Bwa, ze hebben toch de ouderdom om ze te vervangen, versleten of niet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Michelins of Uniroyal
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls een band geen rare scheurtjes ofzo vertoont, niks aan de hand, ook al is die 8 jaar oud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenIk dacht het niet. Als ze oud worden harden ze uit en ge gaat gemakkelijker een uitschuiver maken.
Comment
-
bwa, ik heb al met veel oude banden gereden en sommigen hadden er echt geen last van.
heb hier wel een setje fuldas liggen uit 1992, die heb ik al ongeveer 10-12jaar in mijn bezit en die slijten echt niet meer. ook de grip is volledig weg (een 1.3 escortje met deze 205 banden krijgt met die op het droge tot 2de wielspin en bij nat weer bijna in alle versnellingen.
ik bedoel alleen maar:
nu rijd je misschien met 5-6mm achteraan en 3mm voorran. had je tijdig eens gewisseld, had je nu rondom nog 4,5mm gehad. rijd toch nog altijd iets leuker als je door plassen rijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat valt allemaal wel mee hoor. Als je een gezapige chauffeur bent kan dat allemaal geen kwaad. Tuurlijk is een nieuwe band beter, maar ja, een Michelin is ook beter dan een Nankang, ABS is ook beter dan zonder, enz... .
Maar zo kunt ge natuurlijk elke discussie over bandenkwaliteit afronden, met de terechte observatie dat de chauffeur veel belangrijker is. Ik heb al een groot verschil gemerkt bij oude banden, en zolang het over de kwaliteit van de banden gaat hoort daar op gewezen te worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenJe moet maar even een noodstop op het nat doen, het kan meer kosten betekenen dan een set nieuwe banden !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenOkee, een interactieve chauffeur past zich aan aan de banden en dan maken de banden veel minder uit. En een rustige goede chauffeur gaat gewoon heel zelden hard remmen.
Maar zo kunt ge natuurlijk elke discussie over bandenkwaliteit afronden, met de terechte observatie dat de chauffeur veel belangrijker is. Ik heb al een groot verschil gemerkt bij oude banden, en zolang het over de kwaliteit van de banden gaat hoort daar op gewezen te worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat is waar. Maar waar gaan we de grens dan gaan trekken? Oh kijk, mijn banden zijn nog in super goede staat, diep profiel, geen scheurtjes of bulten, enz... Maar ze zijn ondertussen al vier jaar oud, tijd om de boel te wisselen dan maar?
Zelf probeer ik de banden meteen uit dus ik weet wel wat ik eraan heb. En die laatste keer, 12 jaar op een buitenslaper was duidelijk slecht geweest voor de grip. Maar 7 jaar op een binnenslaper was ok. Winterbanden schijnen rapper te gaan.
Aan iemand die lang met banden doet zou ik tenminste al voorstellen de wielen te roteren zodat de achterbanden niet te lang meegaan. En bij oude banden zou ik ook al wat meer marge nemen voor de diepte van de groeven. Niet tot op de limiet gaan voor ge vervangt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAl eens een noodstop gedaan met een ABS loze Toyota Starlet met splinternieuwe 145 brede Michelins op nat wegdek?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat is waar. Maar waar gaan we de grens dan gaan trekken? Oh kijk, mijn banden zijn nog in super goede staat, diep profiel, geen scheurtjes of bulten, enz... Maar ze zijn ondertussen al vier jaar oud, tijd om de boel te wisselen dan maar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenvoor winterbanden is 4 jaar uiteraard al veel...ongeacht de kilometragePeugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 5W30 Bekijk BerichtenMijn Michelin Energy Savers zijn einde levensduur.
Ik wil terug deze zetten maar het duurt een paar weken eer ze opnieuw leverbaar worden. De bandencentrale stelt Uniroyal Rainexpert als alternatief. Gaat de Rainexpert even lang mee ?
De Michelin Energy Saver heeft namelijk een enorme levensduur (zal wel afhangen van wagen en rijstijl maar na 100.000 km nog steeds niet echt op de minimum groefhoogte, op aandrijfas heb ik tot nu nog nooit 100.000 km gehaald met een band, de Energy Saver is de eerste)
het zijn zachte banden; en ik vermoed dat ik de 20000km niet ge halen.
aan de andere kant, rij ik in de regen wel 130 waar andere firebirds en camaro's amper 90 durven te rijden.
de grip in de regen is echt ongelooflijk.
volgende banden worden waarschijnlijk uniroyal rainsport 3
245/45R17
wel een kleinigheidje, na 4 tot 6 jaar verander ik zowiezo van banden.
4 uniroyals kosten me rond de 4 A 500 euro naargelang de maat.
das 100 tot 125 euro / jaar. daar riskeer ik mijn auto niet voor.Last edited by Timmie; 08/07/2015, 19:56.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenmet een Toyota niet, maar mijn ABS-loze en servo-loze Spitfire rij ik niet graag in de prak door te sparen op de banden (die trouwens voor deze wagen spotgoedkoop zijn...) (nvdr : nochtans heeft de Spit al tientallen jaren geen natte baan gezien)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenvoor winterbanden is 4 jaar uiteraard al veel...ongeacht de kilometrage
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenLiever in winters weer 4 jaar oude winterbanden dan 4 splinternieuwe Michelin PSS'en.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenLiever in winters weer 4 jaar oude winterbanden dan 4 splinternieuwe Michelin PSS'en.
ik reed met de golf paar jaar terug op 10jaar oude zomerbanden, en de eerste dag dat men winterbanden eropliggen, schuif ik van de baan.
winterbanden op leeftijd zijn VEEL SLECHTER dan oude zomerbanden. winterbanden gaan sneller achteruit. ook als de profieldiepte van een winterband onder de 5mm gaat is het haast einde levensduur.
ik heb dit jaar vooraan nieuwe zomerbanden gelegd om de winter door te komen, en bij het warmer werden die zomerbanden naar achteren verhuisd en nog eens nieuwe zomerbanden voor vooraan gekocht. deze winter overweeg ik een nieuw setje winterbanden te kopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtendaar zou ik toch durven twijfelen. ik heb met nieuwe zomerbanden al beter kunnen rijden op sneeuw, dan oude winterbanden.
ik reed met de golf paar jaar terug op 10jaar oude zomerbanden, en de eerste dag dat men winterbanden eropliggen, schuif ik van de baan.
winterbanden op leeftijd zijn VEEL SLECHTER dan oude zomerbanden. winterbanden gaan sneller achteruit. ook als de profieldiepte van een winterband onder de 5mm gaat is het haast einde levensduur.
ik heb dit jaar vooraan nieuwe zomerbanden gelegd om de winter door te komen, en bij het warmer werden die zomerbanden naar achteren verhuisd en nog eens nieuwe zomerbanden voor vooraan gekocht. deze winter overweeg ik een nieuw setje winterbanden te kopen
Comment
Comment