Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Michelins of Uniroyal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Bwa, ze hebben toch de ouderdom om ze te vervangen, versleten of niet.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • #22
      Als een band geen rare scheurtjes ofzo vertoont, niks aan de hand, ook al is die 8 jaar oud.

      Comment


      • #23
        Ik heb zopas mijn 10-jarige NCT's (27000km en nog heel mooi, want als ze gedroogd zijn slijten ze nog amper...��) door de nieuwe Michelin CrossClimate, je voelt toch wel het verschil in rijgedrag.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Als een band geen rare scheurtjes ofzo vertoont, niks aan de hand, ook al is die 8 jaar oud.
          Ik dacht het niet. Als ze oud worden harden ze uit en ge gaat gemakkelijker een uitschuiver maken.
          30 jaar Mr Yuge!

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
            Ik dacht het niet. Als ze oud worden harden ze uit en ge gaat gemakkelijker een uitschuiver maken.
            Dat valt allemaal wel mee hoor. Als je een gezapige chauffeur bent kan dat allemaal geen kwaad. Tuurlijk is een nieuwe band beter, maar ja, een Michelin is ook beter dan een Nankang, ABS is ook beter dan zonder, enz... .

            Comment


            • #26
              Je moet maar even een noodstop op het nat doen, het kan meer kosten betekenen dan een set nieuwe banden !

              Comment


              • #27
                bwa, ik heb al met veel oude banden gereden en sommigen hadden er echt geen last van.
                heb hier wel een setje fuldas liggen uit 1992, die heb ik al ongeveer 10-12jaar in mijn bezit en die slijten echt niet meer. ook de grip is volledig weg (een 1.3 escortje met deze 205 banden krijgt met die op het droge tot 2de wielspin en bij nat weer bijna in alle versnellingen.

                ik bedoel alleen maar:
                nu rijd je misschien met 5-6mm achteraan en 3mm voorran. had je tijdig eens gewisseld, had je nu rondom nog 4,5mm gehad. rijd toch nog altijd iets leuker als je door plassen rijd

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Dat valt allemaal wel mee hoor. Als je een gezapige chauffeur bent kan dat allemaal geen kwaad. Tuurlijk is een nieuwe band beter, maar ja, een Michelin is ook beter dan een Nankang, ABS is ook beter dan zonder, enz... .
                  Okee, een interactieve chauffeur past zich aan aan de banden en dan maken de banden veel minder uit. En een rustige goede chauffeur gaat gewoon heel zelden hard remmen.

                  Maar zo kunt ge natuurlijk elke discussie over bandenkwaliteit afronden, met de terechte observatie dat de chauffeur veel belangrijker is. Ik heb al een groot verschil gemerkt bij oude banden, en zolang het over de kwaliteit van de banden gaat hoort daar op gewezen te worden.
                  30 jaar Mr Yuge!

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Je moet maar even een noodstop op het nat doen, het kan meer kosten betekenen dan een set nieuwe banden !
                    Al eens een noodstop gedaan met een ABS loze Toyota Starlet met splinternieuwe 145 brede Michelins op nat wegdek?

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                      Okee, een interactieve chauffeur past zich aan aan de banden en dan maken de banden veel minder uit. En een rustige goede chauffeur gaat gewoon heel zelden hard remmen.

                      Maar zo kunt ge natuurlijk elke discussie over bandenkwaliteit afronden, met de terechte observatie dat de chauffeur veel belangrijker is. Ik heb al een groot verschil gemerkt bij oude banden, en zolang het over de kwaliteit van de banden gaat hoort daar op gewezen te worden.
                      Dat is waar. Maar waar gaan we de grens dan gaan trekken? Oh kijk, mijn banden zijn nog in super goede staat, diep profiel, geen scheurtjes of bulten, enz... Maar ze zijn ondertussen al vier jaar oud, tijd om de boel te wisselen dan maar?

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Dat is waar. Maar waar gaan we de grens dan gaan trekken? Oh kijk, mijn banden zijn nog in super goede staat, diep profiel, geen scheurtjes of bulten, enz... Maar ze zijn ondertussen al vier jaar oud, tijd om de boel te wisselen dan maar?
                        Ik weet niet ,stel maar voor Het is nog altijd aan de eigenaar.
                        Zelf probeer ik de banden meteen uit dus ik weet wel wat ik eraan heb. En die laatste keer, 12 jaar op een buitenslaper was duidelijk slecht geweest voor de grip. Maar 7 jaar op een binnenslaper was ok. Winterbanden schijnen rapper te gaan.

                        Aan iemand die lang met banden doet zou ik tenminste al voorstellen de wielen te roteren zodat de achterbanden niet te lang meegaan. En bij oude banden zou ik ook al wat meer marge nemen voor de diepte van de groeven. Niet tot op de limiet gaan voor ge vervangt.
                        30 jaar Mr Yuge!

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Al eens een noodstop gedaan met een ABS loze Toyota Starlet met splinternieuwe 145 brede Michelins op nat wegdek?
                          met een Toyota niet, maar mijn ABS-loze en servo-loze Spitfire rij ik niet graag in de prak door te sparen op de banden (die trouwens voor deze wagen spotgoedkoop zijn...) (nvdr : nochtans heeft de Spit al tientallen jaren geen natte baan gezien)

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Dat is waar. Maar waar gaan we de grens dan gaan trekken? Oh kijk, mijn banden zijn nog in super goede staat, diep profiel, geen scheurtjes of bulten, enz... Maar ze zijn ondertussen al vier jaar oud, tijd om de boel te wisselen dan maar?
                            voor winterbanden is 4 jaar uiteraard al veel...ongeacht de kilometrage

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              voor winterbanden is 4 jaar uiteraard al veel...ongeacht de kilometrage
                              4 jaar is geen probleem als het profiel ok is. Denk aan duitse richtlijn: 4x4x4.
                              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                              Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door 5W30 Bekijk Berichten
                                Mijn Michelin Energy Savers zijn einde levensduur.

