Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulplijn >> ik zoek mijn eigen (auto)stekje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hulplijn >> ik zoek mijn eigen (auto)stekje

Sinds begin dit jaar ben ik dus opzoek naar een eigen stekje en dat verloopt allesbehalve goed. Probleem daarbij is dat als autoliefhebber ik geen klassiek huis zoek en gezien de moeilijkheden eigen aan wat ik zoek ga ik online opzoek naar hulp.

Mijn eerste gedachte was een klein huisje met daarbij een magazijn waarin ik mijn vier wagens kwijt kan + ruimte voor opslag en werkplaats. Tot mijn verbazing vond ik een hele reeks panden die hiervoor in aanmerking kwamen maar de vraagprijzen waren gewoon onrealistisch ten aanzien van de staat van het pand. Werk schrikt me niet af maar budgetair was het niet mogelijk om het pand aan te schaffen en dan vervolgens nog eens 100 000€ neer te leggen om de boel inorde te maken voor de komende 30 jaar.

In een tweede ronde heb ik me toegelegd op grote loodsen en magazijnen, maar daarbij was een extra struikelblok dat het wonen in een magazijn veelal niet toegelaten werd door de gemeente. Maar ook de vraagprijzen voor een leeg kot kunnen soms belachelijk hoog zijn voor iemand die geen commerciële bedoeling heeft.

Derde ronde was om nieuw te gaan bouwen op een stuk grond van mijn vader maar na een gesprek met onze notaris bleek algauw dat dit een heel lange weg ging zijn om alsnog aan het eindpunt neergeschoten te kunnen worden door de stedenbouw van de eigenlijke gemeente.

Dus ik zet hierbij mijn laatste kaart in en dat is via dezeweg. Ik zou een beroep willen doen op jullie die misschien een pand te koop hebben die geschikt zou kunnen zijn voor iemand zoals mij, of misschien kennen jullie iemand die iets leuks te koop heeft? Alle leads zijn welkom.

Een paar elementen over mijn kopersprofiel:
    - ik ben alleenstaand
    - ben bereid te kopen in een straal van 40km rond Nazareth
    - staat van het pand is niet van belang, de vraagprijs moet wel overeenstemmen
    - max budget: 250 000€

Last edited by McLarenboy; 13/07/2015, 21:04.

Misschien wel handig als we ook het budget kennen dat je er tegen wilt gooien.
    Hetgeen jij zoekt lijkt me ook al geen woning meer van 200K.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

ik ook heb dit probleem destijds gehad en ik vond niks.

ik had al oude huizen gevonden waar ooit een commerciele garage in zat, maar al 10tallen jaren was beëindigd.
      vraagprijzen van 300-500 000€ heb ik zien passeren.

daarna ben ik naar oudere boerderijen gaan kijken met grote schuren aan. ook daar dergelijke prijzen gezien voor BOUWVALLIGE koten. heb dan eens een huis gevonden waar VEEEEL werk aan was maar wel al bewoonbaar. architectplannen was al gemaakt, dubbele garage achteraan beschikbaar en grote tuin. het grote voordeel was dat de garage ongeveer 10meter van de achtergevel stond (ff paar balken tussen garage en huis en je had nog een carport van 3-4 autos erbij). verschillende dagen proberen het immo te bereiken (vergadering, dag verlof, op de baan...) alle excuses heb ik gehoord. toen ik die dan uiteindelijk te pakken kreeg, bleek het huis die ochtend verkocht te zijn. kostprijs was 120 000€.
      dan een andere woning gevonden (140 000€), paar dagen over en weer gelopen om te zien of ik de lening alleen kon krijgen, tegen dat dat allemaal in orde was, was de boel daar ook verkocht .

en dan mijn huidige woonst gevonden (fabriekspand met woongelegenheid, daar mag je dus WEL al in wonen ). bedrag lager dan bovenstaande, dus wist dat ik het bedrag kon lenen. direct bij immo contact genomen en de boel getekend (zonder dat ik een lening had).
      nuja, het huis was wel ok, dak van de hangaar was lek (ramen gebroken). verschiet niet als je dergelijke grote daken moet vervangen. ik breek een deel af en ga de rest plat dak maken. architect heeft een geschat prijsbestek gemaakt van de werken: 153 000€ !!!! (1 muur zetten, oud dak eraf, nieuw dak erop, tuinhuis integreren).

