Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
raar dat de garage al die dingen die jij opnoemt, niets van vermeld.
Ze vertelden het als een kauwgom achtig iets?
ook volg ik lessen automechanica in avondschool (1ste jaar)
En moest al zelf dingen voorstellen aan de garage om dingen te bekijken, dit is toch geen manier van werken.
Volgens mij zijn ze kwaad dat ik er niet in loop om de motor te reviseren
raar dat de garage al die dingen die jij opnoemt, niets van vermeld.
Ze vertelden het als een kauwgom achtig iets?
ook volg ik lessen automechanica in avondschool (1ste jaar)
En moest al zelf dingen voorstellen aan de garage om dingen te bekijken, dit is toch geen manier van werken.
Volgens mij zijn ze kwaad dat ik er niet in loop om de motor te reviseren
Als er een gat in je olie pan zit, dan maakt dat zo veel niet uit. Als er een gat in je carter zit, dan is dat wel een beetje ... vreemd
Een revisie heeft hier niet echt iets mee te maken.
Een gat in een blok dicht je ook niet met silicone ofzo, dat houdt gewoon niet ...
Dus als het vloeibaar metaal ofzo is, dan is het wss idd een gat dat gedicht is ... onthoud ... olie pan = no big deal, wss een steen er in geknald of chauffeur over een iets te hoge steen of rots gereden. Als het het blok is, dan zou ik er is iets deftiger naar kijken, maar heeft niks met de mechaniek van het blok zelf te maken.
Als het een pasta is, dan is het wss helemaal geen gat ...
Met deze type wagens zou ik uiteraard eerst en vooral een beetje geld geven aan een ware specialist om een deglijk adies te bekomen, om te voorkomen de baby met het badwater weg te gooien. Wat mechanische mankementen zijn begrijpelijk met een oudere wagen, en per slot van rekening is het beter zelf de nodige kosten te maken, dan kiest u het kwaliteitsniveau van de herstelling
Ziet er allesinds niet uit dat dit recent is gedaan?
De wagen heb ik nu een grote maand in mijn bezit.
En de verkopers hadden hem pas 2 weken daarvoor in ontvangst genomen (geimporteerd uit Amerika)
Gewoon rijden met die handel.
Mensen stressen dikwijls over zon dingen, maar tis simpel ... olie pan dient om olie in het blok te houden ... als de olie in het blok blijft dan is alles ok.
Een olie pan is ook relatief cheap ...
Als het een gat is in het blok (kan het echt niet goed zien) en niet in de pan, dan moet alles toch uit elkaar.
Dus hoe dan ook ... gewoon rijden. Gaat em kapot, dan gaat em kapot. Als het probleem toch zo erg was, dan moest ge er wss toch alles onderuit halen, dus beter om er dan van te profiteren.
Als hij goed draait, en geen olie lekt, dan lijkt mij alles toch ok, ni?
I know, denk dat ik me gewoon bang heb laten maken door een garage die denkt dat ik alles ga doen wat ze zeggen.
En er trouwens geen ervaring in heeft.
Had al wat rondgebeld met specialisten en ze zeiden ook direct van geen zorgen, de diagnoses die ik vertel zijn niet verontrustend om er niet mee te rijden.
de enige strubbelingen dat hij wat maakt zijn dan wss omdat de wagen een eindje heeft stil gestaan.
I know, denk dat ik me gewoon bang heb laten maken door een garage die denkt dat ik alles ga doen wat ze zeggen.
En er trouwens geen ervaring in heeft.
Had al wat rondgebeld met specialisten en ze zeiden ook direct van geen zorgen, de diagnoses die ik vertel zijn niet verontrustend om er niet mee te rijden.
de enige strubbelingen dat hij wat maakt zijn dan wss omdat de wagen een eindje heeft stil gestaan.
Pruttelen enzo das allemaal niet zo erg. Das afstelling en verstroppingen enz enz. Als ge merkt dat hij stillekes inhoudt bij het optrekken, best wel is nakijken, want kan zijn dat hij arm draait, en dan kan er wel het een en ander redelijk warm worden.
Er zijn een paar dingen waar ge moet op letten. Ratelen, kloppen, tikken, enz.
Rook is ook belangrijk ... nu met uwe wagen zal witte rook al geen probleem zijn
Blauwe rook is een slecht teken, zeker alst gepaard gaat met een sterke olie geur. Zwarte rook bij een naftje is te rijk draaien en kan ook voor problemen zorgen na een tijdje.
Hou u olie gewoon goed in de gaten, en rij er verstandig mee.
Uw "probleem" lijkt mij helemaal geen probleem te zijn. Gewoon da beestje soigneren. Goed warm rijden en onderhouden, en ge gaat er wss nog jaren plezier van hebben.
Vraag gewoon ergens een tweede mening. Ik wil gerust ook wel is gratis kijken moest ge in de buurt zijn.
Met deze type wagens zou ik uiteraard eerst en vooral een beetje geld geven aan een ware specialist om een deglijk adies te bekomen, om te voorkomen de baby met het badwater weg te gooien. Wat mechanische mankementen zijn begrijpelijk met een oudere wagen, en per slot van rekening is het beter zelf de nodige kosten te maken, dan kiest u het kwaliteitsniveau van de herstelling
Comment