Starlet pick up conversie
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zeldzame of bizarre varianten
Collapse
X
-
Fiat 500D coupé - 1960
Koop en verkoop Oldtimers op Catawiki. Ontdek Oldtimersveilingen gevuld met bijzondere objecten, geselecteerd door onze experts.
Deze Fiat 500 D uitvoering met zelfmoorddeuren werd omgetoverd tot een unieke "500 D Coupè" door de heer Varis Vegni, een vakman uit de provincie Grosseto.
Hoewel het project werd ontworpen in de jaren 1970 en 1980, was het pas aan het begin van de jaren 1990 en 2000 dat deze handgemaakte carrosserie werd gebouwd op de basis van een Fiat 500 D die hij sinds 1973 in zijn bezit had.
De carrosserie werd volledig aangepast en met de hand gehamerd door de heer Vegni in zijn vrije tijd en het duurde vele jaren om het te voltooien.
Een speciale brandstoftank werd geïnstalleerd voor de aangepaste voorkant, evenals een speciaal compartiment voor de accu.
De oorspronkelijke breedte- en lengtematen werden behouden, evenals het schuifdak. De auto is goedgekeurd gedurende de test voor verkeersgeschiktheid; het werd goedgekeurd in oktober 2021 en is geldig tot oktober 2023. De auto is echter rechtstreeks van de vorige eigenaar gekocht en op de middellange termijn kan normaal onderhoud nodig zijn.
De kleur is de originele Fiat 115 kleur Medium Red, het interieur werd volledig gerestaureerd met nieuwe bekleding, nieuwe stoelhoezen, nieuwe deurpanelen en een nieuwe achterbank in de originele Fiat okerkleur met witte randen.
De Giannini wielbouten zijn nieuw, net als enkele van de chromen details, de kap werd ook onlangs vervangen en opent en sluit soepel en houdt het water buiten.
Deze zeer speciale Fiat 500 D is zeker de ster van elke bijeenkomst en heeft altijd veel aandacht getrokken waar het ook maar werd gepresenteerd, zoals op de laatste Auto Moto d'Epoca-beurs in Padua.
Comment
-
CITROËN CX 'PICK-UP' (1979)
GRONDIG OMBOUWPROJECT
Voor een zelfbouwproject lijkt de CX pick-up aardig goed te zijn afgewerkt. De sporen van de achterportieren zijn niet te zien en achter het bestuurderscompartiment is een ruit geplaatst. Boven die ruit zit nog een stukje dak, dat steunt op twee stijlen die naar boven toe breder worden. De aanpassingen zijn allemaal legaal, want de CX staat bij de RDW geregistreerd als 'CX GTI PICK UP'. Volgens de RDW werd hij in 1997 voor het eerst op Nederlands kenteken gezet, maar pas vanaf 2003 zijn de eigenaren bekend. Overigens heeft de RDW erbij staan dat hij qua vermogen 114 pk levert. Dat komt eerder in de buurt van een CX 2400 Pallas. De CX 2400 GTI had 128 pk.
Hoe dan ook is de CX pick-up een unieke verschijning in het straatbeeld. Zijn huidige eigenaar is er in ieder geval content mee, want hij heeft hem sinds 2010 in bezit. Het is niet bekend wanneer deze CX zijn metamorfose tot pick-up onderging. Volgens de RDW werd hij van 2007 tot 2010 verhuurd, dus het is goed mogelijk dat het voor die tijd al is gebeurd. Een CX is als pick-up immers nog wel wat unieker om te verhuren dan een regulier exemplaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
De Tomaso Longchamp GTS Spyder by Pavesi.
https://www.speed8classics.com/classic-car/594/de-tomaso-longchamp-gts-spyder
Comment
-
Cadillac Seville Milan Coupe, vermoedelijk een 500-tal gebouwd
The Cadillac Seville Milan coupe was a car that was built in very limited numbers by a private specialist company in California called Milan Coach
niet zeker of dit klopt, maar de idee alleen al is grappig
Some later versions of the Milan coupe had 500 lbs of concrete added in the rear to help improve handling and weight distribution issues.