                                Ik wil terug deze zetten maar het duurt een paar weken eer ze opnieuw leverbaar worden. De bandencentrale stelt Uniroyal Rainexpert als alternatief. Gaat de Rainexpert even lang mee ?

                                De Michelin Energy Saver heeft namelijk een enorme levensduur (zal wel afhangen van wagen en rijstijl maar na 100.000 km nog steeds niet echt op de minimum groefhoogte, op aandrijfas heb ik tot nu nog nooit 100.000 km gehaald met een band, de Energy Saver is de eerste)
                                ik rij zelf op de camaro met rainexperts rond. 225/60R15
                                het zijn zachte banden; en ik vermoed dat ik de 20000km niet ge halen.
                                aan de andere kant, rij ik in de regen wel 130 waar andere firebirds en camaro's amper 90 durven te rijden.
                                de grip in de regen is echt ongelooflijk.
                                volgende banden worden waarschijnlijk uniroyal rainsport 3
                                245/45R17


                                wel een kleinigheidje, na 4 tot 6 jaar verander ik zowiezo van banden.
                                4 uniroyals kosten me rond de 4 A 500 euro naargelang de maat.
                                das 100 tot 125 euro / jaar. daar riskeer ik mijn auto niet voor.
                                Last edited by Timmie; 08/07/2015, 19:56.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  met een Toyota niet, maar mijn ABS-loze en servo-loze Spitfire rij ik niet graag in de prak door te sparen op de banden (die trouwens voor deze wagen spotgoedkoop zijn...) (nvdr : nochtans heeft de Spit al tientallen jaren geen natte baan gezien)
                                  Ik wil gewoon maar zeggen, een oude auto met super goede banden gaat verder remmen, minder grip hebben dan een recente met oude banden.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    voor winterbanden is 4 jaar uiteraard al veel...ongeacht de kilometrage
                                    Liever in winters weer 4 jaar oude winterbanden dan 4 splinternieuwe Michelin PSS'en.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Liever in winters weer 4 jaar oude winterbanden dan 4 splinternieuwe Michelin PSS'en.
                                      ik ben met je eens, ik bedoel dat winterbanden soms vlugger oud worden door de jaren dan door de kms. In mijn geval zijn winterbanden (6/7000km/winter) eigenlijk een dure grap, zonder te spreken van de wissels zelf. Vandaar mijn beslissing naar CrossClimate als test over te gaan voor de Saab ondanks deze wagen ook zelden rijdt in de winter. Daar ik hiermee tevreden ben, zal de Q5 ook zo uitgerust worden als de Pirelli's (Winter) en de Michelins Latitude (zomer) een beetje verder versleten zijn. Voor hier aan de kust en mijn gebruik is dat eigenlijk voldoende, het hele jaar door.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Liever in winters weer 4 jaar oude winterbanden dan 4 splinternieuwe Michelin PSS'en.
                                        daar zou ik toch durven twijfelen. ik heb met nieuwe zomerbanden al beter kunnen rijden op sneeuw, dan oude winterbanden.
                                        ik reed met de golf paar jaar terug op 10jaar oude zomerbanden, en de eerste dag dat men winterbanden eropliggen, schuif ik van de baan.

                                        winterbanden op leeftijd zijn VEEL SLECHTER dan oude zomerbanden. winterbanden gaan sneller achteruit. ook als de profieldiepte van een winterband onder de 5mm gaat is het haast einde levensduur.
                                        ik heb dit jaar vooraan nieuwe zomerbanden gelegd om de winter door te komen, en bij het warmer werden die zomerbanden naar achteren verhuisd en nog eens nieuwe zomerbanden voor vooraan gekocht. deze winter overweeg ik een nieuw setje winterbanden te kopen

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                          daar zou ik toch durven twijfelen. ik heb met nieuwe zomerbanden al beter kunnen rijden op sneeuw, dan oude winterbanden.
                                          ik reed met de golf paar jaar terug op 10jaar oude zomerbanden, en de eerste dag dat men winterbanden eropliggen, schuif ik van de baan.

                                          winterbanden op leeftijd zijn VEEL SLECHTER dan oude zomerbanden. winterbanden gaan sneller achteruit. ook als de profieldiepte van een winterband onder de 5mm gaat is het haast einde levensduur.
                                          ik heb dit jaar vooraan nieuwe zomerbanden gelegd om de winter door te komen, en bij het warmer werden die zomerbanden naar achteren verhuisd en nog eens nieuwe zomerbanden voor vooraan gekocht. deze winter overweeg ik een nieuw setje winterbanden te kopen
                                          Dan ervaar jij dat, ik in de verste verte niet! De winterbanden van m'n vorige wagen waren vijf jaar oud, pakken betere grip in de sneeuw dan de zomerbanden. Logisch uiteraard, het profiel en uitsnijdingen van de winterband blijven hetzelfde, ook al zijn ze 'oud', en het rubber blijft zelfs bij het ouder worden nog zachter dan die van de zomerband.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X