Mededeling

Collapse
No announcement yet.

D'ieteren wil VW dealers met 85% verminderen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Amai deze is goedkoop, iemand een flauw idee hoe hij deze zo kan aanbieden?

    Comment


    • Heel de strategie van D'Ieteren berust op het feit dat dealers in de nabije toekomst rechtstreeks zouden moeten kunnen bestellen bij de fabriek. Blijkbaar worden dit een europese richtlijn. Dus invoerders worden uitgeschakeld. D'Ieteren zit dan met een groot probleem. Oplossing: aantal dealers drastisch verminderen, kleintjes vallen uit de boot, de grote slokken de kleintjes op, echter hebben de grote dealers niet de financiele middelen, D'ieteren wel en D'Ieteren koopt zich op dit moment overal in. Resultaat: wanneer er een vrije markt is, zullen de dealers nog streds moeten passeren bij D'ieteren. Andere merken invoerders zijn hier ook mee bezig.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
        Heel de strategie van D'Ieteren berust op het feit dat dealers in de nabije toekomst rechtstreeks zouden moeten kunnen bestellen bij de fabriek. Blijkbaar worden dit een europese richtlijn. Dus invoerders worden uitgeschakeld. D'Ieteren zit dan met een groot probleem. Oplossing: aantal dealers drastisch verminderen, kleintjes vallen uit de boot, de grote slokken de kleintjes op, echter hebben de grote dealers niet de financiele middelen, D'ieteren wel en D'Ieteren koopt zich op dit moment overal in. Resultaat: wanneer er een vrije markt is, zullen de dealers nog streds moeten passeren bij D'ieteren. Andere merken invoerders zijn hier ook mee bezig.
        Is al oud nieuws, staat hier enkele pagina's terug al en ook in een ander topic.


        Sent from somewhere, using Tapatalk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
          Ondertussen zijn er inderdaad al enkele spitsmuizen in mijn omgeving (kennissen , vriendenkring) bijgekomen die ook vreemd gaan over de grens. Heb ondertussen ook nog geen enkel nadeel ondervonden van mijn aanpak. Bijkomend voordeel : ik betaal ook een paar honderd euro minder voor mijn omnium door de lagere prijs op de factuur.
          Puur uit nieuwsgierigheid : in welke branche ben jij actief ?

          Comment


          • Internationale handel , import - export

            Comment


            • Als er nog veel mensen de methode van spitsmuis volgen zal d'ieteren het dealer aantal helemaal niet meer hoeven te verminderen.
              Ze zullen wel vanzelf stoppen als ze gene otto meer kunnen verkopen.

              Comment


              • [QUOTE=spitsmuis;5645233]Internationale handel , import - export[/QUOT



                Import : Poolse poetsvrouwen ?

                Comment


                • Indien d'Ieteren betere prijzen zou afdwingen bij VW of zijn eigen winstmarge zou verlagen dan heeft zelf importeren inderdaad geen zin meer. Wat de CZ importeur kan moet d'Ieteren toch ook kunnen ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                    Import : Poolse poetsvrouwen ?
                    ROFL
                    Iets in gedachten ?????

                    Comment


                    • [QUOTE=Beeimwee3;5645323]
                      Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                      Internationale handel , import - export[/QUOT



                      Import : Poolse poetsvrouwen ?
                      Nee CZ Volkswagens :-)

                      Comment


                      • Dieteren topics zijn wel populair hé.....zoals ik al zei,mijn vrienden zijn het ook niet. Als je ziet hoe veel beter service niet Dieteren garages geven,amaai.....In Mechelen scoor je met ACM en PCM altijd met ellende haha
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                        Comment


                        • Hernieuwde zorgen over de toestand van de Chinese economie hebben dinsdag opnieuw voor een waslijst aan rode cijfers gezorgd op de Brusselse beurs.
                          Van de twintig aandelen in de elitekorf ging alleen D’Ieteren vooruit. De autodienstengroep werd zelfs 8,62 procent meer waard bij een slotkoers van 35,77 euro.

                          D’Ieteren werd beloond voor zijn puike cijfers over het eerste halfjaar en het optrekken van zijn verwachtingen voor het hele jaar.

