Mededeling

Collapse
No announcement yet.

D'ieteren wil VW dealers met 85% verminderen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
    Doorbreek zelf de macht van de invoerder , omzeil hem en koop in het buitenland. De Belgische dealer doet met veel plezier het winstgevende onderhoud.
    Ja, in feite zou het moeten he. Of de dealers je met open armen ontvangen, ik weet het niet hoor. Denk eerder van niet eigenlijk.

    Comment


    • Heb momenteel 2 Golfkes in gebruik. De eerste bij de Belgische VW dealer gekocht en steeds daar op onderhoud gegaan , de recentste in het buitenland. Ik denk niet dat de dealer moeilijk gaat doen over onderhoud en eventuele garantie van de nieuwe aangezien hij dan waarschijnlijk het onderhoud van de oudste Golf ook niet meer zal moeten doen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Ja, in feite zou het moeten he. Of de dealers je met open armen ontvangen, ik weet het niet hoor. Denk eerder van niet eigenlijk.

        persoonlijk heb ik zelf een auto gekocht in DE( enkele jaren geleden), na enkele maanden van audi belgie een brief gekregen voor een terugroepactie.
        gewoon bij een dealer in de buurt binnengestapt hiermee, ( hadden me nog nooit gezien daar, en kenden me ook niet) direct een afspraak gekregen, zelfs een gratis vervangwagen.

        dus ik spreek uit ondervinding dat dat geen enkel probleem geeft

        Comment


        • Op 15.000 km/1 jaar moet hij binnen voor onderhoud , de aankoopfactuur zit dan per toeval bij het onderhoudsboekske opgeborgen. Hij zal dan wel snappen waarom ik vreemd ben gegaan

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Dacht eerder dat ze het kwijt gespeeld waren ipv verkocht.


            Sent from here
            Correct.
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
              Correct.
              Ik lees toch overal verkocht aan Sopadis/D'ieteren?
              Erwin Beerens, drijvende kracht achter de garages onder het beroemde beerlogo in Antwerpen, heeft net zijn VW-activiteiten verkocht aan invoerder D’Ieteren.

              Comment


              • Tja, ik moet eerlijk bekennen dat ik destijds ook een beetje bevooroordeeld was tov mensen die in het buitenland kochten en dan voor garantie en onderhoud bij ons kwamen. Maar nu de invoerders meer en meer een nogal egoistische rol gaan spelen, zouden de garagehouders in feite begrip moeten kunnen opbrengen en de situatie commercieel benaderen.
                Doet me denken aan de houding van de banken om even off topic te gaan. Die hebben ook alle macht doordat wij onze spaarcenten bij hun blijven brengen. Mochten we ons centen afhalen en in een kluis steken, ze zouden ook van houding moeten veranderen. Net zoals de invoerders, teveel macht en alleenheerschappij door afspraken...Zoiets kan je maar doorbreken als er veel mensen samenwerken, dus in theorie onuitvoerbaar volgens mij.

                Comment


                • Ik heb alleszins al een vijftal vrienden en collega's overtuigd om hetzelfde te doen en ze hebben er nog geen spijt van

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                    Ik lees toch overal verkocht aan Sopadis/D'ieteren?
                    http://ww2.autoscout24.be/nl-be/inte...-/4319/418507/
                    Het was 'van moeten'...
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

                    Comment


                    • moeten verkopen is nog altijd verkopen eh

                      Comment


                      • Beerens stond nu ook niet bepaald bekend als een goede garage.....

                        Comment


                        • Er zijn verschillende manieren om een verhaal aan de buitenwereld te verkopen. Daarbij iedereen in zijn waarde laten is meestal de beste optie. Meer ga ik hier niet over zeggen
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Tja, ik moet eerlijk bekennen dat ik destijds ook een beetje bevooroordeeld was tov mensen die in het buitenland kochten en dan voor garantie en onderhoud bij ons kwamen. Maar nu de invoerders meer en meer een nogal egoistische rol gaan spelen, zouden de garagehouders in feite begrip moeten kunnen opbrengen en de situatie commercieel benaderen.
                            Doet me denken aan de houding van de banken om even off topic te gaan. Die hebben ook alle macht doordat wij onze spaarcenten bij hun blijven brengen. Mochten we ons centen afhalen en in een kluis steken, ze zouden ook van houding moeten veranderen. Net zoals de invoerders, teveel macht en alleenheerschappij door afspraken...Zoiets kan je maar doorbreken als er veel mensen samenwerken, dus in theorie onuitvoerbaar volgens mij.
                            Kan het een dealer werkelijk nog veel schelen tegenwoordig als iemand afkomt met een wagen in het buitenland gekocht?

