Heb hier toch ook al zoon farsen meegemaakt met winterbandwn van enkele jaren oud.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Michelins of Uniroyal
Collapse
X
-
Nee maar klopt inderdaad dat winterbanden sneller verouderen.
Comment
-
de compound van een winterband is anders gemaakt. het rubber verhard ook sterker van een winterband.
daarom zeggen ze ook dat winterbanden van 5jaar oud 'versleten' zijn terwijl je nieuwe zomerbanden mag monteren tot ze 6jaar zijn. een zomer band wordt te oud als ze boven de 10jaar komen (en dat is dus het dubbele van een winterband).
er is ook al veel onderling verschil tussen banden, en de ene zomerband zal in de winter al slechter presteren dan een slechte winterband. maar dat ze dat ALLEMAAL doen is ook maar de vraag. ik zeg niet dat je op sneeuw mag gaan rijden met nieuwe zomerband, maar een nieuwe zomerbanden zal op lage temperaturen toch betere grip 'kunnen' hebben dan een verouderde winterband.
als een winterband te hard is, komen zijn groeven vol sneeuw te zitten en is de grip ook weg. bij mijn firmawagens destijds mocht ik gratis winterbanden laten monteren, nooit gedaan en nogthans met mijn zomerbanden door sneeuw gereden in brussel terwijl collegas er niet door geraakten (winter of zomerbanden)
Comment
-
Hierbij de resultaten van de levensduurtest. De Uniroyals die ik vooraan plaatste zijn nu helemaal op na 45.000 KM. Nog niet de helft van de Michelins die 100.000 KM gehaald hebben. De Uniroyals smelten als sneeuw voor de zon, ik zag ze van maand tot maand achteruitgaan. Van het verschil in grip heb ik niet veel gevoeld. Voor mij persoonlijk dus geen Uniroyals meer.
Detail: Uniroyal is niet goedkoop. Het prijsverschil met de Michelins is 11 EUR per band goedkoper. Als de levensduur maar de helft is, moet het prijsverschil veel groter zijn, 50 EUR per band.
Detail: geloof de bandencentrales niet die u wijsmaken dat ze aan geen Michelins meer geraken. Dat is om van hun rommelstock vanaf te raken. Of omdat ze bij Michelin minder commissie opstrijken.Last edited by 5W30; 12/11/2016, 14:51.
Comment
Comment