Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Michelins of Uniroyal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Michelins of Uniroyal

Mijn Michelin Energy Savers zijn einde levensduur.

Ik wil terug deze zetten maar het duurt een paar weken eer ze opnieuw leverbaar worden. De bandencentrale stelt Uniroyal Rainexpert als alternatief. Gaat de Rainexpert even lang mee ?

De Michelin Energy Saver heeft namelijk een enorme levensduur (zal wel afhangen van wagen en rijstijl maar na 100.000 km nog steeds niet echt op de minimum groefhoogte, op aandrijfas heb ik tot nu nog nooit 100.000 km gehaald met een band, de Energy Saver is de eerste)

Uit die twee zal ik altijd Michelin kiezen.

Comment

Ik ook.

Comment

1keer de energy saver gehad. Moet da nooit meer hebben. Zeer weinig grip vond ik.
        Heb nu de rainsport3 van uniroyal en zeer tevreden. Zeer stil en bangelijk goed in regenweer.

Comment

Ok, da's heel duidelijk. Thanks.

Comment

Ik moet ook nooit meer Michelin Energy Savers hebben. Die dingen hebben geen meter grip in de regen.
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Ik rijd ook met die Michelins.
              Kwalitatief zeer goede band, ook naar het einde van z'n levensduur.

Gaat lang mee maar is dan ook harder, geen plakkers.
              Hier moet je mee rekening houden als je kiest voor dit type banden.

Comment

Hier zeer tevreden geweest over uniroyal rainexpert, hoeveel km's die zijn meegegaan weet ik niet meer maar de band was stil en had goeie grip.

Comment

Je kunt niet veel mis doen met beiden . Ze hebben beiden genoeg grip als straatband. Dat gezegd zijnde op een snelle wagen zou ik naar andere alternatieven kijken.
                  Last edited by ; 09/05/2015, 17:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                    1keer de energy saver gehad. Moet da nooit meer hebben. Zeer weinig grip vond ik.
                    Heb nu de rainsport3 van uniroyal en zeer tevreden. Zeer stil en bangelijk goed in regenweer.
                    Zo ook hier... De Rainexpert had wel een mindere levensduur, maar koste ook in verhouding minder. Terwijl ik met de Michelin bijna niet "sneller" kon vertrekken met piepende banden of optrekken na de bocht met ook piepende banden, was dit met de rainexpert veels beter.
                    Heb ook zo eens aan de cinema in Mechelen achteraan op het gras moeten gaan staan met een stuk of 50 auto's, omdat er op de stenen geen plaats meer was. Na afloop van de film was ik bij de enigen die nog van het gras afkonden zonder hulp van anderen...

Comment

bestaat er geen alternatief van michelin dat de bandencentrale wel in stock heeft?
                      al eens gekeken of ze niet online te bestellen zijn?

Comment

De michelin primacy is beter vond ik

Comment

Beter bij droog en nat wegdek?

Comment

De Primacy is een heel goede band, die we in verschillende versies op onze E46 Touring gehad hebben.

Mijn Uniroyal winterbanden hadden na 30000 km nog meer dan voldoende profiel maar zijn toch voor de vuilbak, wegens compleet gecuped.
                            Een typisch fenomeen voor het merk, volgens de bandenboer.

Momenteel rijd ik op Fulda, en tot nu toe kan ik daar weinig slechts over vertellen.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

heb ook die energy savers gehad en zal deze nooit meer kopen.veel te weinig grip en ge moet nog niet zot doen ervoor.heb nu die premacy gestoken en vind die duizend keer beter ze hebben toch een stuk meer grip.

Comment

Ik heb de Energy Savers op de Saxo gehad en nu op de C4.
                                Zowel op de Saxo als nu op de C4 zijn de voorste banden na 60.000 km d'r toch wel door.

100.000 km is dus echt wel lang. Voor en achter gewisseld misschien? Maar dan nog.

ik heb nooit problemen gehad met deze band, dus zou die wel nog durven terug nemen.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

@Knight-rider: de Michelins zijn de originele, nooit gewisseld, vooraan hebben ze 100.000 km gehaald, achteraan zitten ze er nog op, die gaan zeker tot 120.000 km raken
                                  Vooraan nu de Rainexpert. Ik heb al een paar onweersbuien achter de rug en die Rainexpert geeft geen krimp bij manier van spreken, bij de Energy Saver had ik soms het gevoel dat ze de grip gingen verliezen. Nog zeer opvallend verschil: de Rainexpert stuurt zoals boter in de zomer: bijzonder vlot, weinig kracht nodig. Toch wel een knappe band, hopelijk valt de levensduur ook wat mee. Maar je kan niet alles hebben.

Comment

Michelin steeds te verkiezen boven Uniroyal.

Slijtage, vooral in de grotere maten (235/45/18 op mn S-max) was dramatisch met de Uniroyals, gingen 30% minder lang mee...
                                    Steeds Michelin Primacy op gestaan maar 1 keer me dus laten verleiden tot de Uniroyals owv de prijs.... Nooit meer! Goedkoop is duurkoop...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 5W30 Bekijk Berichten
                                      @Knight-rider: de Michelins zijn de originele, nooit gewisseld, vooraan hebben ze 100.000 km gehaald, achteraan zitten ze er nog op, die gaan zeker tot 120.000 km raken
                                      Amai.
                                      En ik vond 60.000 km al veel.
                                      Ik zit nu net voorbij de 64.000 km en de voorste zijn echt wel aan vervanging toe terwijl de achterste nog bijna nieuw zijn.

Ik ga waarschijnlijk voor de nieuwe Michelin CrossClimate's gaan.
                                      Dan ook ineens alle 4, want de huidige banden liggen er toch al van 2007 op.
                                      Last edited by knight-rider; 08/07/2015, 14:12.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

ge had eens wa rapper moeten wisselen tussen vooraan en achteraan. dan waren de banden gelijker versleten en had ge tot nu 4tamelijke banden gehad ipv 2 versleten en 2goei

Comment

Working...
                                        X