                          Tussen begin januari en eind juni boekte het bedrijf een omzet van 3,23 miljard euro, 8,6 procent meer dan in 2014. De nettowinst klom daarbij van 65,9 miljoen euro naar 83,7 miljoen euro.

                          Voor heel 2015 gaat D’Ieteren uit van een toename van de courante brutowinst met 20 à 25 procent. Aanvankelijk was er slechts sprake van een aangroei met ‘meer dan 10 procent’.
                          standaard.be

                          Comment


                          • Het onrecht is de wereld nog niet uit!
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • Niet moeilijk om 20 - 25% meer winst te maken als ge uw auto's 20 - 25 % duurder verkoopt dan in CZ :-)

                              Comment


                              • 85 mio winst op een omzet van 3,2 Miljard geeft mij een netto winstmarge van 2,5%.

                                Een jaar geleden maakten ze dus een winstmarge van ca 2%.
                                Ik vind dat geen buitengewone cijfers....

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                  Niet moeilijk om 20 - 25% meer winst te maken als ge uw auto's 20 - 25 % duurder verkoopt dan in CZ :-)
                                  Heb je ook al rekening gehouden met de Belgische loonkost die 400% bedraagt vergeleken met CZ?

                                  Comment


                                  • Er zijn er hier nog altijd die denken dat hun baas hen aan neemt omdat ze mooie ogen hebben.

                                    Als uw baas geen winst maakt, dan doet hij de boite dicht, zo simpel is dat.
                                    Het feit dat buitenlandse dealers goedkoper werken is goed voor de competitie.
                                    Hoeveel die CZ verdient is een andere zaak, meestal kan die profiteren van de prijsverschillen die VW hanteert (met ook verschillen in uitrusting dikwijls) tussen de landen.
                                    En D'Ieteren weet dat héél veel klanten toch de stap niet zetten om hun auto in het buitenland te kopen.

                                    Maar ze daarom afschilderen als dieven is een brug te ver. Vergeleken met andere bedrijven is hun winstmarge eerder te laag.

                                    Comment


                                    • Er kan toch een groot verschil zijn tussen een systeem met een eigenaar/baas en een met aandeelhouders. In een systeem met aandeelhouders krijgt ge situaties waarin van de managers verwacht wordt dat ze zich als psychopaten gedragen. Een eigenaar moet dikwijls al zwaar verlieslatend zijn eer hij de boeken toe doet. Maar als ge voor uw aandeelhouders 5% meer winst kunt maken door de helft van het volk op straat te zetten, dan moogt ge als manager geen nee zeggen of ge wordt ongeschikt bevonden.
                                      30 jaar Mr Yuge!

                                      Comment


                                      • Vergeet ook niet dat die landen waar het zo veel goedkoper is in 99% van de gevallen met een andere munt zitten. Dus is de auto dan goedkoper of hun munt zwakker ?

                                        In het geval van Skoda heeft dat een dubbele werking. D'ieteren koopt aan in vreemde valuta en moet dus wel het valutarisico dragen. Niet te onderschatten hoor. Zeker als je in het begin van het jaar een akkoord moet sluiten met een fabriek over wat je afneemt en je op die moment uw catalogusprijs voor een jaar moet vast leggen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                          En D'Ieteren weet dat héél veel klanten toch de stap niet zetten om hun auto in het buitenland te kopen. .
                                          Denk dat D'Ieteren en de andere invoerders daar nu wel beter rekening mee zullen moeten gaan houden. Wagens worden verschrikkelijk duur in Belgie en als je dan 4000€ kan besparen op een nieuwe wagen, ga je toch al sneller de stap zetten. Tegenwoordig, afstand is ook al geen issue meer, vlieger op en je bent op je bestemming op een paar uur, contacten met buitenlandse dealers kunnen veel gemakkelijker(skypen, mailen, ...), je hebt tegenwoordig een europese garantie, ...

                                          Mooi voorbeeld hoe het allemaal kan keren: de online verkoop van allerhande artikelen. vele traditionele winkels hadden hier ook geen rekening mee gehouden en zie nu maar naar Zalando en consoorten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X