een grote hangaar hebben is leuk, de boel onderhouden en vernieuwen kost een fortuin. ook niet te vergeten dat je groot beschrijf gaat hebben bij dergelijke grote gebouwen (dus t gaat geld kosten bij de notaris).

hangaar huren was totaal geen optie (tot 1500€ huur per maand tegengekomen voor 300m², en dan was het enkel stallingsruimte, je mocht er niet werken). ik zou dichter naar het kortrijkse komen zoeken, eventueel de taalgrens over. hier zijn nog veel woningen waar een magazijn achter hangt van één of andere weverij. prijzen vallen best mee.
      voor de prijs van mijn huis, had ik in ninove nog niet eens een klein rijhuisje zonder garage.

met deze 3 garage zou je bij de gemeente kunnen vragen om die af te breken en een grotere rechthoek te zetten zodat er 3-4 autos in kunnen met een 2de verdiep onderdelen. gewoon de voorgevel dus verlengen als 1 groot deel:

menen, groot magazijn. groot platdak, dus je zou het bovenverdiep nog kunnen uitbreiden met een 'veranda' zodat de woongelegenheid groter word. of verbouwingsvergunning aanvragen voor bovenaan te vergroten:
      Last edited by ; 11/07/2015, 13:08.

Comment

Ik zit in exact hetzelfde schuitje. Ik zou ook graag iets kopen, ben ook alleen en heb 7 voertuigen. In principe zou ik er 4 droog en proper willen binnen zetten. De tractoren kunnen onder een afdak en de daily kan ook buiten slapen.

En iets wegdoen is gewoon niet aan de orde.
        www.opelklassiek.be

Comment

er is wel iets te vinden hoor. dat 2de in menen zou iets zijn waar ik ook aan begin. mogelijkheid voor uitbreiding van bovenverdiep. t ziet er allemaal heel simpel en goedkoop uit (badkamer en die keuken) maar eigenlijk is dat heel snel vernieuwd zonder groot budget.

die huidige veranda boven zou ik wel dichtdoen en dan een deel op dat plat dak extra maken als 'gesloten' veranda.
          aparte garage beneden en toch een grote hangaar ernaast (165m² is niet overdreven groot maar bied wel een plaat aan 10-12 voertuigen).

oja, snel zijn is een must. zorg dat je weet wat je kan lenen en wat je totaal aankoopbudget is. direct bij immo gaan, contract tekenen en laten bijplaatsen dat de verkoop afhangt van het toekennen van je lening, aangevraagd bij ten minste 3 financiele instellingen.
          leningen staan nog altijd goedkoop en speel de banken maar op elkaar uit.

ik zat 14jaar bij fortis en kreeg daar bij de eerste aanvraag 5,15%. kbc waar ik geen klant was bood me 5,05%.
          toen ik uiteindelijk men huis kocht, liet fortis me weten dat het ongunstig was en de interest was gestegen naar 5,30%. ik zat 1uur ervoor bij kbc en daar zei men dat de interesten waren gezat tot 4,95%. lening bij kbc getekent...
          jouw bank waar je allang zit, gaat weinig moeite doen. een andere bank doet meer moeite om een klant bij te krijgen .

als je u gedacht vind, echt niet wachten tot je bij een bank bent geweest, weten wat je budget is en direct handelen is de boodschap.
          verbouwen stelt echt nietveel voor hoor, ook al heb je dat nooit gedaan. hetgeen ik nu al zelf gedaan heb ik mijn huis... dat had ik me 10jaar geleden niet voorgesteld dat ik zou kunnen
          Last edited by ; 11/07/2015, 13:21.

Comment

Hier in de buurt stond enkele maanden terug een appartement te koop met 2 grote slaapkamers grote living. Ik dacht 150m2 en daar achter een beton omervlakte met 2garageboxen van de 2boven ligende appartementen en een hoog magazijn oppervlakte daar van weet ik niet meer. Maar weet wel dat er op de foto's een grote speedboot instond en en 5auto's met smeerput. Lag aan de rand van de stad. Was te renoveren en vroegen ze 149000 voor. Na een dikke week hing de stiker van verkocht der al over. Zoveel tijd had ik niet om te kunnen overleggen met mijn vader. Goedkope IKEA keuken en badkamer er in app verhuren en zelf het maggazijn gaan gebruiken voor de auto's. En dan binne enkele jaren er zelf gaan wonen. Maar het was zo snel weg.
            RIP Den borre!

