Mededeling

Collapse
No announcement yet.

D'ieteren wil VW dealers met 85% verminderen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Akkoord, maar de gezinnen gaan dikwijls nog naar de kleinere garages terwijl bedrijven meestal in de grote garages gaan. Waar ik werkte (was een kleine garage van 250 auto's) verkochten wij pakweg 170 auto's particulier en 80 aan bedrijven. Voor die garages is het dan wel een ramp. Bij de grote dealers zou het wegvallen van firmawagens een ramp kunnen zijn. Een merk als Mercedes zal het veel meer moeten hebben van de bedrijfswagens dan bvb Citroen vermoed ik. Dus de impact zou bij het ene merk ook wel eens veel groter kunnen zijn dan bij het andere.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Akkoord, maar de gezinnen gaan dikwijls nog naar de kleinere garages terwijl bedrijven meestal in de grote garages gaan. Waar ik werkte (was een kleine garage van 250 auto's) verkochten wij pakweg 170 auto's particulier en 80 aan bedrijven. Voor die garages is het dan wel een ramp. Bij de grote dealers zou het wegvallen van firmawagens een ramp kunnen zijn. Een merk als Mercedes zal het veel meer moeten hebben van de bedrijfswagens dan bvb Citroen vermoed ik. Dus de impact zou bij het ene merk ook wel eens veel groter kunnen zijn dan bij het andere.
      Een kleine garage is relatief hé als jij de enige verkoper was moest je toch bijna 1 wagen per dag gemiddeld kunnen verkopen (zonder rekening te houden met eventuele tweedehandswagens). Maar inderdaad zal de inpak bij de ene garage groter zijn als bij de andere, of het ene merk groter dan bij het andere. (Maar waarschijnlijk zou een discussie hierover ons te ver van de oorspronkelijk doel van dit topic).
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
        Vreemd voorbeeld, heeft niet lang geleden al z'n VAG activiteiten verkocht en doet enkel nog nissan?
        Dacht eerder dat ze het kwijt gespeeld waren ipv verkocht.


        Sent from here
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
          Ze hebben er in ieder geval hun logo mee opgeplakt. Ik dacht dat het concurrentie was, collega beweerde dan weer dat ze overgenomen waren door Beerens. 't Zal ergens tussenin liggen dan.
          Garage "De Linde" is verhuist heb ik nu gezien naar het nieuwe gebouw waar nu ook Beerens een bijkomende locatie heeft. Links zit dus Fiat, Jeep, Abarth en Alfa. Rechts in het gebouw zit Beerens. Heb nog wel niet kunnen zien wat daar juist komt maar denk dat het uitsluitend garage zal zijn voor onderhoud e.d. voor hun Nissan afdeling.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
            Een kleine garage is relatief hé als jij de enige verkoper was moest je toch bijna 1 wagen per dag gemiddeld kunnen verkopen (zonder rekening te houden met eventuele tweedehandswagens). Maar inderdaad zal de inpak bij de ene garage groter zijn als bij de andere, of het ene merk groter dan bij het andere. (Maar waarschijnlijk zou een discussie hierover ons te ver van de oorspronkelijk doel van dit topic).
            Ja maar 't is eigenlijk ontopic he... 250 auto's is voor Renault een niemendal garageke geworden. Ze willen ook heel grote ketens, zoals Valckenier hier die er een paar duizend doet. En de kleinere, die vroeger concessiehouder waren, zijn verplicht in te kopen bij de grote. Renault heeft bvb zijn grote toonzaal in Drogenbos al gesloten (allé is een garage geworden gelijk een andere). De grote dealers dienen nu die functie over te nemen. T is een jammere evolutie voor veel familiezaken vind ik.
            Mercedes heeft ook ziets gedaan, nu Dieteren... Het rommelt in de automarkt.

            Comment


            • Het wordt er inderdaad niet beter op. Wij zijn een héél trouwe klant van (familie)garage Cerstiaens. Die halen gelukkig een mooie verkoop maar het moge duidelijk zijn dat je zoiets heden ten dage niet meer kan opstarten...
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

              Comment


              • stabroek ?

                Comment


                • Neen, Berlaar. Reeds +45 jaar Renault dealer.
                  King of the Ludospace - currently running nr. 6

                  2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                  2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                  Comment