                            Of iemand nu afkomt die men nog nooit gezien heeft, met een tweedehandswagen die daar niet is gekocht, of met een auto in het buitenland gekocht, in beide gevallen kan de dealer het onderhoud van deze wagen doen, dus waarom zou hij onderscheid maken en de ene wel of niet weigeren.

                            Hij weet uiteindelijk dat, zelfs als iedereen zijn auto in het buitenland zou kopen, ze uiteindelijk toch allemaal het onderhoud graag dichtbij doen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Kan het een dealer werkelijk nog veel schelen tegenwoordig als iemand afkomt met een wagen in het buitenland gekocht?

                              Of iemand nu afkomt die men nog nooit gezien heeft, met een tweedehandswagen die daar niet is gekocht, of met een auto in het buitenland gekocht, in beide gevallen kan de dealer het onderhoud van deze wagen doen, dus waarom zou hij onderscheid maken en de ene wel of niet weigeren.

                              Hij weet uiteindelijk dat, zelfs als iedereen zijn auto in het buitenland zou kopen, ze uiteindelijk toch allemaal het onderhoud graag dichtbij doen.
                              Een merkconcessie moet nog altijd zijn verkoopsaantallen opgelegd door de invoerder halen. Er zijn dus wel degelijk merkdealers waar het iets uitmaakt dat je een auto in het buitenland koopt en niet bij hen. Zoiets is meestal te wijten aan een gebrek aan professionalisme.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                Er zijn verschillende manieren om een verhaal aan de buitenwereld te verkopen. Daarbij iedereen in zijn waarde laten is meestal de beste optie. Meer ga ik hier niet over zeggen
                                Echt geloofwaardig is het nu ook niet om als grote speler te zeggen ik zie er geen toekomst meer in, we gaan weer 2 de hands wagens verkopen.
                                Dan geloof ik eerder het verhaal dat ze groter wilde worden dan Dieteren en dat het mislukt is.


                                Sent from here
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Een merkconcessie moet nog altijd zijn verkoopsaantallen opgelegd door de invoerder halen. Er zijn dus wel degelijk merkdealers waar het iets uitmaakt dat je een auto in het buitenland koopt en niet bij hen. Zoiets is meestal te wijten aan een gebrek aan professionalisme.
                                  Ik denk dat het vooral de kleinere dealers zijn die er problemen van maken. De grote (ketens eigenlijk) kennen hun klanten minder en trekken zich ook niet aan van waar de auto komt. Het is bij die grote eigenlijk het personeel dat de zaak uitbaat met een eigenaar die delegeert. En wat kan het een receptionist schelen van waar een wagen komt of de mechanieker die aan de wagen moet werken... Volgens mij is er een kentering aan de gang en zouden bepaalde ingrepen van de invoerders wel eens averechts kunnen uitdraaien.

                                  Comment


                                  • Een gebrek aan professionalisme ? Eerder een veel te hoge prijs tegenover het buitenland denk ik... Meer dan 4.000 euro netto verschil op een simpel Golfke is niet niks.....

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Alanus
                                      De dealers vragen zelf om te antwoorden met "uitermate tevreden" in plaats van "tevreden" omdat dit laatste hun teveel punten zou kosten.
                                      Dit word me steeds gevraagd bij mijn Bmw en Vag dealer.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Ze vragen u dit zonder effectief te vragen of u tevreden bent? Mochten ze zoiets bij mij doen en ik ben niet tevreden dan geef ik hen de laagst mogelijke rating.
                                      Of ze zetten het gewoon op de factuur...

                                      Mijn Skoda

                                      Comment


                                      • In die 27 jaar dat ik zelf auto's koop heeft mijn dealer mij nog NOOIT gevraagd om de eventuele bevragingen achteraf in hun voordeel te 'sturen'...
                                        Dat zal iets typisch premium zijn dan... ***

                                        ***vooraleer de hel losbarst: gewoon een flauw garaptjen eh mannekes
                                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                        Comment


                                        • Nog zoiets waar de invoerder de garages stiefmoederlijk behandelt terwijl de klantendiensten van veel invoerders niet echt een voorbeeld zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X