Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tege wie zeg je het.
Ik zit vandaag ook thuis, technisch werkloos.
Kunt ge geen werk zoeken als persoonlijke mecanicien bij iemand met wagenpark van 50-tal auto's (nuja denk niet dat deze zo dik lopen in België) aja mss. eens soliciteren bij dien van contrimo maar dan heb je maar paar maand werk want die zal uitverkoop houden
@ MRJ: over welke dealer uit Mechelen had je het? Eventueel via PM?
Bij Peugeot is er ook één en ander op til. Ik weet niet of iemand het kan bevestigen maar Peugeot Antwerpen zou gesloten zijn ook al was het er altijd erg druk. Peugeot Mechelen staat ook op het punt om gesloten te worden.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Ik heb niet de indruk dat ze je weigeren onderhoud te doen omdat je wagen niet bij hen is gekocht.
Toch wel. Heb in de jaren dat ik met een VW Transporter leasewagen reed meermaals mogen horen dat ik die moest binnensteken waar die aangekocht was (een beetje moeilijk want aangekocht/ geleased via de hoofdzetel op +100km van mijn deur) ... of ik moest maanden op voorhand een afspraak maken omdat klanten die daar aangekocht hadden voorrang kregen.
Het zijn de grote die winst maken. Die halen hun volumebonussen. De kleintjes moeten al een percent afgeven aan de grote omdat facturatie (bij veel merken toch) via hun verloopt. Dus van invoerder naar de grotere garage naar de kleinere. Die winstmarges zijn gemiddelden he, Volvo doet het het best met iets meer dan 2 procent. Maar dat wil zeggen dat er zijn die -2 draaien en anderen die +6 draaien... De dorpswinkel verdient ook niks meer tov vroeger. T zijn de supermarkten en binnenkort de onlinewinkels die de winst opstrijken... door volumes te draaien. Ik zou niet graag baas zijn van een garage die maar 200 auto's per jaar doet, die toekomst is mager.
Werken met lange wachttijden is ook een truc om te laten uitschijnen dat ze het vreselijk druk hebben en om de indruk geven dat ze een goede garage zijn.
Werken met lange wachttijden is ook een truc om te laten uitschijnen dat ze het vreselijk druk hebben en om de indruk geven dat ze een goede garage zijn.
Das inderdaad een truc waarvan er maar weinig mensen op de hoogte zijn.
Hij is zowel zijn Audi als VW licentie kwijt.
2 mega garages die nu vol staan met 2 de hands en een paar kale nieuwe auto's.
Vroeger kon je daar altijd de betere en sportiefste versies vinden.
Parkeren kon je daar ook nooit maar dat is nu geen probleem meer.
Het personeel is ook van 5 personen achter de balie naar 0 gegaan.
De infostand in het midden van de winkel word enkel bevolkt door folders.
De werkplaats die enorm groot is staat leeg.
Ik weet niet of dit de enige reden is waardoor ze geen erkend dealer meer zijn maar gezond is het daar niet meer.
Sent from here
Roze Nathalie weet meer! 😁😷
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
De Nederlandse autodealers hebben vorig jaar hun rendement zien teruglopen tot bijna nul. Het gemiddelde rendement kwam in 2014 uit op slechts 0,01 procent, tegen 0,34 procent in 2013. Bijna de helft van de autodealers (45 procent) draaide verlies.
Met dank aan de steeds veranderende regels mbt de bijtelling. Regering in NL is echt de trappers kwijt op dat gebied.
Dat is niets nieuws dat ze in Nederland veel minder nieuwe wagens verkopen dan hier in België.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Waar ik verstomd van stond was een artikel in de Standaard... Ik zie veel dure wagens op de baan, maar blijkbaar is de gemiddelde waarde van een gezinsvoertuig slechts 6000 Euro. Dat wil volgens mij zeggen dat de garages het niet echt van de gezinnen moeten hebben, maar eerder van de bedrijven en leasings. Natuurlijk zullen de bestuurders van een firmawagen als nihil aanzien worden vermits het hun eigendom niet is. Maar toch, blijkbaar houden de meeste garages zich toch recht door de verkoop aan firma's en leasemaatschappijen en dit zal voor het onderhoud ook zo wel zijn. En het zijn net de kleine familiebedrijven die het moeten hebben van de gezinnen, zal ook wel een reden zijn waarom zij het zo moeilijk hebben. En waarom een invoerder zijn dealers maar al te graag ziet inkrimpen.
Werken met lange wachttijden is ook een truc om te laten uitschijnen dat ze het vreselijk druk hebben en om de indruk geven dat ze een goede garage zijn.
Het zal daar toch niet zijn.
Mijn neef en vriend zou liever wat minder werk hebben zodat ze eens mee kunnen.