- Likes 1
Comment
-
Panda 6-wheeler pick up by Koch Klassik
- Likes 1
Comment
-
kwam vandaag een citroen tegen die leek op een renault rodeo...maar geen mehari, nog nooit gezien
blijkt dus een citroen faf (facile à fabriquer et financer) te zijn, ook op basis van de 2cv maar in metaal itt de kunstof van de mehari
Comment
-
Porsche Carrera 356 Zagato Coupé ‘Sanction Lost’
https://rmsothebys.com/en/auctions/lf21/london/lots/r0014-1961-porsche-356-carrera-zagato-coupé-sanction-lost/1170192
https://silodrome.com/porsche-356-ca...sanction-lost/
- One of two 356 Carrera Zagato ‘Sanction Lost’ Coupés produced
- Finished in the Claude Storez Speedster livery of Bianco Gardenia with red tail-fin highlights
- Delivered by Zagato in 2017, using a 1961 Porsche 356 Carrera as a base
- Offered alongside the matching Porsche 356 Carrera Zagato ‘Sanction Lost’ Speedster
When approached in 1957 by Porsche racing driver, Claude Storez, Italian carrozzeria Zagato agreed to build a special aerodynamic body for his 1957 Porsche 356 Carrera Speedster. Leaving Zagato’s Milan workshops in the latter half of 1958, the body was finished in white, featuring a single-piece curved windshield with red longitudinal fins on the rear wings. Once the body was complete, Zagato shipped this car back to Stuttgart, where Porsche fine-tuned the mechanics and then delivered the car to Storez.
The driver entered his Porsche-Zagato into a stage race of the Tour De France Automobile in September 1958. It is believed that Storez finished in 2nd place in the GT race at Reims, behind Olivier Gendebien in his Ferrari 250 GT TdF; a side-shot photograph of Storez in his “139”-numbered Porsche-Zagato from this outing remains one of the select few of this car in circulation. Storez subsequently entered his highly competitive Zagato-bodied Porsche 356 in a French rally in February 1959. Tragically, however, he was killed in an accident on the last stage of the rally, and his Porsche-Zagato disappeared after the wreck was cleared from the track.
Decades later, a prominent American collector, Herb Wetanson, approached Zagato and commissioned a Porsche-Zagato 356 Speedster identical to the car driven by Storez car. Zagato termed this recreation as ‘Sanction Lost’, and the Speedster was dedicated to marking the 60th anniversary of Porsche’s founding. The term ‘Sanction Lost’ is used by Zagato in this instance—rather than the "Sanction II" descriptor often applied to carefully researched continuation cars created by their original builder—as the original Porsche-Zagato has never been found
Using the latest photometric technology, Zagato was able to scan original photographs of Storez’s car to render an accurate digital design of the body. While Zagato searched their archives, however, they discovered a concept drawing for a Zagato-bodied Porsche Carrera Coupé dated 11 September 1959. It was decided that alongside the nine units built to commemorate Storez’s Speedster, that nine examples of the Coupé would be manufactured.
All 18 of these cars were built using genuine Porsche 356s as donor cars, though only one Speedster and two Coupés were fitted with Carrera engines. Just like Storez’s car, the Speedster and one of the Coupés were finished in Bianco Gardenia with Red highlights on the iconic Zagato tailfins, matching the original colour scheme of the Storez’s Speedster. This Coupé, with its wonderful livery and Carrera engine, is offered today alongside its matching Speedster sister.
As indicated by a copy of its factory Kardex, this Porsche 356 Carrera Zagato ‘Sanction Lost’ was built from a 1961 Porsche 356 B Coupe which left the Stuttgart factory on 2 August 1961. Following the start of the Porsche-Zagato Sanction Lost programme, this car was sent to Zagato in 2015, where they removed the original Porsche shell and replaced it with their coach-built Coupé body. Following the Coupé’s completion, the vehicle was delivered to its new owner in 2017. Inside, the interior features red leather front seats, black leather “kinder” small rear seats, a black carpet, and a Bianco Gardenia dash panel.
Comment
-
het was door de video van hubnut over de skoda met de k-series motor die de artz-golf terloops vermelde...dat ik hem mij terug herinnerde...hat was 1979, ik was zeven ...autozot
de artz golf, 6 van gebouwd
een porsche 928 vermomt als golf 1, deels ter promotie van de golf gti, wordt in filmpje gezegd, maar twijfel er een beetje aan...omdat het kon
180000 dm in 1980, de 928 was 54000
21 cm breder en 30 cm langer als de stock golf
in profiel zie je wel dat het geen fwd is
Comment
-
Die was ik ook tegen gekomen op Facebook, maar vind dat eigenlijk niet zo mooi gedaan.
Vroeger was er zo een Audi (A4 avant denk ik) die wel echt mooi gedaan was, ook die binnenafwerking.
En hier in de buurt reed er zo een Opel Corsa rond.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment