Mededeling

Collapse
No announcement yet.

D'ieteren wil VW dealers met 85% verminderen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    Vraag eens bij intussen ex-dealer Declerck Gent wat er dan gebeurt (was in hun geval niet CZ maar Spanje en Portugal)
    Vertel jij eens wat er dan gebeurt.

    Comment


    • moet je geen rocket scientist voor zijn om de link te leggen toch...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
        Maat van me werkt bij een VW/Audi/Skoda dealer en die verdient meestal meer op een A1 of polo dan op een A6. Dus daar uw antwoord
        das vrij uitzonderlijk.. normaal gaan de marge's omhoog per klasse van wagen..

        toch zeker bij de volume merken

        Comment


        • Moet eens artikel lezen voor de mensen die nog altijd denken dat het verkopen van een auto een rijkmakende bezigheid is... De verkoper verdient er meer op dan z'n baas bij wijze van spreken.

          Comment


          • Conclusie : aangezien ze er toch bijna niets aan verdienen doe je hen dus een plezier met de auto in het buitenland te kopen en hen enkel het winstgevende onderhoud te laten doen.

            Comment


            • ik verdien ook bijna niets, maar ik zou het toch liever behouden dan kwijtspelen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                Conclusie : aangezien ze er toch bijna niets aan verdienen doe je hen dus een plezier met de auto in het buitenland te kopen en hen enkel het winstgevende onderhoud te laten doen.
                Bijna niks is nog altijd meer dan helemaal niks hé.
                Vele keren bijna niets kan ook een aardig bedrag vormen, terwijl vele keren helemaal niks, helemaal niks blijft. Snap je ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                  Conclusie : aangezien ze er toch bijna niets aan verdienen doe je hen dus een plezier met de auto in het buitenland te kopen en hen enkel het winstgevende onderhoud te laten doen.
                  Oei, jij hebt een lesje economie nodig. Succes !

                  Comment


                  • Economie les ? 27.000 € B - 23.000 € CZ = 4.000 € in de pocket

                    Comment


                    • Nadeel is dat vanuit d'ieteren de onderhoudsprijzen quasi vastliggen. Ik denk dus niet dat daar ook zoveel op verdiend gaat worden ondertussen worden de plannen al duidelijker en weet elke dealer al of hij gaat overnemen of overgenomen zal worden
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • Aangezien ze 25 euro voor een literke Longlife olie rekenen (online voor minder dan 10 euro te verkrijgen ) en de (dure) voorgeschreven tijdsblokken voor de diverse werkzaamheden royaal bemeten zijn (30 euro om een ruitenwisserke te vervangen) denk ik dat ze daar toch een 'redelijke' winstmarge op hebben

                        Comment


                        • De kosten om dergelijke garages te runnen zijn ook meer dan 'redelijk'. De simpele werkluis/netto ontvanger die in zijn golfke of zijn Passat van thuis naar zijn werk rijdt heeft daar natuurlijk geen benul van.

                          Comment


                          • De officiele concessies blijken erg duur tot je vaststelt dat je mechanieker van achter de hoek er niet in slaat je wagen in orde te brengen. Dat wordt ineens het bestaan van een VAG-dealer toch nuttig. Het een verklaart het ander...

                            Comment


                            • Ik had gebeld voor een achter ruitenwisser vr m'n audi naar de vw garage en vroeg naar de prijs en of het mogelijk was deze af te halen, het zou me 35€ kosten, ik heb dan maar vriendelijk bedankt.

                              Eerst ben ik bij Auto5 langs geweest, dan bij euroshop en net die ruitenwissers hebben ze niet liggen en kunnen ze ook niet bestellen, ze zeiden enkel bij audi/vw garage te verkrijgen. Ah bon dan bij mister-auto online besteld en moest wel 10€ verzendingskosten betalen maar zit nog maar aan 16€ nu dus vw-dealer rekent 35€ voor ruitenwisser van 6€ = 29€ te verdelen over d'ieteren en de dealer. Ik kan de winstmarge begrijpen in het geval van de dealer maar het is fucked up dat d'ieteren daar nog keer moet tussen zitten voor hun percentje.

                              Comment


                              • En hoe denk je dat het centraal magazijn dan moet overleven? De logistiek, de stock kosten, personeel , gebouwen,...
                                Als iedereen begint van 'dan gaan we in het buitenland bestellen ok, maar kom dan ook niet zagen als je mettertijd ook naar het buitenland moet voor garantie, terugroepakties en eventueel voor onderhoud.
                                Als je zaken doet moeten zowel koper als verkoper er een goed gevoel bij hebben. ik heb de indruk dat het tegenwoordig de koper is die zich vooral goed wil voelen. Dan komt er een antwoord natuurlijk van de verkopers die ook inventief zijn. Zoals we nu zien. Wees er maar zeker van dat altijd het onderste uit de kan willen en niemand een winstmarge gunnen zich uiteindelijk toch weer rechtzet hoor en dat het zich zelfs tegen de consument kan keren. Zoals we nu al zien. Herinner je je de garagist nog vroeger die geen korting gaf maar wel eens gratis een lampje stak of zo? Awel de consument heeft die kapot gekregen. En is dan nog een niet zo verstandige redenering, vroeger ging je om de 5k voor een 'smering', nu alle 30k wat vele keren goedkoper is, en 't is weer niet goed. nu zal men ervoor zorgen dat er nog grotere boiten ontstaan. Nog eventjes en de invoerders spreken per land af om niet meer onder de prijs aan buitenlanders te verkopen.
                                K heb de fout ook gemaakt hoor, mijn vorige fiets besteld in Nederland omdat die 600 Euro goedkoper was. Gouden zaak, tot je een dealer nodig hebt. Heb me gisteren een nieuwe besteld een kilometer van de deur. Prima service, knappe winkel, goede uitleg, testritjes enz. Fiets kost 3300 euro en heb maar 2700 betaald. Koper blij, verkoper blij. En ja, ik zou weer kunnen gaan brosselen voor 200 Euro goedkoper, maar niet meer met d'een deze hier.

