Akkoord, maar de gezinnen gaan dikwijls nog naar de kleinere garages terwijl bedrijven meestal in de grote garages gaan. Waar ik werkte (was een kleine garage van 250 auto's) verkochten wij pakweg 170 auto's particulier en 80 aan bedrijven. Voor die garages is het dan wel een ramp. Bij de grote dealers zou het wegvallen van firmawagens een ramp kunnen zijn. Een merk als Mercedes zal het veel meer moeten hebben van de bedrijfswagens dan bvb Citroen vermoed ik. Dus de impact zou bij het ene merk ook wel eens veel groter kunnen zijn dan bij het andere.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
D'ieteren wil VW dealers met 85% verminderen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenAkkoord, maar de gezinnen gaan dikwijls nog naar de kleinere garages terwijl bedrijven meestal in de grote garages gaan. Waar ik werkte (was een kleine garage van 250 auto's) verkochten wij pakweg 170 auto's particulier en 80 aan bedrijven. Voor die garages is het dan wel een ramp. Bij de grote dealers zou het wegvallen van firmawagens een ramp kunnen zijn. Een merk als Mercedes zal het veel meer moeten hebben van de bedrijfswagens dan bvb Citroen vermoed ik. Dus de impact zou bij het ene merk ook wel eens veel groter kunnen zijn dan bij het andere.als jij de enige verkoper was moest je toch bijna 1 wagen per dag gemiddeld kunnen verkopen (zonder rekening te houden met eventuele tweedehandswagens). Maar inderdaad zal de inpak bij de ene garage groter zijn als bij de andere, of het ene merk groter dan bij het andere. (Maar waarschijnlijk zou een discussie hierover ons te ver van de oorspronkelijk doel van dit topic).
Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk BerichtenVreemd voorbeeld, heeft niet lang geleden al z'n VAG activiteiten verkocht en doet enkel nog nissan?
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenZe hebben er in ieder geval hun logo mee opgeplakt. Ik dacht dat het concurrentie was, collega beweerde dan weer dat ze overgenomen waren door Beerens. 't Zal ergens tussenin liggen dan.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenEen kleine garage is relatief héals jij de enige verkoper was moest je toch bijna 1 wagen per dag gemiddeld kunnen verkopen (zonder rekening te houden met eventuele tweedehandswagens). Maar inderdaad zal de inpak bij de ene garage groter zijn als bij de andere, of het ene merk groter dan bij het andere. (Maar waarschijnlijk zou een discussie hierover ons te ver van de oorspronkelijk doel van dit topic).
Mercedes heeft ook ziets gedaan, nu Dieteren... Het rommelt in de automarkt.
Comment
-
Het wordt er inderdaad niet beter op. Wij zijn een héél trouwe klant van (familie)garage Cerstiaens. Die halen gelukkig een mooie verkoop maar het moge duidelijk zijn dat je zoiets heden ten dage niet meer kan opstarten...King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Nee, als je tegenwoordig iets wil opstarten moet je een enorm kapitaal ter beschikking hebben. Ik vind dat jammer, die kleine garages met 1 auto in een kleine toonzaal naast het huis, wie herinnert zich dat nog? De baas deed de techniek en verkocht tussendoor een auto. En dat was leefbaar. Met de tijd nam hij er een knecht bij en een leercontract,... Of alles groter zoveel beter is, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat de invoerders teveel macht hebben. Europa heeft dat willen doorbreken, maar dat is op een sisser afgelopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa maar 't is eigenlijk ontopic he... 250 auto's is voor Renault een niemendal garageke geworden. Ze willen ook heel grote ketens, zoals Valckenier hier die er een paar duizend doet. En de kleinere, die vroeger concessiehouder waren, zijn verplicht in te kopen bij de grote. Renault heeft bvb zijn grote toonzaal in Drogenbos al gesloten (allé is een garage geworden gelijk een andere). De grote dealers dienen nu die functie over te nemen. T is een jammere evolutie voor veel familiezaken vind ik.
Mercedes heeft ook ziets gedaan, nu Dieteren... Het rommelt in de automarkt.en zo denk ik dat het mogelijks ook zal gaan bij bepaalde automerken.
Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Ik herinner mij nog de kleine garage met de baas met z'n zwarte handen, en die had inderdaad 1 of 2 auto's die hij je kon laten zien (eentje in de toonzaal en z'n eigen wagen).
Toen sprak je hem ook nog aan met z'n voornaam en kwam je alle 2500 of 5000km om je autootje te laten smeren. In de late jaren 70 moest alles groter en groter worden en zie waar we nu staan...Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk BerichtenHet wordt er inderdaad niet beter op. Wij zijn een héél trouwe klant van (familie)garage Cerstiaens. Die halen gelukkig een mooie verkoop maar het moge duidelijk zijn dat je zoiets heden ten dage niet meer kan opstarten...
Gingen in de tijd al hun auto's zelf halen in Duitsland.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Zie nu dat het niet in Stabroek was.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenNee, als je tegenwoordig iets wil opstarten moet je een enorm kapitaal ter beschikking hebben. Ik vind dat jammer, die kleine garages met 1 auto in een kleine toonzaal naast het huis, wie herinnert zich dat nog? De baas deed de techniek en verkocht tussendoor een auto. En dat was leefbaar. Met de tijd nam hij er een knecht bij en een leercontract,... Of alles groter zoveel beter is, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat de invoerders teveel macht hebben. Europa heeft dat willen doorbreken, maar dat is op een sisser afgelopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik moet zeggen dat ze hun prijzen intussen ook wel kennen hoor
en ik blijf me de vraag stellen of zij nog mee zijn met een recente techo-wagen
Ik heb nooit anders geweten dan dat die broers "plantrekkers" waren. Wij zijn er in de tijd met het bedrijf wel altijd goed geholpen geweest, op hun manier wel te verstaan...Last edited by Metaxa; 22/04/2015, 20:29.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
D'Ieteren heeft in ieder geval nog geld genoeg om wedstrijdjes te organiseren. Hoeveel zouden ze Produpress (Autogids) betaald hebben voor die reclame?
Die vragen in zo'n wedstrijd zijn uiteraard compleet irrelevant (het is enkel de schiftingsvraag die telt).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenKan niet hé als je die graag ziet.
Ik heb nooit anders geweten dan dat die broers "plantrekkers" waren. Wij zijn er in de tijd met het bedrijf wel altijd goed geholpen geweest, op hun manier wel te verstaan...
ik denk niet dat ze er berooid van afkomen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik ben er ook vaak geholpen geweest
ik denk niet dat ze er berooid van afkomenPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment