Mededeling

Collapse
No announcement yet.

D'ieteren wil VW dealers met 85% verminderen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    De vergelijking met de VS is zeer moeilijk.(..)
    Alles wat je zegt klopt, maar niks wat verklaart waarom de VS goedkoper is, integendeel zelfs.

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Nu, kijk naar de financiële resultaten van D'Ieteren, en je ziet direct dat die ook geen bakken winst maken.
    Sja, wat betekent een winstcijfer überhaupt? Als de familie de vennootschap meer leegzuigt, kunnen ze idd zeggen dat hun winst beperkt is.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Sja, wat betekent een winstcijfer überhaupt? Als de familie de vennootschap meer leegzuigt, kunnen ze idd zeggen dat hun winst beperkt is.
      Elke deftige boekhouder raad je aan zo min mogelijk winst te maken op papier, liever nog verlies. Dus het winstcijfer betekent idd vrij weinig.
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Misschien is dit nog maar een tussenstapje, waarbij D'ieteren zich verder manoeuvreert in een positie dat hun monopolie versterkt. Want op termijn gaat het merk toch de tussenliggende schakels willen overnemen denk ik.
        Denk ik ook, spijtige zaak natuurlijk.

        Comment


        • Daar zo je best gelijk kunnen in hebben. Andere merken zijn er eigenlijk ook mee bezig maar hangen het niet zo aan de grote klok. Alle merken weet ik natuurlijk niet, maar kijk wat Mercedes deed, wat Renault aan het doen is, nu dieteren,...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Vertel jij eens wat er dan gebeurt.
            Hij is zowel zijn Audi als VW licentie kwijt.
            2 mega garages die nu vol staan met 2 de hands en een paar kale nieuwe auto's.
            Vroeger kon je daar altijd de betere en sportiefste versies vinden.

            Parkeren kon je daar ook nooit maar dat is nu geen probleem meer.
            Het personeel is ook van 5 personen achter de balie naar 0 gegaan.
            De infostand in het midden van de winkel word enkel bevolkt door folders.
            De werkplaats die enorm groot is staat leeg.

            Ik weet niet of dit de enige reden is waardoor ze geen erkend dealer meer zijn maar gezond is het daar niet meer.


            Sent from here
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
              Elke deftige boekhouder raad je aan zo min mogelijk winst te maken op papier, liever nog verlies. Dus het winstcijfer betekent idd vrij weinig.
              Kan kloppen voor een kleine familiezaak, maar voor een beursgenoteerd bedrijf is dat anders. Als die geen winst maken zakt de koers, en worden ze overgekocht. En dan komt iemand anders de plak zwaaien.

              Comment


              • Bij onze noorderburen is het zeker niet beter

                De Nederlandse autodealers hebben vorig jaar hun rendement zien teruglopen tot bijna nul. Het gemiddelde rendement kwam in 2014 uit op slechts 0,01 procent, tegen 0,34 procent in 2013. Bijna de helft van de autodealers (45 procent) draaide verlies.

                http://www.autoweek.nl/nieuws/32618/rendement-autodealers-in-2014-001-procent
                2.0 JTDm

                Comment


                • Met dank aan de steeds veranderende regels mbt de bijtelling. Regering in NL is echt de trappers kwijt op dat gebied.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Kan kloppen voor een kleine familiezaak, maar voor een beursgenoteerd bedrijf is dat anders. Als die geen winst maken zakt de koers, en worden ze overgekocht. En dan komt iemand anders de plak zwaaien.
                    Uhu daar heb je wel gelijk in. Maar alle niet genoteerde grote bedrijven trachten de winst natuurlijk laag te houden, wat hier nu wel niet van toepassing is.

                    Comment


                    • Hier in Belgie ligt de gemiddelde winstmarge ook maar op 1 procent. Staat een mooi artikel over in Autogids. Da's natuurlijk onleefbaar zoiets.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Hij is zowel zijn Audi als VW licentie kwijt.
                        2 mega garages die nu vol staan met 2 de hands en een paar kale nieuwe auto's.
                        Vroeger kon je daar altijd de betere en sportiefste versies vinden.

                        Parkeren kon je daar ook nooit maar dat is nu geen probleem meer.
                        Het personeel is ook van 5 personen achter de balie naar 0 gegaan.
                        De infostand in het midden van de winkel word enkel bevolkt door folders.
                        De werkplaats die enorm groot is staat leeg.

