het goed, maar ik hoor meer en meer slechte dingen over hun service.
            Recent nog een collega met haar Espace waarvan ze zeiden dat ze het een bepaald stuk hadden vervangen en achteraf het originele nog in zat..

            Ik voelde mij daar ook een nummer en eigenlijk mag je niet meer verwachten van zo een vestiging, dat zijn geen dealers meer maar fabrieken.

            Nu ja, over elke garage valt wel iets te zeggen.
            In Aalst vind ik toch dat je ook erg goed ontvangen wordt hoor. Ben wel gewoon van in Ninove te gaan. Maar als je 4000 auto's of zo doet, zit er altijd wel iemand bij die ontevreden is he, hoe ze ook hun best doen. Ik weet dat Guy honderd procent achter zijn zaken staat en er echt wel stevig op controleert. Nu van een zeggen dat een bepaald stuk vervangen is en het originele zit er nog op, dat zijn dingen die niet meer gedaan worden hoor. Als het garantie is moeten ze het stuk bewaren en eventueel terug sturen, dus daar is de pakkans al groot. Als het geen garantie is, belt RBL lukraak x aantal klanten per maand, dus ook zeer hoge pakkans. Maar dikwijls zijn zulke zaken gebaseerd op misverstanden of onwetendheid van de klant. Niet iedereen kent het verschil tussen, ik zeg maar wat, een pollenfilter en een luchtfilter. Ze zien filter en denken ah ja de luchtfilter is vervangen en als nadien blijkt dat die niet vervangen werd is de garage in fout. Op het autoforum kennen de meesten wel één en ander maar sommige particulieren weten nog niet wat een zekering is, laat staan voor wat het dient.
            Mensen kunnen soms om de belachelijkste zaken zich tekort gedaan voelen. Had zo is ene die een heel spel maakte omdat er 1 liter olie moest bijgevuld worden na 8 maanden. Ze vond het niet kunnen dat ze die olie moest betalen vermits ze 2 jaar garantie had. Ze ging nooit meer komen..
            Het zal op een ander dan wel wat anders zijn denk ik dan.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Het is het totaalpakket uiteraard.
              En ik beweer ook nergens dat het bij andere merken beter of slechter zou zijn.

              Mijn garagist is nog een familiebedrijf (man/vrouw) waar de dochter ook meewerkt. Voel ik me goed bij. Ik heb andere ervaringen.
              Dat zijn de garages die geen toekomst meer hebben... Consument gunt die mensen niets meer. Die mensen moeten ook haast zonder winst auto's verkopen en die geraken er nog maar moeilijk aan uit.

              Comment


              • #87
                Denk dat de consument de handelaar wel nog iets gunt, maar bij veel consumenten staat het water zelf al tot aan hun lippen en moeten veel consumenten iedere euro ook al 2x ronddraaien voordat ze hem uitgeven. En het zal er niet op beteren

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                  Denk dat de consument de handelaar wel nog iets gunt, maar bij veel consumenten staat het water zelf al tot aan hun lippen en moeten veel consumenten iedere euro ook al 2x ronddraaien voordat ze hem uitgeven. En het zal er niet op beteren
                  Correcte analyse!
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

                  Comment


                  • #89
                    Dan zal ik geen gemiddelde consument zijn. En zeker geen gemiddelde Autoforum bezoeker

                    Ik rij met een Peugeot Partner. Super veelzijdig. Best wel goedkoop. Nul imago. Super betrouwbaar gebleken.

                    En ik wil geen auto die ik maar net kan betalen (ik wijs niet met vingers, maar zo zijn er best veel) . Met m'n Partner hou ik wat centen over om andere dingen te doen. Ik ga nooit voor de laatste euro afdingen. En ik maak dan wel een omweg van 12 km om de auto eens bij de garagist door de carwash te jagen (al is dat hier heiligschennis...)
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Als er een rede zou zijn waarom D'ieteren dan toch geen maffia is (volgens mij wel,de grootste in hun soort) is het omdat ze te lomp zijn om iets deftig te organiseren.
                      D"ieteren is krapuul met een onmenselijke cultuur zowel naar klanten als naar personeel.
                      Man man man... met alle respect, maar er wordt hier blijkbaar nogal veel met modder gegooid in dit topic. Maar gij zijt hier écht wel de koning van de zever!! Ooit voor D'Ieteren gewerkt en ontslagen geweest, misschien?