                                Comment


                                • Eens en oneens DHL. In de regel genomen betalen we hier teveel voor onze auto's, we zitten in een te kleine markt en we vinden het niet erg om 50K voor een opgesmukte A3 met muesli motor te betalen. In de VS moet een groep als VAG zich anders organiseren om de concurrentiele lokale markt te kunnen bekampen. Wat krijg je dan, minder keuze mogelijkheden (beperkte kleuren, motorkeuzes, etc). Maar daartegenover staat dat ze standaard veel rijkelijker zijn uitgerust. Ipv een A3 heb je een S3 voor dezelfde prijs en opties. Verklaar een keer hoe dat komt? Het is niet omdat het marktpotentieel groter is, dat ze effectief meer auto's verkopen. En aan de wisselkoersen ligt het ook niet (al kan dat wel scheve vergelijkingen veroorzaken en/of effectieve winsten).

                                  Iets in ons systeem maakt de auto's duurder, het merk, de invoerder, de dealer, maar ook wij consumenten die het willen betalen. Zolang je een fiets blijft kopen aan 3000 euro, zolang gaat die fiets aan 3000 euro en duurder verkocht worden. Dat kan inderdaad het verschil uitmaken op service na verkoop. Probleem is echter, de ene handelaar biedt service, de andere steekt z'n winsten gewoon in de pocket. Ik geloof daarom veel eerder in het model om rechtstreeks te verkopen aan de consument, zoals Dell het introduceerde op z'n computerverkoop. Zoals Canyon z'n fietsen verkoopt. Het prijsvoordeel is zeer duidelijk voelbaar. Laat merken zelf een dienst na verkoop organiseren en laat dat niet over aan invoerder/dealer... want dat is niet meer van deze tijd en moeilijk om de kwaliteit te bewaken op dienst na verkoop met al die tussenpersonen en belangenconflicten.

                                  Mijn ervaring binnen het Audi netwerk is zeer uiteenlopend, hoe een garage in Wilrijk zoveel malen beter en eerlijker functioneert dan een dealer in Tienen. Kortom, ik hoop dat ze de boel opruimen, want het is nodig ook.

                                  Comment


                                  • Tja... wellicht blijft er teveel geld plakken bij de invoerder zelf? En gunt die zijn verkopers ook niet veel? Denk niet dat het de garage zelf haar fout is, maar de te sterke afhankelijkheid van de invoerder. Denk ik he, is daarom geen zekerheid.

                                    Comment


                                    • De vergelijking met de VS is zeer moeilijk.
                                      Hier kopen de meeste mensen op basis van hun eigen configuratie, en zijn ze bereid om een paar maand te wachten. Een doorsnee garage heeft wel een paar stockwagens, of kan terecht bij collega's voor een stockwagen, maar dat is beperkt.

                                      In de VS is een dealer een hele grote parking met alle modellen in een paar kleuren op voorraad. Een stock van 200 wagens is een kleine dealer.
                                      Klanten gaan ter plaatse, kiezen iets wat op de parking staat, en rijden er (een paar dagen later soms) mee weg. Dealer regelt meestal ook een financiering, zodat je eigenlijk amper iets moet neerleggen als je een oude auto inruilt.

                                      Concurrentie is daar wat harder, want makkelijker te vergelijken.

                                      Nu, kijk naar de financiële resultaten van D'Ieteren, en je ziet direct dat die ook geen bakken winst maken.
                                      Ze zitten allemaal in een mature markt die niet echt snel groeit, dan krijg je dalende marges, want kosten gaan altijd omhoog.

                                      Concurrentie is hoog door de zogenaamde EU dealers. En die kunnen ze vrijwel niet tegen houden, want daar hebben ze al ooit héél dikke boetes voor gekregen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Artikel (openingspost) is al oud nieuws hoor. Die bewuste cruise heeft vorig jaar al plaatsgevonden... Ik weet niet waarom dit nu pas uitlekt en er zo'n spel wordt van gemaakt. Het is nu eenmaal een onomkeerbare trend in autoland.
                                        Goed op de hoogte precies
                                        2.0 JTDm

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Tja... wellicht blijft er teveel geld plakken bij de invoerder zelf? En gunt die zijn verkopers ook niet veel? Denk niet dat het de garage zelf haar fout is, maar de te sterke afhankelijkheid van de invoerder. Denk ik he, is daarom geen zekerheid.
                                          Misschien is dit nog maar een tussenstapje, waarbij D'ieteren zich verder manoeuvreert in een positie dat hun monopolie versterkt. Want op termijn gaat het merk toch de tussenliggende schakels willen overnemen denk ik.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X