Mededeling

Collapse
No announcement yet.

D'ieteren wil VW dealers met 85% verminderen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je kan een beleid maar veranderen door de concurrentie te laten spelen.

Als we allemaal braafkes te veel blijven betalen bij onze dealer en ons verwend voelen met 6% korting, dan zal er niks veranderen.

Als het aantal spitsmuiskes stijgt, dan pas komen de invoerders onder druk, en zullen zij ook druk leggen op de fabrikanten.
    En als er dan nog wat leasingfirma's mee op de kar springen, dan pas beweegt er iets.

Comment

• Ondertussen zijn er inderdaad al enkele spitsmuizen in mijn omgeving (kennissen , vriendenkring) bijgekomen die ook vreemd gaan over de grens. Heb ondertussen ook nog geen enkel nadeel ondervonden van mijn aanpak. Bijkomend voordeel : ik betaal ook een paar honderd euro minder voor mijn omnium door de lagere prijs op de factuur.

Comment

• Toen ik vorig jaar mijn audi kocht vroeg de verkoper terwijl ik mijn contract aan het tekenen was om 10/10 te geven wanneer ze zouden bellen want anders want zelfs een 9 zou slecht zijn voor hen. Persoonlijk is een 7 voor mij goed en een 8 betekent al dat ik tevreden ben. Ik kan dat niet een 10 geven want : er is altijd iets dat beter kan. Maar ik moet zeiken van alle wagens dat ik al gehad heb ik het meest tevreden ben van audi-service. Maar ik heb veel liever dat iemand daar vraagt bent u tevreden dan een call center , maar dat zal aan mij liggen zekers?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
          Toen ik vorig jaar mijn audi kocht vroeg de verkoper terwijl ik mijn contract aan het tekenen was om 10/10 te geven wanneer ze zouden bellen want anders want zelfs een 9 zou slecht zijn voor hen. Persoonlijk is een 7 voor mij goed en een 8 betekent al dat ik tevreden ben. Ik kan dat niet een 10 geven want : er is altijd iets dat beter kan. Maar ik moet zeiken van alle wagens dat ik al gehad heb ik het meest tevreden ben van audi-service. Maar ik heb veel liever dat iemand daar vraagt bent u tevreden dan een call center , maar dat zal aan mij liggen zekers?
          Je uitleg duidt juist het probleem en geef de oplossing voor cijferschalen aan, soms vraag je je toch af welke opleiding mensen die de enquetes opzetten gekregen hebben...

Natuurlijk staat dat wel goed op de website van het dealernet zo'n bepaalde score, maar beter systeem zou zijn woorden en niet gelijk verdeelde woorden. (1 keer "slecht" en x-aantal gradaties in goed) Zie je veel makkelijker wie slecht, normaal en heel goed is.

Comment

• Dat moet anderzijds ook wel verschrikkelijk zijn voor een dealer om onder dergelijke cijferdruk te moeten werken.A

Als zelfs een 9/10 een negatieve evaluatie oplevert...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
              Ondertussen zijn er inderdaad al enkele spitsmuizen in mijn omgeving (kennissen , vriendenkring) bijgekomen die ook vreemd gaan over de grens. Heb ondertussen ook nog geen enkel nadeel ondervonden van mijn aanpak. Bijkomend voordeel : ik betaal ook een paar honderd euro minder voor mijn omnium door de lagere prijs op de factuur.
              Ik heb eens bij uw Duitse verkoper gekeken voor een Audi.
              Kennelijk leveren ze enkel de Q3 van Audi, niet de andere modellen.
              Wel scherpe prijzen.

Comment

• Andere Audi's kan hij op aanvraag ook leveren. Inderdaad ettelijke duizenden euro's verschil voor indentiek dezelfde wagen en hij verdient er waarschijnlijk nog meer aan ook dan die sukkelaar van een Belgische dealer....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  Dat moet anderzijds ook wel verschrikkelijk zijn voor een dealer om onder dergelijke cijferdruk te moeten werken.A

Zo'n verkoper zegt dat volgens mij enkel maar om een zo hoog mogelijke score te krijgen.