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                        Man man man... met alle respect, maar er wordt hier blijkbaar nogal veel met modder gegooid in dit topic. Maar gij zijt hier écht wel de koning van de zever!! Ooit voor D'Ieteren gewerkt en ontslagen geweest, misschien?
                        inderdaad! ik weet waarover ik spreek
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                          inderdaad! ik weet waarover ik spreek
                          yeah... sure.

                          Comment


                          • #93
                            open en eerlijk ik hé. Ik heb een garage mee opgestart,tot late uren er gewerkt en dan door een heimelijk spel van iemand die ik aannam als een vuilzak buitengezet...
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                              open en eerlijk ik hé. Ik heb een garage mee opgestart,tot late uren er gewerkt en dan door een heimelijk spel van iemand die ik aannam als een vuilzak buitengezet...
                              Daarom is heel D'Ieteren nog geen modderpoel, hé. Dat er een paar figuren rondlopen die je zelf liever bij het vuilnis had gezet, kan ik heel goed inkomen. Maar om daarom de organisatie 'maffia, krapuul en onmenselijk' te noemen, gaat nogal heel ver, vind ik. En ja, ik heb er zelf 13 jaar gewerkt, dus ik weet ook waarover ik spreek...

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                Daarom is heel D'Ieteren nog geen modderpoel, hé. Dat er een paar figuren rondlopen die je zelf liever bij het vuilnis had gezet, kan ik heel goed inkomen. Maar om daarom de organisatie 'maffia, krapuul en onmenselijk' te noemen, gaat nogal heel ver, vind ik. En ja, ik heb er zelf 13 jaar gewerkt, dus ik weet ook waarover ik spreek...
                                probleem is als volgt:
                                vorig jaar geef ik een goede job op om een nieuwe garage mee optestarten als werkplaatsverantwoordelijke. quasi alleen richt ik de werkplaats in (werkgerief,special tools,verbruiksgoederen,...) en ben ik verantwoordelijk voor de aanwerving van drie techniekers. Dit lukt me snel. Echter wordt er plots van bovenaf één van de drie vervangen door een ander persoon waar ik een zeker argwaan in heb. Ook heb ik het gevoel dat de receptiechef en ik niet de beste maatjes zijn. Maar kom,doorbijten! Om er snel in te komen volg ik alle opleidingen razendsnel,zelfs in het buitenland. Voor hybride slaag ik met 88% in een vreemde taal.....wil toch al wat zeggen hé. Eens gestart voel ik niet alleen de spanning in de groep maar ook een bepaalde technische omwetendheid....de ondersteuning van de importeur blijkt nihil,enkel twee andere dealers helpen mij schitterend. Wanneer de resultaten uitblijven bekoop ik het.....
                                nu de grootste eer is dat enkele collega's en klanten! mij persoonlijk bellen om hun ongenoegen te uiten over het vierkant draaien van de garage
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  probleem is als volgt:
                                  vorig jaar geef ik een goede job op om een nieuwe garage mee optestarten als werkplaatsverantwoordelijke. quasi alleen richt ik de werkplaats in (werkgerief,special tools,verbruiksgoederen,...) en ben ik verantwoordelijk voor de aanwerving van drie techniekers. Dit lukt me snel. Echter wordt er plots van bovenaf één van de drie vervangen door een ander persoon waar ik een zeker argwaan in heb. Ook heb ik het gevoel dat de receptiechef en ik niet de beste maatjes zijn. Maar kom,doorbijten! Om er snel in te komen volg ik alle opleidingen razendsnel,zelfs in het buitenland. Voor hybride slaag ik met 88% in een vreemde taal.....wil toch al wat zeggen hé. Eens gestart voel ik niet alleen de spanning in de groep maar ook een bepaalde technische omwetendheid....de ondersteuning van de importeur blijkt nihil,enkel twee andere dealers helpen mij schitterend. Wanneer de resultaten uitblijven bekoop ik het.....
                                  nu de grootste eer is dat enkele collega's en klanten! mij persoonlijk bellen om hun ongenoegen te uiten over het vierkant draaien van de garage
                                  Vind ik rot voor u. Maar natrappen en de hele organisatie verwensen, helpt je geen stap vooruit.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                    Vind ik rot voor u. Maar natrappen en de hele organisatie verwensen, helpt je geen stap vooruit.
                                    is wel waar!
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                    Comment