Comment

Geluk en goeie timing heb je zeker nodig. Ik hou de panden die ik reeds bezocht heb in de gaten, mochten ze binnen 6 maand nog online staan dan zou ik nog wel een bod durven uitbrengen.
              Het zoeken naar dergelijke panden is ook niet eenvoudig, veelal worden er geen foto's getrokken van de binnenkant van de werkplaats/loods/magazijn.

Comment

Koop u een gewoon huis waar je een loods achter of naast mag zetten.
                Ik droom er ook van
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Zelf iets nieuws bouwen zie ik ook niet zitten omdat ik daar het geduld niet voor heb; dan moet ik nog eens een aantal jaar stalplaatsen blijven huren en heb ik nog steeds geen eigen plek om in te werken.

***max budget toegevoegd bovenaan

Comment

voor dat budget moet je toch iets kunnen vinden zeker. ik had maar de helft.

was dat in menen niet goed? is maar 46km van nazareth? boerderijen zijn helaas te duur, dat ik heb ook gemerkt destijds

Comment

Woon zelf net alleen in een appartement en heb voor mijn W124 gelukkig een garage(!)
                      Buiten parkeren opt straat is vr mij niet echt een optie, als ik meerdere wagens zou bezitten, moeten die allemaal binnenstaan. (opt straat ook nooit plaats trouwens)
                      Moest ik een 2de garage hebben, khad Benzfeak zijn W202 gekocht maar vind dat zooo zonde om hem buiten te moeten laten staan, en dan nog eens een halfuur wandelen...

Comment

wij hebben bijna zoveel betaald voor onze HOB van 1965 die een scheet groot is...
                        Lijkt me gek dat je voor dat geld iets zou vinden met voldoende stalling en bewoonbaar is.
                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Ik vind wel veel voor dat budget maar zoals aangehaald we spreken steeds over huizen die serieus opgelapt mogen worden; nieuw dak, nieuwe plafonds, vocht in de muren (en dan bedoel ik 90%),... Dan heb je de klassieke dingen nog; nieuwe electriciteit, nieuwe keuken, nieuwe badkamer. En dan veelal nog zaken die gewoon niet goed aangepakt zijn door de eigenaar zelf.

Dus gedaan met zo goed als instap klare woningen want die zijn niet betaalbaar dus ofwel koop ik een krot waar alles aan moet gebeuren (voor een realistische prijs) of ik zie mij op termijn gewoon een magazijn bouwen thuis voor mijn wagens - blijf ik thuis wonen en ga over tot de aanschaf van een huis binnen 10-15 jaar.

@Fcapri: Dat van Menen heb ik een bezoek gepland maar het magazijn is net iets te klein. Maar wie weet verander ik van gedacht.

Comment

Weliswaar iets boven budget

Comment

Top pand, maar inderdaad boven budget en staat er sinds vandaag op. Dus bij favorieten gestoken
                              Bedankt!

Comment

eens kijken naar openbare verkopen en veilingsite 's, daar staat er ook soms firma's met woonst, anders gewoon een loods kopen en domicilie bij je ouders laten(zo lang domicilie in de zelfde gemeente ligt mag je wonen waar je wil, al is een loods geen woonplaats en zijn dit 2 weten die zich tegen spreken zoals zo veel wetten rond huisvesting)
                                Ik woon ook apart met domicilie op het ouderlijke huis. Ik ga gewoon 2 keer per week achter mijn post.

Comment

ah dat is iets wat ik nog niet wist - bedankt voor de tip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
                                    Top pand, maar inderdaad boven budget en staat er sinds vandaag op. Dus bij favorieten gestoken
                                    Bedankt!
                                    Dat is het hé!
                                    Is maar een vraagprijs en hier moet je toch geen kosten meer aan doen?
                                    Denk niet dat je beter kan vinden en begrijp niet goed hoe je denkt van iets te kunnen vinden voor een lager budget.
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

buurt van oudenaarde ; beetje onderhandelen om nog wat budget over te houden om schuur aan te pakken.

Comment

Working...
                                      X