Mededeling

Collapse
No announcement yet.

D'ieteren wil VW dealers met 85% verminderen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De bedoeling van de topic was niet de dealers zwart te maken, enkel de strategie van d'Ieteren toe te lichten.
    Vandaar de vrees van sommigen, ook de mijne, dus, dat goed presterende dealers de dupe zullen worden van de schaalvergroting.

    Comment


    • Als het over D'ieteren gaat mag je altijd negatieve commentaar verwachten op dit forum. In sommige gevallen is dat wel terecht natuurlijk.

      Comment


      • Met de afdeling moto's (yamaha) van hen heb ik ook mijn nodige problemen gekend. Maar mijn huidige dealer, die ook recent groot en nieuw gebouwd heeft (2010 LAC Lier), heeft mij tot hiertoe altijd correct behandeld. Ik hoop dan ook dat deze kan blijven...

        Comment


        • Niet alles gelezen, behalve de eerste post.

          Het lijkt er sterk op dat ze de strategie van in de motoren gaan volgen, een strategie die ook Honda cars en Renault volgen. Hierbij heb je slechts een handvol "echte" garages, de grote. Al de rest zijn kleintjes, een soort van partners. Alle wagens gaan via deze grote garages naar de kleintjes. Vaak zelf ook de onderdelen.
          De kleintjes mogen hun logo houden en krijgen geen eisen meer opgelegd qua showroom vereisten. Hierdoor is hun investering een pak lager en kunnen ze (ondanks er nog een partner tussen zit die op alles verdient) wel mooi mee in de prijzen oorlog en nog hun boterham verdienen.
          De grote garages hebben om alles wat via hen gaat nog een kruimel winstje, maar alles samen meer dan genoeg om ook te kunnen blijven bestaan.

          In de praktijk is het een strategie die heel goed werkt en waar zowat iedereen beter en gelukkiger van wordt.
          Dit zien we onder andere in de moto sector, waar alle Honda motoren van oost Vlaanderen via Tuybens gaan. Zelf de meeste van West-Vlaanderen gaan via hem. Zo is die Honda nummer 1 dealer, ondanks geen mens daar gaat.

          Bij Renault merk je dat ook. De kleine garages vlak bij (vaak nieuwe) reuze toonzalen gaan er na de opening van zo een toonzaal op vooruit, niet achteruit.

          De grote toonzalen lokken veel kooplustigen, die worden daar veel beter op hun wensen bediend dan in kleine toonzalen en voor hun onderhoud gaan ze al snel terug naar kleinere garages die tegen lagere prijzen onderhoud bieden. Garanties komen via die kleine garages terug bij de grote en geven ook nooit problemen.

          Werkt heel goed.
          Last edited by Tjeu; 08/04/2015, 15:23.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
            Het verschil tussen D'Ieteren en de andere Belgische invoerders is dat ze beursgenoteerd zijn en dan is het zeer simpel .
            Op de eerste plaats staan de aandeelhouders en dan pas komt jij als klant.
            +1 beursgenoteerd staat gelijk aan winst op korte termijn. De aandeelhouders komen uiteraard op de 1e plaats. En hoe halen we maximale winst? Door het uitpersen van de klant en de toeleveranciers. De ethiek van zo'n bedrijven naar hun toeveleranciers is trouwens meer dan degoutant....ze hanteren het motto: je mag blij zijn dat je aan ons mag leveren want onze naam staat mooi op jouw lijst van referenties..... Maw: wij zijn god en jij bent plebs....