                                    • #98
                                      Het verschil tussen D'Ieteren en de andere Belgische invoerders is dat ze beursgenoteerd zijn en dan is het zeer simpel .
                                      Op de eerste plaats staan de aandeelhouders en dan pas komt jij als klant.
                                      Met andere woorden zoals in ieder bedrijf op de beurs telt vooral het rendement. Dat men daar Axel Miller binnen haalt als CEO, de man die Dexia naar de knoppen haalde en iedere Belg met een schuldenput heeft achtergelaten zegt al genoeg wat voor kwaliteit daar zit aan de top. De dealers op een cruise lokken en letterlijk gevangen zetten om het slechte nieuws te brengen zegt ook genoeg.

                                      Alleen al uit principe koop ik daarom niets van D'Ieteren zolang die man daar de plak zwaait.
                                      Ik koop trouwens zelden een auto in Belgie. Mijn Audi A5 komt uit London en kwam 15000 euro goedkoper dan bij de dealer in Belgie.


                                      Die dealer in London moet de zelfde garage neerpoten als de dealer in Belgie en ook zijn personeel betalen ,de auto's moeten ook nog is het kanaal over en hij moet ook winst maken. Dus waar denk je dat dat verschil in zit buiten een aantal precent in muntwaarde ? Niet bij de plaatselijke dealer die er niks meer aan verdient. Nee gewoon de invoerder die zijn prijs hoger zet om zijn aandeelhouders hun divident te kunnen uitbetalen.

                                      Net zoals banken besparen op hun kantoren en dus hun service gaan verminderen doet men het zelfde nu bij D'ieteren. Ik denk dat Axelleke gewoon zijn draaiboek van bij Dexia heeft meegenomen


                                      In elk geval ik heb medelijden met de dealers die zelf niet kunnen concurreren tegen dealers uit Duitsland en UK . De wereld is nu eenmaal groter dan Belgie. Op 30 minuten sta ik in Aken en op 2 uur in Londen. En dat allemaal omdat de invoerder te duur is.

                                      Aan grote afnemers zoals KBClease en Leaseplan geven ze vlot 20% tot 25% korting, Terwijl ik als particulier moet blij zijn met 7%.

                                      Dan ga ik wel naar Duitsland. Mijn nieuwe BMW X5 ook daar in bestelling. Een dealer in Belgie had zelf geen zin om offerte te maken en overnameprijs te geven.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                                        Denk dat de consument de handelaar wel nog iets gunt, maar bij veel consumenten staat het water zelf al tot aan hun lippen en moeten veel consumenten iedere euro ook al 2x ronddraaien voordat ze hem uitgeven. En het zal er niet op beteren
                                        Dat zeg ik al jaren, mensen moeten eens leren om niet meer uit te geven dan wat ze hebben en liefst nog minder. Maar sparen is blijkbaar not done tegenwoordig en alles wat de reclame biedt moet men hebben. En auto's is zoiets dat erg gevoelig ligt, men gaat zijn hart al eens volgen maar het wordt dan nog dikwijls als statussymbool gezien.
                                        Het hart volgen vind ik meer dan oke, zolang men maar wakker blijft en geen domme dingen doet. De auto als statussymbool zien is voor losers. Die zitten in een lederen zetel op een platte portefeuille. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat iedereen met een dikke bak een loser is, er zijn er ook die het zich met gemak kunnen permitteren. Tering naar de nering zetten werd me ingepompt en ik ben er erg blij mee. Niemand heeft een halve euro tegoed van mij. En daar ben ik blij om...
                                        Last edited by ; 07/04/2015, 00:33.

                                        Comment


                                        • 100 % gelijk carman , wanneer ze in Aken , op een kleine 2 uur rijden van Antwerpen , dezelfde auto 4.000 euro goedkoper aanbieden dan twijfel je toch niet zeker ? De dikke winsten verdwijnen inderdaad niet in de zakken van de dealer maar gaan rechtstreeks naar d'Ieteren.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X