Comment

• Ik heb met iemand uit de sector gesproken en blijkbaar worden enkel de allerbeste én allerslechte scores gewogen.
                    Met alle andere tussenscores wordt geen rekening gehouden. Vandaar dat de dealers zo hameren op die topscore dus...
                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Deze enquêtes -uitgevoerd door call-centers die er niets van kennen en ook niets hoeven te kennen naast hun draaiboek- zijn gewoon een gemakkelijk stok om eenderwie die niet in de pas loopt te slaan.
                      Wat is nu de objektiviteit daarvan ? Idem voor mysteryshoppers...
                      Ik krijg er de kribbels van... En bovendien bellen ze mij op als ik aan tafel ben. ��

Comment

• Ik heb me daar nooit iets van aangetrokken. Mijn aantal telde en hetgeen de mensen zelf vonden. Aan zo'n call center had ik geen enkele verantwoording te geven, die betaalden mij ten slotte geen bal. Zelfde met die mysteryshoppers, je haalde ze er van ver uit. Waren nooit van de streek en gaven altijd een beetje een dubbelzinnige uitleg over het waarom ze bij jou zouden kopen. Eenmaal ik ze doorhad haalde ik gewoon een bestelbon boven. Gesprek afronden noemen ze dat lol...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Zo'n verkoper zegt dat volgens mij enkel maar om een zo hoog mogelijke score te krijgen.
                          om aan zijn (dealer)-bonussen te geraken!
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Als je op een normale manier zaken doet, geven de mensen u zo wel een mooie score zonder het te vragen. Maar kan goed geloven dat sommige arrogante verkopers het moeilijk hebben om nog goede punten te behalen. Soms moet ge ze uit hunnen bureau sleuren als je iets wil weten. Maar dan bedelen voor een score doen ze wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Dat moet anderzijds ook wel verschrikkelijk zijn voor een dealer om onder dergelijke cijferdruk te moeten werken.A

of je hebt een paar klanten, audi gewijs, zo genaaid dat ze je een heel 0 1 2 ofziets geven en wilt je gemiddelde omhoog te krikken door bij de klanten die tevreden zijn een overdreven hoog cijfer te bekomen.
                              ik zou het niet durven hoor, er nog maar een klant over aanspreken, laat staan vragen voor een 10 en geen 9. zielig is het

Comment

• als ze de prijs van het onderhoud naar 0 herleiden wil ik dat wel overwegen

Comment

• Je moet maar durven , 25 euro voor een literke olie vragen en 70 euro om 2 ruitenwissers te vervangen en een 10 op 10 vragen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Zodat hij een reisje kan gaan maken wanneer de resultaten goed bevonden worden ja.
                                    Heb weet van een verkoper die bestelbonnen doorsast en beoordelingen op naam van een tweede verkoper laat geven zodat ze samen de grote jan kunnen gaan uithangen op een resortje hier en daar. Liefst zonder de madammen natuurlijk die zijn nodig bij de kids.

Comment

• Is trouwens niet enkel bij auto bedrijven hoor. Ik werk voor een computerfabrikant/constructeur. Ook wij worden "beoordeeld" na werken
                                      dmv een vragen enquete. De "score" hievan bepaald, voor een deel, hoeveel geld we krijgen voor uitgevoerde werken. Ik vraag mijn
                                      klanten dan ook altijd om "eerlijk" te antwoorden. Ons probleem is echter dat meer klanten die enquete gewoon niet beantwoorden.
                                      (te lastig). "niet antwoorden", wordt gezien als "niet goed", werkt dus bijna altijd in ons nadeel.

Cheers.

B

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                                        Toen ik vorig jaar mijn audi kocht vroeg de verkoper terwijl ik mijn contract aan het tekenen was om 10/10 te geven wanneer ze zouden bellen want anders want zelfs een 9 zou slecht zijn voor hen. Persoonlijk is een 7 voor mij goed en een 8 betekent al dat ik tevreden ben. Ik kan dat niet een 10 geven want : er is altijd iets dat beter kan. Maar ik moet zeiken van alle wagens dat ik al gehad heb ik het meest tevreden ben van audi-service. Maar ik heb veel liever dat iemand daar vraagt bent u tevreden dan een call center , maar dat zal aan mij liggen zekers?
                                        De constructeurs stellen inderdaad belachelijke eisen in die surveys, een 7/10 is onvoldoende en is een aantal procentpunten variabele marge minder...

Comment

• Mijn Duitse verkoper , Von der Forst , krijgt van mij 10/10. Spijtig genoeg geen beoordeling moeten doorgeven aan d'Ieteren.

Comment

Working...
                                          X