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Als het over D'ieteren gaat mag je altijd negatieve commentaar verwachten op dit forum. In sommige gevallen is dat wel terecht natuurlijk.
              Mijn Dieteren ervaring is dan idd misschien gekleurd maar als je hier zo leest hoeveel negatieve commentaar er is moet er toch iets serieus mis zijn.
              Mijn ervaring is vooral dat er te weing structuur is en zoals aangehaald,klant tevredenheid en respect niet op de eerste plaats komt.
              Wat te denken van dit voorbeeld:
              Klant brengt wagen binnen in garage voor: defecte kofferpompjes,groot onderhoud en geratel in motor
              technieker stelt dat vast dat kettingspnanner defect is door vervuiling van de olie. Bij het demoneteren van het filter worden metaaldeeltjes teruggevonden.
              Werkplaatsverantwoordelijke beaamt deze dioagnose. Werkplaatsverantwoordelijke stelt voor om bestek op te maken om motor uitelkaar te halen en alle verdere schade uittezoeken alvorens te beslissen voor herstelling van motor/ruilmotor of einde verhaal voor deze wagen.
              Verantwoordelijke receptie beveelt:we doen een groot onderhoud,vervangen de pompjes van de koffer,de remolie,.... en dan zeggen we dat hij voor het geluid moet terugkomen als het niet betert...(wat natuurlijk onzin is gezien de problemen). "dan hebben we dat toch al verdient" zegt ie er laconiek bij!

              gebeurde bij een garage van D'ieteren in regio Brussel-Antwerpen
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

              Comment


              • Tsja, VW is ook één van de meest verkochte merken in Be. Logisch dat er daar dan meer ontevreden klanten zijn. Een aangezien er nog altijd veel VW's worden verkocht ben ik geneigd om te geloven dat er toch nog altijd tevreden klanten zijn, ongeacht of D'ieteren nu goed of slecht is. Vraag trouwens aan de meeste VAG rijders wie D'ieteren is en de meesten zullen geen idee hebben.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                  Mijn Dieteren ervaring is dan idd misschien gekleurd maar als je hier zo leest hoeveel negatieve commentaar er is moet er toch iets serieus mis zijn.
                  Mijn ervaring is vooral dat er te weing structuur is en zoals aangehaald,klant tevredenheid en respect niet op de eerste plaats komt.
                  Wat te denken van dit voorbeeld:
                  Klant brengt wagen binnen in garage voor: defecte kofferpompjes,groot onderhoud en geratel in motor
                  technieker stelt dat vast dat kettingspnanner defect is door vervuiling van de olie. Bij het demoneteren van het filter worden metaaldeeltjes teruggevonden.
                  Werkplaatsverantwoordelijke beaamt deze dioagnose. Werkplaatsverantwoordelijke stelt voor om bestek op te maken om motor uitelkaar te halen en alle verdere schade uittezoeken alvorens te beslissen voor herstelling van motor/ruilmotor of einde verhaal voor deze wagen.
                  Verantwoordelijke receptie beveelt:we doen een groot onderhoud,vervangen de pompjes van de koffer,de remolie,.... en dan zeggen we dat hij voor het geluid moet terugkomen als het niet betert...(wat natuurlijk onzin is gezien de problemen). "dan hebben we dat toch al verdient" zegt ie er laconiek bij!

                  gebeurde bij een garage van D'ieteren in regio Brussel-Antwerpen
                  Dat is gewoon schandalig, dit zijn zaken die eigenlijk zwaar bestraft moeten worden... Maar enfin, ze zijn nu wel niet de enige dat dat doen...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Tsja, VW is ook één van de meest verkochte merken in Be. Logisch dat er daar dan meer ontevreden klanten zijn. Een aangezien er nog altijd veel VW's worden verkocht ben ik geneigd om te geloven dat er toch nog altijd tevreden klanten zijn, ongeacht of D'ieteren nu goed of slecht is. Vraag trouwens aan de meeste VAG rijders wie D'ieteren is en de meesten zullen geen idee hebben.
                    moet je natuurlijk ook wel met eer korrel zout nemen. Veel leasingrijders trekken er zich niets van aan of het onderhoud nu deglijk is uitgevoerd of niet....op 120d km wordt de auto toch gewisseld.
                    Bovendien zijn er ook goede garage bedrijven van VAG in Belgie: persoonlijk kan ik van Dielis (Bormen),Hermans (Herentals),Peerlings (Overpelt) héél goede dingen vertellen! Goed bezig bij sommige dus ook.
                    Het grote gevaar schuilt hem erin als een particuliere klant in een garage binnenwandelt als ....( de meeste VW,Audi en Porsche garages regio Antwerpen en Brussel en alles ertussen). In WestVlaanderen en Limburg is de situatie gemiddeld bekeken véél beter op dat gebied
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                    Comment