Sent from here
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Toch wel. Heb in de jaren dat ik met een VW Transporter leasewagen reed meermaals mogen horen dat ik die moest binnensteken waar die aangekocht was (een beetje moeilijk want aangekocht/ geleased via de hoofdzetel op +100km van mijn deur) ... of ik moest maanden op voorhand een afspraak maken omdat klanten die daar aangekocht hadden voorrang kregen.
Zou wel eens kunnen.
"gezinswagen", dat is dus geen dure BMW/Mercedes.
En als blijkt dat de gemiddelde wagen in Belgie 6 of 8 jaar oud is..
Ja, ze bedoelen hier de werkelijke waarde van de wagen die een gemiddeld gezin heeft. Vermits leasing niet van een gezin is, telt dat uiteraard niet mee als eigendom. Vond het ook zeer weinig eigenlijk. Maar doe alle firmawagens eens van de baan en kijk wat er overblijft van wat betaald is met eigen kapitaal. Zie je veel auto's van 8 jaar en ouder he.
Maar da's dan wel het gemiddelde van zowel de eigenaar van een dikke wagen als die van een oude wagen...
Zonder de firmawagens zouden garages het heel moeilijk hebben.(stond als onderdeeltje van de eigendommen van een doorsnee gezin qua gelden en vastgoed...) Wellicht afgaande op waarde van de boekjes zeker?
Volgende week opent Beerens nieuwe garage met Fiat/Jeep en consoorten langs de Boomsesteenweg officieel. En die heeft nog wat Citroën zitten ook, geloof ik.
Volgende week opent Beerens nieuwe garage met Fiat/Jeep en consoorten langs de Boomsesteenweg officieel. En die heeft nog wat Citroën zitten ook, geloof ik.
Ik ben niet zeker maar dacht dat Fiat/Jeep en Alfa van die andere garage een beetje verderop was, " de Linde" of zoiets. Maar wel in hetzelfde gebouw van Beerens komt.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ja, ze bedoelen hier de werkelijke waarde van de wagen die een gemiddeld gezin heeft. Vermits leasing niet van een gezin is, telt dat uiteraard niet mee als eigendom. Vond het ook zeer weinig eigenlijk. Maar doe alle firmawagens eens van de baan en kijk wat er overblijft van wat betaald is met eigen kapitaal. Zie je veel auto's van 8 jaar en ouder he.
Maar da's dan wel het gemiddelde van zowel de eigenaar van een dikke wagen als die van een oude wagen...
Zonder de firmawagens zouden garages het heel moeilijk hebben.(stond als onderdeeltje van de eigendommen van een doorsnee gezin qua gelden en vastgoed...) Wellicht afgaande op waarde van de boekjes zeker?
Als je kijkt wat een garage bij overname nog geeft voor een wagen van 8 jaar en ouder (vanaf 10 jaar is het zelfs dikwijls maar een schrootpremie) is die 6.000 euro nog niet zo weinig, als je dan nog rekening zou houden met het feit dat er waarschijnlijk een stuk meer in het lagere segment gekocht wordt dan kom je bij berekeningen inderdaad op zeer lage cijfers uit. Je moet er ook rekening mee houden dat het gemiddelde wagenpark in België steeds ouder wordt, de gemiddelde ouderdom stond in 2013 bijvb op 8 jaar 1 maand en 14 dagen, 20 jaar vroeger (1993) was dat nog maar 6 jaar 4 maanden en 17 dagen en die verhoging is waarschijnlijk grotendeels toe te schrijven aan de gezinnen eerder dan aan de bedrijfswagens.
Ja natuurlijk zouden veel garages het moeilijk krijgen zonder firmawagens alleen denk ik dat het wat kort door de bocht is om te stellen dat garages het dan moeilijk zouden krijgen, bij de gemiddelde merken (voor het gemak laten we nu even het topsegment buiten beschouwing) zouden garages het net even moeilijk krijgen mochten er geen privaat klanten meer zijn, ik denk dat je voor de meeste garages kunt stellen neem 25% van de klanten weg en de garage zal het moeilijk krijgen. (inschrijvingen nieuwe wagens in 2013 239.988 bedrijfsvoertuigen, 246.077 privé klanten cijfers Febiac waarbij leasing minder dan de helft is van de bedrijfsvoertuigen).
Jij koopt jouw wagen toch ook privé en laat hem toch ook door de dealer onderhouden wel ik ook en zo zijn er nog vele...
Ik ben niet zeker maar dacht dat Fiat/Jeep en Alfa van die andere garage een beetje verderop was, " de Linde" of zoiets. Maar wel in hetzelfde gebouw van Beerens komt.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Ze hebben er in ieder geval hun logo mee opgeplakt. Ik dacht dat het concurrentie was, collega beweerde dan weer dat ze overgenomen waren door Beerens. 't Zal ergens tussenin liggen dan.
Comment