                        Ik weet niet of dit de enige reden is waardoor ze geen erkend dealer meer zijn maar gezond is het daar niet meer.


                        Sent from here
                        Streetvieuw geeft dat mooi weer.

                        Comment


                        • Ik begrijp het toch niet hoor.

                          Kijk, ofwel is een garage een commercieel winstgevende onderneming ofwel is zij dit niet. Geregeld hebben we die berichten over hoe slecht het gaat in de sector, die ik best wili aannemen.

                          Maar anderzijds zie je toch ook niet dat de investeringen in garages afnemen. Neem nu een Beerens en gelijkaardige grotere groepen.
                          Ik hoor toch geen berichten dat die er zo slecht voor staan.

                          Dat er op de verkoop geen al te grote winst te rapen valt, dat kan ik nog begrijpen.
                          Maar grote garages zijn onderhoudsfabrieken geworden, dus volgens mij ligt daar toch de winst van de garages. Dat moet toch met de marges die ze rekenen zou ik denken.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            Maar grote garages zijn onderhoudsfabrieken geworden, dus volgens mij ligt daar toch de winst van de garages. Dat moet toch met de marges die ze rekenen zou ik denken.
                            welk onderhoud ?

                            door max 1 keer per jaar dure olie te verkopen en wat filters...
                            maat van me werkt voor een vw dealer, tot voor een paar jaar mogt hij nog wat extra werken op zaterdag, nu is hij per maand een aantal dagen technisch werkloos

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              welk onderhoud ?

                              door max 1 keer per jaar dure olie te verkopen en wat filters...
                              maat van me werkt voor een vw dealer, tot voor een paar jaar mogt hij nog wat extra werken op zaterdag, nu is hij per maand een aantal dagen technisch werkloos
                              Het is een kwestie van veel klanten aan te trekken natuurlijk.

                              Ik heb niet de indruk dat ze je weigeren onderhoud te doen omdat je wagen niet bij hen is gekocht.

                              Plus wat zit er allemaal niet op een wagen tegenwoordig, wat allemaal sneller dan vroeger ook stuk gaat.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                maat van me werkt voor een vw dealer, tot voor een paar jaar mogt hij nog wat extra werken op zaterdag, nu is hij per maand een aantal dagen technisch werkloos
                                Tege wie zeg je het.
                                Ik zit vandaag ook thuis, technisch werkloos.
                                Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                Current:
                                1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                Ex:
                                1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                1976 Mercedes-Benz W123 250
                                1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                1980 Mercedes-Benz W123 280
                                1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                Comment


                                • Ik wil het allemaal best aannemen.

                                  Maar het moet toch ergens vandaan komen, dus waar komen de inkomsten dan van?

                                  Zonder winstperspectief neemt men geen andere garages over, of zet men geen volledig nieuwe toonzaal/garages.
                                  Een bank leent niet aan een bedrijf zonder een gezonde boekhouding.

                                  Comment


                                  • Bij mijn vw dealer kan je voor een onderhoud maar vanaf juni terecht.
                                    Die zit altijd volgeboekt.


                                    Sent from here
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • Ik denk dat de meeste "grote" dealers de marge hebben op onderhoud/herstelling van leasewagens.

                                      B.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        Het is een kwestie van veel klanten aan te trekken natuurlijk.
                                        Het is vooral een kwestie van mensen tevreden te houden en hen niet het gevoel te geven dat ze uitgeperst worden. Sommige merkdealers zijn echt goed in hun klanten behandelen als huisvuil. En dan huilen dat het slecht gaat.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Het is vooral een kwestie van mensen tevreden te houden en hen niet het gevoel te geven dat ze uitgeperst worden. Sommige merkdealers zijn echt goed in hun klanten behandelen als huisvuil. En dan huilen dat het slecht gaat.
                                          Akkoord, maar in welke mate zit men niet gevangen aan zijn dealer.
                                          Als men binnen de garantieperiode durft het onderhoud niet-erkend te doen, dan is er gezeur over de toepassing van de garantie.

                                          Hoeveel mensen laten hun onderhoud toch niet gewoon doen, ook al zijn ze niet tevreden, maar beseffen dat ze niet veel keuze hebben omdat het elders even prijzig is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X