                    • in de regio diest (en dus ook stuk limburg dat erbij hoort) nochtans niet echt onder de indruk van de vag garages.
                      en mijn twee schoonzusters die met VAG rijden zijn ook niet onder de indruk in de regio Zonhoven-Houthalen

                      duur, onnodige reparaties, andere zaken die ze hadden moeten zien weer niet uitgevoerd (controle nazicht en niet opmerken dat twee lampjes niet werken en lichten niet goed staan)

                      mijn schoonmoeder rijdt skoda: bij haar ongevraagd twee voorste banden gewisseld want die waren zogezegd versleten. Twee 4 seasons gestoken van een totaal onbekend merk en maar liefst 130€ per band voor gevraagd.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                        Mijn Dieteren ervaring is dan idd misschien gekleurd maar als je hier zo leest hoeveel negatieve commentaar er is moet er toch iets serieus mis zijn.
                        Mijn ervaring is vooral dat er te weing structuur is en zoals aangehaald,klant tevredenheid en respect niet op de eerste plaats komt.
                        Wat te denken van dit voorbeeld:
                        Klant brengt wagen binnen in garage voor: defecte kofferpompjes,groot onderhoud en geratel in motor
                        technieker stelt dat vast dat kettingspnanner defect is door vervuiling van de olie. Bij het demoneteren van het filter worden metaaldeeltjes teruggevonden.
                        Werkplaatsverantwoordelijke beaamt deze dioagnose. Werkplaatsverantwoordelijke stelt voor om bestek op te maken om motor uitelkaar te halen en alle verdere schade uittezoeken alvorens te beslissen voor herstelling van motor/ruilmotor of einde verhaal voor deze wagen.
                        Verantwoordelijke receptie beveelt:we doen een groot onderhoud,vervangen de pompjes van de koffer,de remolie,.... en dan zeggen we dat hij voor het geluid moet terugkomen als het niet betert...(wat natuurlijk onzin is gezien de problemen). "dan hebben we dat toch al verdient" zegt ie er laconiek bij!

                        gebeurde bij een garage van D'ieteren in regio Brussel-Antwerpen
                        En dan stel ik mij nog steeds de vraag: Laat die receptieverantwoordelijke beginnen in een Hyundai / BMW of Peugeot garage bvb en die zal nog zo'n stommiteiten uithalen en dan is ineens de invoerder van die merken slecht?
                        Ik blijft er bij het is vooral de persoon / werknemer in het bedrijf die verantwoordelijk is om je tevreden te houden en daar heeft dat grote bedrijf erachter in mindere mate invloed op.
                        Ik snap niet hoe je in dit voorbeeld D'Ieteren in gebreke kunt stellen tenzij ik iets over het hoofd zie?

                        Comment


                        • tis een sterk merk en het houdt be mee recht

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                            En dan stel ik mij nog steeds de vraag: Laat die receptieverantwoordelijke beginnen in een Hyundai / BMW of Peugeot garage bvb en die zal nog zo'n stommiteiten uithalen en dan is ineens de invoerder van die merken slecht?
                            Ik blijft er bij het is vooral de persoon / werknemer in het bedrijf die verantwoordelijk is om je tevreden te houden en daar heeft dat grote bedrijf erachter in mindere mate invloed op.
                            Ik snap niet hoe je in dit voorbeeld D'Ieteren in gebreke kunt stellen tenzij ik iets over het hoofd zie?
                            Probleem is volgens mij dat door de vage en moeilijke structuur dit moeilijker gestopt kan worden
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                              En dan stel ik mij nog steeds de vraag: Laat die receptieverantwoordelijke beginnen in een Hyundai / BMW of Peugeot garage bvb en die zal nog zo'n stommiteiten uithalen en dan is ineens de invoerder van die merken slecht?
                              Ik blijft er bij het is vooral de persoon / werknemer in het bedrijf die verantwoordelijk is om je tevreden te houden en daar heeft dat grote bedrijf erachter in mindere mate invloed op.
                              Ik snap niet hoe je in dit voorbeeld D'Ieteren in gebreke kunt stellen tenzij ik iets over het hoofd zie?
                              Bij BMW valt hij binnen de maand door de mand, vrij zeker van.
                              Iedere keer ik binnen ga bij BMW dan heb ik of een SMS of een mail of een telefoon of de service goed was. Men hanteert er duidelijk vertrouwen is goed controle is beter Of dat leuk is voor het personeel is een andere vraag maar in iedere geval alles ziet men na , en je ervaring komt ook op de site van de dealer. Heb ik zelf al kunnen zien dat mijn input na enquete verschijnt, ook de slechte.