                  • ok in stabroek doen ze al die tijd benz

                    Comment


                    • Nee, als je tegenwoordig iets wil opstarten moet je een enorm kapitaal ter beschikking hebben. Ik vind dat jammer, die kleine garages met 1 auto in een kleine toonzaal naast het huis, wie herinnert zich dat nog? De baas deed de techniek en verkocht tussendoor een auto. En dat was leefbaar. Met de tijd nam hij er een knecht bij en een leercontract,... Of alles groter zoveel beter is, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat de invoerders teveel macht hebben. Europa heeft dat willen doorbreken, maar dat is op een sisser afgelopen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Ja maar 't is eigenlijk ontopic he... 250 auto's is voor Renault een niemendal garageke geworden. Ze willen ook heel grote ketens, zoals Valckenier hier die er een paar duizend doet. En de kleinere, die vroeger concessiehouder waren, zijn verplicht in te kopen bij de grote. Renault heeft bvb zijn grote toonzaal in Drogenbos al gesloten (allé is een garage geworden gelijk een andere). De grote dealers dienen nu die functie over te nemen. T is een jammere evolutie voor veel familiezaken vind ik.
                        Mercedes heeft ook ziets gedaan, nu Dieteren... Het rommelt in de automarkt.
                        Alle merken zullen het wel doen alleen zal de ene het opener doen dan het andere, ik weet dat Ford ook wilt werken op 3 niveaus Fordstore (15 tal) daarna concessiehouders en dan nog erkende punten, dus waarschijnlijk zullen de meeste merken die nu nog over vele "kleine" dealers beschikken in de toekomst ook overgaan tot een kleiner aantal grotere dealers. Of dit een goede evolutie is weet ik niet, je moet je de vraag stellen als verdeler/dealer/... of klanten bereid zullen zijn om grotere afstanden af te leggen om bijvoorbeeld het onderhoud van hun wagen te laten doen. Sommigen wel maar anderen zullen dichter bij de deur gaan (ander merk, onafhankelijke,...) en of dit voor de consument een goede zaak is? Waarschijnlijk niet. Vergelijk het een beetje met de buurtwinkel toen kende men je nog bij naam nu gaat iedereen naar de super/hypermarkt en ben je een klant soms herkend men je maar meestal ben je de zoveelste klant van de dag. Vroeger hadden wij hier een Carrefour hypermarkt relatief dichtbij, bij de herschikking een paar jaar geleden hebben ze die gesloten wel ik kan zeggen dat Carrefour er toch zeker 1 klant bij heeft verloren en zo denk ik dat het mogelijks ook zal gaan bij bepaalde automerken.
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                        Comment


                        • Ik herinner mij nog de kleine garage met de baas met z'n zwarte handen, en die had inderdaad 1 of 2 auto's die hij je kon laten zien (eentje in de toonzaal en z'n eigen wagen ).

                          Toen sprak je hem ook nog aan met z'n voornaam en kwam je alle 2500 of 5000km om je autootje te laten smeren. In de late jaren 70 moest alles groter en groter worden en zie waar we nu staan...
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                            Het wordt er inderdaad niet beter op. Wij zijn een héél trouwe klant van (familie)garage Cerstiaens. Die halen gelukkig een mooie verkoop maar het moge duidelijk zijn dat je zoiets heden ten dage niet meer kan opstarten...
                            Certiaens, de twee broers bestaan dan ook al jaren.
                            Gingen in de tijd al hun auto's zelf halen in Duitsland.


                            Sent from somewhere, using Tapatalk.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Zie nu dat het niet in Stabroek was.


                              Sent from somewhere, using Tapatalk.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • ik moet zeggen dat ze hun prijzen intussen ook wel kennen hoor

                                en ik blijf me de vraag stellen of zij nog mee zijn met een recente techo-wagen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Nee, als je tegenwoordig iets wil opstarten moet je een enorm kapitaal ter beschikking hebben. Ik vind dat jammer, die kleine garages met 1 auto in een kleine toonzaal naast het huis, wie herinnert zich dat nog? De baas deed de techniek en verkocht tussendoor een auto. En dat was leefbaar. Met de tijd nam hij er een knecht bij en een leercontract,... Of alles groter zoveel beter is, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat de invoerders teveel macht hebben. Europa heeft dat willen doorbreken, maar dat is op een sisser afgelopen.
                                  Doorbreek zelf de macht van de invoerder , omzeil hem en koop in het buitenland. De Belgische dealer doet met veel plezier het winstgevende onderhoud.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ik moet zeggen dat ze hun prijzen intussen ook wel kennen hoor

                                    en ik blijf me de vraag stellen of zij nog mee zijn met een recente techo-wagen
                                    Kan niet hé als je die graag (moest garage zijn) ziet.
                                    Ik heb nooit anders geweten dan dat die broers "plantrekkers" waren. Wij zijn er in de tijd met het bedrijf wel altijd goed geholpen geweest, op hun manier wel te verstaan...
                                    Last edited by Metaxa; 22/04/2015, 20:29.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • D'Ieteren heeft in ieder geval nog geld genoeg om wedstrijdjes te organiseren. Hoeveel zouden ze Produpress (Autogids) betaald hebben voor die reclame?
                                      Die vragen in zo'n wedstrijd zijn uiteraard compleet irrelevant (het is enkel de schiftingsvraag die telt).

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Kan niet hé als je die graag ziet.
                                        Ik heb nooit anders geweten dan dat die broers "plantrekkers" waren. Wij zijn er in de tijd met het bedrijf wel altijd goed geholpen geweest, op hun manier wel te verstaan...
                                        ik ben er ook vaak geholpen geweest

                                        ik denk niet dat ze er berooid van afkomen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          ik ben er ook vaak geholpen geweest

                                          ik denk niet dat ze er berooid van afkomen
                                          Zal niet...Bij wijze van spreken is de helft van de Hoge Weg ondertussen van hen.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X