Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zeldzame of bizarre varianten
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk BerichtenHonda Civic break, ik vermoed dat die nooit tot in Europa is geraakt ?
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtennee, nooit gezien
Dit was de tweede generatie van de Civic die gebouwd is tussen 1979 en 1983.
Als je een zoektocht doet vindt je die inderdaad voornamelijk terug in de VS en in Japan maar dit vond ik op klassiekerweb.nl
De tweede generatie (1979-1983)
De tweede generatie van de Civic was de eerste vijfdeurs hatchback en was kreeg een 1,5 liter 4-cilindermotor die 70 PK leverde. Met de CVCC-krachtbron zette Honda een trend op het gebied van milieu en voldeed aan de strenge Clean Air Act in de VS. Deze motor was zeer betrouwbaar en stelde voor lange tijd de norm. het zorgde ervoor dat Honda wereldwijd het imago had als innovatieve motorenproducent. Deze generatie was ook de eerste met een vijfversnellingsbak in productieauto’s. De automaat-versie heette Hondamatic welke ook in de latere Accord en Prelude werd geleverd. Met deze auto brak Honda in 1980 definitief door en het model werd een bestseller, die leverbaar was als driedeurs, vijfdeurs en stationwagon. Wereldwijd had Honda in 1983 al drie miljoen exemplaren van deze Civic geproduceerd.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Die Prelude zegt mij niks meer maar de break wel.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Comment
-
Dit is geen "merk" wagen maar de Paulussen Beradino, een zelfgebouwde wagen van Johannes P. Paulussen. Gebouwd in de late jaren 60 vroege jaren 70 van de vorige eeuw. Heeft dan meer dan 30 jaar in een garage gestaan om rond 2010 een "make over" te krijgen... dus het resultaat van een vlijtige ingenieur die geen geld had om een supercar te kopen en dan maar besloot om in zijn eigen garage er één te bouwen.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenzware ingreep tov een 5-deurs Delta ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenDit is geen "merk" wagen maar de Paulussen Beradino, een zelfgebouwde wagen van Johannes P. Paulussen. Gebouwd in de late jaren 60 vroege jaren 70 van de vorige eeuw. Heeft dan meer dan 30 jaar in een garage gestaan om rond 2010 een "make over" te krijgen... dus het resultaat van een vlijtige ingenieur die geen geld had om een supercar te kopen en dan maar besloot om in zijn eigen garage er één te bouwen.
Dit is een foto uit die tijd (leid ik af uit de kleding/haar stijl ) Vader en zoon Paulussen.
Recentere foto, vermoed ik.
't is me niet duidelijk of er een tweede roadster versie bestaat, of dat het dezelfde one-off is.
edit: website gevonden: http://beradino.com/desktop/index.html
Comment
-
Comment
Comment