                              Dus ik ga zeker niet klagen over BMW. D'ieteren das een ander verhaal, bij mijn 2 audi's nooit de vraag gehad over de service.
                              Last edited by ; 11/04/2015, 11:52.

                              Comment


                              • Die tevredenheidsenquetes/opbellen over de service doen ze bij quasi elk merk, ook de VAG's.
                                100% gemotiveerde, klantvriendelijke, behulpzame medewerkers ga je ook niet vinden in een BMW of eender welk ander merk van garage, genoeg voorbeelden hieronder het forum bij 'consumentenzaken'.
                                Een slechte medewerker van een garage, daar gaat de zaakvoerder/personeelsverantwoordelijke veel meer verantwoordelijkheid voor moeten dragen dan de invoerder, vreemd dat anderen dit zo niet zien.

                                Comment


                                • Ik heb zelf bij twee Volvo garages gewerkt met alles tesamen 5 jaar. Op die 5 jaar heb ik geen enkele stoot als deze er tegengekomen hoor. 100% koosjer is het nergens maar er zijn bepaalde regels. Een prutsen met een leasingfactuur (het werk moet wel altijd correct gebeurt zijn hé) of met een garantiekwestie gebeurt overal maar bewust een particuliere klant in de maling nemen,dat is er echt over en abosluut niet kunnen en dat valt bij D'ieteren gemiddeld meer voor dan bij andere garages. (ik spreek dan wel over garages van D'ieteren zelf,niet over VAG garages die zelfstandig zijn en gewoon hun stukken en wagens aankopen bij D'ieteren.)
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door x3driver Bekijk Berichten
                                    Bij BMW valt hij binnen de maand door de mand, vrij zeker van.
                                    Iedere keer ik binnen ga bij BMW dan heb ik of een SMS of een mail of een telefoon of de service goed was. Men hanteert er duidelijk vertrouwen is goed controle is beter Of dat leuk is voor het personeel is een andere vraag maar in iedere geval alles ziet men na , en je ervaring komt ook op de site van de dealer. Heb ik zelf al kunnen zien dat mijn input na enquete verschijnt, ook de slechte.

                                    Dus ik ga zeker niet klagen over BMW. D'ieteren das een ander verhaal, bij mijn 2 audi's nooit de vraag gehad over de service.
                                    Niet zo lang geleden ben ik voor iemand een BMW gaan afhalen na een groot onderhoud en enkele herstellingen. Was bij Belien in Neerpelt. Elke lijn op het factuur werd toegelicht en met mijn technische kennis in het achterhoofd wist ik dat alles tot op de letter klopte. Zo hoort het te zijn en ik vind idd dat BMW daar zeer goed in scoort.
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                    Comment


                                    • De mensen die die telefoontjes plegen om u als klant een goed gevoel te geven of om daadwerkelijk te vragen of alles correct verlopen is:
                                      bestaan daar gegevens over? Wie organiseert die? Is totale onafhankelijkheid van het dealernetwerk/invoerder aantoonbaar?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                        De mensen die die telefoontjes plegen om u als klant een goed gevoel te geven of om daadwerkelijk te vragen of alles correct verlopen is:
                                        bestaan daar gegevens over? Wie organiseert die? Is totale onafhankelijkheid van het dealernetwerk/invoerder aantoonbaar?

                                        Dat zijn altijd bedrijven die dit in opdracht doen. Het merk krijgt dan de resultaten. Uiteraard worden dergelijke resultaten niet openbaar gemaakt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Dat zijn altijd bedrijven die dit in opdracht doen. Het merk krijgt dan de resultaten. Uiteraard worden dergelijke resultaten niet openbaar gemaakt.
                                          Ok. Wie zijn die bedrijven dan? Liggen die onder contract bij de invoerder? M.a.w. is het de invoerder die deze bedrijven inhuurt en betaalt om z’n dealernetwerk te controleren?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X